User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
44 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Conta yakma

  1. #1
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Conta yakma

    Cumartesi kafa dalgın Uludağ'ı çıkarken hararete bir baktımki 136 derece hemen çektim kenara rölantide bekledim soğuma yok, fan çalışıyor, araç stop ediyor. Suya baktım araçta damla su yok, yağa baktım yağ yok denecek kadar az ...
    Araçta çelik conta vardı sanırım aşırı ısınmadan conta özelliğini kaybetti. Burdan da galiba yağ dışarı kaçmış. İşin ilginci dandik bir kalorifer hortumu yerinden çıkmış tüm su burdan dışarı akmış. Bugün akşam Cem'e bırakıcam arabayı bakalım kapakta sıkıntı var mı ..Açmışken tüm motor contalarını, bir iki fincanı, triger setini ve devirdaim pompasını değiştiricem ...

  2. #2
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inşallah okadarıyla kurtarırsın geçmiş olsun
    B18c specR swap eg

  3. #3
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben şunu anlamıyorum neden araba hararet yapınca rölantide çalıştırmaya devam ediliyor?? bana çok saçma yanlış bir hareket gibi geliyor bu.. baktın hararet çıkmış en tepeye sağa çek stop et arabayı çok daha az zarar vermiş olursun motora, kendi kendine soğusun daha iyi.. Rover'larda hastalık bu hararet zaten kapağa zarar vermiş olması yüksek bi ihtimal... geçmiş olsun..

  4. #4
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mur_84 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben şunu anlamıyorum neden araba hararet yapınca rölantide çalıştırmaya devam ediliyor?? bana çok saçma yanlış bir hareket gibi geliyor bu.. baktın hararet çıkmış en tepeye sağa çek stop et arabayı çok daha az zarar vermiş olursun motora, kendi kendine soğusun daha iyi.. Rover'larda hastalık bu hararet zaten kapağa zarar vermiş olması yüksek bi ihtimal... geçmiş olsun..
    Hararet yapmış bir araba neden stop ettirilmez yazayım ben sana.

    1- Su devirdamimi oldukça daha çabul soğur, yani dolaşması lazım sürekli.
    2- Araba çalışır vaziyette iken devirdaim yaparken yani ,kaloriferi en sıcağa getirim tam güç açacaksın oda suyu soğutur.
    3- Fanlar örneğin hondada kontak kapalı iken çalışmaz. Buda kötü olur.

  5. #5
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi tamamda su yok blokta neyi soğutacaksın??

  6. #6
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mur_84 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi tamamda su yok blokta neyi soğutacaksın??
    Tamam o zaman diyeceksinki saçma değilde duruma göre stop edilmelidir. Bak bi örnek.Yani zart diye stop ettirmeyeceksin.

    " Öncelikle hararet yapan araba stop ettirilmez rolantide çalıştırılır.Eğer rolantide çalıştığı halde hararet düşmüyorsa ve daha da önemlisi yükselmeye devam ediyorsa stop ettirilmelidir.Benim başıma türlü türlü hararet olayları geldi.Birincisinde termostattan kaynaklı hararetti ve rölantide hararet düşüyordu.Ancak 3. usta (hala adama dua ederim) teşhisi koydu termostatı değişti de hararetim indi..İkincisinde şehirlerarası yolda ıssız bir yerde yokuş çıkarken bir farkettim hararet tavan yapmış.Hemen sağa çektim rölantide bekledim.Baktım düşmüyor açtım kaputu cayır cayır.Radyatöre su döktüm biraz düştü hararet ama hala 90ın üstünde.Telefonla bir kaç ustayı aradım sorunu çözemedik.Sonra aklıma geldi benim fan sık sık ve hem de sesli bir şekilde çalışırdı.Neden şimdi çalışmıyor.Acemice fan müşiridir bir kaç kabludur dokundum tık yok.Sonra elektirik kutusundan cızırtı sesi geldiğini duydum.Kutuyu açınca tek tek röleleri sıkıştırdım.Tam fan rölesini sıkınca fan devreye girdi çalıştı.Rahat bir nefes aldım.Hararet düzelinceye kadar fan dönüp durdu. "

  7. #7
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam abi senin dediğinde doğru da hararet farketmeden tavan yapmış ve farkında değiliz baya gittik ben kaputu açmadan stop ederim aracı çünkü o sıcaklıkta düdüklü tencere gibi oluyor motor suyuna bakmak çok tehlikeli olur..

  8. #8
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cumartesi kafa dalgın Uludağ'ı çıkarken hararete bir baktımki 136 derece hemen çektim kenara rölantide bekledim soğuma yok, fan çalışıyor, araç stop ediyor. Suya baktım araçta damla su yok, yağa baktım yağ yok denecek kadar az ...
    Araçta çelik conta vardı sanırım aşırı ısınmadan conta özelliğini kaybetti. Burdan da galiba yağ dışarı kaçmış. İşin ilginci dandik bir kalorifer hortumu yerinden çıkmış tüm su burdan dışarı akmış. Bugün akşam Cem'e bırakıcam arabayı bakalım kapakta sıkıntı var mı ..Açmışken tüm motor contalarını, bir iki fincanı, triger setini ve devirdaim pompasını değiştiricem ...
    abi geçmiş olsun keşke dikkat edebilseydin yaw

  9. #9
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mur_84 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam abi senin dediğinde doğru da hararet farketmeden tavan yapmış ve farkında değiliz baya gittik ben kaputu açmadan stop ederim aracı çünkü o sıcaklıkta düdüklü tencere gibi oluyor motor suyuna bakmak çok tehlikeli olur..
    Aman diyim sakın çok tehlikeli. O yüzden sık sık arabanın yağına suyuna kontrol ve yolda mutlaka ara ara hararete bakılmalı.

  10. #10
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    no termostad no problem
    B18c specR swap eg

  11. #11
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun hayatta herşeyi tecrübe edeceksin dimi
    Ben 2 defa tecrübe ettim ama kaza geliyorum demiyor 2 defasında'da hararet olduktan sonra anlıyorsun tabi o zamana subap fln kalmıyor iş işten geçmiş oluyor

  12. #12
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sübaplarda felan sıkıntı yok gibi 1500 devirin üzerinde en ufak problem yok rolantide sapıtıyor araba, aptal bir kalorifer hortumu yerinden çıkınca sistemde damla su kalmıyor. Akşam büyük ihtimal kapağı sökücem sorun yoksa port polish felanda yaptırıp kendimi teselli edicem artık

  13. #13
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde 2003 Ford Mondeo TDCI var onda oldu 4000TL kaçtı biryerimize
    8 tane subap değişti ve adamlar kapak saplamalarına kadar değişti 3 tanesi yamuk diye o yüzden kapak açılmadan neyin ne olduğu belli olmuyor Bana kalsa ben üstkapak contasını değiştirip yola devam sanıyordum ama öyle olmuyormuş

  14. #14
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracı rolantide bıraktık diyelim,

    aracın içersinde yanma olacak sürekli ısıtmaya çalışacak ortam sıcaklığını aracın fanları çalışsın yada çalışmasın araç o an bulunduğu sıcaklıktan aşşağıya inebilmesi için ısı kaynağı olan motoru durdurmak gerekiyor. yani rolantide bırakınca daha iyi soğur diye birşey yok ortada zaten motor üzerindeki sıcaklık atıyorum 140 derece ise siz rolantide bıraktığınızda aracınızın soğutma sistemindeki bir hatadan ötürü araç soğumuyorsa o 140 dereceden bir derece aşşağı inmez araç. ama aracı kapatırsanız dışarsı maksimum 35 derece desek denge sıcaklığına geleceği için soğumaya başlar.

    aracı rolantide bırakmak biraz saçma bir iş neticede...

  15. #15
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı rolantide bıraktık diyelim,

    aracın içersinde yanma olacak sürekli ısıtmaya çalışacak ortam sıcaklığını aracın fanları çalışsın yada çalışmasın araç o an bulunduğu sıcaklıktan aşşağıya inebilmesi için ısı kaynağı olan motoru durdurmak gerekiyor. yani rolantide bırakınca daha iyi soğur diye birşey yok ortada zaten motor üzerindeki sıcaklık atıyorum 140 derece ise siz rolantide bıraktığınızda aracınızın soğutma sistemindeki bir hatadan ötürü araç soğumuyorsa o 140 dereceden bir derece aşşağı inmez araç. ama aracı kapatırsanız dışarsı maksimum 35 derece desek denge sıcaklığına geleceği için soğumaya başlar.

    aracı rolantide bırakmak biraz saçma bir iş neticede...

    Gülüyorum sadece doğru yazıyorken yanlış örnek oluyorsunuz. Arabadaki soğutma sistemi off olsa ne yapacasksın peki kontağı kapatıp o derecede çatır çatır çatlamasınımı izleyeceksin.

  16. #16
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gülüyorum sadece doğru yazıyorken yanlış örnek oluyorsunuz. Arabadaki soğutma sistemi off olsa ne yapacasksın peki kontağı kapatıp o derecede çatır çatır çatlamasınımı izleyeceksin.
    aracı ısıtan birşey olmadığı sürece mevcut sıcaklığından 1 derece ileriye gitmez, siz diyorsunuzki aracın ısı kaynağı devam etsin çalışmaya bir yandanda soğutma sistemini çalıştırmış oluruz. ama zaten bir sistemi yada maddeyi ısı kaynağından kurtarırsanız soğumaya başlar herşey ısı transferiyle oluyor sonuçta... kaldıki hararet yapan bir aracın soğutma devrelerinde bi sıkıntı vardır demektir ve bu sıkıntıya rağmen inatla rölantide bekleterek motorun dahada ısınmasını yada aynı sıcaklıkta kalmasını sağlarız...

  17. #17
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı ısıtan birşey olmadığı sürece mevcut sıcaklığından 1 derece ileriye gitmez, siz diyorsunuzki aracın ısı kaynağı devam etsin çalışmaya bir yandanda soğutma sistemini çalıştırmış oluruz. ama zaten bir sistemi yada maddeyi ısı kaynağından kurtarırsanız soğumaya başlar herşey ısı transferiyle oluyor sonuçta... kaldıki hararet yapan bir aracın soğutma devrelerinde bi sıkıntı vardır demektir ve bu sıkıntıya rağmen inatla rölantide bekleterek motorun dahada ısınmasını yada aynı sıcaklıkta kalmasını sağlarız...
    Evet bu doğru ama bir kurtuluş şansınız var eğerki su varsa araçta kalariferi sonuna kadar sıcağa çevirip fanları açıp devirdaimden faydalanabilirsiniz. tabi arabanın içinde oturmamanızı tavsiye ederim. Yeni araçları bilmiyorum kalarifer rezistansla çalışan araçlar olabilir mesela ama motordaki sıcak su ile ısıtma yapan araçlarda bu işe yarıyor.

  18. #18
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bu doğru ama bir kurtuluş şansınız var eğerki su varsa araçta kalariferi sonuna kadar sıcağa çevirip fanları açıp devirdaimden faydalanabilirsiniz. tabi arabanın içinde oturmamanızı tavsiye ederim. Yeni araçları bilmiyorum kalarifer rezistansla çalışan araçlar olabilir mesela ama motordaki sıcak su ile ısıtma yapan araçlarda bu işe yarıyor.
    o konuda bende hemfikirim zaten, aracın kaloriferini sonuna kadar açma olayı. benim başıma ısınmas orunu geldiğinde yolda giderkende aynı şeyi yapmaya çalışıyorum ama artık araç durma noktasına gelipte iyice hararet 120 leri geçtiyse aracı kapatmak en iyi çözüm olur. ondan sonra eğer aracı götürmek gerekirse su ekleyip götürmek en doğrusu gibi geliyor bana...

  19. #19
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bu doğru ama bir kurtuluş şansınız var eğerki su varsa araçta kalariferi sonuna kadar sıcağa çevirip fanları açıp devirdaimden faydalanabilirsiniz. tabi arabanın içinde oturmamanızı tavsiye ederim. Yeni araçları bilmiyorum kalarifer rezistansla çalışan araçlar olabilir mesela ama motordaki sıcak su ile ısıtma yapan araçlarda bu işe yarıyor.
    benim bindiğim bir taksiye olmuştu aynısını yapmıştı tık diye düşmüştü gerçekten hararet göstergesi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •