User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
59 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Buyuk turbo & lpg ?

  1. #1
    turbo&quattro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Fort Lauderdale, FL
    Mesaj
    9.600
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Buyuk turbo & lpg ?

    ***** fiyatlardan ve aracimin cok yakmasindan dolayi aracima LPG yaptirmayi dusunuyorum..LPG nin yanisira aklimda surekli k04 ve sonrasinda belki gt28xx serisi turbo setup var.

    Amacim oncelikle tasarruf sonrasinda mumkunati varsa yuksek gucler elde etmek ki olursa eger tum malzemeleri buradan getirecegim.Surekli arastirmama ragmen net bir cevap bulamadim.Bazisi olur derken bazisida olmaz diyor..

    Soru basit..k04.022 ile lpg saglikli bir sekilde sorun cikarmadan kullanilabilirmi ? Yani gazlayacagim zaman benzin normal kullanim icin lpg..Hatta mumkunse gazlarkende lpg.Eger kullanilabiliyorsa ilk once lpg mi yoksa turbomu yapmak daha mantikli ?

    Arac 1999 aeb motor kodlu audi a4 1.8 TQ

    arabaya yazik, bu motorada lpg mi olur seklinde birseyler yazip birbirimizi kirmayalim.Bilgili arkadaslarin cevaplarini bekliyorum...

    Tesekkurler

  2. #2
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kankacım k04 le neden LPG olmaz ? mis gibide olur

    ha dersen 28 takacam oda olur eğer EKE bende kalsaydı şuanda LPG liydi cem abiyle planı projeyi çizmiştik çoktan

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce turbonu taktır, mappingini falan yazdır, hepsi bittikten sonra LPG taktırırsın.

    LPG taktırırkende vaporizeri çift taktır ve mümkün olan en büyük hacimli ama açılma zamanı en kısa olan enjektörü kullanmalarını sağla. Gene mümkünse ayarlarını kendininde yapabileceği bir LPG sistemi seçmende fayda var. Kalanı bir wideband e bakar..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #4
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbolu ve LPG'li Acura ıntegra var 2 tane benim bildiğim biri Antalyada biriside izmitte sorunsuz biniyorlar araçlarına

  5. #5
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 2 sene önce büyük bir brc bayisine gidip konuşmuştum. 1.8t için 2000 liradan fazla fiyat çıkmıştı ellerindeki en büyük enjektör ile 220-230hp ye kadar verim alabiliyorlardı.He koca amerikanlara kit takılıyor onların enjektörleri pompaları vs..Yani kitte de customlaşmaya gidilmesi gerekir gt2x de diye düşünüyorum..

    Ayrıca arabaya yazık bu motora LPG mi olur

  6. #6
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.8t a3 ve lpg kullanıyorum landi renzo kitim var ama orijinal turbom var, sıkıntı yok.

  7. #7
    turbo&quattro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Fort Lauderdale, FL
    Mesaj
    9.600
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alperin yazdigi gibi +250 gibi guclerde nasil bir enjektor kullanacaklar ?

    Ayrica lpi hakkinda neler dusunuyorsunuz ? LPG nin aksine benzin gibi sivi bi yakitmis ve sabanci getiriyormus TR'ye...Fiyat olarak 3bin tl gibi rakamlar konusuluyor...Bu rakami vermeye degermi ?

  8. #8
    asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    çorum
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpg kitlerinin büyük bir bölümü selenoid valfli enjektör kullanmakta ,bu enjektörlerin nozzlları aracın HP si arttıkça büyümekte fakat bu tip enjektörler yüksek devirlerde açık kalır bu aracın performansına olumsuz etki edeceği gibi araca gereğinden fazla yakıt gönderecektir.Bu sebeble tercih edeceğiniz lpg kiti öncelikle prins ya da BRC olmalı.Bu markalar selenoid valfli enjektörlerin aksine benzin enjektörü prensibinde çalışan enjektörlere sahip .LPG sıralı sistemlerde Mantık modifiyeli araçlar ile hemen hemen aynı.Aracın atmosferik ya da turbo beslemeli olmasına göre lpg kitinin map sensörü ,regulatörü ve enjektörleri farklılaşmakta.Aracınızın tam olarak HP sini belirtirseniz size daha net cevap verebilirim.

  9. #9
    turbo&quattro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Fort Lauderdale, FL
    Mesaj
    9.600
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Su an aracimda sadece superchips yazilim var..Dynoda olcmedik ama ~185bg flndir...K04 setup indan sonra ~250-260 hedefliyorum.

  10. #10
    asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    çorum
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.

  11. #11
    turbo&quattro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Fort Lauderdale, FL
    Mesaj
    9.600
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok tesekkur ederim asvtec...

    LPI banada mantikli geliyor su an icin...Bu sistemin tutulmamasinin nedeni diger sirali sitemlere gore yaklasik 1000tl pahali olmasi olabilirmi ? yada servis agi, kullanissizlik vs..nedenlermi ?

  12. #12
    asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    çorum
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu ürünün şuanki en büyük dezavantajı servis ağının olmayışı ve distiribütörünün yarın bu işten vazgeçebileceği sinyalini vermesi .LPG sektöründe en önemli olan ,montaj sonrası hizmettir.Bu ürünün devamı olmayabilir ve her hangi bir sorunda magdur olabilirsin.Ayrıca vialle bayileri teknik eğitim konusunda zayıflar zaten çok fazla bir montaj adeti yok.LPİ Sisteminde ısrarcıysan biraz daha bekleyebilirisin çünkü diğer firmalar da lpi kitlerini bir süre sonra piyasaya çıkartacaktır.Benim şahsi tavsiyem stup yaptıktan sonra PRİNS taktirman ,tecrübeli bir serviste dönüşüm yaptırırsan kesinlikle sorun yaşamazsın.

  13. #13
    asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    çorum
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim

  14. #14
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Taktıracağın Lpg kitinin beyninde ayarlar yapabilirsin 0,04 sn gibi bir sürede Lpgden benzine geçiş yapan kitler var. Beyinden de bunu 3000 devir vs kaçta istiyosan ayarlatıp turbonun doldurmasına yakın ayarlatabilirsin ... Böylece gazlıycağın zaman araba otomatik geçer hem zaten 3000 devir üstünü şehir içinde gazlamadığın günlerde nadir görüyosundur ...

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Adana
    Mesaj
    67
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Temsanın vialle lpi sistemi getirmekte falan vazgeçiceğini sanmıyorum, dezavantajı bi aralar her araca ayrı bi kit satıyolardı yazılım olarak sonradan oda universal oldu. Birde lpdi getirdiler, tfsi motorlara takıyolar, aracın orjinal benzın enjektörlerini kullanıyor

  16. #16
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taktıracağın Lpg kitinin beyninde ayarlar yapabilirsin 0,04 sn gibi bir sürede Lpgden benzine geçiş yapan kitler var. Beyinden de bunu 3000 devir vs kaçta istiyosan ayarlatıp turbonun doldurmasına yakın ayarlatabilirsin ... Böylece gazlıycağın zaman araba otomatik geçer hem zaten 3000 devir üstünü şehir içinde gazlamadığın günlerde nadir görüyosundur ...

    bu sistem tum markalarda yapilabiliyormu?sehir ici kullanimda surekli gecisler olabiliyor bundan dolayi aracin calisma sistemine veya sensorlere fln zarar verme ihtimali varmidir

  17. #17
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı asvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.
    Neden performans kaybı yaşansın ki ? Lpg, benzinden daha güçlü ve kaliteli bir yakıt tipi..

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yoldash Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temsanın vialle lpi sistemi getirmekte falan vazgeçiceğini sanmıyorum, dezavantajı bi aralar her araca ayrı bi kit satıyolardı yazılım olarak sonradan oda universal oldu. Birde lpdi getirdiler, tfsi motorlara takıyolar, aracın orjinal benzın enjektörlerini kullanıyor
    Bu ilginçmiş baya. Bildiğin benzin kütüğüne veriyor yani.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Adana
    Mesaj
    67
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildimiz benzin enjektörlerini kullanıyor, tankta basınclı sıvı halde tuttugu lpg yi buharlastırmadan direk enjektorlerden motora yolluyor. Lpdi yi sitede falan takılmıyor ama baska bi bilgisayar agırlıklı forum sitesinde istanbulda takan 2 ustası baya detaylı bilgi veriyorlar şu an vw nin 1.4tfsi motorlarına takılıyor diye biliyorum sadece, hani onlardaki %20 %80 olayını falan cozmus durumdalar direk lpgde falan calısıyor. Temsanında sanırım ortalıga yaymamasının sebebi önce baya mitsular icin arastırıp getirmişlerdi sonradan diger markalara takmaya basladılar. Birde aracın vialle sisteminde daha once hollanda sanırım gelistirildiyse birebir senin aracın ıçin yazılımı var hazır ustaların eline kalmıyorsun. Olmayan araçlar için yine kalibrasyon programları var. extradan bakır boru falan kullanmıyorlar, yumusak daha dayanıklı bi boru kullanıyorlar(aklıma gelmedi mazemenın adı), tankı falan daha dayanıklı pompası falan farklı, buharlastırma ünitesi yok. Birde lpdi de benzinin motora taşınması haricinde geri kalan herseyi arabanın kendi ecusu yapıyor, orjinal enjektorlerı kullanmasından dolayı... Temsanında adamlara söyledigi hatamızı biliyoruz ama temsaya güvenin yine hakettigimiz yere geleceğiz diyolarmıs sadece tfsi falan uzerine agırlık veriyolar su anda sanırım, onunda arabaların çoğu hala garantide, garanti bitmeden bizim milletimiz lpg olayına uzak duruyor lpdi super ama insallah ileride universal çozumleri cıkar su an sadece vw gurubu 1.4lere getiriyorlar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •