User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bu jantlardan yapmaya başlasak ya artık : )

  1. #1
    umutcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    291
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bu jantlardan yapmaya başlasak ya artık : )

    Sanıyorum pek çok kişi aşağıda resimde görünen jantlara imreniyordur. Aslında yapılması pek zor bir şey değil ancak birilerinin adım atması lazım sanıyorum. Bir takım araştırmalara girdim bakalım standart sac janttan bir dönüşüm sağlamak mümkün olabilir. Buradan haberlerimi bekleyin



    NOT: German Style başlığında bu resmi paylaşan "jerky" nickli üyenin resmini kullanmama müsade edeceğini düşüerek paylaştım.

    Saygılar.

    Selamlar.

    Umut Can ÖKSÜZ

  2. #2
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.959
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sahibinden de yapan var göbeği söküp yapıyorlar ama saçma fiyatlar isteniyor
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  3. #3
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla başarılı duruyor

  4. #4
    Selman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende kış için taktığım saç jantlarıma yapmayı düşündümde tam karar veremedim yapmadım.
    SongürGarage

    USPeformance
    by UtkuSelamoğlu

  5. #5
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ofsetli güzel jantlar..
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  6. #6
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce konuşulan konulardan. 2 yöntemi var bu işin. ya söküp tekrar kaynatmak, ya da press. press daha sağlıklı diyorlar. ayrıca ufak bi araştırma sonrasında bu işten iyi anlayan 2 ofroad'cı kardeş olduğunu bulmuştum. garip bi soy adları vardı, unuttum...
    K.

  7. #7
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dosb imeste fln yapılır mümkün. ama 2 takım jant lazım ve 1 takım da piç edilecek. genişlik isteniyorsa tabi =) mevzu bundan ibaret. fabrikasyon kadar dayanıklı olmayacağı da açık ve nettir bu arada.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  8. #8
    umutcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    291
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kullanılacak kaynak yöntemi ve sacın malzemesi önemli bu konuda. Elektrik ark kaynağını iyi yapan biri ile çalışılabilir. MAG kaynağı da olur belki ama herkes tutturamaz Kuzenim kamyonlara ilave dingil yapıyor jant ve benzeri kompanentleri de imal ediyorlar yakaladığım ilk fırsatta soracağım.

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu jantın içini dışına çevirerek yapmıyorlar mı ?

  10. #10
    umutcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    291
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Babam eskiden öyle bir yöntemden bahsetmişti ancak o yöntemle lastiği dışarı aldıklarını söylemişti ofset elde edilebilir ama lastik oldukça dışarda kalacaktır sanırım.

  11. #11
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada yukarıdaki mesajda adını unuttuğum kişi; Kenan Çarpışantürk

    burdan da bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz;
    http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=38070
    K.

  12. #12
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sac jantı pres yontemiyle ya da göbeği çıkarıp yeniden kaynatmak janta ofset vermez sadece ET değerini küçültüp jantı dışarı çıkartır. bildiğimiz 5.5 ofsetli saç janta ofset vermek için jantı dikine kesip arasına 2 inç genişliğinde preste jant göbeğine uygun çapta yuvarlak bilezik şeklinde parça kaynatmak lazımdır. bu şekilde 7.5 ofsetli saç jant elde edilir. araya kaynatılacak parça enine göre offset arttırılıp azaltılabilinir

    örnek verecek olursak:




    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  13. #13
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cery Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sac jantı pres yontemiyle ya da göbeği çıkarıp yeniden kaynatmak janta ofset vermez sadece ET değerini küçültüp jantı dışarı çıkartır. bildiğimiz 5.5 ofsetli saç janta ofset vermek için jantı dikine kesip arasına 2 inç genişliğinde preste jant göbeğine uygun çapta yuvarlak bilezik şeklinde parça kaynatmak lazımdır. bu şekilde 7.5 ofsetli saç jant elde edilir. araya kaynatılacak parça enine göre offset arttırılıp azaltılabilinir
    aga sen offsetle jant kalınlığı arasındaki ayrımı bilmiyorsun sanırım..ET değeri dediğimiz şey zaten offseti verir bize. senin offset dediğin aslında jantın kalınlığıdır. Göbeği dışarı ya da içeri vererek offset değerini değiştiriyorsun. Jant kalınsa dışa çok çıkar, inceyse çıkmaz. bu kadar.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  14. #14
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    göbeği içeri ya da dışarı verince jantın kalınlığı değişmiyor ki? amacınız kavun görnümlü lastikse jantlın kalınlığı artması lazım. yoksa göbeği istediğiniz kadar içeri alın kavun görüntüyü elde EDEMEZSİNİZ
    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  15. #15
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sahibindende var birileri stepneleri orjinale felan çeviriyorlar.Stpneyi orjinal yapıyorlarsa orjinalede bunu yaparlar.

  16. #16
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birilerinin adım atması mı, haber beklemek mi?

    Sac jantı offsetli olan ve aylardır kullanan arkadasımız var zaten

    300-500 bir maliyeti var ve Topkapıda yapılıyor.

    Ben pek haz etmiyorum, orjinal offsetli jant görüntüsünü hicbir zaman vermez.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  17. #17
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cery Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    göbeği içeri ya da dışarı verince jantın kalınlığı değişmiyor ki? amacınız kavun görnümlü lastikse jantlın kalınlığı artması lazım. yoksa göbeği istediğiniz kadar içeri alın kavun görüntüyü elde EDEMEZSİNİZ
    bak sen anlamadın. senin ET dediğin şey; OFFSET, jantın genişliği değil. öğren diye söylüyorum.kavun görüntü jantla da değil aslında direk lastik ölçüsüyle alakalı. Sen ET ile Anma genişliğini karıştırıyorsun. Anma genişliği 5-6-7 neyse..Ama ET değeri +, 0 hatta eksi bile olabilir, oldu mu.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  18. #18

    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    4.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynaklı felan ne kadar da olsa tedırgın olur ınsan teneke jantta ofsetlı pek ıyı durmuyor

  19. #19
    BRETE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Bornova - İzmir
    Mesaj
    1.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bedava yapsalar yapmam bu işlemi can taşıyoz mal taşımıyoz fuar araçlarına eywallahta zaten yollar köstebek yuvası habire çukur kolluyoz çok mantıksız bir işlem

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •