User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Rölanti devrinde problem..

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rölanti devrinde problem..

    Arabayı ilk çalıştırdığım zaman aracın rölanti devri 2000 devir civarlarında seyrediyor,

    ayağımı gazdan çeksem bile devir hızlı düşmüyor takılı kalıyor..

    Neden olabilir arkadaşlar var mı fikri olan?

    Bu arada araç 2001 astra g, z16 motor yani elektronik gaz kelebekli olanlardan..

    Nereleri kontrol etmek gerekir?

  2. #2
    kRo_bOy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tokyo'nun içinden:)
    Mesaj
    932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç ısınınca düzeliyor mu bu durum???
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sx te bir sorun var benimkindede direksiyonu yanlış yere koymuşlar

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  3. #3
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kRo_bOy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç ısınınca düzeliyor mu bu durum???

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    temizledinizmi hiç manifoldu? kaçak olabilir bir ihtimal sökülme takılma birşey varsa, rölanti regülatörünü temizleyin derim diğer türlü mesela gaz tepkisinde işte gazı basıp bırakırken vs problem varsa gaz pozisyonunu belirleyen belki ismi farklıdır tps oksijen potansiyometresi vs de diyorlar o bozuk olabilir ve ya kirlenmiş olabilir onada bir bakın
    körler sağırlar

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet, isininca normale donüyor sadece ilk calışma esnasında 30 Sn ile 1 dk arasi.. Manifold veya gaz kelebeği temizligi uzun bı süredir yaptırmadım..
    İsininca normale döndüğü için emin olamadım tam.. Heralde adam akıllı bir temzlik ile biraz toparlanabilir dımı? Yoksa sensorleri de kontrol ettirmekte fayda var mıdır?

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bazı motorlarda kronik olarak bu sorun olabiliyor kirlenmeden dolayı genelde sensörleri bozabiliyor mesela fiatın belirli motorları böyle sorunlar gösterebiliyor opelle çok haşir neşir olmadım ama aklıma ilk gelen bunlar, otomatik jikle igili bir sorun olabilir devreye bakmak lazım incelemek lazım hiç hata vs okuttunuzmu obdden?
    körler sağırlar

  7. #7
    ino205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    denizli
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence arabanızda sıkıntı yok, otomatik jikleniz motor normal sıcaklıga gelene kadar devri yüksek tutuyor.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bazı motorlarda kronik olarak bu sorun olabiliyor kirlenmeden dolayı genelde sensörleri bozabiliyor mesela fiatın belirli motorları böyle sorunlar gösterebiliyor opelle çok haşir neşir olmadım ama aklıma ilk gelen bunlar, otomatik jikle igili bir sorun olabilir devreye bakmak lazım incelemek lazım hiç hata vs okuttunuzmu obdden?
    Bu kıs egr valfinden dolayı arıza ışığı yakmıştı, o zaman bağlandı cihaza... 1-2 hata daha vardi ama önemsiz diyip silmislerdi hepsini..

    Otomatik jikleyi kontrol ettireyim temizlikle birlikte... Sorun isinana kadar oldugundan oraya yoğunlaşmak doğru geldi banada

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ino205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence arabanızda sıkıntı yok, otomatik jikleniz motor normal sıcaklıga gelene kadar devri yüksek tutuyor.
    1000-1200 devir olsa problem deil ama 2000 devirde kalması hem rahatsız ediyor hemde normal deil.. Büyük ihtimal jikleyle ilgili problem

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •