User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Emme manifoldu demirden olsa ne olur ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Emme manifoldu demirden olsa ne olur ?

    Merhaba,aracımın karburatörünü çift boğaza çevireceğim çift boğaz karburatör için çevirici flanş kullanamıyorum karburatör yükseldiğinden motor kaputuna vuruyor custom bir emme manifoldu yapmam gerekiyor ancak alüminyüm malzeme kullanamayacağım demirden yapılsa ne mahsuru olabilir ? Manifoldun orjinali ebat olarak çok ufak,yapılacak olan manifold orjinalin aynısı olacak sadece karburatörün oturduğu flanş kısmı farklı olacaktır ne dersiniz demir olması sorun olurmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aluminyum ile demiri kıyaslarsak, Oldukça ağır olur, paslanma yapabilir, ısıyı dışarı atamayabilir. bunların dışında bi sorun olmaz
    Bence Olur... Nitekim birçok kişi de paslanmazdan yapıyor. hemen hemen demire yakın özelliklere sahip..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demir yerine paslanmaz olsa daha iyi gibi. tek sorun ısınma olur.
    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  4. #4
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahh bütçe olsada 304 kalite paslanmaz çelik kullanabilsek araçlarımızda.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paslanma mevzusu benimde aklımdaydı ama ben daha farklı ihtimaller oluşbilir sanıyordum tek sorun paslanma ise ki dıışını ısıya dayanıklı bir boya ile boyasak içininde zaten sürekli benzin buharına mağruz kalacağından paslanmayacağını yada çok çok yavaş paslanma söz konusu olacağını düşünürsek dediğiniz gibi bir sorun olmaz ? İmkan olsa alüminyümden bir manifold yaptıracağım ama ne gezer memlekette.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbulda olsan gel aluminyum yapalım dicem ama istanbul dışında zor tabi
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paslanma mevzusu benimde aklımdaydı ama ben daha farklı ihtimaller oluşbilir sanıyordum tek sorun paslanma ise ki dıışını ısıya dayanıklı bir boya ile boyasak içininde zaten sürekli benzin buharına mağruz kalacağından paslanmayacağını yada çok çok yavaş paslanma söz konusu olacağını düşünürsek dediğiniz gibi bir sorun olmaz ? İmkan olsa alüminyümden bir manifold yaptıracağım ama ne gezer memlekette.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olablir ama dikkat etmen lazım döküm vs değil diimi malzeme? paslanma olarak iç kısmı önemli dışı değil
    körler sağırlar

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demir yerine paslanmaz çelik kullanırsan daha iyi olur , ama eğer demir kullanıcaksan hazne yerine bina kolonları gibi 2-3 tane direk koymanı tavsiye ederim basıç gidip geldikçe genleşeceğinden ilerisi için daha sağlıklı olur

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazne yeri derken anlayamadım çağrı tam olarak nereyi kastettin ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi pardon yaa sen karburatorlu yapcaktın dimi benım kafam enjektorluye gitti abi o zaman sen flanş kestirip demirler weya paslanmazla custom manıfoldu yapcaksın ölçüp biçme kaynak iyi olursa neden olmasın fakat sana bişey tavsiye ediyim kestireceğin flanşı biraz kalın kestirirsen iyi olur çünkü kaynak yapılacağı için yüzeyi eğiliyo yüzeyini taşlatmak için kurtarması lazım

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flanşı ayarladım 8 mm. levha dan bir parça kestirdim bu kalınlık yeter herhalde hafta içide manifoldu yapacağım bir aksilik olmaz ise teşekkürler herkese.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynak işlerinden sonra tekrar frezeye takılıp motora bağlanacak yerin düzeltilmesi gerekir arkadaşın dediği gibi kalın bile olsa yamulma illaki olacaktır..
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flanşı ayarladım 8 mm. levha dan bir parça kestirdim bu kalınlık yeter herhalde hafta içide manifoldu yapacağım bir aksilik olmaz ise teşekkürler herkese.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaynak işlerinden sonra tekrar frezeye takılıp motora bağlanacak yerin düzeltilmesi gerekir arkadaşın dediği gibi kalın bile olsa yamulma illaki olacaktır..
    8 mm kalın değil zaten..

    biz yaptığımız makinalarda 20-25 mm sac parçaları kaynatıyoruz çapılıyor kaynağı yiyince..

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediğiniz gibi kaynak işleri bittiğinde her iki yüzeyide taşlatmak aklımda aynı işlemleri turbo için yaptığım manifold dada yaptırmıştım evet çok yüksek sıcaklık yüzünden şekil bozukluğu çekme yapabiliyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbüratörlü arabada manifold önemli şöyle ki; iç yapısı,benzini parçacıklara bölmek için pütürlü tasarlanmıştır orjinal manifoldunu kulanma çaresini bulmanı tavsiye ederim.Weber karbiratörün opel için olanını buluğunda her hangi bir problem çıkmayacaktır,derim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •