User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: APU kodlu motor hk.

  1. #1
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    APU kodlu motor hk.

    Arkadaşlar apu motorların diğerlerinden ne gibi farkları var? Aeb , AGU, Atw vs vs
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  2. #2
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    APU yu tam söylemek zorda AGU ve AEB nin diğerlerinden farklılığını şu alıntılarla söyliyeyim.

    Alıntı Spook Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AGU motor kodu üstad, Tr de genelde mk4 golf gti ve a3 1.8t AGU engine ler kullanıyor.Passatlar ARZ,cupra r lar BAM 225lik ,180likler AWD ,AWP filan diye gidiyor.
    Ama AGU diğer 1.8T lere göre gaz teli ile çalışması,vvt olmaması, large emme portlarına sahip olması(kapak flow u daha iyi ),forget piston kol ve krank a sahip olması ile tunerların daha kolay doldurabildiği bir motor. USA daki AEB muadili avrupada AGU bildiğim kadarıyla..

    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    agu enine ( golf4, a3, vs ), aeb ise boylamasina yerlestirilmis motor ( passat ,a4 ,a6 vs. ) kodlari olmasi lazim bildigim kadariyla.

    ilk üretilen 1.8T ler agu ve aeb

    motor olarak digerlerinden farki ise ,








    emmemanifioltu kanallari genis, ve yenilerin göre daha sitabil kol ve piston, ayrica krank mili ayarı yok.

  3. #3
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk resimdeki farkı şu ufak resimdede gösterebiliriz,link ölmüş sanırım.

  4. #4
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hatta aklıma gelmişken birde 1.8t intake manifold benchmark ı koyayım..ek bilgi olsun..

    http://www.elitedubs.com/index.php/topic,2275.0.html

    Bu listede sem de olsaymıs keşke..şuan sem açık ara önde usa da

  5. #5
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bikaç yerden edindiğim bilgiye göre apu aeb den sonra çıkmış. Fakat benim öğrenmek istediğim apu nun internal'lar nasıl , gaz kelebeği elektronik mi ? vs vs
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    APU 150hp lik 98-01 A4 lerde, 98+ A6 larda, 98-00 passatlarda var..
    portları large değil.. piston pinleri 20mm yine ..
    Gaz kelebeği elektronik..

    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bikaç yerden edindiğim bilgiye göre apu aeb den sonra çıkmış. Fakat benim öğrenmek istediğim apu nun internal'lar nasıl , gaz kelebeği elektronik mi ? vs vs
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    APU 150hp lik 98-01 A4 lerde, 98+ A6 larda, 98-00 passatlarda var..
    portları large değil.. piston pinleri 20mm yine ..
    Gaz kelebeği elektronik..
    hmm peki aeb e göre nasıldır ? yada diğerlerine göre
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  8. #8
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AEB ve AGU en iyileri diyebiliriz o yüzden AEB e göre iyi değil tabi
    mesela gaz kelebeğinin telli olması tercih meselesi, bence çok güzel birşey.. tepkiler çok daha iyi oluyor. onun dışında emme manifoldunda oldukça fark var.. Büyük turbo düşünülüyor ise emme manifoldu değiştirilmesi iyi olur..
    çok fazla ayrıntı açıkçası bilmiyorum ama çok lafı geçen bi motor değil
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hmm peki aeb e göre nasıldır ? yada diğerlerine göre
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #9
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AEB ve AGU en iyileri diyebiliriz o yüzden AEB e göre iyi değil tabi
    mesela gaz kelebeğinin telli olması tercih meselesi, bence çok güzel birşey.. tepkiler çok daha iyi oluyor. onun dışında emme manifoldunda oldukça fark var.. Büyük turbo düşünülüyor ise emme manifoldu değiştirilmesi iyi olur..
    çok fazla ayrıntı açıkçası bilmiyorum ama çok lafı geçen bi motor değil
    peki yüklemeye kalksak diyelim kaldırırmı

    yüklemekten kastım turbo büyütme vs vs k04 e geçince piston falan değişmek gerekir mi acaba?
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  10. #10
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K04 le kırılacağını hiç sanmıyorum..
    ama ufak tefek iyileştirmeler isteyecektir.. manifold, enjektör v.b.
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki yüklemeye kalksak diyelim kaldırırmı

    yüklemekten kastım turbo büyütme vs vs k04 e geçince piston falan değişmek gerekir mi acaba?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    191
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kol piston değiştireceksen, AEB nin kapağını APU ya takabilirsin, sorunsuz bir setup yapabilirsin.

    Ben GT3076R ile 2.2 Bar da 9 ay boyunca apu kullandım, hic problem yasamadım. hatta cakma gömlek ve yerli krank ile, Simdi biraz daha iyiye gitmek icin AEB blok ve aeb kapak aldım, onunla retainer kit li bir setup hazırlıyorum. Kısmetse 1 hafta içinde bitiyor.
    as known as Umit DOGAN

  12. #12
    F.Dogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul // Mersin
    Mesaj
    1.207
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncell çekelim konuya

    2001 model 1.8t apu motor kod una sahip audi a4 sahibiyim.

    piyasadaki parçaları araştırdım agu ve aeb motor kodu olarak oldukça parça mevcut. Apu motorun aeb motorla aynı olan ve farklı olan parçaları nelerdir?
    "Ve her millet, icraatına tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortaktır."

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •