User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Honda 1.5 karburatörlü motor ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda 1.5 karburatörlü motor ?

    Swap olayı için yavaş yavaş hem bilgi hemde parça birikimi yapmaya başlayacağım aslında bahara kadar vaktim var ama şimdiden ucundan başlayayım istiyorum.

    Hondanın karburatörlü 1.5 lt. 105 hp güç üreten bir motoru var bu motor hangi yılda hangi araçlarda kullanılmıştır ? Bu motorun kodu nedir ayrıca bu motora vtec kapak koyulması mümkün olabilirmi böyle bir çalışması olan oldumu ? Türkiyede bu motorun bulunabilirliği nedir ortalama bir fiyat aralığı belirtebilecek olan varmı ?

    Teşekkürler.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    92 95 Honda EX ler 1500cc ve karbüratörlü ama 105 hp mi bilmiyorum.
    Konunun takipçisi olacağım bende.

    Bladerk Konuyu görünce yazacaktır

  3. #3
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90-95hp diye biliyorum ben o motoru
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğim motor sanırım şu ;

    http://www.d-series.org/forums/natur...at-engine.html

    http://autojapan.blogspot.com/2009/0...ed-engine.html

    Hp konusunda yanlış belirtmiş olabilirim bende konuya hakim değilim bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaklar inşallah.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğim motor sanırım şu ;

    http://www.d-series.org/forums/natur...at-engine.html

    http://autojapan.blogspot.com/2009/0...ed-engine.html

    Hp konusunda yanlış belirtmiş olabilirim bende konuya hakim değilim bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaklar inşallah.
    İlk linkteki motor 1.4is motoru gibi ama sanırım tek nokta enjeksiyonlu.
    İkincisi de eg kasanın moturu gibi

    http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=67187
    Bu link belki işinize yarar

  6. #6
    Oconner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    RİZE
    Mesaj
    1.921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim araçdakı motor d15b3 105 hp sohc vtec kapagı koymak mumkun elektrik tesisatı beyin sohc vtec kapayk enjektör vs ile vtec yapmak mumkun
    53 RİZE KADER GÜLMEDİ BİZE

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim sorduğum motorda D15B2 kodlu herhalde kodu tam olarak bu oluyor sanırım oconner sizin araç enjeksiyonlumu ? Sizin motorun hem enjeksiyonlusu hemde karburatörlü versiyonu var görünüyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    Oconner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    RİZE
    Mesaj
    1.921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim sorduğum motorda D15B2 kodlu herhalde kodu tam olarak bu oluyor sanırım oconner sizin araç enjeksiyonlumu ? Sizin motorun hem enjeksiyonlusu hemde karburatörlü versiyonu var görünüyor.

    bizdeki karburatörlu ama yurdısında enjeksiyonlu modelide var bildigim kadarıyla
    53 RİZE KADER GÜLMEDİ BİZE

  9. #9
    tasmany - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    sofia/istanbul-kartal
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 L 105 hp olan motor d15b3.. (oconner) isimli uyenin dedigi gibi de vtec olayi mumkun , d15b2 lafi gecmis ,benim arabamda da d15b2 var , mono injeksiyon ve karburatorlusunu gormedim acikcasi,, obd-0 mono obd-1 olani full injeksiyon die biliyorum ,,

  10. #10
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d15b2 ler enjeksiyonlu, d15b3 ler karbüratörlü motordur, Türkiye'de satılan 1.5 EL ve EX modellerinde kullanılmıştır.
    Karbüratörlü motor 91 beygir gücündedir.
    - 50 km/h hızla giderken 27 metre ilerideki yayaya çarpmadan durabilirsin, 60 km/h hızla aynı yayaya 44 km/h hızla çarparsın.

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Al bi 2.5 Omega motoru at üstüne yaw.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seri 1.5 75 hp den 1.5 130 hp ye kadar uzanır bloklar aynıdır kapak manifold piston bazı modellerde de kol kran piston farkı vardır

    şu konualra bakarsan az çok fikir sahibi olursun bir de mini bilgiler bölümüne

    http://www.techturkey.com/forum/otom...delik-ama.html

    http://www.techturkey.com/forum/proj...bladerk-4.html
    ECUTECH İstanbul

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Al bi 2.5 Omega motoru at üstüne yaw.
    Mertol abi bu bahsettiğin motor V6 mı ? 3.0 dual ram 6 silindir sıralı senator motoru buldum 1500 tl ye komple elektroniği ile beraber her şeyini veriyor satıcı ancak o motoru benim araca koyduğumuzda radyatör için yer kalmıyor motor ön panjurun hemen arkasına kadar uzanıyor doğal olarak ön panel manel kesmek gerekiyor ayrıca karter de travers yüzünden işlem istiyor ve kendi şanzımanını kullanmak istersek şanzıman yuvasınında genişletilmesi işlem görmesi gerekiyor yani bir sürü iş ha sonucuna değermi ? Şahsen sonuna kadar değeceğini düşünüyorum ama gözüm kesmiyor.

    Yeni nesil V6 motorlarda da şöyle problem oluyor bildiğin üzere artık hemen hemen hepsi 90 derece sağa sola uzanan her iki kapağın külbütör kapakları amörtsör kulelerine vuruyor hafif bir vurma değil bu motor,motor dairesine bu yüzden oturamıyor sığmıyor kenarlardan vectra 2.0 V6 olmuyor böyle sorun çıkarıyor mesela.

    Honda motorunu istememin nedeni hem modifiye konusunda önünün açık olması hemde yapılmış uygulamalarının oldukça fazla olması yüzünden ancak bu motorlarda da şöyle sorunlar oluşuyor bildiğiniz üzere honda larda motorlar enlemesine benim aracımda motor pozisyonu dikeylemesine (bmw ler gibi) pozisyonu enlemesine tasarlanmış motorlarda blok üzerindeki motor takoz yerleri bloğun kenarlarında değilde ucunda başında sonunda vs. yerlerde oluyor sonradan ayak yapılsada blok üzerinde kenarlarda ayakları sabitleyebileceğin bir yer olmuyor bu büyük bir sıkıntı ama her enlemesine konumlandırılmış motorda böyle olmuyor kimi motorda kenarlarda takoz bağlantı yerleri olabiliyor bu konuyu detaylı bir araştırmam gerekiyor.

    Alternatif düşüncem şu şekilde 2.8 V6 OHV granada motoru var uygun fiyatlı üstelik bu motorun yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılıyor ve bu motorlar 60 derece olduğundan aracımın motor dairesine sığıyor.Diğer bir seçenekte 2.0 Taunus GTS motoru 4 silindir sıralı SOHC motor her iki motorunda karter kazan yapısı travers açısından sorun teşkil etmiyor ayrıca taunus motorları içinde yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılmakta ama ***** 80 li senelerin motorları bunlar blok kapak komple dökme demir ağır leş gibi motorlar bahsettiğim V6 granada motorunu tek kişi yerinde ah uh ederek zar zor çeviriyor taunus motoru biraz daha insaflı ancak hafiflik konusunda yine bir honda motorunun yanına gelemiyeceği arada dağlar kadar fark olacağı aşikar.

    Ne yapayım ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mertol abi bu bahsettiğin motor V6 mı ? 3.0 dual ram 6 silindir sıralı senator motoru buldum 1500 tl ye komple elektroniği ile beraber her şeyini veriyor satıcı ancak o motoru benim araca koyduğumuzda radyatör için yer kalmıyor motor ön panjurun hemen arkasına kadar uzanıyor doğal olarak ön panel manel kesmek gerekiyor ayrıca karter de travers yüzünden işlem istiyor ve kendi şanzımanını kullanmak istersek şanzıman yuvasınında genişletilmesi işlem görmesi gerekiyor yani bir sürü iş ha sonucuna değermi ? Şahsen sonuna kadar değeceğini düşünüyorum ama gözüm kesmiyor.

    Yeni nesil V6 motorlarda da şöyle problem oluyor bildiğin üzere artık hemen hemen hepsi 90 derece sağa sola uzanan her iki kapağın külbütör kapakları amörtsör kulelerine vuruyor hafif bir vurma değil bu motor,motor dairesine bu yüzden oturamıyor sığmıyor kenarlardan vectra 2.0 V6 olmuyor böyle sorun çıkarıyor mesela.

    Honda motorunu istememin nedeni hem modifiye konusunda önünün açık olması hemde yapılmış uygulamalarının oldukça fazla olması yüzünden ancak bu motorlarda da şöyle sorunlar oluşuyor bildiğiniz üzere honda larda motorlar enlemesine benim aracımda motor pozisyonu dikeylemesine (bmw ler gibi) pozisyonu enlemesine tasarlanmış motorlarda blok üzerindeki motor takoz yerleri bloğun kenarlarında değilde ucunda başında sonunda vs. yerlerde oluyor sonradan ayak yapılsada blok üzerinde kenarlarda ayakları sabitleyebileceğin bir yer olmuyor bu büyük bir sıkıntı ama her enlemesine konumlandırılmış motorda böyle olmuyor kimi motorda kenarlarda takoz bağlantı yerleri olabiliyor bu konuyu detaylı bir araştırmam gerekiyor.

    Alternatif düşüncem şu şekilde 2.8 V6 OHV granada motoru var uygun fiyatlı üstelik bu motorun yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılıyor ve bu motorlar 60 derece olduğundan aracımın motor dairesine sığıyor.Diğer bir seçenekte 2.0 Taunus GTS motoru 4 silindir sıralı SOHC motor her iki motorunda karter kazan yapısı travers açısından sorun teşkil etmiyor ayrıca taunus motorları içinde yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılmakta ama ***** 80 li senelerin motorları bunlar blok kapak komple dökme demir ağır leş gibi motorlar bahsettiğim V6 granada motorunu tek kişi yerinde ah uh ederek zar zor çeviriyor taunus motoru biraz daha insaflı ancak hafiflik konusunda yine bir honda motorunun yanına gelemiyeceği arada dağlar kadar fark olacağı aşikar.

    Ne yapayım ?
    benzin 4,12 lira hatırlatayımda unutmuş olma bence 4 silindirli ufak hacimli bir makinayı yapsan daha iyi edersin.
    komançero garage

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında bu sanılan bir yanlış bence hacimin büyük olması illaki çok yakacak anlamında değil aracın toplam ağırlığı ile doğru orantılı bir şey.Granada 1400 kg ve uzun yolda aynı motor ile (2.0 V6) 600 - 650 kuruş arası yakıt yakıyor benim bir önceki aracım vw 1303 tü 2.0 V6 granada motoru koymuştuk üzerine ve 1303 ler bildiğim kadarı ile 950 kg ayrıca o zaman motorumun üzerinde 38 mm. çift boğaz tek weber vardı uzun yolda 270 kuruş yakıyordum.Kadett ise 1303 ten daha hafif 780 kg yani 2.8 ile uzun yolda 300 - 400 kuruş yaksam bile kafi zaten araç ile fazla gezmiyorum bi akşamları mesai bitince garajdan çıkarır sağa sola arkadaşların yanına giderim birde hafta sonu ayda yılda bir ufak tefek geziler yaparım budur zaten rize küçücük bir yer asıl mesele bu şekilde basınca bir şeyleri hissedersin istediğimde bu.

    Ama şu var tabi V6 ile sıralı 4 silindir taunus motoru arasında taunus motoru daha ağır basıyor en azından daha hafif ve uygulama kolaylığı var (turbo vs. teferruat az olur) ve modifiye seçeneği konusunda ki taunus motoru yurt dışında modifiye konusunda çok kurcalanan iyi değerler yakalanan bir motor bakmayın Türkiyede esamesi okunmuyor yani taunus motoru dahah iyi bir tercih olur ancak V nin sesi apayrı bir şey
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    olcay_bora
    Misafir
    90 beygir ex ler var. bide tr de pek bulunmayan d15b3 yerine b15a.. varmış 110 civarı

  17. #17
    rcpalbyrk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    rize
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendeki ex d15b3 105 beygr bide 114 beygirlikleri var az sayıda......

  18. #18
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rcpalbyrk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendeki ex d15b3 105 beygr bide 114 beygirlikleri var az sayıda......
    motor resmı avrmı koduyla beraber
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  19. #19
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    318 is motoru tavsiye ederim bmw nin beğendiğim motorlarından biridir atmosferik olarakda turbo olarakda gayet önü açık

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •