User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Kilitli Diferansiyel'de ESP Sistemi

  1. #1
    motordoktoru
    Misafir

    Exclamation Kilitli Diferansiyel'de ESP Sistemi

    Değerleri Abilerim Aklıma takılan Bir soruyu sizlerle paylaşmak istedim.Esp Sistemi kullanan bir araçta virajlarda iç tekerlekler frenlenmekte ve aracın savrulması azamiye indirilmektedir.Peki Kilitli diferansiyel kullanan bir 4x4 araçta ESP sistemi kullanılabilirmi Çünkü Kilitli diferansiyel aynı aks üzerindeki tekerleklerin bağımsız hareketini kısıtlıyor.Ve esp iç taraftaki tekerleri frenlediğinde Bu araçtaki aks Kırılmazmı Yada nasıl olur Bakın limited slip diferansiyel (yarı kilitli)diferansiyelden bahsetmiyorum.Tamamen kilitli diferansiyel...
    Cevaplarınız için Şimdiden teşekkürler.Ayrıca bu konu önceden açıldıysa incelemedim eğer bu konu varsa forumda bana linkini atıp bu konuyu kaldırabilirsiniz...

  2. #2
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ESP fren sistemini ilgilendiren bir durum yani ister kilit diff olsun ister 4*4 sağ veya sol teker fren yaparken diğeri yapmıyor. Motor zaten frene basarken güç üretmediği için sorunda olmuyor. Fakat motorun gücünü dağıtan farklı bir sistem var sanırım ondan bahsediyosun.





    Bu arada bilgi olsun ilk olarak bosch'un geliştirdiği bir sistem ABS de bosh tarafından geliştirilmiştir.....

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında soru çok iyi
    fakat bu konuda yeterli kaynak yok

    nasıl oluyorda 4x4 sistemi veya kilitli (permanent-yani sürekli) diff bir yapı esp veya abs ile uyumlu olabiliyor ?

    oluyor işte ama tam olarak nasıl beceriyorlar bilmiyorum .


    en basitinden benim araba .
    mekanik sürekli 4 çeker ve abs var
    ama servis manuelinde bu konu hakkında bir miktar yazı var,
    abs uyumlu torsen 5.1 diff diye geçen bir yapısı varmış .
    o bölümü buraya koyayım


    esp, abs den çok daha gelişmiş bir sistem diyebiliriz,
    sonuçta fiziksel olarak uygulanan etki her ikisinde de temelde aynı " gereken tekerleklere fren yaptırılıyor "

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor zaten frene basarken güç üretmediği için sorunda olmuyor.
    neden öyle diyorsun,
    ben sol ayak freni yaparken aynı anda gazada yüklenebiliyorum ?
    yani böyle bir seçenekte var

    http://www.driftingstreet.com/brakin...left-foot.html

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •