User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: megane 2 ye turbo

  1. #1
    korayyzb
    Misafir

    Question megane 2 ye turbo

    Arkadaşlar 15 yaşında olmakla beraber otomobil modifiyesi konusunda dehşet bir merakım var.Bu merak sayesinde motor modifiyesi hakkında pek çok bilgi edindim.Şimdi bir projem var.Ailemizde 1.6 motorlu(bildiğim kadarıyla K4M) 2004 model bir megane 2 var.Araç 101 bin km de olmakla beraber bu güne kadar hiç bir mekanik sorun çıkartmadı.Ancak artık aracın performansı bilze yetmemeye başladı.Projem bu araca küçük bir turbo takıp yaklaşık 180 HP güç üretebilmek.ancak blok içine(kol piston krank vs.) her hangi bir değişiklik yapmak istemiyorum.Kapak contasını kalınlaştırıp düşük basınçla bu işi yapmak istiyorum.Buraya kadar sorun yok.Şimdi bu aracı 0.5 bar gibi bir başınçla yürütsek yarın motoru kucaklarmıyız??Daha önce K4M turbolayan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirlermi??Birde bu işi istanbul anadolu yakasında nereye yaptırabiliriz?Ve babamla konuştuğumda bu proje için max.5000 Tl bütçe ayırabileceğini söyledi.Şimdiden teşekkür ederim....

  2. #2
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük basınçla 0.4 0.5 barla sıkıntısız yürürsünüz diye düşünüyorum ancak o 5000tl başlangıçta yetmesi ile beraber sonradan artacaktır buna emin ol. Keyif heves bi yerde insanı doyumsuz yapıyor ancak sonradan çok pişman olcağınız olaylar başınıza geldiğindede lanet edip kendinize kızıyorsunuz. Bunun yanında .4 barla falan olacağı 160hp civarlarıdır benim görüşüm. Vtec2 ler .5 .6 barda 180 hp civarları görüyorki meganedan çok daha uygun motorlara sahiplerr
    ------
    Ayrıca babaya bak tamam diyor oda iyiymiş yani .

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaşınma bence

    0.4 0.5 bar sıkıntısız vs olmuyor ayarı kaçtı,conta attı,hortum cıktı,yün oldu kıl oldu, ayrıca turbo oyle manıfold takmakla olan bısey degıl

    5000 tl yi geçicektir uzun vadede

    yazık kıyma arabaya fantezılerıde bırak

    öyle defterden kitapdan netten okumakla turbo olmuyor araçlar kimler ne paralar ne vakitler ne arabalar harcıyorlarda yurutemıyorlar...

  4. #4
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    megane rs al yada sat renoyu 1.8t dogus grubu otolardan bırını al

  5. #5
    ogunozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    izo ıle konusoda bole 5000 tl hevesı ıle megan 1 ıle basladı sonunda neler oldu anlatsın sana

  6. #6
    korayyzb
    Misafir
    izonun yazılarını okudum.megane 1 le 0.9 bar basıyodu en son 215 hp 310 nm güç elde etmişti.amacımız her hangi birisiyle yürümek değil biliyorum sonradan 5000 TL yi geçiceğini ama başlangıç için.aracın ekonomik olmak için üretildiğinide biliyorum. doğuş gurubu araçlarınıda tanıyorum ama babam kıl birisi olucaksa buna olur arabamıda değiştirmem değiştirirsemde d4d corolla alırım dio biz arabanın bu halıyle 1.9 caddyle kapışıyoruz 180 den sonra geçebiliyoruz.amacımız vtec lerle gti larla yürümek değil biz sadece daha güçlü bir megane isityoruz.4000 devirden sonra dolan bir turbo özel manifold yazılım hava filitresi bov vede boost controler takmak için 5000tl yeterli die düşünüyorum.yoksa 1.8 t passat almak yada rs almak daha kolay ama dediğim gibi babam kıl birisi...

  7. #7
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aile arabasına olmaz bence vazgeç bu sevdadan

  8. #8
    RsErdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiç ugrasma derim bende
    Civic 1.4is-Clio Rs-Megane Coupe-Civic Vti-Polo Gtı-FN2 TypeR-Corsa 1.3cdtı-Corsa 1.4at-Leon Tdı.
    Honda Pcx-Cbr 250r-Yamaha Mt-07-Cbr600RR-Cbr1000RR...

  9. #9
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baban kıl birisi olmasına rağman daha güçlü standart bir araba yerine bir çok işlem yapılmış ve sorunsuzluğu şüpheli bir arabayımı tercih ediyor

  10. #10
    korayyzb
    Misafir
    zaten kıl olması orda opel diyorum ıııh beğenmem vw diyorum çık. bmw mercedes yok bundan sonra alırsam d4d corolla diyo başkada bişey demiyo...sorunsuz olmasını sağlayabiliceksek bu projeye start vericez.zaten sorunsuz ve uzun ömürlü olsun diye 0.5 bar basınç düşünüyoruz.yoksa 1.4 megane turboda alabilir ama ben bu şekilde arabamızın daha iyi yürüyecegini tahmin ediyorum....

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O kaputun altında nereye koycaksınız siz o turboyu
    Önden ok gibi arkadan b.k gibi

  12. #12

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koyun o turboyu sonra bıde turbo koysun sıze

    ugrasma cıdden soyluyorum ugrasma perısan olursun

  13. #13
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megane2'ye zamanında EEF plakalı Megane2'de turbo takmaya çalışmışlardı.,ama yer darlığından + manifoldun yönünden dolayı yapamadıkları yazıldı.Megane2 'ye Bursa'da RS moturu swaplandı.Hatta sitede konusu bile olması gerek.Yukarda da arkadaşların dediği gibi iş tek sadece turbo tak gitsin demekle bitmiyor

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.043
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K4M motorlar modifiye edildiğinde iyi sonuclar verebiliyor ama 5000 tl ve üzeri olarak konusuyorum..

    bunun haricinde turbodan sonra iyi bi yazılım yapılması gerek iyi bi işcilik gerekicek tr de bildiğim kadarı ile k4m turbolayan bitek siteden (İZO) var ona pm atarsan sana daha detaylı anlatır ama 5000 tl kesin gececktir

  15. #15
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Babana bir tane sonradan turbo yapılan arabanın proje konusunu okut bir daha düşünsün. Bu arada D4d Corolla alsın biraz daha performansı iyi olur... 200 üstüğ gitmiyorsanız...
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  16. #16
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yapilmicak bir sey yok... dogru turbo dpgru iscilik dogru ayarci ve kullanan dogru kisi olursa ve.4 bar basarsan gercekten yillarca binersin arabaya bakimini duzgun yaparsan...

    ben 2 yil yakin bindim ve aracimi hergun gundelik kullandim. turbolu 50.000 km yaptim...2 yilda 3 buyuk sorun yasadim. 107 oktan benzin yaptik ve ince olan piston kollari egildi, 100 oktan ayariyla 97 oktanla gazladim pistonun birini erittim, ve yanlislikla 4 yerine 2 ye taktim ve sanzimani kirdim...diger sorunlar, hortum kopmasi cart curt herkesin basina gelen kucuk sorunlar..

    satilmis abinin bana turbo takcam dedigim zaman bi sozu vardi onu hatirladim,
    "5.000 e turbo takariz her hafta cayimi icmeye gelirsin, 8000 e tubo takariz 3 haftaya bir cayimi icmeye gelirsin. ama cayimi icmeye gelcen"

    genelde kullanici hatasi ve sinirlari fazla zorlamadan sorun yasadim ben. ki beyni kontrol etmek icin e manage blue box gibi cok eski teknoloji birsey kullaniyorduk. avansa direk degil dolayli yoldan mudahale ediyorduk. cok arabaya saka yaptim. hic de pisman deilim, onu sattim clio rs aldim 182 lik onu sattim mustang aldim v8, ikisinde de megane dan aldigim zevki almadim....

    oyle aile arabasina yapilmaz falan demeye gerek yok her arabaya hersey yapilir o tamamen sizin zevkinize kalmis..

    yalniz 2 sey var.
    1. bu isler forumdan konu okumakla olmuyor gercekten. burdaki teknik konuda tecrubelilerden (konuya her yazan bilgili diye birsey yok, dikkat et az sayidalar ve pek yazmazlar zaten onlar foruma) iyi guvenilir kafasi basan isi temiz titiz seni m.kmicek bi usta bulman lazim. iyi bir elektrikci ve mapperin olmasi lazim bir de...
    2. o is 5.000 tl ile bitmiyor ne yazik ki...en azindan 5000 e yapsan bile 2 ay sonra bi 500 bi 1000 derken yavas yavas buyuyor rakam. tabi bu da insandan insana olanaklari olcusunde degisecek bir secim. benim o kadar param yoktu mesela yavas yavas yaptim 1 yil sonra elle dokunur bir set up yapabildim...

    simdi senin konumunda arabayi baban kullanacagini varsayarsak ve cok titizse ve ikinizin de ne yazik ki bu konuda cok bilgili olmadiginiz goz onunde tutulursa onermiyorum bn de sana. usta sizin iyi niyetiniz koyuye kullanip cok paranizi alabilir. arabaniz hic yurumeyebilir. uzun sure arabasiz kalmaya baban razi olmayabilir. vs. vs..

    insallah 18 ine gel kendi araban olsun istersen bu araba olsun o zaman tak turboyu kimseyi de dinleme yok bu olmas etmez diye...bu isten kar etmeyi amaclamiyorsan tabi...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  17. #17
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakacak babasının başını adama yazık olucak

  18. #18
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K4m motor iyidir ama asiri besleme isine girme derim 5000 tl yi rahat gecer ve montajida bi okadar zor...sana tavsiyem illede k4m dersen n/a olarak citirdan biseyler yapman yazilim,duz boru egzost,filitre gaz kelebegin telli olsaydi birde rs gaz kelebegi ve sonrasinda yoluna devam etmen...

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    ist
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baban kıl birisi olmasına rağman daha güçlü standart bir araba yerine bir çok işlem yapılmış ve sorunsuzluğu şüpheli bir arabayımı tercih ediyor
    bundan fazla bişey yaznaya gerek yok.Paran varsa gel 18ine istedin arabaya istedini yap

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •