User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
96 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: BMW E36 328i + GT3586 Turbo Project

  1. #1
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation BMW E36 332ti + GT3586r Turbo Project (Video Eklenmiştir))

    Merhaba arkadaşlar, aranıza katılalı epeyce zaman oldu ama yoğunluktan dolayı hiç bakmaya vaktim olmuyor.. Sizlerle geçenlerde başladığım bir projeyi paylaşmak istiyorum.

    Aracın kendisi 93 model E36 320i (M50TUb20) olup motoru içi dışı komple sıfırlanarak birebir M52b28 verilerini yakalamış ardındanda Turbo conversion işlemi başlamıştır

    Gerekli piston, kol ve krang kombinasyonuyla 10.5:1 olan sıkıştırma 8.4:1'e düşürülmüş ve Gt35 turbo ile 1.5 barda yürütme çıtası konmuştur.

    -Taşlanmış B28 kapak
    -B28 kelebek
    -86mm piston
    -Nitrit sübaplar
    -Handmade turbo manifold
    -Gt30 Turbo
    -RC Dynamics İridium buji ve 10mm kablolar
    -17" 4 adet Pirelli P Zero SuperSlick Lastikler
    -3.15 Kilitli Diff.
    -550cc Enjektör
    -9 Bar Bosch benzin pompası
    -Komple Handmade eksozt sistemi
    - Birdek beyin konusunda kararsızlık var. Şayet biraz bütçe ayarlarsam VEMS yada AEM düşünüyorum. Yok olmaz ise W.A.R Miller takacağım.
    - ..vs vs

    Şu anda işlemin %75e yakını sonuçlanmış vaziyette. Kaportası komple revize edildi, döşemeleri komple sıfırlandı, ön takım ve arka takım komple revizyona girdi (bitmek üzere), kamber ve caster ayarlamaları için gerekli parçalar ve ufak tefek bir kaç eksiğimiz kaldı

    Modifiye uygulamalarının tamamı sahibi olduğumuz ; OTOBAN Garage'da abim tarafından yapılmaktadır. Diğer bir kaç ciddi projemizde halen devam etmektedir, zaman buldukça onlarıda paylaşmaya çalışacağım.

    Emeği geçen o önemli ismide paylaşmadan geçemeyeceğim;

    Yapımda yardımlarını esirgemeyen büyük insan Eray Yümsel'e çok teşekkür ediyorum İnşallah daha nicelerinde bir arada oluruz..

    Sizlerinde yorumlarınaşimdiden çok teşekkürler... Sormak istedikleriniz olursa itina ile cevaplandırmak isterim...

    Şimdi kabaca ilk günki haline dair fotolar paylaşalım;
    Aslında resimleri parça parça verip hem heyecan yaratabilir hemde sıkılmadan, gözleriniz yorulmadan takip etmenizi sağlayabilirdim ama gerçekten inanılmaz zaman sıkıntısı çekiyorum. Bir daha bakarsınız direk videolarımızı yükler görücüye çıkmış oluruz Hem başlamışken bi çırpıda bakmış olursunuz :P İyi seyirler...








    Vee.. Motor indirilir..











    Çıtırdan bi fatoş yapmıştıkda


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    İlk kaporta işlemleri ;








    Buda Bonus Project Car No. 2 .. Şimdilik tek poz..



    Gelelim Boya bitince nasıl oldu ; (3 ton koyu yeşile boyandı, Ördek başı yeşili. Gece Siyaha yakın renkte görünmektedir)






    Bunlarda bir kaç parçamızın resmi..

    Lastikler cilalanıp ilaçlanıp Subaru servisi Yılmaz Abi nin lastik otelinde sıfır gibi durmaktadır Arkalar 215 önler 200dür. Az biraz kullanıldılar ama temizler yırtık pırtık yok..






    Manifold ise elektrostatik toz boya ile şeker kırmızısına boyandı içi dışı isi tozu komple temizlendi. Sıfır gibi.




    Şimdilik resim ve bilgiler bu kadar Dediğim gibi yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. İnşallah beğeneceğiniz bir proje olacak..

    Zaman buldukça bakmaya bilgi vermeye çalışacağım.

  2. #2
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    Hafta sonuda bi aksilik olmazsa Stage 2 baskı balata gelebilir..

    Temsili olarakda..

  3. #3
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim öncelikle bu tip bir işe başladığın için seni tebrik etmek istiyorum. Çok mutlu ettin beni.

    Projene gelirsek kullandığın 550cc enjektörler 6 silindir olduğu için gt30 gibi bir turboda evet 1.5 barlara kadar destekliyecektir. Ancak yazılımı ile oynamanız gerekecektir çünkü normalde 6450dd gibi dönen motor devri bu işlem için az gelecektir.

    Bir diğer önerim ise 3:15 m3 diffi kullanacağına bence kilitli 328i diffi olan 2:93 kullan daha güzel sonuç alırsın.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #4
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    guzel gidiyo maşallah

    tarkan neden uzatıyosun m3ler bile kısaltmaya calısıyo =)

    3.15 veya 3.24 iyidir bence
    BOZBEY

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2008
    Şehir
    Tokyo / 07
    Mesaj
    3.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeriniz tam olarak nerede ?

  6. #6
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kankam çünkü Bu araç 320i şanzımanına sahip. Yani 328i ye dönmüş hali ile 328i difi bile olsa daha kısa hızlarda kesiciye girecekti. Oysaki arkadaş birde dahada kısa olan m3 difi koymuş. Atmosferik yükleme yapılsa bu çok güzel bir sonuç verebilirdi, ama burada hedeflenen güç kesinlikle bu barlarda en az 450-500hp olur. Bu setuptada bu vites aralıkları çok sorun çıkarır. Hem malzemeler üzerindeki streste artar.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #7
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kanka 320 şanzumanda 3.15 iyi iş yabar halen idda ediyorum

    tam olarak 320 şanz 2.95de kacta kesio 1-2-3-4
    BOZBEY

  8. #8
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kankam 320i şanzımanını bir kenara bırakalım. 320i diffi %10 kadar daha kısa m3 diffinden. Yani buda demek oluyorki normalde 320i 220de kesiciye giriyorken, aynı alt yapı ile m3 difinle 240km hızda kesecek. Buda bu denli güçlü bir araç için çok çok kısa. Ben derimki en azından 328i difi kullansınki hem vitesler arası uzasın hemde 260 km lere yaklaşsın hiç olmadı.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #9
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nakayama Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeriniz tam olarak nerede ?
    Yerimiz ; Akdeniz Sanayi Sitesinde 5007'de. Vakıfbank arkası. Arap Memet in 2 yanı oluyor.

    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    guzel gidiyo maşallah

    tarkan neden uzatıyosun m3ler bile kısaltmaya calısıyo =)

    3.15 veya 3.24 iyidir bence
    Bende açıkcası aynı fikirdeyim önce 2.93 ile arada kaldım ama önerenler 3.15 kilitli dedi. Zaten geldi içi açıldı toplandı takıldı gayetde güzel oldu

    Güzel dilekleriniz içinde ayrıca teşekkürler

    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim öncelikle bu tip bir işe başladığın için seni tebrik etmek istiyorum. Çok mutlu ettin beni.

    Projene gelirsek kullandığın 550cc enjektörler 6 silindir olduğu için gt30 gibi bir turboda evet 1.5 barlara kadar destekliyecektir. Ancak yazılımı ile oynamanız gerekecektir çünkü normalde 6450dd gibi dönen motor devri bu işlem için az gelecektir.

    Bir diğer önerim ise 3:15 m3 diffi kullanacağına bence kilitli 328i diffi olan 2:93 kullan daha güzel sonuç alırsın.
    Öncelikle ben size iyi dilekleriniz için teşekkür ederim Hep atmosferik araçlarla uğraşmıştık şimdi bir denemede sıralı 6 da turbo oldu. inşallah alnımızın akıyla çıkarız.

    Evet yazılım konusunda haklısınız bu uyarıyı daha önce bir arkadaşımda yaptı. Dikkate alacağım yazılımı buna göre ayarlayacağız. Umarım işimizi görecek iyi bir beyin ustası bulabiliriz.

    Diff konusuna gelirsek önce 2.93 sipariş ettim. geldi ama meğerse E31 850ci den çıkma imiş. ***** onlar 4 ileri otomatik olduğundan ve yuvaları ayakları daha büyük olduğundan sığmadı e36ya. bizde geri gönderdik 2.93 aramaya devam ediyordum ama temizini ve kilitlisini bulmak çok zordu. bulduklarımda bir dünya para istiyordu. aldığım 3.15 kem çok temiz çıktı hemde makul bir fiyata aldık.
    OTOBULL GARAGE

  10. #10
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diff olayını çözdüysen sorun yok. Ancak tekrarlıyorum çok kısa vites aralıklı bir aracın olacak. Top speedin 240km anca olacak, bu nedenledirki bari turbo lag kalmamak için elinden geleni yap. Yoksa sürüşü çok keyifsiz olacaktır.

    Allah başarını daim kılar inşallah, bizede keyifli videolar izlemek düşer.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  11. #11
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi e36 320i nin diffi 3.45 kilitsizdi. standart e36 m3 de aşağı yukarı 260-270 görebilmekte dediğiniz gibi 20 nin şanzumanı biraz daha kısa olduğundan yaklaşık 260da kesilecek. Yani 3.15le 260 Göreceğini düşünüyorum. Drag arabası içinde bence makul bir sonuç. 0-100 ü daha çok düşündük. yüksek hızlar çok cezbetmedi
    OTOBULL GARAGE

  12. #12
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RADEON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maaşallah inşallah isteğiniz gibi bir sonuş alırsınız tebrikler
    Çok teşekkürler inşallah

    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diff olayını çözdüysen sorun yok. Ancak tekrarlıyorum çok kısa vites aralıklı bir aracın olacak. Top speedin 240km anca olacak, bu nedenledirki bari turbo lag kalmamak için elinden geleni yap. Yoksa sürüşü çok keyifsiz olacaktır.

    Allah başarını daim kılar inşallah, bizede keyifli videolar izlemek düşer.
    Allah razı olsun inşallah bizde sizlere güzel görüntüler sunabilecek bir araç ortaya çıkartırız.

    Lag aklımı karıştırmıyorda değil. Şu an Manuel boost control deyim EVC ye geçmek için maddi çözümlenme bekliyorum artı gümrüklerde şu ara karışık. Hacimle yırtmaya çalışacağız..
    OTOBULL GARAGE

  13. #13
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G.T.I Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi e36 320i nin diffi 3.45 kilitsizdi. standart e36 m3 de aşağı yukarı 260-270 görebilmekte dediğiniz gibi 20 nin şanzumanı biraz daha kısa olduğundan yaklaşık 260da kesilecek. Yani 3.15le 260 Göreceğini düşünüyorum. Drag arabası içinde bence makul bir sonuç. 0-100 ü daha çok düşündük. yüksek hızlar çok cezbetmedi
    Kardeşim sakın bu şekilde yaklaşma konuya, çünkü senin şanzıman oranların ile m3 ünkü oldukça farklı. He diceksinki klasik son vityes oranı nasılsa hepsinde 1:1 ama bir atladığın detay. m3 en az 8000dd dönüyor sen ise 6450dd. Yani onun 260km yapabilmesi için senden çok çevireceği baya bir devri var. Senin son hızın taş çatlasın 240km bu devirde dönmeye devam edersen.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  14. #14
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediğim gibi çok dert etmiyorum 240-260. Aracın asli hazırlanma aracı 0-400. Rolldede dragdada avantajdayım. Top speed de olmayı versin Lag'a ne diyorsunuz ?



    Alıntı Ferhat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah ayrıca Tebrıkler!!

    Güzel bişe cıkıcaga benzıyo Allah utandırmasın inş..
    Çok teşekkürler inşallah
    OTOBULL GARAGE

  15. #15
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kendim Ankara yaşıyorum. Projeyi abim sağolsun dükkanda benim adıma yürütüyor. Gidince Gökhan, Ali yada Yasin artık kimi bulursanız.. Başka gelecekler olursada seve seve misafir ederiz
    OTOBULL GARAGE

  16. #16
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harika.. Ben mutluluk kat sayısı diff'le doğru orantılı diye 3.15 taktım

    İşte Nur topu ;


    SSQV RST Tun.


    WBand


    Encektürler
    OTOBULL GARAGE

  17. #17
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkürler beğenmenize sevindim Açıkcası benimde çok merak ettiğim bir konu Lag değeri olması gerekenden yüksek çıkarsa arkadaşlarında dediği gibi çok zevkli bir cihaz olmaz. Sıkıştırma 8.4 civarlarında. İlk marş umarım sorunsuz olur. 1.5 bar basma hedefinde olduğumdan 8.4 ü lehime kullanmaya çalışacağım şayet yetersiz kalırsada 328i'den krang takviyesiyle yeniden 9.1 e çekebiliriz. Şahsi fikrim aracı koparacak nokta beyin olacak diye düşünüyorum.
    OTOBULL GARAGE

  18. #18
    LAST_ZZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Zonguldak
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G.T.I Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler beğenmenize sevindim Açıkcası benimde çok merak ettiğim bir konu Lag değeri olması gerekenden yüksek çıkarsa arkadaşlarında dediği gibi çok zevkli bir cihaz olmaz. Sıkıştırma 8.4 civarlarında. İlk marş umarım sorunsuz olur. 1.5 bar basma hedefinde olduğumdan 8.4 ü lehime kullanmaya çalışacağım şayet yetersiz kalırsada 328i'den krang takviyesiyle yeniden 9.1 e çekebiliriz. Şahsi fikrim aracı koparacak nokta beyin olacak diye düşünüyorum.

    us spec m3 egzantrıklerıde faydalı olabılır... bu kadar para haracamıs ve parca almıssın ....son noktayıda koyman sart...kesınlıkle ıyısınden std ecu sart...volan ne kullandınız?

  19. #19
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bitek sıkıntı erayın mudehale etmesi olmus ama artık ona yabıcak bişe yok iş işden geçmiş
    Yok yok uğurludur Ekerayın elleri Güvenim tam..

    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah kazasız belasız ağız tadıyla kullanmanı nasip eder inşallah.
    Amin. İnşallah

    Alıntı _FrKn_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah kazasız belasız günlerde kullanmayı nasip etsin.renk tercihi çok güzel olmuş maşallah araca.
    Teşekkürler sonunda benimle aynı fikirde birilerini görmek güzel oldu. Herkes Kırmızı, siyah, beyaz yada gri diyordu. dedim ya sarı ya patlıcan moru ya ördek başı olacak. Araba boyasız ve kazasız bir araç olduğundan elletmek istemedim hem ruhsatta sıkıntı çıkmaması adına hemde orijinalliği bozumlasın diye.

    Alıntı E21TURBO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayrılısı olsun sorunsuz olsun inşallah bmw yürütmeye çalışan insanlar gördükçe keyifleniyorum eğer döküm tipi manıfold istersenız elımde mosselman var
    Allahta sizlerden razı olsun Beğenmenize sevindim. şu an manifoldumdan bir şikayetim yok ama ilerde çatlar patlarsa tabiki size geri dönüş yaparım.. teşekkürler..

    Alıntı BLuEBoY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maş. güzel olcağa benziyo kolay gelsin

    ayrıca hep aynı renklerden sıkıldık rengi farklı ve güzel olmuş
    Teşekkürler Renk konusunda bir yandaş daha bulduk American spec sarı sis + sinyal öne GT lip, arkayada GT kanadıyla British Racing olacak inşallah

    Alıntı LAST_ZZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    us spec m3 egzantrıklerıde faydalı olabılır... bu kadar para haracamıs ve parca almıssın ....son noktayıda koyman sart...kesınlıkle ıyısınden std ecu sart...volan ne kullandınız?
    Aracı ilk aldığımızda motoru açınca; aldığımızdamı öyleydi yoksa biraz eğlenirken biz mi çatlattık bilemedim ama üst kapakta çatlak vardı ***** 2002'den beri yatmış bir araç. bizde açmışken b25 kapağı koyduk. kapak dolu geldi. yani 25 egzantriği kullanıyoruz şu an. derecesi 20 ye göre baya yüksek. dediğiniz gibi çok emek zaman ve para harcandı dönüşü yok artık gereken ne ise alıp bitireceğiz inşallah.

    Ecu işini nasıl yapacağımıza dair şüphelerim var ama bakalım. Vems yada AEM düşünüyordum ama çok büyük rakamlardan bahsediliyor. Megasquirt'tede vanos kontrol yok. Std Ecu + Piggyback Miller'a mecbur görünüyoruz..

    Volan'ı oem kullanıyorum. Önceliği Stg 2 baskı balataya verdim. Baskı işini bitirdikten sonra yapacağımız iş Oem Volanı hafifletmek olabilir.. Yada alman malı bişeyler..
    OTOBULL GARAGE

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •