User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
53 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.2 Motor Egzos Sistemi ve diğerleri

  1. #1
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.2 Motor Egzos Sistemi ve diğerleri

    1.2 motor aracın egzos çapının kaç mm olması gerekiyor, elimizde bir twingo var ve söylenene göre egzos borusu su borusu kadarmış Bazısı büyüt diyor, bazısı küçük kalsın aracın gaza olan tepkisi azalır diyor. Sizce ideal büyüklük ne olmalıdır.

    Birde orta susturucu kullanmalımıyız, son susturucu olarak ne seçmeliyiz. (Yüksek ses beklentimiz yok, biraz homurtu duymak istiyoruz sadece ) Araçta egzos sistemi dahilinde iptal edilmesini önereceğiniz başka birşey varmı?
    (Egzos yakıtı etkilermi bunuda ekleyeyim )

    Filtre Egzos sistemi birlikte yapılacak, birde enjeksiyonlu araba ama buna chip yapan duymadım hiç, chip olayı yapılabilirmi?

    Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkür ederim, biraz fazla soru sordum ama komple temizlik yapıyoruz bilgilerinize ihtiyacım var
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  2. #2
    pesimist206 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    31
    Şehir
    ist /b.evler
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.2 clıoda 48 mm duz boru sona otto replıkası kullanmıstı bır arkdsm gayet zevklıydı sesı gıdısı ama ust devırlerde tatmın edıcı degıldı 1.2 olmasınında payı var tabı buyultmenın hıc bır yararı olmaz dıye dusunuyorum sonucta hacım kucuk ..
    34 EM 123

    AÇIKEL otomotiv... JANTMAX ..

    hep bızımlesın ALP GUNAYDIN 34 DUJ 43 ..

  3. #3
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oem borunun üstüne son susturucu al bence büyültmenin zararı olur
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  4. #4
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pesimist206 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.2 clıoda 48 mm duz boru sona otto replıkası kullanmıstı bır arkdsm gayet zevklıydı sesı gıdısı ama ust devırlerde tatmın edıcı degıldı 1.2 olmasınında payı var tabı buyultmenın hıc bır yararı olmaz dıye dusunuyorum sonucta hacım kucuk ..
    Alıntı maskaran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oem borunun üstüne son susturucu al bence büyültmenin zararı olur
    İşte hep bu şekilde tepkiler oluyor biri büyüt biri büyütme diyor hangisi daha verimli olur açıkcası çözemedim

    oem boruyu direk kullanın derken orta susturucu falan dahilmi ? (Birde son susturucu önerisinde bulunursanız sevinirim)
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  5. #5
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam düz 51 boru oem son susturucu kullanırdım..

  6. #6
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Konya
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 1.2 micrada oem boru + yed son susturucu kullandım.alt devirlerde gayet tok güzel bir ses elde ettim.el yapımı cai yapmıştım.üst devirlerde de o güzel ses veriyordu aracın hızlanmasında farkedilecek bir değişiklik olmuyor sonuçta hacim belli.onun için en güzel ses alınacağınız şekilde yapın derim.
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmeti ben 3 boy geçiyorum ahmet aliye 2 boy geçiliyor ali veliyi 5 boy geçtiğine göre benim evo 8 im var

  7. #7
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ortayıda üstünde bırakıp direk son'u tak diyorsunuz yani. Oem çapı öğrendikten sonra onuda söylerim ona göre daha sağlıklı yorum yaparsınız sanırım.
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  8. #8
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    komple 48 mm duz boru sonada otto koy bence en guzelı bu olur ne kadar buyultursen ustlerın o kadar ölür ..

  9. #9
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal değeri bilsem ona göre işlem yaptırıcam ama net olarak orjinal değerini bilmiyorum.
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  10. #10

    Üyelik
    Jan 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende 50 mm baştan sona kıvrımsız dual düz vardı rölanti V8 gibi çalışıyordu neredeyse ayırt etmek imkansızdı devir çevirdiğinizde ise ses inanılmaz bozuluyordu tuhaf kötü sesler çıkıyordu

  11. #11
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten çok garip bir araba dıştan küçük içten yayla gibi, motor küçük ama yinede seri geliyor, ses olayı bi egzosla V8 oluyor Daha çözemedim ben bu arabayı

    Orjinal çapı hakkında bilginiz varmı ? 50'ye yakınsa hiç ellemeyip direk son susturucu alınacak çünkü.
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  12. #12
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gnkt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    komple 48 mm duz boru sonada otto koy bence en guzelı bu olur ne kadar buyultursen ustlerın o kadar ölür ..
    Tam tersi üst devirler canlanır alt devirler ölür.


    Atmosferik standart motorlarda backpreassure'a ihtiyaç duyulur. Orjinal boru çapını öğrenin sonra gereken işleme karar verin. Çok geniş olursa geri basınç düşer alt devirler cansızlaşır. Dar olursada tam tersi olur. Aracın kilometresine bağlı olarak eski susturucuların çürüme ve tıkanma ihtimaliyle beraber orjinal susturucuları bile yenileriyle değiştirsen performans olarak fark edecektir. Sonunada bir son susturucu taktırırsın. Ben olsam boru çapıyla vs oynamazdım, orta susturucuyu daha geniş çaplı bir susturucuyla değiştirir güzel bir son susturucu taktırırdım.

  13. #13
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can_t Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam tersi üst devirler canlanır alt devirler ölür.


    Atmosferik standart motorlarda backpreassure'a ihtiyaç duyulur. Orjinal boru çapını öğrenin sonra gereken işleme karar verin. Çok geniş olursa geri basınç düşer alt devirler cansızlaşır. Dar olursada tam tersi olur. Aracın kilometresine bağlı olarak eski susturucuların çürüme ve tıkanma ihtimaliyle beraber orjinal susturucuları bile yenileriyle değiştirsen performans olarak fark edecektir. Sonunada bir son susturucu taktırırsın. Ben olsam boru çapıyla vs oynamazdım, orta susturucuyu daha geniş çaplı bir susturucuyla değiştirir güzel bir son susturucu taktırırdım.
    Dediğim gibi hangi devir aralığının canlandığı konusunda fikrim yok. Orta yolu bulup ona göre birşeyler yapmak istiyorum. Orta susturucuyu yenileme adına değiştirmek iyi bir fikir olabilir, son susturucuda koyarak kıvamında bir sistem yapmış oluruz sanırım.
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  14. #14
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence boruların çapını değiştirip macera aramaya gerek yok. Üzerinde çok oynanan bir model olsa, atıyorum araç vti olsa en az 3-4 çeşit boru çapı söylenirdi farklı kombinasyonlarla şimdiye kadar. Orjinal çapla beraber orta susturucuyu daha geniş tercih et, son susturucuyuda değiştir büyük ihtimal oldu olmadı riskine girmeden en iyi şekilde böyle olur.

  15. #15
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çapı çokmu küçük onuda bilmiyorumki, ama dediğiniz gibi zaten sınırı belli aracın. Orta susturucu başka markaların ortasını kullanarakmı genişleteyim ? Yoksa ona görede universal ürünler varmı ?
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  16. #16
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç susturucu takmasan nasıl ses çıkar acaba 1.2 motorda =)))
    916 V6 Turbo

  17. #17
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    filtre + eski aracımdan cıkar sebring xt1 ile 106 gti sesi alabiliyorsun
    İnanın hiç bir bilgim yok, ama çok garip bir araç 1.2 motor diyoruz falan ama güzel bir egzosla dinleseniz kesinlikle 1.2 demezsiniz.

    Alıntıdada söylenmiş gti sesi gibi bir ses veriyormuş, birkaç yerdede egzoslu dinledim gerçekten şaşırtıcı ses çıkartıyor
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  18. #18
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı dün bakıma soktuk, akslar yağlandı bazı parçalar değişti. Yağ filtresi motor yağı değiştirildi. Antifiriz eklendi, hava filtresi temizlendi. Kısacası belirli aralıklarla yapılması gereken bakımları yaptık, bende fırsat bulmuşken egzos borusunu fotoğrafladım yorumlarınızı şimdi daha sağlıklı yapabilirsiniz sanırım





    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

  19. #19
    PowerSample - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzımanın yağını çıkarttılar, daha sonra temizmiş denilip geri dolduruldu. Araç şuan vites geçişlerinde falan zorlanıyor, yani 3 e takarken falan zor itiliyor. Acaba kullandıkça düzelirmi yoksa başka bir sorunumu var ?
    ˙·٠•● Est Sularus Oth Mithas ●•٠·˙

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •