User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: mazdam ile ilgili bir kaç soru

  1. #1
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    mazdam ile ilgili bir kaç soru

    Selam.

    Aracımda bir takım oynamalar yapıldı, araç mazda 323 Practica. Aks bulamadığım için ancak dün aracın mekanik ve elektronik işleri bitebildi. Çeşitli konularla alakalı bir kaç sorum olduğu için Genel kısmına açıyorum konuyu.

    1)Araçta 360cclik mazda BPT motorun enjektörleri kullanılıyor. Bu yüzden standart beyin ile çalışmaya kalkınca haliyle boğulacak. Bu enjektörleri yönetmek için Greddy Emanage ultimate aldım, software cdsi ile birlikte. Wideband olarak Innovate LC-1 kullanacağım, elimde şu anda paketinde duruyor. Öncelikle, bu LC-1dan çıkan O2 sensörü ile birlikte piggyback sistem olduğu için başka standart bir O2 sensör de kullanmam gerekecek. Aslında gerekmiyor ama böyle daha sağlıklı oluyormuş, yurtdışındaki arkadaşların dediğine göre. Öncelikle wideband O2si ile standart O2 sensörünün yerleşimleri sıra olarak nasıl olmalıdır? ikisini arka arkaya koysak olur mu? Araçta 4-1 headers ve 51lik dümdüz boru var, mecbur headers'ın bağlantı yerinde bir yerlerde montaj yapılacak, o da yaklaşık vites kolunun tam altına geliyor.

    2)araç eski motorunun, Z5 makinenin devir kesicisi 6500dü, max gücünü ise 5900de veriyordu. Yeni BP motorun maksimum devri standardında 7500, maximum gücü ise 5900-6300 arası sürekli üretiyor. Araçta ATD stage 2 dereceliler var, bunun maximum devrini nereye çekmeliyim? Standart subab yayları 8000e kadar dayanıyor bu motorun, gerçi sonra yay ve iticiler de gelecek daha yüksek derecelere geçtiğimde ama şu an için yapmam gereken maximum devir ne olmalıdır?

    3)Araçta MAF var, ve MAF atmosferik araçlarda daha verimli. O yüzden yurtdışında da yaygın olarak kullanılan Mazda FC 13Bnin akışmetresini getirttim. 11000devire kadar destekliyor arkadaş, fazla fazla yeterli benim 7500-8000 devirlerime. Bu akışmetreyi kullananlar veya bilgisi olanlar var mı? IATyi de okuyabiliyor ama ben ayrıca bir IAT kullanacağım, tesisatları zaten ayrı fakat bu MAF'ın pinoutlarını bilmem gerekiyor. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim. Eğer ki olmazsa mecbur onboard IATsini kullanacağım napalım.

    4)Tomei benzin regülatörüm var, üzerindeki göstergeyi en verimli şekilde okuyabilmek için nasıl bağlamam gerekiyor? En üste yatay ya da düşey? İçinde sıvı gibi bir şey var çünkü.

    5)OBX-R ayarlı kasnaklarda egzostu rötar intake'i avans düşünüyorum. Hesaplama ve ölçümlere göre kurtaracağı yere kadar bunları vermem mi tavsiye olunur, yoksa belli bir dereceden sonra pistona veya subabların birbirine çarpma tehlikesi olmamasına karşın fazla rötar/avansın zararı var mıdır, oynak rölanti dışında.

    6)mazda poryaları ile honda poryaları arasında çap farkı var mı, var ise ne kadar var? Mazda için özel fren yok gibi, gelmesi de çok tuzlu. Honda için zibil ama. Eğer ki porya çapları tutarsa 4x100 zaten ikisi de, beyyybi olacak. Fren merkezim zaten devasa Mazda MPV ile birebir aynı.

    7)arka alt denge çubuğu standart bizim araçlarda, üste de sert bir OMP kule gergisi taktım. Ön alt ve ön üste ise yumuşak istiyorum. Yumuşak bir kule gergisi kim üretebilir, bilgisi olan?

    8)Araçta protege'nin kısa oranlı 5 ilerisi kullanılıyor. Bu şanzımanın dayanımı bayağı yüksek. Derdim dayanımla ilgili değil gerçi. Kilometre okuyucusu 230da kopup gidiyor(kadran kırmak) ve de eski motorla 5-6 kez kırıldı zaten, bu kilometre okuyucusunu nasıl daha yüksek hızları okuyacak şekilde iyileştirebilirim?

    Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe sorarım.

    Teşekkür ederim.


    7)
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  2. #2
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok mu mazdayla ilgilenen hiç? İyi ki honda yüklemiyorum sıradan olacaktık
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  3. #3
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 sorun için bir cevabım var kardeşim kesicin egzantiriklerinin speclerine göre uyarlamalısın atıyorum 7800 e kadar güç üretiyor 100 devir tölerans ver 7900 de kesici olsun..

  4. #4
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selam. Innovate lampdasız olmaz zaten yazmışın. Ayrıca lampda şart zaten. Yeri ise headerın birleştiği tek boru haline geldiği uygun bir yere koysan yeterlidir. Wideband sensorde dahil. Enjektorler olur ama atmosferik bir araç için çok falza.özellilke 1.5 araç için. Ayarlı kasnak biraz zordur. Ezberlenen araçlarda bile yapılması epey uğraşdır bence ensona bırak. Aslında orjinal mafın ve iatı in iş yapar. Reguletore gelince orjial reguletorun oraya tornada aparat yapıp hortumla uzatıp balanabilir. Yani orjinali sokuyorsun aparatı ucuna hortum kelepçe gelcek sekilde yaptırıyorsun hortumla birazcık uzatıp kullanabiliyorsun. Aslında swap yapıp FS motoru koyup daha sorada FS-ZE ye çevirebilirdin. Hem daha cok parcası var

  5. #5
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun eray bitmiş sayılır artık


    1. headerstan sonra istedigin yere takabilirsin. narrowband yani standart sensırun kablo kısadır o yuzden onu one tak sonra wideband.
    2. egzantrigin devir bandına gore ayarlaman lazım. yay sapka standartmıs subap yakalama riskin var fazla devir cevirirsen
    4. tomei yazısı yere paralel olsun yani gostergedeki sıvının icindeki bosluk yukarda olucak.
    5. kafana gore yapma bence. egzantrige ve cevirecegin devire gore bottom dead center ve top dead center ayarı yapman lazım. turkcesini tam bilmiyorum ama kranka takılan timing degree wheele gore avans rotar vericeksin. ayrıca timing olcusu icin gosterge (timing gauge) lazım. bunları bulursan cok daha iyi olur.

  6. #6
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Innovate sensörü normal narrowband sensör olarakta kullanabilirsin. Analog çıkış1'i kendi programından narrowband simule etmeye ayarlarsan başka sensöre gerek kalmaz.

  7. #7
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam. Innovate lampdasız olmaz zaten yazmışın. Ayrıca lampda şart zaten. Yeri ise headerın birleştiği tek boru haline geldiği uygun bir yere koysan yeterlidir. Wideband sensorde dahil. Enjektorler olur ama atmosferik bir araç için çok falza.özellilke 1.5 araç için. Ayarlı kasnak biraz zordur. Ezberlenen araçlarda bile yapılması epey uğraşdır bence ensona bırak. Aslında orjinal mafın ve iatı in iş yapar. Reguletore gelince orjial reguletorun oraya tornada aparat yapıp hortumla uzatıp balanabilir. Yani orjinali sokuyorsun aparatı ucuna hortum kelepçe gelcek sekilde yaptırıyorsun hortumla birazcık uzatıp kullanabiliyorsun. Aslında swap yapıp FS motoru koyup daha sorada FS-ZE ye çevirebilirdin. Hem daha cok parcası var
    araç mazda miata 1839cc BP swaplı, 1.5 Z5 motorun hiç bir parçası yok zaten. Zaten swap olayı olduğu için MAF ve IAT'yi kullanamadım.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  8. #8
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun eray bitmiş sayılır artık


    1. headerstan sonra istedigin yere takabilirsin. narrowband yani standart sensırun kablo kısadır o yuzden onu one tak sonra wideband.
    2. egzantrigin devir bandına gore ayarlaman lazım. yay sapka standartmıs subap yakalama riskin var fazla devir cevirirsen
    4. tomei yazısı yere paralel olsun yani gostergedeki sıvının icindeki bosluk yukarda olucak.
    5. kafana gore yapma bence. egzantrige ve cevirecegin devire gore bottom dead center ve top dead center ayarı yapman lazım. turkcesini tam bilmiyorum ama kranka takılan timing degree wheele gore avans rotar vericeksin. ayrıca timing olcusu icin gosterge (timing gauge) lazım. bunları bulursan cok daha iyi olur.
    Zaten standart yay ve şapkalar olduğu için o derecelileri kullanıyorum. İnşallah şu bazı tamamladığım zaman kapakla kollarla vs oynamaya gidilecek, standart yaylar ve şapkalar 8000e kadar çok rahat dayanıyormuş corksport'un söylediğine göre.

    Maruha kit aldığım zaman 2.1lt'ye çekilince araç, 300+ dereceliler kullanmayı planlıyorum o zaman zaten şapka yay hatta lastik güçlendirmek şart olacak.

    Regülatörü ben bağladım ama yatay bağlamışım, gideyim çevireyim senin dediğin gibi.

    sen naptın bitti mi subi?
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #9
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Innovate sensörü normal narrowband sensör olarakta kullanabilirsin. Analog çıkış1'i kendi programından narrowband simule etmeye ayarlarsan başka sensöre gerek kalmaz.
    İşte onu biliyorum ama yurtdışındakiler problem yaşamışlar, bu innovate'lerin bir tane ufak ECUsu varmış onu kullanmazsan sıkıntı yaşatabilir dediler. İki sensör olsun ayrı ayrı olsun sağlam olsun düşüncesindeyim. Zaten araç ilk etapta buradan istanbula full redline gidebilmesi için tasarlanıyor, dandik bir sensör yüzünden sıkıntı yaşamayalım benim derdim.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç mazda miata 1839cc BP swaplı, 1.5 Z5 motorun hiç bir parçası yok zaten. Zaten swap olayı olduğu için MAF ve IAT'yi kullanamadım.
    Bu motor 323gt 1.8 120(yada 125 tam hatırlayamadım) beygrlik motorun aynısımı?
    Önden ok gibi arkadan b.k gibi

  11. #11
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ArMy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu motor 323gt 1.8 120(yada 125 tam hatırlayamadım) beygrlik motorun aynısımı?
    evet 1.8 122hp motor.
    Aynı motorun aynı silindir hacimli ama SOHC olanları da var 115hp.
    Aynı motorun birebir aynı ama turbolu olanları da var=BPT.
    Bir de aynı motorun yurtdışında 135hp DOHC ları varmış ama TRde benim motor veya diğer miata/lantis motorları 122 hp.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  12. #12
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı motoru 121 de megasquirtle yürütüyoruz. Maf veya orjinal sensöre gerek kalmıyor.

    Poryalarda çap farkı var. bizimkiler 51.5mm hondalar farklı. miata na için willwood 285mm lik kit oluyor. Sadece 4 pistonlu kaliperi bağlamak için aparat lazım. Onuda çizip yapması zor değil.

    Pinout ya da tesisat şeması var. Komple şema var elimde

    kardeşimin hesaptan yazmışım. ben Omer.

  13. #13
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı snan1910 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motoru 121 de megasquirtle yürütüyoruz. Maf veya orjinal sensöre gerek kalmıyor.

    Poryalarda çap farkı var. bizimkiler 51.5mm hondalar farklı. miata na için willwood 285mm lik kit oluyor. Sadece 4 pistonlu kaliperi bağlamak için aparat lazım. Onuda çizip yapması zor değil.

    Pinout ya da tesisat şeması var. Komple şema var elimde

    kardeşimin hesaptan yazmışım. ben Omer.
    irtibata geçebilirim ömer
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  14. #14
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı motorun birebir aynı ama turbolu olanları da var=BPT.
    Biri beni mi çağırdı

    sen omerle konus yavrum.sana 5084759478574958343 kere dedım gene dıom standalone gec standalone a gec.ne alırsan al ama standalone a gec.omer en buyuk ornegın ıste gıt bak adamın arabaya bebegımsın yalarım

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    banada bp bulun ya bi zahmet

  16. #16
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı koki_1905 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motorun birebir aynı ama turbolu olanları da var=BPT.
    Biri beni mi çağırdı

    sen omerle konus yavrum.sana 5084759478574958343 kere dedım gene dıom standalone gec standalone a gec.ne alırsan al ama standalone a gec.omer en buyuk ornegın ıste gıt bak adamın arabaya bebegımsın yalarım

    Ve Paaa... geçelim standalone'a.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •