User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: LS/VTEC pre-ignition vs

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LS/VTEC pre-ignition vs

    10:1 sıkıştırma'lı LS/VTEC makinede (cp piston,eagle kol,darton gömlek)

    ramhorn manifold ve
    .86 a/r'li orta boy bi T3/T4 turbo ile 1 bar basınçla
    standart 97 oktan benzinle, deniz seviyesinde,

    sorun çıkma ihtimalinin %0 olması için

    1. tam gazda nasıl bir hava/yakıt karışım değeri yakalanmalıdır ?

    2. avansı 'knock' olmayacak şekilde geri çekmek aynı zamanda
    'pre-ignition' riskini de %100 ortadan kaldırır mı ?

    3. Knock Link tarzı cihazlar knock ile beraber pre-ignition'ın ping sesisini de algılayabilir mi ?

    Teşekkürler
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pre ignition ve knock aynı şeyler değil mi.yanlış mı biliyorum :S
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pre ignition olarak yanlış tabir de kullanmnı olabilirim
    auto-ignition diyelim o zaman
    yani sıcaklıktan ve basınçtan kendiliğinden oluşan patlama - buji kıvılcımı olmadan.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pre ignition olarak yanlış tabir de kullanmnı olabilirim
    auto-ignition diyelim o zaman
    yani sıcaklıktan ve basınçtan kendiliğinden oluşan patlama - buji kıvılcımı olmadan.
    tamam işte vuruntu denilen olay.knock'da vuruntu demek.
    peki senin knock dediğin ne ?
    benim başımın belası bu vuruntu olayı zaten. turbolu araçlarda en büyük sıkıntı
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  5. #5
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pre-ignition ile Knock farklı şeyler Knock yani vuruntu olayı Motor avans ile ilişkili bir durum çünkü

  6. #6
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pre-ignition ile Knock farklı şeyler Knock yani vuruntu olayı Motor avans ile ilişkili bir durum çünkü
    bence aynı seyler.avansı milimetrik bile artırdıgın zaman bu olay meydana gelıyor.
    pre ignition keime olarak önceden ateşleme demek.knock dediginde kendiliginden ateşleme.yani bujiden önce kontrolsüz istenmeyen yanma olayı.
    ikiside aynı kapıya varıyor...
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  7. #7
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    knock sadece istenmeyen ateşleme degildir. avansı fazla ileri alırsan piston tepe noktasına tam ulaşmadan bujiyle ateşleme olur ve bu durumda gene Knock yani vuruntu olur.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •