User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: vti b16b nippon piston hakkında

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TR
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vti b16b nippon piston hakkında

    arkadaşlar nippon b16b pistonun ölçüleri 81,5mm-11,5 cr mi?veya birkaç çeşidi var mı?
    ayrıca kendi sekmanlarını kullanıp sorun yaşayan oldumu.
    bu pistonları vti de kullansak orjinal kolla ve ince conta kullansak sıkıştırma kaç olur?

  2. #2
    BAR22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Mesaj
    1.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    b16a blokta ince contayla 12lere çıkıyo diye biliyorum sıkıştırma..
    orjinal b16b pistonların sıkıştırma oranı 10:85cr gibi bişeydi..

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TR
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet arkadaşlar tam bilgisi olan yokmu.sıkıştırması kaç?

  4. #4
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    b16b JDm typer 185 beygirlik motor bunun pistonu farklı kapak b16a lar ilen aynıdır. yeni olan b16 lar.. sıkıştırma 10.8 rahatlıklan b16a lara takılır. b16b de ki farklı egzantirklerin farklı durationları farklı. yanma odası aynı ölçüde ince conta ile hesaplamak lazım. b16b lerin heack height ı yüksek oldugu için b16a ya takınca 10.8 değildedaha yüksek olur ama ince conta ile 12 olacagını hiç sanmıyorum. 11.4- 11.7 gibi bişi olur diye düşünüyorum.
    utku selamoğlu

  5. #5
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    nippon un piston kompresyon yükseliğini bilemem ama, oem ctr pistonu taktığınız zaman b16a ya, orjinal conta ile sıkıştırmanız 11.8 olucaktır.
    Failure is not an option.

  6. #6
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nippon un piston kompresyon yükseliğini bilemem ama, oem ctr pistonu taktığınız zaman b16a ya, orjinal conta ile sıkıştırmanız 11.8 olucaktır.
    peki oem b16b pistonu nu direk takabilirmiyiz b16a
    pimlere fln işlem yapmak gerekirmi?

  7. #7
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki oem b16b pistonu nu direk takabilirmiyiz b16a
    pimlere fln işlem yapmak gerekirmi?
    yanlış hatırlamıyorsam oem b16a nın kol pim genişliğinde problem çıkıyordu ama onuda tornada halledip takabiliyorsun. pim ve yatağa zarar vermeden sadece dışardan alıyorsun. kolun her 2 tarafından 1er mm traşlıyorsun.
    Failure is not an option.

  8. #8
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    sıkıstırma olarak bayabı fark var guzl piston kafama yatmıyor degıl

  9. #9
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sadece tepe değil sıkıştırmayı değiştiren mertcan, piston kompresyon yükseklikleri farklı, pin merkezden-piston üstüne kadar olan mesafe yani.

    Failure is not an option.

  10. #10
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    oem motor topluyor olsam, kullanacağım piston ya jdm p73-00 integra r pistonu olurdu yada p30 sir2 pistonu. sıkıştırma 10.6 gelirdi orjinal conta ile.
    Failure is not an option.

  11. #11
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nippon pistonları çok kalitesiz buluyorum .. ille ki kullanmayı düşünüyorsanız piston ring leri (segmanları) oem honda kullanınız .. yada Hasting marka da olabilr..

    oem honda da combine sıkıştırma hesaplamarı için .. en basit ama kullanışlı link ..

    .:FFS TechNet : B-series CR Calculator :.

    PCT : b16b civic type R pistonu
    PR3 : b16a2/a1 VTI pistonu
    P30 : B16A JDM SiR pistonu
    P73A0 : US Spec B18C5 Type R pistonu
    P7300 : JDM SPEC B18C Type R pistonu
    P72A0 : US spec B18c1/4 GSR pistonu
    P7200 : JDM Spec B18C SiR-G pistonu
    PR4 : B18A/B non vtec integra pistonu
    P61 : USDM B17A 91-93 Integra GSR pistonu .. Kodları ..

    81mm PCT b16b piston + B16A Kapak + B16A Blok +2 layer conta = 11.62 CR

    Oem topluyorsanız bilal abinin de belirttiği gibi p73-00 kullanmanızda yarar var .. Eger ECU ya müdahalede bulunacaksanız en iyi upgrade PCT olur ..

    Kolay gelsin ..

  12. #12
    cvxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış hatırlamıyorsam oem b16a nın kol pim genişliğinde problem çıkıyordu ama onuda tornada halledip takabiliyorsun. pim ve yatağa zarar vermeden sadece dışardan alıyorsun. kolun her 2 tarafından 1er mm traşlıyorsun.
    denedinizmi bu yöntemi sorun çıkmasın?
    PAYLAŞMANIN ASALETİNİ HİÇ BİR ZAMAN BENCİLLİĞİN ÇİRKİNLİĞİNE TERCİH ETME!! KENDİNE ÖYLE BİR ARKADAŞ SEÇ Kİ SEN ONUN İÇİN ÖLMEYİ DÜŞÜNÜRKEN O SENİN İÇİN ÇOKTAN ÖLMÜŞ OLSUN..

  13. #13
    cvxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolu taşlamayı tavsiye etmiyorum pistonlardan traşlayın. aksi takdirde koldaki balansı bozacaksınız pimleri sokmak için ısıttığınızda genleşme sonucu traşlanan yerler araç devirlenmesinde ve krankın boş hareketlerinde kırılma yaşatır. saygılar
    PAYLAŞMANIN ASALETİNİ HİÇ BİR ZAMAN BENCİLLİĞİN ÇİRKİNLİĞİNE TERCİH ETME!! KENDİNE ÖYLE BİR ARKADAŞ SEÇ Kİ SEN ONUN İÇİN ÖLMEYİ DÜŞÜNÜRKEN O SENİN İÇİN ÇOKTAN ÖLMÜŞ OLSUN..

  14. #14
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı cvxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    denedinizmi bu yöntemi sorun çıkmasın?
    daha önce yurtdışı ve türkiyede yüzlerce kez yapılan bir işlem. herhangi bir problem yaşayan hiç görmedim.


    Alıntı cvxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kolu taşlamayı tavsiye etmiyorum pistonlardan traşlayın. aksi takdirde koldaki balansı bozacaksınız pimleri sokmak için ısıttığınızda genleşme sonucu traşlanan yerler araç devirlenmesinde ve krankın boş hareketlerinde kırılma yaşatır. saygılar
    kollardan eşit miktarda aldıktan sonra, her piston kolunun piston ve segmanlar üzerine iken kendi ağırlıklarını da eşitlersen hassas tartıda herhangi bir problem yaşamazsın. blueprint dedikleri işlem budur zaten.

    pistonun içinden bu işlemi yapman çok daha zor olucaktır.
    Failure is not an option.

  15. #15
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı DC2-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    81mm PCT b16b piston + B16A Kapak + B16A Blok +2 layer conta = 11.62 CR

    ..
    bu söylediklerinle sıkıştırma 12.2:1 olucaktır fuat.

    zealautowerks sitesindeki hesaplama programını kullan.
    Failure is not an option.

  16. #16
    hakan-vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar ben vti'a yeni motor yapıorum. 81.50 b16b piston takıyoruz evergreen 3 yaprak conta b16a kapak ve blok. kapak yüzey traşlandı ancak ne kadar traşlandığını bilmiyorum. sizce minimum sıkıştırma oranım ne olur? bu işi bilen arkadaşlar bi yardımcı olabilirmi? birde bu sıkıştırmanın fazla olması aracın beygir gücüne yansır mı??
    ALL MOTOR B20 vtec

    ATMOKING MANİSA

    Mapped by SPEED

    Speedy Gonzales

  17. #17
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    evergreen markasını bilmem ama kesinlikle yetkili servisten alacağın oem contayı kullan.

    sıkıştırma oranın kapak yüzeyi taşlama değerlerine göre değişir ama yaklaşık 11.8-12.1 arası olur sıkıştırman.

    81.50 b16b pistonu yok ayrıca. oem değil sanırım pistonların nippon. onun ch değerlerini bilmiyorum.
    Failure is not an option.

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakan 10.95:1 gibi bişey olması lazım cr sunun nippon yada ycp pistonların,kullanıcağın conta kalınlığına ve kapak yüzeyinin taşlanma miktarına göre artış göstericektir

  19. #19
    hakan-vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için çok teşekkürler. araç toplanınca ben bunu kime ölçütürücem? servisemi gidicem kapakçıyamı yoksa bunu başka birilerimi yapıo? birde bu sıkıştırma oranı hp ye yansırmı?
    ALL MOTOR B20 vtec

    ATMOKING MANİSA

    Mapped by SPEED

    Speedy Gonzales

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •