User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Triger Ayarı ve Enjektör Duty Cycle İlişkisi Sorunsalı?

  1. #1
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Triger Ayarı ve Enjektör Duty Cycle İlişkisi Sorunsalı?

    Şöyle düşünün. Renault benzinli bir aracınız var triger ayarı tam.

    bilgisayarı bağlıyorsunuz aracın hava yakıt karışımı kusursuz. Enjektörler tapa gazda yüksek viteslerde %100 lere kadar açıyor.


    Bir gün yetkili servise gidip triger bakımı yaptırıyoruz ve araç ondan sonraki dönemde bilgisayarı bağladığımızda fakire düştüğünü ve aracın 45 50 hp kadar kaybettiğini farkettim. İlk başta triger aklımın ucundan geçmedi komple yakıt hattı şamandıra enjektörler hepsi teste girdi bi kaç parça yenilendi v.s v.s ama sorunun yakıtla ilgili olmadığını enjektörlerin bir şekilde yüzde 70in üzerine cıkmadığını farkettim.

    oksijen sensörlerimi derseniz basınç sensörlerimi dersiniz şamandıra pompa enjektör bahaneyle ne varsa yenilendi.

    ama sanırım asıl sebep triger ayarıydı. triger ayarı biliyorsunuz egzantrikler tam ters çevrildiğinde de aparat yerine oturuyor ve hatalı yapılabiliyor.

    HATALI triger ayarı Enjektör Duty Cycle yüzdesini etkilermi? yani yüzde yüz açan sistem yüzde 70e düşüp fakire düşürürmü aracı?

    yani ne biliyim egzos çıkışı sıkışması v.s triger bunları etkileyince orayada etki eder bujiler zarar görür v.s gibi şeyler geliyor aklıma?
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olay motora giren hava kütlesi ile ilgili

    yanlış triger ayarı = yanlış zamanda açılan süpablar = motora giren az hava

    sonuçta motora giren hava ölçülüyor ve haritada o oranda o kadar enjektörler açılıyor

    haritada yüksek yükte kayıtlı hava kütlesine ulaşılamıyorsa haliyle enjektörlerde olan havanın karşılığına gelen karışım kadar açılıyor,
    yani daha az açıyor --> güç kaybı

    duty cycle o yüzden değişiyor

  3. #3
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet aklımdan geçenler bunlardı benimde emin olmak istemiştim teşekkür ederim. yarın serviste başında durup kendimde kontrol edicem. zaten renaultların sente ayarını biliyorum kesin yanlışlık yaptılar. yoksa hiç bir arıza olmayan araç bu kadar beygir kaybetmemesi gerekirdi.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  4. #4
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlız tam anlayamadığım bişey var. şimdi intercooler hortumunda ve emme manifoldunda basınç sensörleri var. ikiside 1.50 basınç okuyor yani basınç kusursuz görünüyor saat te ve aracın işlemlerini yaptığımız bilgisayarlarda basınç kusursuz görünüyor.

    yani bilgisayara herşey sorunsuz yansırken yani basınç iyi o iyi bu iyi basınç ve oksijen sensörleride sıfır. nasıl oluyorda yani motorun içinde noluyorda enjektör duty cycle yi etkiliyor. mantığı tam çözemedim

    açıklayıcı bir bilgi yazabilen olursa çok sevinicem.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  5. #5
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlız tam anlayamadığım bişey var. şimdi intercooler hortumunda ve emme manifoldunda basınç sensörleri var. ikiside 1.50 basınç okuyor yani basınç kusursuz görünüyor saat te ve aracın işlemlerini yaptığımız bilgisayarlarda basınç kusursuz görünüyor.

    yani bilgisayara herşey sorunsuz yansırken yani basınç iyi o iyi bu iyi basınç ve oksijen sensörleride sıfır. nasıl oluyorda yani motorun içinde noluyorda enjektör duty cycle yi etkiliyor. mantığı tam çözemedim

    açıklayıcı bir bilgi yazabilen olursa çok sevinicem.
    basınc var ama yanlıs zamanda atesleme yapıyorsa (sentesi bozuksa) guc duser duty cycle ı da etkılyebılır yanlıs ateslemede rotarda kalıyordur belkı biras...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  6. #6
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kranktan avans veya rotarlı calıstıgında da aracın zamanında atesleme yapmayacagından guc duser..

  7. #7
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kranktaki manyatik kaptör filanmı algılıyor bu rotarlı çalışmayı yani? ben orda bunu algılayıpta ateşelemeye hükmeden şeyin ne olduğunu merak ettim açıkcası. hani basıncı kısmıyorda enjektör zamanlamasına müdahale etmesi filan kafamı karıştırdı.

    zaten yarın kesin trigeri kontrol edicem başında durarak ama merak ettiğim triger çıkarsa sorun eğer ateşlemeye etki eden algılama yöntemi nedir? yani manyetik kaptör ateşlemeye etki eder mesela o mu algılıyor bu rotarlı çalışmayı gibi.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @GokhanRS;

    Ben senin düşündüğün gibi egzantriği tam ters taktıklarını pek sanmıyorum. Muhtemelen birkaç diş kaçırtmışlardır senteyi. Tam ters takarlarsa araban çalışmaz bile. Hem aracın o kadar boost göstermesi subaplardaki hava akışının çok da bozuk olmadığını gösteriyor.

    Ateşleme, TDC sensörü vs egzantriğe bağlı olduğundan arkadaşların da belirttiği gibi ateşlemeye ve püskürtme zamanlamasına bağlı bir sorun da olabilir.

    Yani bozuk triger sentesi tezin halen geçerli.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla inş trigerdendir diyorum artık.

    çünkü bahaneyle yenilediğim parçaları sayayım içim rahat etsin diye.

    oksijen sensörleri
    basınç sensörü
    bobin
    buji
    şamandıra
    enjektör


    zaten komple motor forgetlamıştım daha yeni. araba bildiğin sıfır oldu.

    triger devirdaim kayışlar ıvır zıvır sübap mübap ne varsa hepsi sıfır araçta şuanda.

    yani tek bakmadığım yol triger kaldı. yetkilide yapıldı herşey.

    hatta arkadaşın 30bindeki kusursuz rs ile beyinleri değişip denedik stokkende 40 50 hp kayıp oldu. herşey sorunsuz kompresyon testi ıvır zıvır bi aklım trigere gitmemişti artık triger olduğuna eminmişim gibi hisler doğdu içime sonradan dank etti kafama keşke ilk oraya baksaydım.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  10. #10
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o krankın ustundekı manyetık kaptor de ateslemeyı ayarlıyor ben turbo yaptıgımda bıraz gerı cekmıstım...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger triger sentesinde bir sorun olsaydi %90 kompresyon olcumunde sikintiyi gorurdun, bir dis bile atlak olsa kompresyon farkli cikar. sente atlak olursa yonune gore ya rolanti bozulur yada rolanti duzgun olur fakat ust devirlerde isteksizlik cansizlik olur. senteyi kontrol ettir tabiki ama bence sikinti baska yerde. anlatilan seyler neticesinde sanki bana sentede degilde krank okuyucu tekerinde gibi geldi, beyin motor devrini duzgun okuyor mu? motor ve subaplar ile triger bakimi ayni zamanda mi yapildi yoksa motor once yapildi sorun yoktu, daha sonra triger bakimi yapildik ve sorun mu oldu?
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sente kaçık olsa rölantide vs düzgün çalışmaz Korhan'ın dediği gibi

    trigeri takarken sensörlere zarar vermiş olabilirler mi?
    körler sağırlar

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyide standart bir arabanın duty cycle ı %100 olmazki hiçbir zaman. He chip ile falan oynanıpta arttırılmış diyeceğim ama 30 bindeki zil stock RS in beyni ile denendiğinde de aynı sonuç var deniyor. Bence yanlış yere odaklanıyorsunuz.

    Araçta VVT varsa onun selenoidlerinin fişini çekip bi denermisiniz?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #14
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyide standart bir arabanın duty cycle ı %100 olmazki hiçbir zaman. He chip ile falan oynanıpta arttırılmış diyeceğim ama 30 bindeki zil stock RS in beyni ile denendiğinde de aynı sonuç var deniyor. Bence yanlış yere odaklanıyorsunuz.

    Araçta VVT varsa onun selenoidlerinin fişini çekip bi denermisiniz?
    bazı orjinal araçlar 100% çalışıyor. heps değil tabiki. enjectorler bozulmuyor. %80 sınırı daha çok aftermarket enjectorler için geçerli.

    sente atlak olsa patırdamada olur du diye düşünüyorum. eksozda bi çatlak patlak kırılma gibi bişi olaiblir mi=
    utku selamoğlu

  15. #15
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi şöyle söliyim eskiden yüzde 90 93 civarlarında açardı enjektör zır stok beyinle.

    şimdi yüzde70i aşamıyor.

    eskiden üst devirler çıldırırdı şimdi alt devir iyi üst devirler çok isteksiz.

    egzos sesi patırdamasıda eskisine oranla fazla. komple forget v.s ile birlikte triger sıfırlandı bu arada. krank sensörü ve trigere birazdan baktıracağım.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #16
    emre erdana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    GAZİANTEP
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gökhan kardeşim bu yazdığın belirtilerin aynısı benimde başımda suanda nasıl çözüm buldun yardımcı olursun...
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!

  17. #17
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    19T takınca düzeldi
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •