User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Racing karburatörleri hakkında bilgi istiyorum.

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Racing karburatörleri hakkında bilgi istiyorum.

    Güncellendi !!


    Racing motor karburatörleri ve enjeksiyonları hakkında bilgi istiyorum.Kadett için böyle bir şeyler düşünüyorum mekaniksel montaj sorun değil fakat senkronizasyon zormu olur ? Karburatörden az çok anlarım bir kere karburatör ustasına muhtaç kalmadım ama bu tip karburatörler le ilk defa haşır neşir olacağım.Aşağıdaki gibi bir senkron cihazı buldum ancak nasıl kullanılıyor bilgim yok işime yararmı ?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5448971/detay/

    Bu konuda bilgi&tecrübe sahibi kişilerden beni aydınlatmalarını rica ediyorum.

    Ayrıca bunların birde enjeksiyon olanları var.Karburatörlü bir araca racing enjeksiyonu takarak standalone bir beyinle kullanabilirmiyiz ? Racing karburator/enjeksiyon hangisi ekonomi/performans konusunda daha verimli olur ?

    Ayrıca son olarak Racing Enjeksiyon uygulaması bir nevi itb uygulaması olmuş ouyor sanırım yadar farkları varmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yurt dışında Honda forumlarında Yamaha Karbüratörü takanları gördüm ama bu karbüratörler mi emin değilim. Otomobil motoruna bu tarz racing motorsiklet karbüratör takanlar var yani yok değil..

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelllllllllll
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilacın mikuni karblar... injeksiyon nasıl olacak ? olsa olsa İTB alıp itb nin üstünde benzin kütüğü baplayıp benzin püskürtürsün ms ile çalıştırabilirsin makinayı... sekron cihazına gelince her karburatörcüde olmazsa olmaz cihazdır (yoksa zaten karburatörcü olmasın)... o cihazla çift veya quad olan karburatörlü motorlarda bütün karburatörlerin aynı ayarda hava çekmesini vakum aracılığı ile düzenlersin... karburatörlerin üstünde vakum vidaları oluyor onu söküp bu cihazın borusunu takarsın sonrada karburatöre ayarı verirsin hava ayarını daha sonrada karburatör memesiylede yakıtı ayarlarsın....
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  5. #5
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende tam buna benzer bir konu açacaktım şimdi bi bakınıyım benimle aynı konuda merak sahibi olan varmı diye varmışş ne güzel konuyu takipteyim bende itb'lere kafayı takmış durumdayım aracım EF civic dual carb var üstünde bunları itb gibi yapabilirmiyiz verimli olarmııı kim bilir yardımcı olacak varmı

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilacın mikuni karblar... injeksiyon nasıl olacak ? olsa olsa İTB alıp itb nin üstünde benzin kütüğü baplayıp benzin püskürtürsün ms ile çalıştırabilirsin makinayı... sekron cihazına gelince her karburatörcüde olmazsa olmaz cihazdır (yoksa zaten karburatörcü olmasın)... o cihazla çift veya quad olan karburatörlü motorlarda bütün karburatörlerin aynı ayarda hava çekmesini vakum aracılığı ile düzenlersin... karburatörlerin üstünde vakum vidaları oluyor onu söküp bu cihazın borusunu takarsın sonrada karburatöre ayarı verirsin hava ayarını daha sonrada karburatör memesiylede yakıtı ayarlarsın....
    Çok teşekkür ederim mikuni karburatörler benim içim tam anlamıyla nimet fakat Türkiyede bulmak zor ve 4 adet gerektiği için inanılmaz para tutuyor ebay da bile çok pahalılar biraz daha zorlanırsa o paraya enjeksiyon kurulabilir.Bu konuda racingler çok daha avantajlı 350 - 400 tl civarı çok temiz racing karburatörler bulunabiliyor.

    Ayrıca senkron cihazının ne şekilde bağlantı yapılıp kullanıldığını öğrendim.Her bir saatin vakum hortum çıkışını her karburatörün kelebekten önce yani subap ile kelebek arasına gelecek şekilde konumlandırıliyor (rekor vs aracılığı ile) sırası ile 4 silindire saatleri bağlayıp seninde dediğin gibi hepsininde aynı oranda vakum değerleri ayarlanıyormuş hepsi bu.

    Benim merak ettiğim bu karburatörlerde kullanılan meme ler (jet ler) standart tip jetlerdenmi yoksa dahamı farklıdırlar ? Çünkü yakıt oranını en sağlıklı ve en yüksek performansta çalıştırabilmek için bayağı bir kombinasyon denemek gerekecektir bunun içinde bolca farklı ölçülerde her birinden 4 er tane jet lere ihtiyacım olacak.Bulunmasada tornada yapılır tabi ama bu şekilde uğraşı inanılmaz zahmetli oluyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quad Karblarda böyle bişilerde var işte... üstde belirtiğim kütük sistem yerine injektörler yanma odaısnın başında... karburratörlerde üstünde... bir TPS ye birde CYL ye bakar bu iş



    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  8. #8
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim mikuni karburatörler benim içim tam anlamıyla nimet fakat Türkiyede bulmak zor ve 4 adet gerektiği için inanılmaz para tutuyor ebay da bile çok pahalılar biraz daha zorlanırsa o paraya enjeksiyon kurulabilir.Bu konuda racingler çok daha avantajlı 350 - 400 tl civarı çok temiz racing karburatörler bulunabiliyor.

    Ayrıca senkron cihazının ne şekilde bağlantı yapılıp kullanıldığını öğrendim.Her bir saatin vakum hortum çıkışını her karburatörün kelebekten önce yani subap ile kelebek arasına gelecek şekilde konumlandırıliyor (rekor vs aracılığı ile) sırası ile 4 silindire saatleri bağlayıp seninde dediğin gibi hepsininde aynı oranda vakum değerleri ayarlanıyormuş hepsi bu.

    Benim merak ettiğim bu karburatörlerde kullanılan meme ler (jet ler) standart tip jetlerdenmi yoksa dahamı farklıdırlar ? Çünkü yakıt oranını en sağlıklı ve en yüksek performansta çalıştırabilmek için bayağı bir kombinasyon denemek gerekecektir bunun içinde bolca farklı ölçülerde her birinden 4 er tane jet lere ihtiyacım olacak.Bulunmasada tornada yapılır tabi ama bu şekilde uğraşı inanılmaz zahmetli oluyor.
    bende çok kombinasyon araştırmış racing motosikletden motor dışında bütün ateşleme sistemi (pencil coil) emiş ve karbları.. ama maliyeti çok uçuyor.... ama aslında inanılmazda zevkli olan bir sistem sesiydi gaz tepkiler hayvan gibi oluyor aracın bu memeler karb yaylarıda genelde racing bikelerınkini fazla kurcalamamk gerek... ondna önden hava yakıt ayarını çok iyi vermek laızm widebandli egzozo emisyon cihazı herşeyle ayar yapmak laızm he bide yakıtı düşünmemek laızm
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten bu proje için bir tane wideband cihazı şart oğlu şart.Enjeksiyon olayına şu anda giremem o kadar açılamam manifold flanşını kendim yapacağım sadece karburatör içinde 500 tl kadar bir bütçem olabilir.Zaten geriyede pek bir şey kalmıyor herhalde ? Elektrikli pompa olsun depo geri dönüş/tahliye olsun hepsi hazır.

    Peki avans nasıl olacak karburatörlü racinglerde de distribütörün vakum otomatiğinden manifoldda hortum bağlantısımı var yoksa daha farklı bir sistememi sahipler ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca aracım şu anda ortalama 9 litre yakıyor 100 km de.Bu uygulama sonrasında yakıtın arttığını farklı bir kaç yerde de okumuştum ama ne kadar artarki ? Yani performans olarak bana geri dönecekse 15 litre yakmasınada razıyım.Acaba verim&tüketim konusunda durum ne oluyor bu uygulamada ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motosikletlerde genelde hep CDI unitesi oluyor distribütör yok yani volana bağlı bir okuyucu CDI unitesine sinyal yolluyor motor hızlandıkcada ateşlemeyi ayarlıyor o meret... bujiye direkt ateşleme yolluyor...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hımmm bir nevi coil on plug yada edis 4 yani.Her neyse bunun üstesinden gelirim bu sorun değil.eksiksiz bir karburatör aldığım takdirde başka neye ihtiyacım olabilir ? Manifold+yakıt pompası+geri dönüş hattı hazur bunların haricinde ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jikle yapabilirsen bide helix uygulaması yap bujilere motosiklet bujisi tak biraz fantazi olur ama acağip zevk verir
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  14. #14
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben 92 doganda gormustum konyada kawasaki karburotoru demıstı 4lu oalrak caslısması nefes alıs verısı bıle faklıydı

    buldum resmini
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    jikle yapabilirsen bide helix uygulaması yap bujilere motosiklet bujisi tak biraz fantazi olur ama acağip zevk verir
    Karburatörlü racinglerde jikle olayı varmı ? Aslında jikle çokta zaruri daha öncede farklı weber uygulamalarım olmuştu kimisinin jikle sini iptal etmek zorunda kalmıştım kışın dahi tek marşta çalışıyordu artık unuda deneyip görecez

    Motorsiklet bujinin espirisi nedir peki yani bir artısı olurmu ? Ayrıca helix nedir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 92 doganda gormustum konyada kawasaki karburotoru demıstı 4lu oalrak caslısması nefes alıs verısı bıle faklıydı

    buldum resmini
    Evet kesinlikle racing karburatörü uygulanmış bir motorun resmen karakteristiği değişiyor.Bu projeyi yapan kişiyle irtibata geçilebilirmi tanıdık birimidir ? Daha önce tecrübesi olmuş biriyle fikir alış verişi yapmak çok iyi olurdu
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet kesinlikle racing karburatörü uygulanmış bir motorun resmen karakteristiği değişiyor.Bu projeyi yapan kişiyle irtibata geçilebilirmi tanıdık birimidir ? Daha önce tecrübesi olmuş biriyle fikir alış verişi yapmak çok iyi olurdu
    konyalı ustalardan fikir alısverısı yaparsın konyalı arkadaslar ırtıbat nosu felan verır ordakı adamların ustalıgına dıyecek hıc bır lafım yok ben sadece rastgele gormustum bunu calıstırıdı adam 3 kere gaz verdı gıttı 5 tl demıstı o zaman
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  18. #18
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuyu ben de merak ediyordum, özellikle eski Vw lerde deli gibi motorsiklet karburatörü takıyorlar. Yapanlar da genelde kendileri uygulamış.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanırım projeden vazgeçtim.Dünden beridir araştırıyorum bu projeyi yapmış iki üç kişi ile görüştüm senronizasyon ayarı bayağı zor yapılıyor,uğraştırıyormuş ayrıca yakıt tüketimi inanılmaz artıyormuş.Doğana uygulamış konuştuğum kişilerden biri agresif kullanımda rolling de vs. km de 1.5 tl yakıyormuş normal kullanımdada 750 - 800 kuruşun aşağısını görmedim dedi.Bu tüketim çok fazla motorun karakteristiği değişiyor resmen ancak yapan kişilerin hepsi verim&tüketim konusunda sınıfta kaldığını dile getiriyor.

    Yine döndük dolaştık enjeksiyona geldik iyimi
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •