User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Compound turbo avantaj dezavantajları ?

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Compound turbo avantaj dezavantajları ?









    Avantajları dezavantajları nelerdir? Günümüzde hangi stock araçlarda kullanılır? Daha karışık bir sistem diye düşünyorum. Detaylı açıklamayı abilerimizden ve panpalarımızdan bekliyorum.

  2. #2
    BlackEmperor
    Misafir
    egzoz gazı cok dolanıyor gibi geldi düşük devirli sanayi tipi makinalarda avantajlı olabilir ama yüksek devirli makinalarda bi işe yaramaz

  3. #3
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Corvette'ye 2jZ'ye mustang'e yapılmış sağlam güçler alınmış ama abi.

  4. #4
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VW Amorak'taki sistem de böyle bir şey mi ? Yoksa bundan farklı bir sistem mi ?

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock araçlarda yok bildğim kadarıyla dizel vasıtalar hariç dizel vasıtalarda çıkıyor farklı compund kombinasyonlarıyla atıyorum küçük turbo dişli ile tahrikte alabiliyor, kısaca bahsedebilirsek spool up klasik turbo motorlara göre ciddi şekilde iyileşiyor aynı zamanda turbonun basıncı genelde kabaca konuşursak yaklaşık 2 katına çıkıyor(aynı gücü almak için tabi) sallıyorum gt47 ile normalde 30psi da 1000hp alıyorsan compundla bu 50 60psilara çıkabiliyor basınç artıyor ama flow benzer seviyelerde kalıyor, basıncın artması nedeniyle sıcaklık artışı gözlenebiliyor yakıtı iyi seçmek gerekir. o yüzden dizel makinelerde daha fazla kullanılan tercih edilen bir yöntem hem alt devirler hem üst devirler kullanılabilir oluyor, sıcaklığın artması dolayısıyla benzinli motorlarda kullanmak biraz riskli olabiliyor şu an için benzinli motorlarda başarılı şekilde çalışan setuplar mevcut, iyi zamanlar çıkarabiliyorlar, basınç kontrolü iyi yapmanız gerekir genel olarak şu an kabaca aklıma gelen şeyler bunlar motordan çıkan gazı ilk olarak küçük turbo basınçlandırır sonrasında büyük turbo çok çok kaba söylersek yani iki kez havayı basınçlandırıyor aslında daha özel soru varsa cevaplayabiliriz.
    körler sağırlar

  6. #6
    BlackEmperor
    Misafir
    fazla basınç fazla ısı riskli gibi

    @bilal tahmin ettiğim gibi dizelde iş görür

  7. #7
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biturbo dediğimiz şey sırayla devreye giren 2 turbo bunlarda ise durum aynımıdr senna abi?

    Bana zekice birşey geldi ama benzinli performans için hazırlanan araçlar da mantıkı bir seçim değil anlaşılan? Ama time-attack yarışlarda başarılı olabilir iyi bir setup hazırlanırsa çabuk spool avantajını kullanmak için.?

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava basıncı nedeniyle ciddi şekilde ısınma sorunu yaşayabiliyor bu setup benzinli motorlarda iyi soğutma ve yüksek oktan gerekir time attack makinede sıkıntı çıkarabilir

    biturbo vs aynı değil bunla bi turbo dediğin çift turbo senin dediğin sıralı turbo supradaki gibi ama aynı değil suprada örneğin o işi valf vs kontrolü ile sağlıyorsun

    körler sağırlar

  9. #9
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iş makinalarında iş görüyor performans amaçlı hazırlanmış cadde yada pist araçlarında çok tercih edilir birşey değil, günümüzde zatendeğişken kanatlı turbolar ve dizaynlar sayesinde böyle birşeye çok fazla ihtiyaç kalmıyor. zaten bu teknik çok uzunamandır iş makinalarında kullanılıyor, yarış araçlarında görmememizin nedeni yüksek verim vermemesi. yukarıda da yazılan gibi iat fazla yükselir, egzoz un flow u küçük turbonun hotside ına bağlı olduğu için kısıtlı kalıyor. ama ilk turbo 1 bar basıyorsa kendi başına, ikinci turboda 1 bar basıyorsa kendi başına ilk turbo+ikinci turbo toplam basıncına yaklaşık olur o da 2bar civarına gelir. boş vakit geçirmek yada ilginç olsundiye bir proje olabilir,ama mühendislik anlamında ileriye gidiş değil geçmişe bir bakış olur.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  10. #10
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster








    Avantajları dezavantajları nelerdir? Günümüzde hangi stock araçlarda kullanılır? Daha karışık bir sistem diye düşünyorum. Detaylı açıklamayı abilerimizden ve panpalarımızdan bekliyorum.
    ya hele şu 2. çizim ve 2. resimdeki setup çok saçma geldi bana, adamlar log tarzı bir manifolt koyuyor sonra compaund yapıyor ve küçük turbonun emişini büyük turbodan alıyor. onun yerine güzel bir manifoltile tek turbo bu iş bitermiş, fantazi olmuş biraz
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya hele şu 2. çizim ve 2. resimdeki setup çok saçma geldi bana, adamlar log tarzı bir manifolt koyuyor sonra compaund yapıyor ve küçük turbonun emişini büyük turbodan alıyor. onun yerine güzel bir manifoltile tek turbo bu iş bitermiş, fantazi olmuş biraz


    Telden yazıyorum ama alakası yok 200 220 psi basabilen setuplar var
    körler sağırlar

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iş makinalarında iş görüyor performans amaçlı hazırlanmış cadde yada pist araçlarında çok tercih edilir birşey değil, günümüzde zatendeğişken kanatlı turbolar ve dizaynlar sayesinde böyle birşeye çok fazla ihtiyaç kalmıyor. zaten bu teknik çok uzunamandır iş makinalarında kullanılıyor, yarış araçlarında görmememizin nedeni yüksek verim vermemesi. yukarıda da yazılan gibi iat fazla yükselir, egzoz un flow u küçük turbonun hotside ına bağlı olduğu için kısıtlı kalıyor. ama ilk turbo 1 bar basıyorsa kendi başına, ikinci turboda 1 bar basıyorsa kendi başına ilk turbo+ikinci turbo toplam basıncına yaklaşık olur o da 2bar civarına gelir. boş vakit geçirmek yada ilginç olsundiye bir proje olabilir,ama mühendislik anlamında ileriye gidiş değil geçmişe bir bakış olur.


    yazdıklarına katılmıyorum bence her yapılan iş performans odaklı olmayabilir dediğin gibi bu sistem uzun zamandır iş makinelerinde ağır vasıtalarda kullanılıyor ve başarılı olduğuna bir bence bu
    körler sağırlar

  13. #13
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazdıklarına katılmıyorum bence her yapılan iş performans odaklı olmayabilir dediğin gibi bu sistem uzun zamandır iş makinelerinde ağır vasıtalarda kullanılıyor ve başarılı olduğuna bir bence bu
    Katılıyorum, jet lerde de kullanılıyor ayrıca.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •