User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Turbosuz intercooler

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbosuz intercooler

    Ustalarım:
    Turbosuz bi araca intercooler mantajlasam.yakıta ve performansa ne gibi etkileri olur?ufak boyutlu bi intercooler yi nerden ve ne kadara bulabılırım?

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boşa uğraş,gereksiz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filtesinin kutusu metalden.motora yakın yerde duruyor.haliyle sıcak hava giriyor araca(2300 cc m20)

  4. #4
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler, sıcak egsoz gazıyla çalışan ve daha bir çok ısınmasına sebep olan etkenlere sahip bir parça olan turbodan çıkan ısınmış havanın ortam sıcaklığına düşürülmesi için konulan bir hava radyatörüdür. Düşündüğün uygulamada havayı verimli şekilde ememeyeceği için güç kaybı bile yaşayabilirsin. Sıcak hava çekiyor diye düşünüyorsanda filtreni soğuk hava çekebileceği bir yere taşıman veya filtrenin bulunduğu yeri izole edip içeriye soğuk hava taşıman daha mantıklı olur.

  5. #5
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usta değilim ama cevaplayayım...

    Çok büyük bir para-emek kaybı ve güçte düşme, yakışta çoğalma olur. Atmosferik olarak hava çekmeye çalışan bir motoru boğazlamış ve girişi zorlaştırmış olursun.

    Turbo olup hava üflemeyen bir motorun, hava girişini açmak performans getirir, kapamak değil...

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    intercooler, sıcak egsoz gazıyla çalışan ve daha bir çok ısınmasına sebep olan etkenlere sahip bir parça olan turbodan çıkan ısınmış havanın ortam sıcaklığına düşürülmesi için konulan bir hava radyatörüdür. Düşündüğün uygulamada havayı verimli şekilde ememeyeceği için güç kaybı bile yaşayabilirsin. Sıcak hava çekiyor diye düşünüyorsanda filtreni soğuk hava çekebileceği bir yere taşıman veya filtrenin bulunduğu yeri izole edip içeriye soğuk hava taşıman daha mantıklı olur.
    + sonsuz

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güç kaybedersin. maxiboost un yazdıklarını tekrar yazmama gerek yok. benimde aynı şeyleri yazdığımı düşün
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdı sayenızde vazgecdım tesekkurler.
    ama yenı bı sorum var
    mesela farın bırını sokup ordan hava fıltre kutusuna bi hortum ceksem.kutuyuda guzelce yalıtsam.dısardan alsa havayı ve ısınmamıs hava alsa.yakıta ve performansa etkısı ne olur?

  9. #9
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağmurda çok zevkli olur.
    İlk çevirmede de polisler neden tek far var diye sorabilirler...

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yagmur için Y ayırıcı vana bile düşündüm

  11. #11
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filtresine direk hava vurmaması gerekiyor geçen hava içeri çekmesi gerekiyormuş.

    Direk filtreye vuran hava türbülans oluşturduğundan hava boşlukları oluyormuş.

    Bizzat rüzgar tüneli yapmadığım için 2. ağızdan yazıyorum bana manlıklı geliyor direk filtreye çarpan hava dağılır bu dağılmada türbülansa yol açıyor. Hava boşlukları ise senin O2 emmememene neden oluyor.

  12. #12
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gereksiz hareket olur bosuna ugrastigina degmez

  13. #13
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çek tampona sisin o tarafa filtreni tamamdır. boşuna daha fazla uraşma yada koy aracın kaput altı resmini buraya insanlar fikir verirler.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    filtre dısardamı durucak?yakıta etkisi nedir?

  15. #15
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dışarda durmayacak. tampon arkasında hava alan biyerde durucak. yakıta etkisini kimse ezbere söyleyemez. yakıtı düşünüyorsan orjinal filtre kullan sürekli temiz tut. yada kutu içi K&N seni tatmin eder
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #16
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    solencek şeylerı solemıs arakdaşlar . bıde bazıları radyatörün önüne döşüyo sonra nıye hararet yapıyor .
    güç kaybı
    yakıt artışı
    zaman ve para kaybı

  17. #17
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her zaman söylüyorum, ne yaparsan arabana zamanla ölç, 60-200, 70-250 ne bilelim belirli bir aralığın süresini ölç ve bir işlem yaptıktan sonra kıyasla.
    piskolojik beygirlere dikkat et yani.

    ne kadar yakar diye soruyosun, şöyle söyliyim, ne kadar güçlenirse o kadar yakar, açık hava filtresi ise hep çok yakar yakacan yani rahat ol...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •