Ustalarım:
Turbosuz bi araca intercooler mantajlasam.yakıta ve performansa ne gibi etkileri olur?ufak boyutlu bi intercooler yi nerden ve ne kadara bulabılırım?
Ustalarım:
Turbosuz bi araca intercooler mantajlasam.yakıta ve performansa ne gibi etkileri olur?ufak boyutlu bi intercooler yi nerden ve ne kadara bulabılırım?
hava filtesinin kutusu metalden.motora yakın yerde duruyor.haliyle sıcak hava giriyor araca(2300 cc m20)
intercooler, sıcak egsoz gazıyla çalışan ve daha bir çok ısınmasına sebep olan etkenlere sahip bir parça olan turbodan çıkan ısınmış havanın ortam sıcaklığına düşürülmesi için konulan bir hava radyatörüdür. Düşündüğün uygulamada havayı verimli şekilde ememeyeceği için güç kaybı bile yaşayabilirsin. Sıcak hava çekiyor diye düşünüyorsanda filtreni soğuk hava çekebileceği bir yere taşıman veya filtrenin bulunduğu yeri izole edip içeriye soğuk hava taşıman daha mantıklı olur.
Usta değilim ama cevaplayayım...
Çok büyük bir para-emek kaybı ve güçte düşme, yakışta çoğalma olur. Atmosferik olarak hava çekmeye çalışan bir motoru boğazlamış ve girişi zorlaştırmış olursun.
Turbo olup hava üflemeyen bir motorun, hava girişini açmak performans getirir, kapamak değil...
güç kaybedersin. maxiboost un yazdıklarını tekrar yazmama gerek yok. benimde aynı şeyleri yazdığımı düşün![]()
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
sımdı sayenızde vazgecdım tesekkurler.
ama yenı bı sorum var
mesela farın bırını sokup ordan hava fıltre kutusuna bi hortum ceksem.kutuyuda guzelce yalıtsam.dısardan alsa havayı ve ısınmamıs hava alsa.yakıta ve performansa etkısı ne olur?
yagmur için Y ayırıcı vana bile düşündüm
hava filtresine direk hava vurmaması gerekiyor geçen hava içeri çekmesi gerekiyormuş.
Direk filtreye vuran hava türbülans oluşturduğundan hava boşlukları oluyormuş.
Bizzat rüzgar tüneli yapmadığım için 2. ağızdan yazıyorum bana manlıklı geliyor direk filtreye çarpan hava dağılır bu dağılmada türbülansa yol açıyor. Hava boşlukları ise senin O2 emmememene neden oluyor.
çek tampona sisin o tarafa filtreni tamamdır. boşuna daha fazla uraşma yada koy aracın kaput altı resmini buraya insanlar fikir verirler.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
filtre dısardamı durucak?yakıta etkisi nedir?
dışarda durmayacak. tampon arkasında hava alan biyerde durucak. yakıta etkisini kimse ezbere söyleyemez. yakıtı düşünüyorsan orjinal filtre kullan sürekli temiz tut. yada kutu içi K&N seni tatmin eder
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
solencek şeylerı solemıs arakdaşlar . bıde bazıları radyatörün önüne döşüyo sonra nıye hararet yapıyor .
güç kaybı
yakıt artışı
zaman ve para kaybı
her zaman söylüyorum, ne yaparsan arabana zamanla ölç, 60-200, 70-250 ne bilelim belirli bir aralığın süresini ölç ve bir işlem yaptıktan sonra kıyasla.
piskolojik beygirlere dikkat et yani.
ne kadar yakar diye soruyosun, şöyle söyliyim, ne kadar güçlenirse o kadar yakar, açık hava filtresi ise hep çok yakaryakacan yani rahat ol...
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)