User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kompresyon Test Sonuçlarım Hakkındaki Yorumlarınızı İstiyorum

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Kompresyon Test Sonuçlarım Hakkındaki Yorumlarınızı İstiyorum

    Arkadaşlar aracı bugün servise götürüp kompresyon testine soktum. Sonuçları grafik olarak bana verdiler. Servis şefi arkadaşımın söylemesi Motorun daha 150.000 km rahat gidebileceği yönünde. Tabiki bakımları aksatılmazsa. Sizlerinde yorumlarınızı istiyorum. Bu grafik nasıl okunur değerlerin anlatmaya çalıştığı şey nedir vs gibi...


  2. #2
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada araç megane coupe f7r. 165.000 km de LPG li.

  3. #3
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merakımdan soruyorum, kompresyon testini her aracın yetkili servisi yapabilir mi ?Fiyatı nedir uzun sürer mi
    Bu arada sayılarından anlamam ama 150 bin km daha gider demişlerse maaşallah diyorum

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki sıra test verisi var. Biri yağsız, diğeri yağlı.

    Ama her iki testte de 1.silindirde komprasyon kaybı var. 3.silindire göre 1.silindir epey zayıf görünüyor. 3.silindir ile 2 ve 4. silindirler arasındaki fark makulken 1.silindirde bariz komprasyon farkı var. Yağlayınca bir miktar değerler toparlanmış ama fark hala sabit.

    Ben arkadaşınız kadar iyimser olayamacağım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gökhan hocam, içine de kurt düşürmeyelim. Silindirlerin ayrı ayrı komprasyon değerleri gayet makul. Kuruda en düşük olan 1.silindir 11bar çıkmış ki servis sınırları içinde. Ama her silindirin ayrı ayrı belirli bir değerin, ki bu senin aracında muhtemelen 10bardır, üstünde komprasyona sahip olması yeterli olmuyor. Aynı zamanda silindirler arasındaki komprasyon farkının da 2 barı aşmaması esastır. Bu durumda ben araban motor istiyor diyemem. Ama 150bin gider de diyemem. Muhtemelen fakir kalan LPG enjeksiyonundan kaynaklı kapakta, subap ve subap yuvalarında aşınmaya bağlı oluşmuş olabilir bu komprasyon kaybı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. silindirde biraz sikinti var
    kac bin gidececegini kimse bilemez
    Sorun yok hersey tozpembe denemez

  7. #7
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.silindiriniz düşük görünüyor bu sırf segman piston problemi olarak düşünmeyin sübaplarınız sübap yuvaları contada ufak kaçaklar çatlaklar her şey olabilir..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet pistonlar arası fark %15 diye biliyorum. Daha yukarı ise bu orandan kayıp var demektir. Muhtemel sebepleri subap kaçırıyordur, contada problem vardır, en son segmanlarda sorun olabilir.

  9. #9
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Silindir basina en dusuk 9 olmaliymis servisin soyledigi. Bu arada ust kapak contam yanik termostat sokulu dolasiyorum. Birde son susturucum 1.6 susturucusu. Bunlarin etkisi varmidir motora?

    Bu arada test icin servis 60 tl ucret aldi merak eden arkadaslarimiz icin.

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gökhan F7R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Silindir basina en dusuk 9 olmaliymis servisin soyledigi. Bu arada ust kapak contam yanik termostat sokulu dolasiyorum. Birde son susturucum 1.6 susturucusu. Bunlarin etkisi varmidir motora?

    Bu arada test icin servis 60 tl ucret aldi merak eden arkadaslarimiz icin.
    Birbirleri arasındaki farkın da 2 barı aşmaması gerekir.

    Conta 1.göz tarafından yanıksa contadan yapar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    cess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.027
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gökhan hocam, içine de kurt düşürmeyelim. Silindirlerin ayrı ayrı komprasyon değerleri gayet makul. Kuruda en düşük olan 1.silindir 11bar çıkmış ki servis sınırları içinde. Ama her silindirin ayrı ayrı belirli bir değerin, ki bu senin aracında muhtemelen 10bardır, üstünde komprasyona sahip olması yeterli olmuyor. Aynı zamanda silindirler arasındaki komprasyon farkının da 2 barı aşmaması esastır. Bu durumda ben araban motor istiyor diyemem. Ama 150bin gider de diyemem. Muhtemelen fakir kalan LPG enjeksiyonundan kaynaklı kapakta, subap ve subap yuvalarında aşınmaya bağlı oluşmuş olabilir bu komprasyon kaybı.
    Aynı durum benimde başıma geldi..
    1.piston sınırın üstünde ama düşük, 2.piston nispeten daha iyi, 3. ve 4. pistonlar olması gereken değerlerde çıktı..
    Kapak açıldığında egzoz supablarında sorun olduğu anlaşıldı..
    Araç çok uzun yıllardır bizde ve periyodik bakımları düzenli olarak yapılıyor..Kapak açıldığında 171.000 km deydi ve bunun yaklaşık 70-80 bini lpg ile kullanılmıştı..
    Ben Lpg den şüphelendim hep ama ne zaman kontrol ettirsem lpg de bir sorun çıkmıyor..
    Bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz? ..Kötü gaz kullanımından da olabilir mi?

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cess Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı durum benimde başıma geldi..
    1.piston sınırın üstünde ama düşük, 2.piston nispeten daha iyi, 3. ve 4. pistonlar olması gereken değerlerde çıktı..
    Kapak açıldığında egzoz supablarında sorun olduğu anlaşıldı..
    Araç çok uzun yıllardır bizde ve periyodik bakımları düzenli olarak yapılıyor..Kapak açıldığında 171.000 km deydi ve bunun yaklaşık 70-80 bini lpg ile kullanılmıştı..
    Ben Lpg den şüphelendim hep ama ne zaman kontrol ettirsem lpg de bir sorun çıkmıyor..
    Bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz? ..Kötü gaz kullanımından da olabilir mi?
    O tek silindirde LPG beslemesi zayıfsa, enjektör az açıyorsa veya tıkalıysa veya 1. silindirin enjektör hortumu diğerlerine göre daha uzunsa bu yakıt beslemesinde sorunlar oluşturarak özellikle o silindiri fakir bıraktırır. Bundan en çok da egsoz subabı etkilenir.

    Araç karışıma çıkışta, tüm portlar birleşince o2 sensörü ile baktığından fakirliği algılasa bile hangi silindirde olduğunu algılayamaz ve tüm silindirlere ilave yakıt püskürtülmesi için enjeksiyon sürelerini uzatır. Zaten düzgün yakıt püskürtülmeyen 1. silindire gelen yakıt miktarı ile diğer silindirler arasındaki fark bu şekilde artar ve sorun daha da büyür.

    Sonuç olarak, montaj kusursuz olsa bile, hiçbir arıza ikazı yanmasa bile, araç fakir çalışmasa bile enjektörler ve hortumları tek tek kontrol edilmelidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    cess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.027
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıralı sistem var araçta fakat yeni tipler gibi her silindire ayrı ayrı enjektör değilde 4ü bir arada olanlardan var,ilk çıkan sistemlerden..
    Aynı markanın farklı bayilerine gittiğim halde bunun temizliğinin yapılamadığı illa yenisinin alınması gerektiğini sölüyorlardı..
    Araba yapıldıktan sonra başka bir bayi buldum, burdada enjektörlerin yaklaşık 40bin km de temizlenmesi gerektiğini söledi ki ben hiç yaptırmamıştım..
    Sonuç olarak enjektörler temizlendi,içleri cidden pisti,yağlanmıştı vs..
    Aracın performansı arttı,yakıt tüketimi azaldı ama içimde hep bi kuşku kalıcak

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar conta değişimi, egzoz manifolt contası değişimi, sübap lastiklerinin değişimi ve keçelerin değişiminden başka ne yapmamı tavsiye edersiniz? Bu arabayı en az 3 yıl sorunsuzca kullanmak istiyorum. Coupe yi seviyorum. Satmaya gönlüm razı değil çünkü kazasız temizini bulmak imkansız gibi.

  15. #15
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gökhan F7R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar conta değişimi, egzoz manifolt contası değişimi, sübap lastiklerinin değişimi ve keçelerin değişiminden başka ne yapmamı tavsiye edersiniz? Bu arabayı en az 3 yıl sorunsuzca kullanmak istiyorum. Coupe yi seviyorum. Satmaya gönlüm razı değil çünkü kazasız temizini bulmak imkansız gibi.
    Conta için kapağı açtığınızda zaten kapağı, subapları, subap yuvalarını da kontrol edersiniz. Hatta gömlekleri, pistonları da ölçmekte, incelemekte fayda var. Zaten o zaman ne yapılması gerektiği, komprasyon kaybının sebebi net olarak anlaşılır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #16
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladim hocam sagolun. Kapagin rektefiyesi bakalim ne kadar tutacak.

  17. #17
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gökhan F7R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladim hocam sagolun. Kapagin rektefiyesi bakalim ne kadar tutacak.
    sübaplar kaçırıyosa eğer sübap rektifiyesi dahil kapakta silinir yüzeyden azcık.250 300 tl alırlar bu sekildeyse..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle conta takımını yurt dışından getirtmek lazım. Burda 400 tl civarında hatta 450.

  19. #19
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya hocam bin git arabana derdin neki ?
    sorun gözüküyor olabilir bir miktar
    ama bunun için motor açılmaz, aman aman performans kaybı olmadıktan sonra

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •