User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
86 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: impreza sti 18g & 20g hakkında yardım

  1. #1
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    impreza sti 18g & 20g hakkında yardım

    arkadaşlar sonunda hayalim olan subaru impreza sti aracımı aldım,ama aklım biraz karışık arac 2003 model ve 23.000 km'de daha açıkcası kıyamıyorum bişeyler yapmaya ama bi yanımda devamlı dürtüklüo aklımdaki setup bolt-on olması yönünde çünki intercooleri öne alıp tamponu yada tampon demirini kesmek istemiyorum ve işçilik,zaman,beyin almak gbi işlemlere girişmiyim diyorum,şöle düşünüyorum;

    -blouch 18gxt yada blouch 20gxt turbo (burda sorun şu yaptığım araştırmalar sonunda 18g turbonun kendi intercoolerı tarafından desteklenebileceğini ama 20g'nin verimli olması için intercooleri büyütüp öne almam gerektiğini öğrendim bu doğrumudur,yada başka bir turbo tavsiyeniz varmıdır?)
    -rc 750 cc enjektör
    -perrin turbo inlet
    -walbro benzin pompası
    -aem cai
    -tial 38 mm wesgate (18g yada 20g de wesgate internal ama bunu iptal edip uppipe üstüne external wesgate'in daha iyi olacağı sölendi,bu konu hakkındaki yorumlarınız nelerdir?)
    -aem methanol (buna çok gerek varmıdır??)
    -hks evc5 yada evc6
    -egt,oil pres,boost göstergesi aem wideband
    -bu set-up ile beyin almayı düşünmüyorum kendi beyni ile bu set-up için ayar yapılabilir şeklinde aldığım yorumlar ama eminim bu konuda sizlerinde fikirleri ve yol göstermeleri olacaktır

    yukarıdaki set-up için subaru konusunda ordinaryus olmuş arkadaşların yorumlarını bekliyorum,yada sizlerin şu set-up'ı yapsan daha iyi olur şeklinde yaklaşımlarınızda benim için çok önemli
    seni unutmuycaz ALİDAN

  2. #2
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/2020819-post14.html

    Benzer bir setup bu araçta yapılmıştı ve oldukça memnundu sahibi.

    Konuda bu

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml#post2020819

    Buarada konuda bahsi geçen araç 2.5 sti

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  3. #3
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaru'nun ordinaryusu değilim ama 18g yeter gibime geliyor. Zaten sizin aracınızda header vs var. Ben de sizin gibi aracın sağını solunu kesmeden yana değilim.

    Hayırlı olsun bu arada yeni aracınız.

  4. #4
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.techturkey.com/forum/2020819-post14.html

    Benzer bir setup bu araçta yapılmıştı ve oldukça memnundu sahibi.

    Konuda bu

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml#post2020819

    Buarada konuda bahsi geçen araç 2.5 sti
    yol göstermin için teşekkürler,siteden takip ettiğim kadar ile subaru konusunda yüksek bilgiye sahipsiniz,düşündüğüm porje hakkında yorumlarınız ne?

    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subaru'nun ordinaryusu değilim ama 18g yeter gibime geliyor. Zaten sizin aracınızda header vs var. Ben de sizin gibi aracın sağını solunu kesmeden yana değilim.

    Hayırlı olsun bu arada yeni aracınız.
    ben ordinaryus derken mecazi anlamda söledim eminim sizde çok bilgiye sahipsnizdir
    açıkcası olmuşken 20g olsun diyorum sonuçta sadece bir turbo farkı olan 250 usd fark ödiycem ama kendi intercolleri 20g'de yetersiz kalabilirmiş bende kesip biçme yapmak istemiyorum intercooleri öne almak için,bu sebpten mantıken 18g'ye kayıyorum
    seni unutmuycaz ALİDAN

  5. #5
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbonun egzoz tarafı büyüyünce, egt'in daha düşük olması, böylelikle IAT'ın daha düşük olması daha mantıklı değil mi? Neden intercooler büyütülüyor
    Built to fall....

  6. #6
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbonun egzoz tarafı büyüyünce, egt'in daha düşük olması, böylelikle IAT'ın daha düşük olması daha mantıklı değil mi? Neden intercooler büyütülüyor
    18g nin üfleme debisindeki birimi orjinal intercooler soğutabiliyormus ama 20g takıldığında orjinal cooler tam verim veremediğinden 20g'nin %100 verimli çalışamıycağı verisine ulaştım
    seni unutmuycaz ALİDAN

  7. #7
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı hsyn_çvk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yol göstermin için teşekkürler,siteden takip ettiğim kadar ile subaru konusunda yüksek bilgiye sahipsiniz,düşündüğüm porje hakkında yorumlarınız ne?



    ben ordinaryus derken mecazi anlamda söledim eminim sizde çok bilgiye sahipsnizdir
    açıkcası olmuşken 20g olsun diyorum sonuçta sadece bir turbo farkı olan 250 usd fark ödiycem ama kendi intercolleri 20g'de yetersiz kalabilirmiş bende kesip biçme yapmak istemiyorum intercooleri öne almak için,bu sebpten mantıken 18g'ye kayıyorum
    Yok estagfurullah o kadar bilgim yoktur araştırdığım konularda ancak yorum yapabiliyorum.

    Bana göre şehiriçi kullanımı için oldukça keyifli bir setup. Keza time attack yarışlarında acayip keyifli olur turbo seçimi itibariyle.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  8. #8
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok estagfurullah o kadar bilgim yoktur araştırdığım konularda ancak yorum yapabiliyorum.

    Bana göre şehiriçi kullanımı için oldukça keyifli bir setup. Keza time attack yarışlarında acayip keyifli olur turbo seçimi itibariyle.
    peki sence 18g mi 20g mi? yada sölenildiği gbi 18g orjianl cooler ile verimli olurken 20g'de cooler'ın öne alınması gereklimi?
    seni unutmuycaz ALİDAN

  9. #9
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı hsyn_çvk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki sence 18g mi 20g mi? yada sölenildiği gbi 18g orjianl cooler ile verimli olurken 20g'de cooler'ın öne alınması gereklimi?
    Benim şimdiye kadar okuduğum makalelerde gördüğüm hep aynı durumdu. Fmic kullanmadan 20g takanların memnuniyetsiz olduğu ve bazılarının problem yaşadığı.

    Bununla birlikte 18g'nin Sti tmic ile oldukça verimli kullanıldığı. Bazı kullanıcılar extradan water spray eklemişti.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  10. #10
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ceco'nun kullandığı 20g Turboyu biz öncesinde 2.0 Sti'da kullandık Fmic ile 1.8 civarı basınç ile 400+ güç almıştık rakamlar aklımda net değil.

    http://www.techturkey.com/forum/otom...u-sti-gc8.html

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  11. #11
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim şimdiye kadar okuduğum makalelerde gördüğüm hep aynı durumdu. Fmic kullanmadan 20g takanların memnuniyetsiz olduğu ve bazılarının problem yaşadığı.

    Bununla birlikte 18g'nin Sti tmic ile oldukça verimli kullanıldığı. Bazı kullanıcılar extradan water spray eklemişti.
    ilk mesajımda oluşturduğum setup'la 18g turbo kullanılması halinde basacağımız basınç ne olmalı?yada eksik olduğunu düşündüğün yada bence bunu alma gereksiz dediğin bir ekipman varmı?mesela methanole gerek varmı?birde senin belirteceğin basınç ile bu setup kaç hp verebilir?
    seni unutmuycaz ALİDAN

  12. #12
    AHMET1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de 2005 STI var, bende intercooleri öne almak istemediğimden aşağıdaki setapi düşünüyorum.
    -Blouch 18Gxt Turbo 8cm2
    -RC 750cc Injectors
    -Tomei UnEqual Header + Tomei UpPipe Combo
    -Aem Cold Air System
    -Perrin Turbo İnlet Hose
    20G büyük olur intercooler yetmez diye bilgi almıştım.
    I sold the BMW because I wanted something sporty and fun to drive like the STI, yet be more comfortable and practical. The John Cooper Works Mini was the best of both words

  13. #13
    ecz_murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence 20g takılacaksa enj. intcoler v.s değişikleride gerekeceginden dolayı turbonu 3076 koymalı basıncı kısık tutmalısın.1.4-1.5 gibi 3076 koymayacaksan da 18g tercih eder beraberinde kutu içi filtre güzel bir ayarla dewam ederim. metenol koyarsan iyi olur ama ben olsam koymam.

  14. #14
    AHMET1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi büyük turbo- düşük basınçta kösele ayakkabıyla koşuya çıkmışsın gibi
    I sold the BMW because I wanted something sporty and fun to drive like the STI, yet be more comfortable and practical. The John Cooper Works Mini was the best of both words

  15. #15
    ecz_murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AHMET1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi büyük turbo- düşük basınçta kösele ayakkabıyla koşuya çıkmışsın gibi
    açılımını yapabilirmisin ne dezavantajı var 3076 yı tercih etmenin??
    (3500 devir yerine 4250 gibi dolması haricinde)

  16. #16
    hsyn_çvk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ecz_murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence 20g takılacaksa enj. intcoler v.s değişikleride gerekeceginden dolayı turbonu 3076 koymalı basıncı kısık tutmalısın.1.4-1.5 gibi 3076 koymayacaksan da 18g tercih eder beraberinde kutu içi filtre güzel bir ayarla dewam ederim. metenol koyarsan iyi olur ama ben olsam koymam.
    methanol koymam derken neyi düşünerek yazdınız?
    seni unutmuycaz ALİDAN

  17. #17
    AHMET1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ecz_murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    açılımını yapabilirmisin ne dezavantajı var 3076 yı tercih etmenin??
    (3500 devir yerine 4250 gibi dolması haricinde)
    Abi naçizane fikrim şöyle bi dezantajı var, intercooler önde olmadığı için EGT çabuk yükselecek bide 3076 takıp basınç düşük olacağı için daha ufak turbolu olan araçların bile gerisinde kalacağı için yürümedi olacak
    I sold the BMW because I wanted something sporty and fun to drive like the STI, yet be more comfortable and practical. The John Cooper Works Mini was the best of both words

  18. #18
    ecz_murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    roling..vs.. için araba yapacaksam 3076 yaparım metenolimide koyarım. 18 g güzel turbo ama gideride belli yani...çatara patara sıkıntısız günlük binmek için iyi bir tercih.metenolüde yaparsan üstlerin daha iyi olur.tercih senin

  19. #19
    ecz_murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AHMET1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi naçizane fikrim şöyle bi dezantajı var, intercooler önde olmadığı için EGT çabuk yükselecek bide 3076 takıp basınç düşük olacağı için daha ufak turbolu olan araçların bile gerisinde kalacağı için yürümedi olacak
    dostum...20g takıp intec,enjektör v.s masrafına girilecekse ben olsam 3076 takardım diye yorumlamıştım zaten.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •