User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Focus 2.0 a asiri besleme

  1. #1
    ffrs_st
    Misafir

    Focus 2.0 a asiri besleme

    Merhaba herkese, aracim 2.o ford focusum, ve acil bilgi ihtiyacim var motor icinde degisiklik yapmaya gerek kalmadan uygulanabilcek bir asiri besleme kiti uygulamak istiyorum, mümkünmüdür plug and play gibi yani.standart motor ne kadar yüklenilebilir? arastirdigim t03-04 kitler var amerikada.fiyat olarakda uygunlar.0,5 bar kadar basarmis (!) standart güc 130 bg, 200 civarlarina ciksin istiyorum.bu kitler hakkinda bilgisi olan(kalite,verim acisindan) varmi yada sc dahami iyi olur.amerikadaki uygulamalarda her ikiside uyglaniyor ama detayi hakkinda bilgim pek yok.sonuclari hak bilgi verilmiyo.0-100, son sürat gibi.Yapilacak yorumlar ve tavsiyeler icin simdiden tesekür ederim
    Bu arada aracimda sirali sistem lpg var ve uygulancak kit bu yakit sistemiyle calisirmi?Turbo araclara lgp uygulandigi söyleniyor...

  2. #2
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence sıralıyı çıkarıp adam gibi bi ecu'yla (Greddy Ultimate gibi veya hergangi bi piggy-back) herşey yapılabilir. İstediğin gücü de her türlü alırsın. Tabi turbo kiti bulmak veya yapmak da gerekiyor.
    Sonra enjektör ıvır-zıvır olmazsa olmaz şeyler de listede tabii ki...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2.338
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2,0 sportrendlerin beyinlerine müdahele edilemiyor die duyum almıştım edilse ble bayağ pahalıya mal oluyo die biliyorum

  4. #4
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amerikadaki uygulamalar değil de ingilteredekilere bakmanız daha iyi olur. çünkü aracınız avrupa versiyonu.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  5. #5
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir ara ford focus'un 2.0 Zetec makinesi için Jackson Racing'in supercharger kitini yakın bir arkadaşım araştırmıştı. Onu bulabilirsen alıp bolt-on şekilde komple takabilirsin. Gerekli her türlü parça kit ile birlikte geliyordu.

  6. #6
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam yukarıda gurcell arkadaşımızında dediği gibi supercharge daha sağlıklı olur eğer turbo yapıcam dersen zaten biton malzeme değiştiricen bide piston al tam olsun ki böle bi işe girdiğinde görüceksin öyle hava filtresi takmak gibi bişi değil sürekli ilgi ve uğraş istiyo son olarak lpg kullanıyomuşsun turboda yakıt hava karışımını ayarlamak çok önemlidir sana kalmış ister kullan ister kullanma ama emin ol araban daha riskli olucaktır yani açıkcası üç kuruşa beş köfte olmaz (yanlış anlama) birde beyin ile ilgili arkadaşlar yazmışlar bende öle bişi duymuştum genelde ingilteredeki ford tuner ları MEGASQUİRT standalone kullanırlar

  7. #7
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megasquirt oldukça zor bir ecu yalnız. Plug and Play değil, resmen kabloları tek tek lehimlemen gerekiyor. Fakat Als, water ijection kontrolü, nos kontrolü , egt ve intake temp kontrolü, simulatörü vs ile 400 dolara geliyor. Araban ile ne kadar uğraşmak istediğine bağlı olarak megasquirt alınabilir tabii.

    Jackson racing'in kitinde ya ecu için maplenmiş bir eeprom vardı, yada piggyback bir ecu vardı. Üzerinden sair zaman geçti, çok emin değilim ne çıktığından.

  8. #8
    ffrs_st
    Misafir
    pek kolay olmicak gibi görünüyor, yabanci bilhassa amerikan sitelerinde inceleyince daha siradan gibi bi islem gibi. Hani böyle al tak devam et gibi Bu avrupa versiyon ve amerikan versiyon arasinda fark vardirla ne kastediyosunuz? beyin farkimidir nedir tam olarak?

  9. #9
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam aşırı beslemeye giriyorsan birkaç konuyu çok sevmen gerekecek, nedir bunlar?

    1- Sanayi kokusu (yanık lastik ve yağ)
    2- Ustanın Ağız Kokusu
    3- Sahip olduğun arabayı çok sevmek
    4- Kendini sevmek (sabırlı olmak için)

    Şimdi gelelim senin sorunun cevabına, arabana usb mouse takar gibi plug and play olarak yapacağın modifiyeler hava filtresi ve eksoz sistemidir. Bunun dışında her modifikasyon için zaman ve para harcaman lazım. Adam gibi atmosferik bir makineyi turbo ve supersarjlıya çevirmenin (sorunsuz yürümek için) maliyeti en az 5-6 bin dolar civarıdır.

    Fakat ben kasmadan takayım, sağ ayağımın altında güç olsun diyorsan Nos tak, hem maliyeti az olur, hem çok uğraşmazsın, hemde istediğin zaman çalışır.

  10. #10
    ffrs_st
    Misafir
    uzak sayilmayiz gerci sanayi olayina ama bu nokta cok farkli tabi. tesekkür ederim arkadaslar

  11. #11
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklılık şöyle: orada araçların kullandıkları benzin ve kanunlara göre sıkıştırmaları daha düşük avrupaya göre. o yüzden supercharger ı direk takıyorlar dediğin gibi. avrupada ise yüksek sıkıştırmalı motorlar kullanılıyor ve turbo yapmak için daha kapsamlı işlemler uygulanıyor. özet olarak böyle.

    bu motor üzerinde çok uğraşılmış ve birçok seçeneğe sahip bir motordur. çok çeşitli uygulamalar bulabilirsin.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  12. #12
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam aşırı beslemeye giriyorsan birkaç konuyu çok sevmen gerekecek, nedir bunlar?

    1- Sanayi kokusu (yanık lastik ve yağ)
    2- Ustanın Ağız Kokusu
    3- Sahip olduğun arabayı çok sevmek
    4- Kendini sevmek (sabırlı olmak için)

    Şimdi gelelim senin sorunun cevabına, arabana usb mouse takar gibi plug and play olarak yapacağın modifiyeler hava filtresi ve eksoz sistemidir. Bunun dışında her modifikasyon için zaman ve para harcaman lazım. Adam gibi atmosferik bir makineyi turbo ve supersarjlıya çevirmenin (sorunsuz yürümek için) maliyeti en az 5-6 bin dolar civarıdır.

    Fakat ben kasmadan takayım, sağ ayağımın altında güç olsun diyorsan Nos tak, hem maliyeti az olur, hem çok uğraşmazsın, hemde istediğin zaman çalışır.

    Arkadaşa katılıyorum ,bu tür projeler sabır, özveri ve tabiki iyi bir bütce gerektirir.Sana hüsranla sonuçlanmış bir focus projrsş gösterebilirim, sahibi arkadaşımdır.
    http://www.fordum.net/viewtopic.php?t=6759

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sideways Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşa katılıyorum ,bu tür projeler sabır, özveri ve tabiki iyi bir bütce gerektirir.Sana hüsranla sonuçlanmış bir focus projrsş gösterebilirim, sahibi arkadaşımdır.
    http://www.fordum.net/viewtopic.php?t=6759
    bunlar tamamen farklı projeler. oradaki arkadaş aşmış. customunda costomu bişi yapıyor. aracı 4 çeker ve tamamen farklı bir yapıda motoru oturmaya uğraşıyor. bu proje yanında zetec ford motoruna bolt on turbo kiti takmak gerçekten çok kolay kalır. çünkü verdiğin linki inceledim öle böle bişi değil
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece işlerin nasıl yürüdüğüne dair biraz abartılı bir örnek olmasına rağmen arçlar aynı olduğu focus için ne tür projelerde yapılıyor diyede bilgisi olsun diye yazdım. Bolt-on kit olsa bile debriyajı idi ,yağlaması , motor kulakları ,software vs. bir sürü parçayıda değiştirmek gerekiyor bunlarıda göze almak lazım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •