User Tag List

Sayfa 7/7 İlkİlk ... 567
131 sonuçtan 115 ile 131 arası

Konu: kaç kg kaç hp eşittir

  1. #115
    hakan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konunun hepsini okumadım vaktim yok ama şöyle bişey duymuştum paylaşıyım ;

    her dönen 1 kg lık parçanın hafifletilmesi araç içinde sabit duran 4 kg lık parçanın hafifletilmesi ile eş değermiş..

  2. #116

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karşılaştırdığı arabalar baktın mı veyron la atom v8 geçiyormuş 3000cc biri 8000cc
    sen gerçekten hiçbirşey bilmiyorsun. Pist derecesi ile burada kıyaslama yaparsak o zaman ohooo. Sen başından beri tutturdun ağırlık güç oranı diye arada torku atladın gittin. Bende sana ağırlık güç oranıysa o zaman Atom V8 Veyrondan hızlıdır dedim. sende hacimi aerodinamiği soktun araya. Ondan sonra yine döndün bak Atom geçiyor diye pist derecelerini koydun. Veyron ile Atom kalksalar 200 den sonra Veyron Atomu deler geçer.Pistte bir sürü etken vardır Veyronun viraj kabiliyeti muhakkak ki Atomdan kötüdür ağırlıktan dolayı.

    Sen ilk olarak söylediklerinde tutarlı ol. Tork çevirme gücüdür. Çevirme gücün olmadığı sürece hpyi yakalayamadıktan sonra birşey ifade etmez. Devir bandı üzerindeki tork ne kadar yüksekse o kadar güçlüsündür. Aynı hpdeki 2 litre motor ile 4 litre arabaya +1000kg yüklediğin zaman 4 litre alır çeker götürür 2 litre max hp üreten devrini yakalayamadığı için yürüyemez.

    Bentley örneğinde de tork şanzımanla kısıtlandırılmıştır demişsinde torku şanzımanla değil yazılım ile kısıtlıyorlar. Yazılım üzerinde tork limitörleri kaldırdığın zaman max torkları uçup gidiyor şanzıman dayanmıyor. Aynı sorun DSGlerdede var. Benim arabamda da vardı tork limitörler onları kaldırmak bile çok farkettirdi.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #117
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bole bi denklem cok sacma, bence hedef hp olmamali.

    Golf R'im olsaydi hafifletme isine girmezdim ama gunluk kullanmiyorsan belki dusunulebilir o zaman.

    Bu arada Erdem abiye katiliyorum, 520hp cok iyimser bi rakam olmus, takip ettigim kadariyla ust kapagin standart, stock bore size pistonlarin war ve aracin 4 ceker, eger dogru takip ettiysem tabiki.

    Bilmiyorum bana biraz hayal gibi geldi ama isallah cikarirsin, bide cikardigin dynoda onemli, yoksa istersen 600'de cikarirsin

    Bizim aracimiz 4 ceker olsaydi keske 50hp az olsaydi ama malesef FWD arac.

    Yurtdisini baz alma bence, cunku adamlarin nerde ne kosullarda olctugunu bilmiyorsun.

  4. #118
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    CqTy' yaşın ufak o yüzden haksızsın orda 18 yazmıyor olsa belki bu muhabbet böyle olmazdı iki kişininde söylediği doğru olur ama yaşı ufak olan ezilir ya o muhabbet buda.
    senin söylediğin anlatmak istediğin doğru bi çok kişi bunu biliyor takma kafana saygını koru eyw
    Artık orada 23 yazıyor :P

    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı
    İşte bütün bu yorumlara açıklık getiren yorum Arkadaşımı kutluyorum
    M50b30 - Bumblebee...

  5. #119
    emoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya/istanbul
    Mesaj
    1.252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 senelik konu vay be..
    R.E.S

  6. #120
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kiloya göre güç değişimi araçtan araca değişir asla tam bir rakam çıkmaz

  7. #121
    Sinan58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    28
    Şehir
    Sivas / Türkiye
    Mesaj
    1.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nerde Beygir-Kilogram hesaplaması ile ilgili bişeyler görsem aklıma inci sözlük Tech başlığı geliyo
    Alıntı iztuzu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trafik açısından konuşursak Artvin şehir merkezi Tokyo Drift misali kıvrıla kıvrıla giden caddeden kurulu.

  8. #122

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eskiden ne güzel tartışmalar varmış forum bu iki senedir çok ölü.

  9. #123
    mrbars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kiloya göre güçte azalma artma olmaz. Fazla ezber. Soru hatalı.

    Misal, 1800 kilo arabadan 100 kilo azaltmakla, 1000 kilo arabadan 100 kilo azaltmak arasında nüans var.

    Yada şöyle düşünmek lazım:
    Ağırlık azaltınca son hız değişmez, akselarasyon iyileşir.
    Güç artınca hem son hız hem akselarasyon iyileşir.

    Elmayla armut işler.

  10. #124
    canozgur106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kiloya göre güçte azalma artma olmaz. Fazla ezber. Soru hatalı.

    Misal, 1800 kilo arabadan 100 kilo azaltmakla, 1000 kilo arabadan 100 kilo azaltmak arasında nüans var.

    Yada şöyle düşünmek lazım:
    Ağırlık azaltınca son hız değişmez, akselarasyon iyileşir.
    Güç artınca hem son hız hem akselarasyon iyileşir.

    Elmayla armut işler.
    Çok başarılı örneklerle anlatmışsınız gayet anlaşır bende 7kg 1hp olarak biliyorum
    ALLAH VAR GAM YOK..

  11. #125

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.

    Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.

    Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.

    ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.

  12. #126

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ckrc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.

    Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.

    Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.

    ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
    son cümleyi yazamamışım,

    Sürat skaler bir büyüklük olduğu için değişmez. çıkılabilecek maksimum sürat optimum koşullarda kesinlikle aynıdır. sadece o sürate erişilme süresi değişir.

  13. #127
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ckrc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç roll kovalamadım, araba güçlendirmedim,yazılım yaptırmadım, jant bile taktırmadım.

    Yani bu işin pratiğini bilmiyorum ama bu kilo azaltılacak uygulamalar arabanın gerçek ağırlık merkezini değiştirirse, faydadan çok zarar bile görebilirsiniz.

    Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.

    ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
    Eğer ki çekişin olduğu aks üzerindeki yük miktarında çok büyük bir değişim yoksa / aks-tekerlek üzerindeki kuvvetin tekerleklerin üzerindeki etkisi akslardan lastiklere gelen kuvvet/tork karşısında gerekli sürtünme kuvvetini oluşturup tutunmasına yetecek kadar varsa ağrılığı (araç içerisinde) nereden attığınızın önemi olmaz.

  14. #128

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer ki çekişin olduğu aks üzerindeki yük miktarında çok büyük bir değişim yoksa / aks-tekerlek üzerindeki kuvvetin tekerleklerin üzerindeki etkisi akslardan lastiklere gelen kuvvet/tork karşısında gerekli sürtünme kuvvetini oluşturup tutunmasına yetecek kadar varsa ağrılığı (araç içerisinde) nereden attığınızın önemi olmaz.
    Tabi ki, zaten cümleme başladığımda belirttiğim gibi ağırlık merkezi değişirse idi.
    1,5 Ton arabanın ağırlık merkezini gerçekten değiştirilebilecek kadar weight reduction etkiler.
    Yoksa araçtan çekilecek 50-60 kilo ağırlık merkezini değiştirmez,ağırlık merkezi değişmeyeceğinden dediğiniz gibi bir değişiklik sağlamaz.

    Tork için gücün değişmesi gerekir. Yazdığım cümlede içerisinde ki tork "hissedilen tork" olacaktı.

  15. #129
    mrbars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ckrc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Yani araçta ki eşit ağırlıkta ki LPG Tüpünü sökmek ile, 4 koltuğu sökmek arasında tork ve anlık ivme arasında çok fark olur.
    Yanlış. Tork zaten değişmez de, yukarıdaki örnekte ivme de aynı olur.

    Alıntı ckrc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ivme sürat gibi skaler bir büyüklük değildir,yönü,doğrultusu vardır. Yani ikiside farklı yerlerden toplam 50 kilo azaltımış farklı iki arabanın rollde yürürken aynı anda hızlanması beklenemez.
    Kısmen doğru. 50 kilo jant, disk, lastik gibi dönen parçalardansa akselerasyon farklıdır. Yoksa aynıdır.

  16. #130

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış. Tork zaten değişmez de, yukarıdaki örnekte ivme de aynı olur.



    Kısmen doğru. 50 kilo jant, disk, lastik gibi dönen parçalardansa akselerasyon farklıdır. Yoksa aynıdır.
    Abi 2. yazdığım girdide torku yanlış girdiğimi söyledim, hissedilen tork olacaktı oda değişen ivmeden dolayı.

  17. #131
    Sinan58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    28
    Şehir
    Sivas / Türkiye
    Mesaj
    1.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konudaki en iyi örnek forumdaki Mazda 121 bence, yanlış hatırlamıyorsam 800 Kilogram civarıydı.
    200-250 Beygir"le kilo avantajı sayesinde m3müş, 335miş, c63müş saplamadığı araba kalmaz
    Alıntı iztuzu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trafik açısından konuşursak Artvin şehir merkezi Tokyo Drift misali kıvrıla kıvrıla giden caddeden kurulu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •