User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ÇÜRÜKLERE karşı ucuz yollu tedavi ?

  1. #1
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ÇÜRÜKLERE karşı ucuz yollu tedavi ?

    iyi geceler arkadaşlar parçası ve toplaması ucuz klasik aracım olsun diye satınaldığım murat 131 aracımın yüzeyinde değilde şasi ve taban kısımlarında çürükler var sanırım bundan öncede üstün körü bir tadilat yapılmış çünkü bazı yerleri oldukca sağlamken bazı yerleri çok berbat buğün lastiğim patladı lastiği değişmek tam 3 saatimi aldı sebebine gelince krıkoyu vuracak sağlam bir yer bulamamam arcı kaldırmaya çalıştığım her nokta ezildi ve parçalandı tam 6 kez indirip kaldırdım 2 kerede kriko boşalıp aracı yere düşürdüm şimdi size sormak istediğim husus aracı komple soymadan bu çürükleri (marşpiyel ve şasinin) belli kısımlarını çürüklerden arındırabilirmiyiz aracımın muayenesi bitik sanırım böyle muayenedende geçmiycek araç günlük kullanılmayacak zaman zaman keyif için kullanılacak çok masraf yapmak istemiyorum nekadar parçası ucuzda desek astarı yüzünü geçiyor Önerileriniz nelerdir paylaşırsnız sevinirim..

  2. #2
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    foto koyarsan daha sağlıklı olur ama ana şase kollarında veya farklı noktalarda mı veya çürük ne raddede o önemli olan.
    Sakin güç...

  3. #3
    gokhan882 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çürümenin kirin pasın muayne ile ilgisi yok sadece bunu belirteyim...
    TUV sadece mekanik kısımla ilgileniyor.Kuleleri çürüksüz ise boyasız yada kaporta hasarlı çürük araçlar geçiyor vizeden.

  4. #4
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracımın fotosu var fakat dış koparta aksamı çok düzgün dışarıdan hiç bir yerinde kabarma yok boyasıda eski olmasına karşın çok düzgün ama taban için aynı şeyi söyleyemiycem marşpiller bitik şaside ise ön taşıyıcıların ve kartel koruma demirinin bağlı olduğu kısımlarda çürümeler var ..

  5. #5
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    aracın tamponundan kapı döşemesini far vs bir dünyada aksesuar yedek parça aldım tiksindim şimdi ?

  6. #6
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan882 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çürümenin kirin pasın muayne ile ilgisi yok sadece bunu belirteyim...
    TUV sadece mekanik kısımla ilgileniyor.Kuleleri çürüksüz ise boyasız yada kaporta hasarlı çürük araçlar geçiyor vizeden.
    Şaside cürüme varsa geçmez diye duydum muayeneden ziyade herhangi bir risk oluşturacak kısımları onarmamız elden geçirmemiz gerekli diye düşünüyorum sonuçta can taşıyacak .

  7. #7
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kuş serilerinin genel hastalığı bu çürükler... çürümeden tüvden kalırsın.. çamurluk içi çürükler hafif paslar yada tampon birleşim kısımlarında pas ve çürüklere bişi demiyorlar ama sen kriko kaldırma kısmın çürük ev kırıksa kopukluk varsa şasede geçemezsin... aracın alt takım birleşim saçları kırıksız çürüksüz olacak pasa fazla önemsemiyorlar ama tornavidayla değdirdikleirnde taban ve şase altdan gelirse imkanı yok geçmez... aracın şasesinde bütünlük olması şartdır..... bu çürükleri ve paslar ancak kes biç yaparak iyi bir kaporta ustası yapacak ve adam gibi izolasyon yapılacak yoksa esnemeden ve havanın nemine yolun tuzuna ve çamuruna göre geri kusacaktır... ha bu iş ucuzmu ona gelelim kesinlikle ucuza bitmez bu iş... hani taban sacı çürük olur kesilir yenisi kaynatırlır sorun olmaz ama şase birleşim kısımlarında kaynağı öyle saç basarak gideremezsin. Öncelikle aracın bir güzel altdan ölçümü yapılacak şaseden ona göre kalın şase saçı kesilip kaynatılacak adam akıllı ona göre kıvrım verilecek... zor işler dğeil ama emek isteyen işler... çürüklerin ve kopuk yererin fotosunu koysaydın bir değerlendirme yapardım... ama 131 leri bildiğim için diyorum altları çok fazla çürük pas oluyor 2000 şahin doğanların bile altının hepsi çürük oluyor hep bakılmadığından... yani rahat 500 liradan açılır altının adam edilmesi tabi bu aracın durumuna göre 1000 lirayıda aşabilir...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  8. #8
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kuş serilerinin genel hastalığı bu çürükler... çürümeden tüvden kalırsın.. çamurluk içi çürükler hafif paslar yada tampon birleşim kısımlarında pas ve çürüklere bişi demiyorlar ama sen kriko kaldırma kısmın çürük ev kırıksa kopukluk varsa şasede geçemezsin... aracın alt takım birleşim saçları kırıksız çürüksüz olacak pasa fazla önemsemiyorlar ama tornavidayla değdirdikleirnde taban ve şase altdan gelirse imkanı yok geçmez... aracın şasesinde bütünlük olması şartdır..... bu çürükleri ve paslar ancak kes biç yaparak iyi bir kaporta ustası yapacak ve adam gibi izolasyon yapılacak yoksa esnemeden ve havanın nemine yolun tuzuna ve çamuruna göre geri kusacaktır... ha bu iş ucuzmu ona gelelim kesinlikle ucuza bitmez bu iş... hani taban sacı çürük olur kesilir yenisi kaynatırlır sorun olmaz ama şase birleşim kısımlarında kaynağı öyle saç basarak gideremezsin. Öncelikle aracın bir güzel altdan ölçümü yapılacak şaseden ona göre kalın şase saçı kesilip kaynatılacak adam akıllı ona göre kıvrım verilecek... zor işler dğeil ama emek isteyen işler... çürüklerin ve kopuk yererin fotosunu koysaydın bir değerlendirme yapardım... ama 131 leri bildiğim için diyorum altları çok fazla çürük pas oluyor 2000 şahin doğanların bile altının hepsi çürük oluyor hep bakılmadığından... yani rahat 500 liradan açılır altının adam edilmesi tabi bu aracın durumuna göre 1000 lirayıda aşabilir...
    Aynen timucana katiliyrum.. Curuk ugrasmasi cok zor bir is tabani gzlce yaptirdikdan snr tafsiyem bende eski arac topladim mutlaka yeni bastir cunku taban cok deforma oluyor ve sakin putur kullnama zaman putur atiyor etkisi kalmiyor yaptirdiktan snr alt ve usten gzlce izolasyonu yap ve alta ilacli kompe kalin zift attir.

    Motor kismina ve sase kismina eger onaarmiycaksan gri siyah puturler war onlardan at hic dglse curukler vs gozukmez aldana bilirler.. Madem biniceksin 1 kere yapmani siddetle tafsiye ederim yok seni senden alir
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  9. #9
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar işin en kötü yanı cürükleri nekadar onarsakda kısa bir sürede tekrar başlayacaktır nihayetinde sıfır şasi yapmıyoruz pas ruhuna işlemiş kaporta ustalarıda bunu göze alarak böyle bir baş belasına bulaşmak istemiyor ..

  10. #10
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tekrar çürümenin nedeni genelde ustaların iş bilmezliğidir çünkü çürük paslı yeri tam olarak kesmezler tam çürüğün bittiği yerde pasın oluştuğu kısımdan kaynak atmayı çok sever türk kaportacısı.... tam anlamıyla bu iş passız ve pürüssüz bir şekilde yapılmalı... ve izolasyonu çok iyi olmalı.. sonuçta fabrikanın taktığı saçla arabadaki saç arasında bir fark yok sadece izolasyon farkı var
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  11. #11
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çürük değince bende diş le ilgili bişe sandım ya
    DR. OWL

  12. #12
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tekrar çürümenin nedeni genelde ustaların iş bilmezliğidir çünkü çürük paslı yeri tam olarak kesmezler tam çürüğün bittiği yerde pasın oluştuğu kısımdan kaynak atmayı çok sever türk kaportacısı.... tam anlamıyla bu iş passız ve pürüssüz bir şekilde yapılmalı... ve izolasyonu çok iyi olmalı.. sonuçta fabrikanın taktığı saçla arabadaki saç arasında bir fark yok sadece izolasyon farkı var
    Ah ah nerde öyle ustalar adam eğilip altına bile bakmıyor birkaç aracı ve rica ile araç yaptıracaz

  13. #13
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Timunu dediği gibi adam akilli iş istiyorsan bu işin ucuzu olmaz.Senin avantajın panel saçlarındam tut, marşiyerine kadar sifir malzeme alabiliyorsun.Kaportacin adam akilli kaynak yaparsa, boyacında düzgün malzeme kulllanip işi biliyorsa 10 sene belki daha fazla çürümeyi unut.

  14. #14
    gokhan882 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mcolgecen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şaside cürüme varsa geçmez diye duydum muayeneden ziyade herhangi bir risk oluşturacak kısımları onarmamız elden geçirmemiz gerekli diye düşünüyorum sonuçta can taşıyacak .
    Ben şasi ve baglantı noktlarından bahsetmedim normal bariz görünen çürüklerden bahsettim risk olusturacak yerler zaten TUV den gecmıyor ben durumumum bu kadar vasat oldugunu anlamadım insanı aractan sogutuyor çürük işi Gebzede onu elleyecek usta cok az kimse ugrasmıyor kaporta düzelt macun boya bas gec dışında daha çürükle ugrasan görmedim hatır gönülle olur gibi senin iş..

  15. #15
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cahitarsal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen timucana katiliyrum.. Curuk ugrasmasi cok zor bir is tabani gzlce yaptirdikdan snr tafsiyem bende eski arac topladim mutlaka yeni bastir cunku taban cok deforma oluyor ve sakin putur kullnama zaman putur atiyor etkisi kalmiyor yaptirdiktan snr alt ve usten gzlce izolasyonu yap ve alta ilacli kompe kalin zift attir.

    Motor kismina ve sase kismina eger onaarmiycaksan gri siyah puturler war onlardan at hic dglse curukler vs gozukmez aldana bilirler.. Madem biniceksin 1 kere yapmani siddetle tafsiye ederim yok seni senden alir
    peki çürükler temizlendikden sonra kaportacımı atıyor bu zşfti yoksa bu işle ilgilenen başka yerlermi var ?

  16. #16
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan882 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben şasi ve baglantı noktlarından bahsetmedim normal bariz görünen çürüklerden bahsettim risk olusturacak yerler zaten TUV den gecmıyor ben durumumum bu kadar vasat oldugunu anlamadım insanı aractan sogutuyor çürük işi Gebzede onu elleyecek usta cok az kimse ugrasmıyor kaporta düzelt macun boya bas gec dışında daha çürükle ugrasan görmedim hatır gönülle olur gibi senin iş..
    banada öyle olacak gibime geliyor gökhann beylikbağı tarafında erkan usta var kasap flan ama yapsa yapsa o yapar bu işi .

  17. #17
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.511
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insan dişi sandım dicektim yaw bari bunda ucuz yola kaçmayın

  18. #18
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    insan dişi sandım dicektim yaw bari bunda ucuz yola kaçmayın
    hahahha mevzu bahis sağlımız olunca kıyameti koparıyoruz mal mülk hiç bir şeyi görmüyor insanın gözü yeterki sağlığıma kavuşayım diyor eminim hiç kimse başvurmaz böyle birşeye

  19. #19
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çürük kanser gibidir özellikle şaside ne kdr temizlerseniz temizleyin muhakkak başka bi yerden tekrar başlar
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •