User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Fiat coupe Turbo(soru)

  1. #1
    lstngl
    Misafir

    Fiat coupe Turbo(soru)

    Arkadaslar bayadir gariban işi performansli bir araba bakiyorum 3 aydir hgt bakiyordum ancak fiat coupelerinde fiat lari cok cazip geldi 13-40 bin arasi benim butce 20 bin.
    Simdi sorum km si yuksek 13-14 e bir coupe alsam turboyu kendim uygulasam mantikli olurmu turbo uygulamsinda sanirim rektefiyedeki gibi bir cok parca degisiyor.

    sanirim 0,5 bar bir turbodan bahsediyorum bana yeterli olur.

    Fiat Coupe 2.0 Turbo 16V 1998 Model 13.900 TL Sahibinden satılık ikinci el Mavi renk - 59277147

    su lindeki araci bilen varmi ayrica turbo islerinde bir cok iyi arkadas var forumda okuyorum yazilanlari bu konu hakkinda fikir verirmisiniz.

  2. #2
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu orjinal turbolusu mu yoksa sonradan turbolanmışımı?
    98ler sanırım 5 değil 4 silindir olanlarından.. orjinal turboluysa alınabilir bence
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiat coupeler 2 tip turbo motorludur

    4 silindir 16v ve 5 silindir 20v

    4 silindir 16v turbo motor:
    tempra 2.0 16v ve tipo 2.0 16v yani fiat 16v atmosferik üzerine kuruludur
    motor blok ve birçok malzeme aynıdır
    alfaromeo 155Q4 aynı motor vardır
    lancia delta integrale II de neredeyse aynı motordur
    dedra da aynı

    sonuçta bu motorların temeli fiat 2.0 16v diye geçer.

    240hp ye kadar standart motordan alabilirsin
    daha üzeri için piston,piston kolu,kapak contası falan değişmek lazım
    dahada üzeri için enjektörler,turbo,intercooler vs vs diye gider


    bu motorlar nasıldır? fiat coupe nasıldır? alınırmı? sorusuna klasik cevap
    ne aldığına bağlı olarak değişir
    leş alırsan çok para harcarsın
    düzgün birşey alırsan karşılığını görürsün
    sonuçta alacağın araba fabrikadan yeni çıkmış değil


    ne kadar yakar?
    bu sorunun cevabı tamamen senin sağ ayağınla ilgili
    bu motorlarda ve ecu larında kullanıcı kriterleri çok etkilidir
    güncel araçlarda tapa gaz dolaş belli bir tüketimin üzerine çıkamazsın
    bunlarda öyle değil sanki sınır yokmuş gibidir, akıllı kullanırsan saçma sapan yakmaz.

    std ve problemsiz bir Q4 üzerine örnek vereyim (yanlız Q4 1400kg ve 4 çeker dikkat)
    şehir içi en akıllı kullanımla 13litre falan, performanslı yardırmalı kullanımla 17litre yakarsın.

    Fakat dediğim gibi ecu yani IAW weber ecu müdahalesi ise yazılım ile oynayarak daha mantıklı birşeyler çıkabiliyor
    ben şehir için sakin kullanım 11lt falan yakıyordum
    uzun yolda 1 depo ile bodruma gittim.
    (~50litre 700küsür km idi tam hatırlamıyorum ist-bodrum)

  4. #4
    onat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiat coupeler 2 tip turbo motorludur

    4 silindir 16v ve 5 silindir 20v

    4 silindir 16v turbo motor:
    tempra 2.0 16v ve tipo 2.0 16v yani fiat 16v atmosferik üzerine kuruludur
    motor blok ve birçok malzeme aynıdır
    alfaromeo 155Q4 aynı motor vardır
    lancia delta integrale II de neredeyse aynı motordur
    dedra da aynı

    sonuçta bu motorların temeli fiat 2.0 16v diye geçer.

    240hp ye kadar standart motordan alabilirsin
    daha üzeri için piston,piston kolu,kapak contası falan değişmek lazım
    dahada üzeri için enjektörler,turbo,intercooler vs vs diye gider


    bu motorlar nasıldır? fiat coupe nasıldır? alınırmı? sorusuna klasik cevap
    ne aldığına bağlı olarak değişir
    leş alırsan çok para harcarsın
    düzgün birşey alırsan karşılığını görürsün
    sonuçta alacağın araba fabrikadan yeni çıkmış değil


    ne kadar yakar?
    bu sorunun cevabı tamamen senin sağ ayağınla ilgili
    bu motorlarda ve ecu larında kullanıcı kriterleri çok etkilidir
    güncel araçlarda tapa gaz dolaş belli bir tüketimin üzerine çıkamazsın
    bunlarda öyle değil sanki sınır yokmuş gibidir, akıllı kullanırsan saçma sapan yakmaz.

    std ve problemsiz bir Q4 üzerine örnek vereyim (yanlız Q4 1400kg ve 4 çeker dikkat)
    şehir içi en akıllı kullanımla 13litre falan, performanslı yardırmalı kullanımla 17litre yakarsın.

    Fakat dediğim gibi ecu yani IAW weber ecu müdahalesi ise yazılım ile oynayarak daha mantıklı birşeyler çıkabiliyor
    ben şehir için sakin kullanım 11lt falan yakıyordum
    uzun yolda 1 depo ile bodruma gittim.
    (~50litre 700küsür km idi tam hatırlamıyorum ist-bodrum)
    teşekkürleeeerrrr ilaç oldu ilaç..

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arabayi bostanci civarlarinda sikca goruyorum distan les durmuyo cok rengi cok guzel motoru bilmiyorum hic ama cok agresif kullanilmiyo

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motora girilmiş zaten ve dediğine göre garrett gt28 var. turbo ne durumda? bitik ise 2 lira. motor ne durumda? sıkıntısı varsa bilemezsin. standart hali ile 13 civarı yakan araba bu durumda 15 litre yakması lazım en az. bu arabayı basmak için alıyorsun zaten az yakman imkansız. 98 model arabaya kasko yapılmıyor zaten yedek parçasını bulmakta da zorlanırsın. fazla yakıyor diye yakın zamanda satacağına git hgt al lpg tak daha iyi.

  7. #7
    lstngl
    Misafir
    Maxi sagol guzel bilgiler için.
    Benim merak ettigim turbo icin pistonlar vs motora girdigimizde motor yenilemis gibi olucakmiyiz ha oluyosak motoru bitik ucuz bisi alip turbo yapalim diyorum. maxi standart dan 225 alabilrsin demissin varmi bunu bana yapabilecek olan birileri tanidiginiz.
    Tesekkurler bilgiler icin.

  8. #8
    lstngl
    Misafir
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu orjinal turbolusu mu yoksa sonradan turbolanmışımı?
    98ler sanırım 5 değil 4 silindir olanlarından.. orjinal turboluysa alınabilir bence
    sonradan turbo'dur

  9. #9
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç güzele benziyor Punto'yu almasaydım düşünürdüm şahsen almayı.2.0 16v motoru turboya çeviren arkadaşım vardı Alfa q4 ekipmanlarını kullanarak.Gayet keyifli bir biçimde uzun seneler kullandı.Bu aracın kondüsyonu mekaniği sağlamsa uğraşma bununla başla bence sonradan Turbo yapman için ciddi para ve emek söz konusu...

  10. #10
    SEFAKALACAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Sofia
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba.Linkteki araca baktım.Bostancı sanayiye sık sık giden biri olarak bu renkte bir fiat coupe görmüştüm o zaman.Eksozundan beyaz duman çıkıyordu.Bu arabamı değil mi bilmiyorum kimsenin günahını almak istemem.Ancak aracı almadan detaylı bir biçimde araştırın.Güzel arabalar kendime güvensem bende alırım..Servisine ustasında gösterilmeli mutlaka..

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lstngl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maxi sagol guzel bilgiler için.
    Benim merak ettigim turbo icin pistonlar vs motora girdigimizde motor yenilemis gibi olucakmiyiz ha oluyosak motoru bitik ucuz bisi alip turbo yapalim diyorum. maxi standart dan 225 alabilrsin demissin varmi bunu bana yapabilecek olan birileri tanidiginiz.
    Tesekkurler bilgiler icin.
    tam hangi arabadan bahsediyorsunuz anlamadım pek

    atmosferik 2.0 16v mi ? (tipo tempra)
    yoksa turbomu ? (coupe 2.0 16v Turbo)

  12. #12
    lstngl
    Misafir
    2.0 16v lerden standart turbosuz zaten 3 tane var turbolu arac iki tanesi sonradan yapma ayrica birine 30 digerine 40 milyar istiyorlar edermi eder bişey diyemem de beni bozar:
    işde ordan 14-15 e makyajı guzel motoru bitik derken km yapmis bir arac alip hem turbo işini hemde motoru toplamis olurmuyum. eger olmaz o is diyosanız biraz daha para verip temiz motorlu 2,0/16v aliip chip vs ne kadar guç alabilirim diye merak ediyorum.

  13. #13
    lstngl
    Misafir
    Alıntı SEFAKALACAY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba.Linkteki araca baktım.Bostancı sanayiye sık sık giden biri olarak bu renkte bir fiat coupe görmüştüm o zaman.Eksozundan beyaz duman çıkıyordu.Bu arabamı değil mi bilmiyorum kimsenin günahını almak istemem.Ancak aracı almadan detaylı bir biçimde araştırın.Güzel arabalar kendime güvensem bende alırım..Servisine ustasında gösterilmeli mutlaka..
    valla turbo yapilmis arac icin cok az istiyor gibime geliyor. bir pzetesi aricam turboyla kac km yapmis vs.

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neyse ben ortaya fiat turbosuz 2000 16v ile turbolu 2000 16v arasındaki farkları yazayım gerisine siz karar verin.

    turbo ile atmo arasında neler farklı yada neler fazla?

    pistonlar
    yağ pompası
    exantrikler
    eksoz sübapları
    enjektörler
    turbo
    intercooler
    ecu
    map sensörü
    gaz kelebek boğazı
    şanzıman vites oranları ve son dişli oranı
    su radyatörü (turbo için extra çıkış var)
    eksoz manifoldu
    eksoz
    yağ soğutucusu
    benzin pompası
    bujiler
    boost selenoidi
    debriyaj baskı balata
    benzin regülatörü

  15. #15
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim yanlış anlama 20000tl bütceyi düşündüğün araclara yatırma bence 2 sene hgt bındım o yatırdıgın 20k nın yarısını senden zaten yıyıor helekı fıat coupe 20v yada 16v turboya gırersen cok daha fazla masrafla karsı karısya geleceksın bu arabaları yuklemekte bambaska sorun anlayan adam benım bındıgım senelerde onno ustaydı fakat bız gıttık saga sola yaptırmaya kalktık o ıslere gırıncede cok paramız gıttı alacagın arabanın yan sanayısını modıfıye parcalarını ıyı arastırmalısın bence bı coupe20v turbo ıcın pıston krank eksantırık yay sapka saplama vs... cok cok sınırlı belkı bulamıcaksın bıle cogu parcasını 1 tane radyotere 800tl para vermıstım 2 sene once hele benım gıbı cıkma parca vs takmam orjınalı olsun dersen bekle gelsın ıtalyadan servıs ugrasmıyor bıle 10 yasından sonra yedek parca yardımı mecburı degıl getırtemıyoruz dıyorlar mk1 hgt alırsan az bucuk yuklersın mk2 alırsan bastan sona ıskence her yaptıgn sorun ben hgt ve coupeyı cok seven bırısıyım ama dılım cok yandı yasadıklarımı paylasmak ıstedım bence aracın fıyatına degılde bı yan sanayısı ve modıfıye sanayıını ıncele aklına yatarsa dusunme al yol tutusu top speedı durusu kullanımı cok cok keyıflı
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  16. #16
    lstngl
    Misafir
    Alıntı 1lker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim yanlış anlama 20000tl bütceyi düşündüğün araclara yatırma bence 2 sene hgt bındım o yatırdıgın 20k nın yarısını senden zaten yıyıor helekı fıat coupe 20v yada 16v turboya gırersen cok daha fazla masrafla karsı karısya geleceksın bu arabaları yuklemekte bambaska sorun anlayan adam benım bındıgım senelerde onno ustaydı fakat bız gıttık saga sola yaptırmaya kalktık o ıslere gırıncede cok paramız gıttı alacagın arabanın yan sanayısını modıfıye parcalarını ıyı arastırmalısın bence bı coupe20v turbo ıcın pıston krank eksantırık yay sapka saplama vs... cok cok sınırlı belkı bulamıcaksın bıle cogu parcasını 1 tane radyotere 800tl para vermıstım 2 sene once hele benım gıbı cıkma parca vs takmam orjınalı olsun dersen bekle gelsın ıtalyadan servıs ugrasmıyor bıle 10 yasından sonra yedek parca yardımı mecburı degıl getırtemıyoruz dıyorlar mk1 hgt alırsan az bucuk yuklersın mk2 alırsan bastan sona ıskence her yaptıgn sorun ben hgt ve coupeyı cok seven bırısıyım ama dılım cok yandı yasadıklarımı paylasmak ıstedım bence aracın fıyatına degılde bı yan sanayısı ve modıfıye sanayıını ıncele aklına yatarsa dusunme al yol tutusu top speedı durusu kullanımı cok cok keyıflı
    abi öle bir yazdın iştahımı kaçırdın valla biz binemicekmiyiz keyifli bir arabaya yokki 50k miz evt sıkıntılarını araştırıyorum ingilterede bolca var bu araçtan orda bir kaç yere sordum sanayisi var yani orda burda sizimde değerli fikirlerinizi Alıp degerlendiriyorUm

  17. #17
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden izmir draglarına giren sarı vardı bitane atmosferik.. ne gidiyodu bee ogünden beri beğenirim bu araçları.

  18. #18
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lstngl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi öle bir yazdın iştahımı kaçırdın valla biz binemicekmiyiz keyifli bir arabaya yokki 50k miz evt sıkıntılarını araştırıyorum ingilterede bolca var bu araçtan orda bir kaç yere sordum sanayisi var yani orda burda sizimde değerli fikirlerinizi Alıp degerlendiriyorUm
    ben hgt yı satınca vti a karar verdım sonrada bıraz daha bırıkım yapıp typer alıcaktım sırf fıyatlarına delı oldugum ıcın gıttım gtı aldım ve bı vtı'a verıcegım paradan fazlasına geldı yaptıklarımla son derecede memnunum suan olay arabadan zıyade ısınman sevmen parca sorunu yasamaman ve ucuz parca saglayabılmen hgt ve coupe turbo agır arabalar kardesım cunku zamanında ya tutulmadı yada bugune fazla kalmadı yok adam akıll hıcbırseyı en basıtı ac sahbndenı honda yaz vtı yaz pego gtı yaz cıkan parcalara bak kac sayfa bıde hgt ve coupe yaz ben soradan uzulup canının skılmasını ıstemem benm cok yandı dılım yasadıklarımı anlattım fıkrınıde degıstırmek ıstemem ama gıt stock bı gtı al 15 e harca 5 bın alacagın keyıfı ben alatmıyım .)
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  19. #19
    lstngl
    Misafir
    TunceR o dediğin araba sahibinde sanırım sarı var mod lu bir tane bende 306 xr var su anda zaten 306 gti dusumuyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •