o.b.k Nickli Üyeden Alıntı
Senin beklentilerine VW modelleri uygunmuş, ne güzel. Ama benim ihtiyacımı karşılayan orta sınıf bir VW modeli yok. Ne yapalım şimdi?
Dizel dersen 1.6 dizeli daha yeni çıkardı ve 10 sene önce piyasaya sürülen Ford-PSA grubunun 1.6 dizel motorunun çıktılarını hala yakalayamıyor. İtalyan'ların icat ettiği, VW dışında her grubun kullandığı common-rail'i bile yıllarca kullanamadı. Sonunda diğer markaların dizel motorlarıyla başedemeyince mecbur kaldı, geçti common-rail'e... 1997'de italyanlar common-rail JTD kullanırken VW bırak pump-duse'yi mekanik distribütör pompa kullanıyordu. Diğer markalar düşük hacim dizel üzerine prof oldu. 1.3 Multijet başlı başına bir olay oldu. Ödül üstüne ödül aldı. Ve o kadar gelişti ki her segment arabaya uygulandı. VW ne yaptı? 1.9 TDI'ın bir silindirini kesti, al sana 1.4 TDI... Şimdi de 1.6 TDI'ın bir silindirini kesti, al sana 1.2 TDI...
Turbo benzinli küçük hacim motor yaptı, twin-şarj koydu, komprasör sorunlarından başını alamadı... Sonra komprasörü sıradan modellerden çıkardı, gücü 122 hp'ye düşürdü. Sayamayacağım kadar versiyonu oldu 1.4 TSI'ın... Her yıl yeni güç versiyonu çıktı. Neden? Diğer markalarda yok mu küçük hacim aşırı besleme? Onlar bu kadar sık düzeltme yapıyorlar mı? Onların çıktıları ne seviyede? Kıyasladın mı?
Otomatik şanzıman sorunlarını saymıyorum bile... Grubun premium markası Audi'de bile DSG problemleri aldı başını yürüdü. Şanzıman değiştiren değiştirene... Bir kısım müşteri de alıştı artık o teneke seslerine, öyle biniyor arabalarına...
Yani fanatikliği bırakalım. Objektif değerlendirmek lazım.
Diğer markaların tek eksiği son derece başarılı olan dizel motorlarına sorunsuz bir otomatik şanzıman ekleyememiş olmalarıdır. VW'nin en büyük avantajı da bu zaten; dizel+otomatik... Diğer markalar da son derece başarılı dizel motorlarına güzel birer otomatik şanzıman ekleyebilselerdi fanatikleri haricinde VW'ye kimse dönüp bakmazdı...