User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Benzinli - Dizel Tork farkı hakkında

  1. #1

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Benzinli - Dizel Tork farkı hakkında

    Bilgi almak istediğim konu bu aradaki tork farkı nasıl oluyor örnek olarak
    1.6 mjt linea 290nm 1.4 linea da 115nm tork
    dizel motorlardan nasıl bukadar verim alınıyor
    MEGANE RS

  2. #2
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo 10krkter

  3. #3
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo 10krkter
    +1905
    bazılarında çift turbo

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turboooooo
    ...

  5. #5
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haram beyyygirrr issyeean

  6. #6
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo ve dizelin çalışma prensipi..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  7. #7
    boost35
    Misafir
    torksuz araba performansı devirden alır. devirde araca zarar verdiğinden, yeni teknolojide yüksek tork az devir yapıyorlar.

  8. #8
    Mert-e36
    Misafir
    Turbodan ziyade çalışma prensiplerinin farklılığı.... Dizellerin sıkıştırma oranı ve yanma enerjileri benzinliye oranla daha yüksek ve daha verimlidir, dizelde kayıp daha azdır.

  9. #9
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo ve dizelin çalışma prensipi..
    ++

    Dızel sıkıstırma ıle calıstıgı ıcın + turbo olunca tork otomatık artıyor..
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    sıkıştırma + turbo .

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cahitarsal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ++

    Dızel sıkıstırma ıle calıstıgı ıcın + turbo olunca tork otomatık artıyor..
    Sıkıştırma ile çalıştığı içinmi dizellerin ömrü az oluyor
    MEGANE RS

  12. #12
    eg4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara\kuweyt
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nekadar uflersen okadar cok sısersın desem komık we degısık bır acıklama olur basınc fazla fakat motor omurlerı daha kısa oluyor normal kullanımda atıyorum 200 bın kmgorucek motor 100 bınde kacırmaya we asagı ındırmeye baslıyor

  13. #13
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu turbooo diye yırtınan arkadaslar , o zmn birde 1.6 turbo benzinli araclarda neden o kdr tork alamadıklarınıda acıklasınlar bakalım ...

  14. #14
    driftnolimit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel cevap
    buyrun??
    F.I.A.T Aktif Satış Danışmanı...

  15. #15
    Mert-e36
    Misafir
    Alıntı emretektas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma ile çalıştığı içinmi dizellerin ömrü az oluyor
    Sıkıştırmayla yanıp vuruntulu çalıştığı için dizellerin ömrü daha az oluyor, tabii bilinçli kullanan için bu geçerli değil. Dizel internalleri benzinli motorlara göre çok daha güçlü forged metallerdir.

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu turbooo diye yırtınan arkadaslar , o zmn birde 1.6 turbo benzinli araclarda neden o kdr tork alamadıklarınıda acıklasınlar bakalım ...
    mazot - benzin verimlilik farkı, sıkıştırma farkı, ateşleme / yakıt besleme farkı iki motor arasındaki.


    Diesel vs Petrol - Difference and Comparison | Diffen

    Şurda kısmen biraz açıklamalar var altlara indikçe görebilir merak edenler.

  17. #17
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dünya kadar malın olacagına,fındık kadar turbon olsun.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  18. #18
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelin çalışma prensibinden bence turbo işin bonusu. Dizellerde tork var ki ağır yük çeken ticari araçlarda kullanılıyor

  19. #19
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - Dizel motorlar içten yanmalı motor tipleri arasında yer almaktadır..Motor içine çektiği havayı yaklaşık 25-30/1(motoruna göre farklılık gösterir) oranında sıkıştırır, bu oranda sıkışan hava ciddi bir basınç ve ısı kazanır..yaklaşık 800 derecelere kadar ısınan havanın üzerine yüksek basınçlı olarak mazot püskürtülür ve şiddetli bir patlama oluşur..Motorun temel çalışma prensibi budur..Benzinli araçlardaki gibi harici bir ateşleme ünitesine ve hava ile yakıtı mix edecek herhangi bir düzeneğe ihtiyaç duymaz..

    - Benzinli motor çevrimi ile Dizel çevrimi arasındaki temel farklar;

    Havanın motora Emilmesi esnasında(Emme Zamanı) Benzinli motorda içeriye havayla karıştırılmış yakıt alınırken Dizel de sadece Hava alınmaktadır.
    İçeriye çekilen hava, benzinli motorda yaklaşık 10 bar sıkıştırılırken Dizel motorda daha yüksek bir oranda sıkıştırılır, sıkışan hava yaklaşık 30 bar kadar basınçlanır ve 800 santigrad derecelere kadar ısınır..
    Sıkıştırılan hava ateşlenirken Benzinli motorda buji kullanılır, dizel motorda ise yüksek sıcaklık ve basınçdaki havanın üzerine basınçlı yakıt püskürtülür..
    Eksoz zamanında her iki motorda aynı işlemleri yapar, piston yukarı çıkarken yanmış gazı açık olan eksoz subabından dışarı süpürür..
    Motor gücü ve devri, Benzinli motorda içeriye alınan hava/yakıt karışımının ayarlanması ile Dizel motorda ise sadece püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanı ile ayarlanır...

    - Dizel Çevrimi

    Motor ayarı yapılırken içeriye alınan hava yakıt karışımındaki hava yakıt oranı, uygun sıkıştırma olup olmadığı, Ateşleme zamanının ve kıvılcımının uygun olup olmadığı Benzinli motorlar için çok önemli ve özellikle dikkat edilmesi gereken konuların başında gelirken, Dizel motorlarda Sıkıştırma sadece motor gücü çıkışını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda yakıtın yanmasınıda etkiler..Zira yanma, sıkışan havada oluşan ısıya bağlıdır..
    Teorik olarak Dizel de avans sonsuzdur..Buda motor devrini sonsuz kılmaktadır..Şimdi Kendi kendinize Neden dizel motorların devri bu kadar kısa sorusunu soracaksınız..Günümüzün metal dayanımı ancak bukadarına dayanabilmektedir..

    Alıntıdır.

    Bende böyle bir bilgi var paylaşmak istedim belki kafalardaki bir kaç soru işaretini gidermiş oluruz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •