Bilgi almak istediğim konu bu aradaki tork farkı nasıl oluyor örnek olarak
1.6 mjt linea 290nm 1.4 linea da 115nm tork
dizel motorlardan nasıl bukadar verim alınıyor
Bilgi almak istediğim konu bu aradaki tork farkı nasıl oluyor örnek olarak
1.6 mjt linea 290nm 1.4 linea da 115nm tork
dizel motorlardan nasıl bukadar verim alınıyor
MEGANE RS
Turboooooo
...
torksuz araba performansı devirden alır. devirde araca zarar verdiğinden, yeni teknolojide yüksek tork az devir yapıyorlar.
Turbodan ziyade çalışma prensiplerinin farklılığı.... Dizellerin sıkıştırma oranı ve yanma enerjileri benzinliye oranla daha yüksek ve daha verimlidir, dizelde kayıp daha azdır.
nekadar uflersen okadar cok sısersın desem komık we degısık bır acıklama olur basınc fazla fakat motor omurlerı daha kısa oluyor normal kullanımda atıyorum 200 bın kmgorucek motor 100 bınde kacırmaya we asagı ındırmeye baslıyor
şu turbooo diye yırtınan arkadaslar , o zmn birde 1.6 turbo benzinli araclarda neden o kdr tork alamadıklarınıda acıklasınlar bakalım ...
mazot - benzin verimlilik farkı, sıkıştırma farkı, ateşleme / yakıt besleme farkı iki motor arasındaki.
Diesel vs Petrol - Difference and Comparison | Diffen
Şurda kısmen biraz açıklamalar var altlara indikçe görebilir merak edenler.
Dünya kadar malın olacagına,fındık kadar turbon olsun.
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
dizelin çalışma prensibinden bence turbo işin bonusu. Dizellerde tork var ki ağır yük çeken ticari araçlarda kullanılıyor
- Dizel motorlar içten yanmalı motor tipleri arasında yer almaktadır..Motor içine çektiği havayı yaklaşık 25-30/1(motoruna göre farklılık gösterir) oranında sıkıştırır, bu oranda sıkışan hava ciddi bir basınç ve ısı kazanır..yaklaşık 800 derecelere kadar ısınan havanın üzerine yüksek basınçlı olarak mazot püskürtülür ve şiddetli bir patlama oluşur..Motorun temel çalışma prensibi budur..Benzinli araçlardaki gibi harici bir ateşleme ünitesine ve hava ile yakıtı mix edecek herhangi bir düzeneğe ihtiyaç duymaz..
- Benzinli motor çevrimi ile Dizel çevrimi arasındaki temel farklar;
Havanın motora Emilmesi esnasında(Emme Zamanı) Benzinli motorda içeriye havayla karıştırılmış yakıt alınırken Dizel de sadece Hava alınmaktadır.
İçeriye çekilen hava, benzinli motorda yaklaşık 10 bar sıkıştırılırken Dizel motorda daha yüksek bir oranda sıkıştırılır, sıkışan hava yaklaşık 30 bar kadar basınçlanır ve 800 santigrad derecelere kadar ısınır..
Sıkıştırılan hava ateşlenirken Benzinli motorda buji kullanılır, dizel motorda ise yüksek sıcaklık ve basınçdaki havanın üzerine basınçlı yakıt püskürtülür..
Eksoz zamanında her iki motorda aynı işlemleri yapar, piston yukarı çıkarken yanmış gazı açık olan eksoz subabından dışarı süpürür..
Motor gücü ve devri, Benzinli motorda içeriye alınan hava/yakıt karışımının ayarlanması ile Dizel motorda ise sadece püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanı ile ayarlanır...
- Dizel Çevrimi
Motor ayarı yapılırken içeriye alınan hava yakıt karışımındaki hava yakıt oranı, uygun sıkıştırma olup olmadığı, Ateşleme zamanının ve kıvılcımının uygun olup olmadığı Benzinli motorlar için çok önemli ve özellikle dikkat edilmesi gereken konuların başında gelirken, Dizel motorlarda Sıkıştırma sadece motor gücü çıkışını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda yakıtın yanmasınıda etkiler..Zira yanma, sıkışan havada oluşan ısıya bağlıdır..
Teorik olarak Dizel de avans sonsuzdur..Buda motor devrini sonsuz kılmaktadır..Şimdi Kendi kendinize Neden dizel motorların devri bu kadar kısa sorusunu soracaksınız..Günümüzün metal dayanımı ancak bukadarına dayanabilmektedir..
Alıntıdır.
Bende böyle bir bilgi var paylaşmak istedim belki kafalardaki bir kaç soru işaretini gidermiş oluruz.![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)