50binden sonra motor üflemeye başlar 100de 60 ı 100 bin km de biter 100de 40 ı 200bin yapar ama hiç bir halta yaramayan bir motordur...
Printable View
50binden sonra motor üflemeye başlar 100de 60 ı 100 bin km de biter 100de 40 ı 200bin yapar ama hiç bir halta yaramayan bir motordur...
50.000 km den sonra üfleme yapar diye kastettiğin duman yağ buharıdır. 1.000 km'de bile tdci, tdi hangi motorun yağ çubuğunu çekersen çek o buhar olur.
Motorların %60'ı şöle %40 böle olur gibi istatistiki bilgiler senin altıncı hissin mi yoksa renault böyle bir çalışma mı yapmış?
Hiç bir halta yaramazdan kastın senin ilgini çeken bir motor değil sanırım, yoksa bu kadar az yakıt tüketen, kronik arızası olmayan bir motora bu ifade anlamsız olur
babamın çalıştığı reno servisindeki kangoo da 245.000km de hala tık yok gidişi vs iyi.
ben motor ustasıyım
ayrıca yagcubugu çekip üflemesin bakmam bakıcam yeri iibilirim
ayrıca söylediğim bilgiler piyasadaki araçlardan gördülerim ve yaptıklarımdan dolayı bu bilgiyi verdim
sadece yakıtı azdır evet bu dgru başka hiç bir artısı yokdur.
1.3 multijet veya 1.4 hdi yle kıyaslarsan bu iki motorun tırnagı bile olamaz 1.5dci
100 tane arabası vardır renaultun bunun 40 tanesi 100binden sonra yag eksiltmeye dumana baslar
ama şans mselesi birazda ama dayanıklı ve 10 numara motor diye kimse iddaaetmesin okadar idda eden varsa sanayide herhangi bir rektefiyeciye gidip renault 1.5 motoru nasıl diye sosun gerekli bilgiyi alır...
bende 500k'e yakın hiç motor yapılmamış olanları gördüm. Kullanıma bağlı olarak değişiyor motor ömrü.
şuan 140binde 08 Clio HB kullanıyorum tısır tısır devam ediyo vala bi sorun yok.
kuru sıkıya dönmüş biraz bu konu:D
clio motoru 100binden sonra yağ eksiltmeye başlıyorsa,fabrika çıkışında daha 0km'den itibaren yağ eksilten ve bunun normal olduğu kullanım kılavuzunda yazan marka ve modeller bıraksın bu işi o zaman
olay ; 1.5 DCI'nin motor ömründen çıkmış ...
satış politikasına , satış rakamlarına gelmiş :)
yaşanılmış tecrübelere ihtiyaç vardır ... ( bilginize )
Motor üflemesini kontrol etmek için yağ çubuğu çekilir, yağ kapağı açılır bakılır. Motor ustası olarak sen nasıl bakıyorsun?
1.3 multijet ve 1.4 hdi motorların az yakmaktan başka artıları neler?
Tecrübelerini paylaşan hiçkimse 10 numara motordur dememişki? Standart bekleneni veren az yakan kronik sorunları olmayan bir motordur demiş.
Şu var, 10 numara motor hangi motora denilir?Bunun bir ölçüsü varmıdır?Herkesin beklentisine göre motor 10dur 5dir 7dir misal değilmi ?
3.20d 184 ps çoğu kişice 10 numara motordur, e350 cdi herkesce çok iyidir misal ama 1.6 hdi,1.5 dci bunlar çok yakın ayarda motorlar ve kıyaslamakda zor
İyi en azından yanlız değilmişim bu motordan çeken , Biz şirkette arkadaşlara araç veriyoruz ki profesyonel oldukları işleri icra etmeleri için belirli noktalara ulaşımları için , verdiğimiz araçları profesyonel kullansınlar diye bir beklentimiz yok kaza bela açmasınlar kendilerine ve çevreye diğer insanlara zarar vermesinler bizim için yeterli , bizde bunun için bu markayı ve motoru terk edip başka bir markaya geçtik memnunuz
yüksek enjeksiyon basıncı yüzünden ömürleri çok olmuyor bu motorların :)
istanbulda ticari takside 450.000 km'ye kadar kullandık sonra araç satıldı ama motor yapılmamıştı.
Clio HB 1.5 65 hp 2006
Delinin biri kuyuya taş atıyor hesabı millet, 100k da ufler 150k da biter. 100k yı hiç göremez vs. vs. Aracın limitleri bilindiği sürece düzgün kullanım ve düzenli bakımla hiçbir sıkıntı çıkarmaz. 376k 'da Clio symbol var. Araç ticari taksi ne motor yapıldı ne turbosu arızalandı. İstanbul-Edirne arası devamlı gidip geliyorum. Ne kadar gri ve beyaz Clio Symbol varsa hepsi sol şeridi kapatmış :) O fındık kadar turbo ne kadar dayanabilir ki. Ekonomi için tasarlanmış bir motor. Yolu bulduğun zaman tıpa gaz gidersen, şehir içindede agresif kullanırsan dayanmaz tabi. Ben kullanıyorum çokta memnunum.
Genelde tum araclar icin gecerli olsa da , dizeller icin cok daha dogru olan bir kanun vardir , dizel aracin motor omrunu hic kimse fiks bir sureye baglayamaz
Dizellerde kullanim bilinci , bakim hassasiyeti ve zamanlamasi ve yakit kalitesi konulari cok onemlidir
Dolayisi ile 90.000 de patlayan araba da , 400.000 yapan araba da onemli orneklerdir ancak bir netlik vermez...
Buradan sunu anlamak lazim , kullanima bagli olarak omru cok buyuk oranda degismektedir..
Yani aracin motoru kacta biter degil , onu kim nasil kullanirsa o motor kacta biter gibi bir soru sormak daha akillica olacaktir...
Belki de EDC vitesli DCi motorları değerlendirmek daha doğru olur. Çünkü otomatik vites sakin davranıyor, devri çok yükseltmiyor. :)
Benim öğrendiğim bir durum da kangoo ve clioların bazılarında 1.5 dCi olmasına ramen intercooler bulunmaması. Bir arkadaş megane dan örnek vermiş. Megane intercooler olan bir araç ve aynen bizdede şirkette kimin nasıl kullandığı belli değil 300k de ve motor halen iyi. Servisten bazı ustaların yorumuna göre hem kuvvet olarak daha düşük olması hemde ömür olarak daha kısa olmasının esas sebebi intercooler olmamasıymış. Bunun olduğu modeller de varmış ama hangileridir bilemiyorum. Artık yenilerde var sanırım. Aynı motorun hacim değişmeden birçok varyasyonu mevcut.
65 bg liklerde cooler yoktu sanirim
Türkiye'de dizel araç 2.el alınıyor ise 70binde de bitebilir motor, 400binde de. Tamamen geçmişi , kullanıcıları ile alakalı. Babamların şirket çalışanları bir araba kullanıyor, 7 dizel aractan babamınki ömürlük gidiyor 150binde 0 gibi satılıyor diğerleri yarı fiyatına zar zor ittiriliyor. Bilmem anlatabildim mi.
Fakat 0 aldım doğru kullandım 80 binde motor bitti denilen araca ve olaya gülerim..
bizde megane 2 var 2007 de sıfır aldık 190 bınde motoruna daha anahtar degmedı ver arada hardcore kırbacı vuruyorum banamısın demıyo renault motor konusunda cok ıyı ama yol tutus konusunda aynı seyı dıyemıycem))))
Ne kadar cahilce boş yorumlar var ya
Ben RENAULT bayisinde 300.000 400.000 2.el araç satıyorum ve motorları da saat gibi ful servis bakımlı
Bakımsız binersen,zorlarsan 150.00km'de de yersin motoru
Sıfır aldığın bakımlı ve dzgün bindiğin araç 100 150.00km'de hayatta sıkıntı vermez(Kullanıcıya bağlı)
2.el aldığın arac'ın orjinal km olup olmadığı önemli ve geçmişi,kullanımı önemlidir
0 km olarak aldığımız 2008 model 11 adet cliodan 10 tanesi 90000 km görmeden motor yedi, 11. si şu an 140 k da halen sıkıntı çıkarmadı, aynı şirkette aynı elamanların kullandığı peugeot pertnerler (6 adet) 300k km yi geçti ve halen motor arızası çıkarmadılar.