Bant yokken yakıt çok çok fazla değişmez.Hatta uzun yolda daha az bile yakar.
Printable View
Lpg yi sökmeye gerek yok heleki son zamlardan sonra.
Perf için bandı sökerim benzinde kullanırım. Ekonomi kullanımında bantlarım keyfime bakarım
Araç lpg de cidden az yakıyor , 500 tl gaz ile 3500 km uzun yol yaptım hız ise 100 ile 180 km arası.
3500 km yolu benzinle gidecek olsaydım daha çok yakardı.
Bu ara motoru
1900 cc ye çıkarıp 1900 pistonları ve büyük karbüratör ve sıfır egzantrik takıp işi bitirecegim.
En hesapli ve mantiklisi bu olur hakaten;) cift weber yada yaptirabilirsen manifold'a flans gibi bisey cift zenith karburator kullanabilirsen eger lpg mikserinde sorun yasamazsin zenith'de, ama uygulamayi cok iyi bi yerde yaptirman gerek! Iste ozaman 1900 motor ve karburator destegi ile benzine bile almazsin makinayi, mantamobil ucaaar gideeer:D
Zenith i boşver yahu weberin bile diyaframlarını zar zor bulabiliyorsak zenith inki nerde buluruz ? Weber karburatör tercih edilmeli bence.
Hahaha:D tabikide weber yapicak mecbur:) cift zenith fantaziden oteye gecmez oole kalir:)
selam, bizde bir manta gt topluyoruz. orjinal enjeksiyonlu gte dir.biz swap düşünüyoruz. size beyin tesisat emme manifoldu enjektörler piston ve kolları komple verebiliriz.blok ve yapı aynı olduğu için direk 2.0e olur motorunuz. tüm malzemeleri 2000 tl ye veririz. sadece bloğunuzu honlayıp bizim pistonları takarsınız. motor işletme derdiniz falanda olmaz.
Ya bu arada unuttugumuz bisey var, senin araba 1700 olmasin? sanki bana 1600 yoktu bunlarin gibi geliyo. Bide varsayalimki 2000 olmadi motorun ama alicagin parcalar emin ol genede 2000 liranin ustunde tutar, bence git gorus parcalarin durumu cok iyiyse kacirma al derim ben;)
motor blogu üzerinde 1.6s damgası var yani motor 1600cc s versiyonu.
s versiyonlarında beygir gücü 75 hp dir. 1.6n versiyonları ise 60 hp dir.
1700 motorları genelde opel rekord larda kullanılmış:)
2000 cc pistonları takmasına takılırda blokta 2000 e yer açıcak kadar yer varmı o önemli
motoru indirmeden anlaşılmaz bu. 1600 cc motorlarda piston çapları 85 mm , 1700 lerde ise 88 mm
acaba 2000 cc lerin piston çapları kaç mm arkadaşlar yardımcı olurmusunuz!
nette şöyle bilgiler mevcut sanırım 2000 cc lerin piston çapları 95 mm
Model Capacity (cc) Compression ratio BHP @ rpm Torque (lb/ft)
1.8S 1796 9.2:1 90/5400 105.5/3000
2.0E 1979 9.4:1 110/5400 119.5/2800-3400
i200 1979 9.4:1 125/7800 163/4700
i240 2396 9.4:1 136/5000 206/4100
Manta 400, 2410 9.7:1 144/5200 210/3800
wikipedi de bu bilgiler geçiyor.
Opel Manta B1
Production 1975–1981
Engine
1.2S 44 kW (60 PS)
1.6N 44 kW (60 PS)
1.6S 55 kW (75 PS)
1.9N 55 kW (75 PS)
1.9S 66 kW (90 PS)
1.9E 77 kW (105 PS)
1.3N 44 kW (60 PS)
1.3S 55 kW (75 PS)
1.6N 44 kW (60 PS)
2.0N 66 kW (90 PS)
2.0S 74 kW (101 PS)
2.0E 81 kW (110 PS)
Transmission 4-speed manual gearbox
3-speed automatic optional (1.6 and 1.9 motors only)[3]
Wheelbase 2,518 mm (99.1 in)[3]
Length 4,445 mm (175.0 in)[3]
Width 1,670 mm (66 in)[3]
Height 1,330 mm (52 in)[3]
Opel Manta B2
Production 1982–1988
Engine 1.8 L 90 PS (66 kW)
2.0 L 110 PS (81 kW)
Transmission 3-speed automatic optional
4-speed Manual Gearbox
5-speed Getrag Sports Gearbox
Wheelbase 99.1 in (2,517 mm)
Length 175.0 in (4,445 mm)
Width 66.4 in (1,687 mm)
Height 52.8 in (1,341 mm)
Curb weight 2,347.9 lb (1,065.0 kg)
unutmadan araca getrag 240 veya 260 şanzıman da şart.
Vay arkadas motor secenegi manyaa olmus manta b1:D blokta 1.6 yaziyosa olay bitmistir, aramizda daha once uygulamis yapmis biri varsa cevap verebilir 2000 olma distan goruntu ayni gibi ama kesinlikle ince ayrintilar blok icerisinde bi degisiklik vardir. Dedigin gibi sokmeden anlasilmaz hakaten
1 tane. Bulmuştum daha evel adam bi motor parası isteyince vazgeçmiştin.
Bende ters1 getrag sanzuman var. İlgilenirseniz 1000 tl ye veririm