Ülke ekonomisini takip etmek isteyen bu konuya bakmalı.
Printable View
Ülke ekonomisini takip etmek isteyen bu konuya bakmalı.
Konu perte bağladı zaten kurlar yüzünden
Type-R bu sefer ısıtmadı :(
Onceki ring rekoru saibeli oldugu icin, hic haber degeri yok gozumde bunlarin
2015 typer konusu cok hararetli idi.
Olumune savunanlar,muthis defans yapanlar,adres verenler yada atar gider yapanlar...
İsin sonunda yine dogru yazilanlar kaldi ama olumune savunanlar kalmadi.
Eksikleri ve bir cok gelistirmeleri fk8 de yaptilar ama onunda eksikleri var. Belki bundan sonra ki daha becerikli olucak. Ama sanirim fk8 alan cok az oldu,konuya yazan da yok.
Fiyatlar da uctu :(
3 sene geçmesine rağmen kasanın nerdeyse o dönemde satılan rakamlarda fiyata sahip olması Honda genel kitlkesini üzmüştür
90larda 2000lerde gti typer parmakla gösterilirdi.şehir efsanesi olurdu hep.sonra birden çoğaldı trafikde hepsi.şimdi yine parmakla gösteriyoruz egzotik spor araba görmüş gibi.
abi bak golf r vay be adam 600.000TL vermiş, yada gördün ya honda typer değilmi helal olsun adama gibi yorumlar çok duycaz murat abi :)
Gunlukte sorun yok ama daha iyisi olunca insanin akli sasiyor.
Fiyatlari sorma kardesim,yeni Türkiye işte....
Yeni aldım ben alalı 2-3 hafta oldu FK2, günlük kullanımda çok sert ve yorucu bir araç bence. O güzelim koskoca bagaja ve arka geniş koltuklara güncel FK8'deki gibi bir Comfort modu yakışırmış... Gazlamada , yani günlük hayatta trafikte üzmez. Trafikte peşinden gelebilecek araç sayısı çok çok az, onlara da 40 yılda bir denk gelirsiniz.
Bu sertlık sase ve arka yek pare aksdan kaynaklanıyor.
Fk8 de arkalar bagımsız,daha hafıf sase ve baglantıları bar,ustune comfort mode ıle gunluge cok uygun.
Ayrıca oturma pozısyonu,vıtes yolları,yol tutus ve dengesı vs cıdden ıyı.
Bakalım yenısınde ne gıbı suprızler olacak.
Bende Mini yi verdim, FK2 bakiyorum bu aralar. Hatta radarimda bir kac tane var.
Simdiye kadar ben kronik bir sorun hic duymadim. Benim gibi alma arifesinde olan arkadaslar icin kullanicilardan yorum alabilir miyiz? Misal aile spec sehir ici kullanimda ne yakar acaba? yetkili servis standart bakimlari ne tutar, tahmini kasko tutari gibi sorular var aklimda. Cunku ben alirsam en az 5 sene binerim. Toplam bana maliyeti onemli. Bir de tr dekac tane var fk2 typer?
Biz bir tanesini ailece test ettik bir kere. Oglan, hanim, ben bindik. R mode kapali halde biraz dolastik. Ben oyle cok gunluk kullanilmayacak bir araba izlenimi almadım. Mini den sonra mi oyle geldi bilmiyorum tabi. Haftada 2-3 bineriz zaten bizde araba cok kullanilmiyor. Ancak tatillerde falan cikar. Bu kullanim ile beni uzmez gibi sanki. Hem 4 kapi olsun hem birazda bagaj olsun. İstedigim zamanda gazlıyim diyorsan o paralara cok mantikli araba. ama piyasasi cok degisik, hangisine kac para vermek lazim cozemedim henuz :)
Fk2 ler de ilave olarak yapılanların hangisi makbul
Evet arka aks böyle bir araçta neden yekpare anlamış değilim. En azından sert süspansiyonları yumuşatabilecek bir mod olsaydı çok ideal olabilirmiş. Fakat yeni kasanın oturma pozisyonu ve görüşü açıları konusunda katılamayacağım. Bence burnu çok uzun FK2 ye göre, veya yüksek, kaput görünüyor oturunca. Konsol daha geniş ve oturuş pozisyonu daha alçak, hakim değilsin araca gibi geldi bana. Vites kutusu ve şanzıman aynı diye biliyorum.
Miniden sonra rahatsız geleceğini düşünmüyorum. Ben BMW 5.20 den geçtiğim için bana doğal olarak konforsuz geliyor. Fakat daha önce A3 Cabriolet vardı 19" jantlı ve spor yaylı, onunla aynı diyebilirim. 19 jant ve 35 yanak lastikle çukurları falan geçtim yoldaki hız bantlarını bile hissediyorsun, Şehir içi kullanımda, - standart dur kalk trafik ve agresif olmayan sürüş stili - ortalama 9 - 10 lt. civarında. Uzun yolda (İzmit - İstanbul arası 110 km sabit) 6.4 lt yaktı. Araçta yazılım,egzoz da var benim. Agresif sürüşte ( Gebze - Osman Gazi - Bursa otobanında sürekli 250-270 km) 15.8lt/100km ortalama gördüm. Bakımları hakkında henüz bilgim yok, bakımları yapılmış olarak aldım. Fakat duyduğum kadarıyla İngiltere üretimi olduklarından ötürü parça fiyatları pound ileymiş ? ne kadar doğru bilmiyorum açıkçası. Kasko tutarı fena , benim 3. aracım, herhangi bir kaza vs. yok, indirimsiz en düşük 5600 TL , 24.000 TL ye kadar çıkıyor kasko markasına göre.. Anadolu Sigorta 5600 TL tercih ettim ben, genişletilmiş kasko. Üstüne de %40 indirim ekleniyor. Ray Sigorta bir önceki kasko şirketim idi, onlar 24.000 TL çıkardılar.
R+ modu günlük hayatta kullanılmaz, kullanılmamalı. Araç çok sertleşiyor, bu sertlik yollar dümdüz olmadığı için sürekli zıplama efekti ile size geri dönüyor ve sürekli bir güç kaybı yaşatıyor otobanda yoldan kesilir gibi oluyorsunuz. Şehir içinde zaten kullanılmaz. Tamamen pist odaklı bir mod olduğunu düşünüyorum, keza yabancı incelemeleri izlersiniz hepsinde aynı tavsiyeyi veriyor. Uzun yol yapılmaz diye birşey yok dediğim gibi araç iç genişliği oldukça fazla, arka koltuklar oldukça geniş, hatta 5.20i'den geniş bir diz mesafesi var. Arka koltukların altları boş, buralara eşya koyabiliyorsunuz, bagaj çok derin, 5.20'yi sattığımda araçtan transfer ettiğim tüm kamp malzemeleri 5.20'nin bagajının neredeyse tamamını kaplarken, R'da derin oldugu için ancak 1/4 'i ni doldurabildiler. Araçta fabrika çıkışı pandizot yok o biraz saçma bir olay, bagajın üst kısmı açık yani. Biz İzmit - Bursa 5 kişi 1 i 4 yaşında cocuk oldukça rahat seyehat ettik.
Genel kullanılabilirlik olarak aktarabileceğim bardaklık yok denecek kadar az, kapı içleri var sadece kullanılabilecek. Bunun dışında Android saçma bir tablet var arabada, keşfetmek biraz zaman alıyor, fakat ben Netflix yükleyebildim, böylece yolculuk yaparken yandaki en azından sıkılmıyor :) Fakat arkada çocuğun izlemesi bir hayli zor çünkü tablet sürücüye doğru çevrilmiş. Ses sistemi kötü, ses kalitesi kötü, ki zaten araç içi gürültülü, yol sesi alıyor, özellikle 200 km'den sonra da oldukça fazla rüzgar sesi alıyor. Yani gürültülü bir atmosferi var. Bunlar dışında farlar enteresan bir sistem, xenon falan değil herhalde 2 tane mercek koymuşlar ama pek parlak değil aydınlatması, karanlık yollarda bence yeterli değil.
Aklıma gelenler bunlar sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.
Araç almadan önce kullanıcı deneyimleri çok önemli oluyor. Açıklamalar için teşekkür ederim. Pandizot bildiğim kadarı ile servisten satın alınabiliyor. Benimde o görüntü hoşuma gitmedi, pandizot kesin alırım ben. Ses sistemi falanda çok umurumda değil açıkçası. Bizim hanımla ortak noktada buluşabileceğimiz tek araba bu şu an. Yeni kasasına şu an erişemeyiz. ama bunu alırsam da 5 sene minimum binerim. paldır küldür çok araba kullandım, seninde dediğin gibi beni rahatsız edecek bir araba değil, ailece alışkınız :) Şu an benim için tek problem piyasası, tahminen biraz daha kovalarım.
Aksesuar olarak gözüne çarpan eksikler nelerdir? bildiğim kadarı ile katlanır ayna, far/yağmur sensörü vs falan yok arabada. Oha çüş bunuda koymamışlar mı dediğin bir şey var mı? :)
Kasko fenaymış bu arada :)
Aracın ön camında 2 adet sensör var ancak ne işe yaradıklarını anlamış değilim. Dediğin gibi yağmur/far sensörü yok, çok aşırı önemli değil ,benim BMW de vakumlu kapıdan otomatik bagaj kapağına kadar herşey vardı, tabiki o tarz şeyleri arıyor insan alıştığı için ama bu da olsaymış diyebileceğim pek bir şey yok.Aynalar otomatik katlanmalıymış kesinlikle, çünkü büyük aynaları var, elle katlanıyor maalesef, arkada park sensörü olmalıymış ama en azından kamera var, araç içinde kapılar açılınca tam ortada bir lamba yanıyor ve çok yetersiz ışığı var, o lamba ile birlikte neden sürücü tarafındaki lambalar yanmıyor anlamış değilim, el ile açmak gerekiyor manuel yani onlar. Bunun dışında bardaklık bence en büyük eskiklik özellikle arkada, bir de arkada kalorifer peteği veya çakmaklık girişi olmaması bence eksiklerden biri. Oha çüş bunu da koymuşlar dediğim anahtarsız giriş ve çalıştırma var enteresan bir şekilde :)
Aslında bu saydıklarımızın hepsi GT modelinde var , maalesef Türkiye'ye boşunu göndermeyi uygun görmüşler vergilerden dolayı herhalde. Hatta şerit takip, kör nokta uyarı sistemi, ön arka park sensörü, çift bölgeli klima, otomatik kararan dikiz aynası, otomatik farlar, yağmur sensörü gibi şeyler de varmış...
Yanlis hatirlamiyorsam o sensorlerden biri 50 kmh kadar carpisma onleyiciyi devreye koyuyor. Otomatik asiliyor frenlere