Biraz için açılsın205 Kısa yoldan kanser sebebi ama işte yapcak bişey yok : )
![]()
[QUOTE=zıpzıp;6301818]Biraz için açılsın205 Kısa yoldan kanser sebebi ama işte yapcak bişey yok : )
abi araba cok guzelde bukadar param olsa alabilirdim belki ama dusunuyorum ne yapsam dıye cok sıkıntı cıkarırmı bunun yerıne e30 alsam o nasıl olur bırınız el atın akıl verin![]()
abi sanayi ev gibi yaparımda yedek parca cok sıkıntı cıkarırmı bana acaba maddi olarak simdi herseyimide ona gommeyim![]()
Selam. 2000 yılından 2012'ye kadar aralıksız aynı 205 GTI 1.9'u kullandım. Hatta şu anda benimkini alıp parlatıp cilalatıp 13.500 TL'ye satıyorlar. Şimdi gereksiz derecede fazla tecrübeye sahip bir 1.9 fanı olarak sana söyleyebileceklerim:
1. Memlekette debimetresi açılmamış, kurcalanmamış araç olmadığı gibi, oynanmamış debimetre bile yok. Bir çoğunun içinde bizim küçük bir imzamız var. Dönüp dolaşıp sürekli elimize geçip duruyor.
2. 205 GTI'larda alüminyum blok kullanılıyor. Peugeot'nun o yıllarda 205 GTI'larda kullandığı blok yaklaşık 20 yıllık ömür biçilen bir parça. Dolayısıyla aldığın aracın blok çatlak olması ya da çatlatmak üzere olması büyük bir ihtimal. Blok çatladığı anda maliyet: 2500-4000 TL arası. Ustaya ve parçalara göre değişiyor.
3. Kullanımı alışkanlık isteyen ve 0 hata toleransı olan bir otomobildir. İnanamayacağın şekilde yol tutar ama bıraktı mıydı toplanması imkansızdır neredeyse. Zira limitleri çok yüksek bir otomobildir ama üst limiti yüksekken o limiti geçtiğin anda kendinle kalıyorsun. Bu sebepten kazalıdır bir çoğu. Hatta genelde arka akslarda sıkıntı vardır spin atıp kaldırıma çıktığı için.
4.Öyle filtre takayım ses yapsın, millet baksın, vs gibi bir durum yok. Egzost sesi müthiştir ama hava filtresi taktığın anda gününe göre iyi de gidebilir kötü de onun bir garantisi yok. Genelde kaput içi çok dar olduğundan filtre iç orta kısımda kalır. Bu da sıcak hava girişi ve performans kaybı anlamına gelir.
5. Benzin pompası arıza yapabiliyor. Mümkünse benzini diplemeden ve benzin ışığını görür görmez depoyu doldurmalısın.
6. Frenlere alıştığın anda durmama sorununu çözersin. Ama ilk başta ayağın boşa gidermiş gibi bir durum var cidden. Alışana kadar panik olabilirsin.
7. Oldukça uzun süre otomobil dergilerinde test sürüşleri yaptım. BMW'ler, Mini Cooper'lar, Amerikan'lar vs kullandım. Yeri geldi pistlere çıktım vs. Hayatımda 205 kadar tepkili, go kart hissi veren çok az araç gördüm. Bu kadar iyi bir şanzıman ve vites geçişi ise görmedim diyebilirim.
8. Hastalıktır. Bir bulaşırsan benim gibi 13 14 senen oldu olacak diye bekleyerek geçebilir. Kendine has kokusu, sesi, hissiyatıyla karakter ötesi bir araçtır. Buna göre satın al ya da alma. Aldığın anda maceraya başlayacaksın bu garanti.
9. Son bir rica: Alırsan da iyi bak ve çok az kalan nadide bir parçaya sahip olduğunu unutma derim. Bu saygıyı hak ediyor çünkü.
Saygılarımla...
8. Hastalıktır. Bir bulaşırsan benim gibi 13 14 senen oldu olacak diye bekleyerek geçebilir. Kendine has kokusu, sesi, hissiyatıyla karakter ötesi bir araçtır. Buna göre satın al ya da alma. Aldığın anda maceraya başlayacaksın bu garanti.
katılıyorum
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)