arkadaşlar yakıt konusunda bazı arkadaslar gıt quıskılver al demiş suan arkadasımda 206 plus 1.4 var 350-400 arası yakıyo oyuzden sordum 1.6 motor daha az yakarmı dıye en fazla 500 yakar herhalde oda o arabaya göre iyi
Printable View
arkadaşlar yakıt konusunda bazı arkadaslar gıt quıskılver al demiş suan arkadasımda 206 plus 1.4 var 350-400 arası yakıyo oyuzden sordum 1.6 motor daha az yakarmı dıye en fazla 500 yakar herhalde oda o arabaya göre iyi
bi hondacı olarak benimde alıp binmek istediğim arabalardan
ben benzin 3,90 tl'lerde iken şehiriçi 500 yakıyordum, şimdi olmuş benzin 4,70 siz hesap edin artık... Gerçi bu yakıt problemi de 106'da çok değişken, oksijen sensörü vs. birsürü sebepten yakıt tüketimi çok etkileniyor..
Benim tavsiyem cebinde 16 varsa 14'lük araba al, 16 varsa 16'lık alırsan sakata gelirsin, demek istediğim şu ki her an 1000-2000 tl arası masraf açmaya müsait. Yok öyle bir şey demeyin, bu arabayı her alan kırbacı vurup, tecavüz ederek biniyor.Bazı istisnalar hariç..
Şunu da söylemek lazım, evet bu araçtan daha zevklisi çok da üretilmedi, koltuğuna oturduğunuz anda zaten direk yeni teknoloji ruhsuz araçlara sövmeye başlıyorsunuz, hep diyorum, keşke sıfırı üretilse...
kronik arıza, direksiyon kutusu, yağ kaçakları(alacağınız arabayı mutlaka lifte kaldırtıp altına bakın), km büyük ihtimal orjinal olmayacak o yüzden motoruna detaylı baktırın, yapılmışsa kim yapmış bunu kontrol edin, bunların dışında zaten 97-98-99-2000 hangi araçta hangi donanımsal ve görsel detaylar var, onları tüm 106 gti camiası artık ezbere biliyor, tek resimde seceresi dökülür..
temizini denk getirirsem ben de yeniden alıcam..
350 400 arasi demek ortalama 7 litre demek. Daha az yakmasi icin dizele gecis yapilmali bence. gti 206+ a gore daha tuzlu bir arabadir
eren bey suankı araba belkı daha fazla yakıyo bılemıyorum ama pek gıtmıyo en azından 106 yaktıgı kadar gittinide hissediricek demek ıstedımız bu dızel alcak olsak dızel araba sorardık
bir arkadasin dedigine aynen katiliyorum bir 106 adami vezir de eder rezil de eder.ben çok masraf etmistim bi randiman alamamistim sansim yürümemisti arabada ama Trde 3 veya 5 tane arkadasim aldi kurus masraf yapmadilar.
bir arkadaşımda var filtre eksozlu ince contalı basmadan 380 mi 480 mi ne yaktıgını söyledi yol tutuşu güzel hafif ufak o paralara alınıcak performans arabalarından birisi bence
Ben alalı 1 sene oldu aldıgımdada düzgündü keyıfle bınıyodum , motoruyla oynadık aldıgımdan beri rolling yapıorum üstüne eklenmedik varsa 1 parça falan kalmıştır hala keyıfle bınıyorum bısey degısmedı yanı , cok dusunulucek bır araba degıl verıcenız mıktarda normal sonuctaa spor bı araba farklı beklentılerınız olmasın
fabrika çıkışı çok yeri sağlam bi araç temiz kasa tercih edin ama stock almayın yaa geçenlerde bindim çok yavaş geldi :)
Yazılabilecek genel şeyler yazılmış zaten yakıtı vs.
106 çok ilginç bir araba , satsan tekrar yenisini alasın gelir. Hiç almazsan aklında kalır. :)
16 bin tl ye en giderli atarlı gösterişli yaktığının hakkını veren araba 106 ve saxo dur o paraya düzgünü buldun mu hiç unutmaz hep aklında güzel kalır 106 kısa ve öz:)
Elimde şöyle bir yazı var faydası dokunur.
Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 yada 150 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler,
1- Oksijen sensörü Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur.
2- Tüm motor kulakçıkları Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz.
3- Motor üst kapak contası Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır.
4- Alternatör Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.
5- Şanzımanda sürekli terleme Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın.
6- Ön sol amortisörden gelen lok lok tabir edilen ses Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır.
7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan güvenlik modülü devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler
8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar bu genelde hep eyvah ön takım dağıldı şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin.
9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken lak luk diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır
10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir.
11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor.
12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor.
13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.
14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz
15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz
16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun.
17- Sürekli gevşeyen stepne vidası mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur.
18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir.
19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin.
20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.
21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor.
22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir.
23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek
öncelikle alıcağın arabaya bağlı düzgün bir araba alırsan sıkıntı olmaz yoksa bir alırken sevinirsin birde satarken :) yakıt olarak şehir dışı sabit kullanımda 290-310krş ama şehir içi trafikte 400-500 buluyor. kullanıp tadılması gereken otomobillerden birisi bence. inşallah gönlünüze göre bir araba bulursunuz:icon_tup:
Tamam eywallah motor kulakları olsun motor yıkatma mevzusu olsun doğrular var ama ön koltukta ağır biri varken gazlanınca bağlantıların yamulduğu ,sık sık conta yaktığı ,tazzik makinasının kaportayı yamulttuğu bunlar çok saçma cokta yakar nasıl yakar adam almış arabayı sürekli gazlıyo ne yağına bakıyo ne suyuna bakıyo suda eksik o araba contada yakar motorda kırar bence şöyle söylemek daha doğru aldığınız aracı masraftankaçmadan gerekli parçaları. Değiştirerek kullanmak gerekir benim fikrim yani kendi aracımda yaşadığım tek sorun motor kulağıydı
Beyaz bir 106 Gunmetal speedline vede kırmızı ledli stop offff anlatırken ağzım sulandı :D :D
106 da saxoda satin aldim ve hic bir sikayet etmedim senelerce gaz bastim en stoktan en dolusuna kadar eger adam gibi bilen kisilerin tavsiyesi ile arac alirsan en fazla basina direksiyon kutusu masraf acar surekli 1 den 2 ye sert ceker gaz tokatlarsan motor kulagi saplamasi kopar bu olaylari cok basit giderirsin
çok sagolun demekkı bı 106 gti almak gerekiyomuş umarım temiz bulabılırız
Bu çok değişken :D bana standart hali bile çok hızlı geldi aman bundan bir vida daha çıkartmıyım, allah muhafaza 1 beygir kazanırız, fren tutmaz, geberiririz diye düşünmüştüm..
Bana göre hala frenleri ciddi güvensiz, kısa mesafede gazlayıp , aniden fren yapmam gerektiğinde kontrol kaybettiğim çok oldu..
Kısaca 106, adrenalin makinesidir, ilk defa lunapark'a giden çocugun sevinci gibi :D