User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: mitsubishi 4g93 gdi ve 4g94 gdi pistonlari hakkinda

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    mitsubishi 4g93 gdi ve 4g94 gdi pistonlari hakkinda

    mitsubishi 4g93 gdi ve 4g94 gdi motorlarinin pistonlari ile ilgili bilgilere ihtiyacim var..
    sadece caplarini biliyorum..
    gorsel olarak resim vs harika olur..
    birde cap disindaki diger olculerine de ihtiyacim var..
    farkindayim biraz garip bi soru/istek oldu ama 4-5 saattir bu iki pistonu ariyorum nette bir turlu ulasamadim..
    ayrica bu iki motorun silindir kapaklarinin ic (subaplarin oldugu) tarafin resimleri de olursa cok guzel olur..

    bu pistonlari farkli bir aracta kullanmayi dusunuyorum da..
    o bakimdan boyle garip bi konu actim, kusuruma bakmayin ama onemli benim icin..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakkinda bulabildigim tek resim..
    ebay.de sagolsun



    bu da ilgili link
    Kolben Pleuelstangen Pleuel Mitsubishi Carisma GDI DA_ BJ 1997 4G93 125 PS | eBay
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #3
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4g94 ekonomi odakli bir motor, ben olsam bu motorla ve parcalari ile ugrasmazdim 4g63 filan dururken.

    Senin kafandaki tam olarak nedir ?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motoru benim umrumda bile degil
    ben sadece pistonuyla ilgileniyorum..
    olculerini elde edebilirsem kendi motorumda kullanip kullanamayacagima bakacagim..
    kendi golfumde skstirma elde etmek istiyorumda..
    pistonun ust yapisi gayet musait gibi duruyor..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  5. #5
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu pistonun ust yapisi direkt injeksiyon icin ozel bi sekle sahipmis sanirim, oyle biseyler okudum..
    hatta ilgili bir resimde buldum..

    If you have no LAG, you have no turbo..

  6. #6
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt turbulans odası anladıgım kadarıyla hayırladıgım kadarıyla 0,009 sanıye once yakıt puskurtulup daha ıyı homojen karısım elde edılebılmesı ıcındı yakıtın yanma odasında dengelı bır sekılde dagılmasını saglayan unsurlardan bırsıydı okulda sınavda gelmıstı ordan aklımda
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  7. #7
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıt turbulans odası anladıgım kadarıyla hayırladıgım kadarıyla 0,009 sanıye once yakıt puskurtulup daha ıyı homojen karısım elde edılebılmesı ıcındı yakıtın yanma odasında dengelı bır sekılde dagılmasını saglayan unsurlardan bırsıydı okulda sınavda gelmıstı ordan aklımda
    oyle birseyler olmasi lazim dogrudur
    normal motorda bu yapinin bir negatif etkisi olmaz heralde degil mi?

    bir de su meretin olculerini bulabilseydim
    If you have no LAG, you have no turbo..

  8. #8
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Negatif etkisi olmaz ama kardan zarar etkisi olur. Piston yapi itibariyle yuksek guc uretmeye musait degil, patlamada piston yuzeyine etkiyen yukler farkli, en iyi performans pistonun her noktasina esit sekilde guc uygulanmasi ile elde edileceginden, bu yapinin tamamen sarfiyati dusurmek icin tasarlanmis bir yapi oldugunu anliyoruz. Daha iyi homojenize hava yakit karisimi, yuksek sikistirmada detonasyonu onluyor bu pistonda, bu sayede hacimsel verimlilik arttiriliyor, ancak piston yapisindan oturu yuksek guclerde kullanmak dangesiz side load filan uretir diye dusunuyorum, o yuzden dusuk guclerde olabilir ama yuksek guclerdeki bir motor icin ben olsam mumkun oldugunca flat top piston tercih ederim.

    Hele ki normal enjeksyonlu bir aracta iyice anlamsiz bir hal kazaniyor bu piston yapisi keza homojenizasyon adina bir etkisi olmayacak standart enjeksyonlu bir kapakta.

    Bu arada kaynak olarak burdan devam edebilirsin, kolay gelsin

    www.roadrunnerevo.com/4G9x.pdf
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  9. #9
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pıstonlar elındeyse en saglıklısı kendın olcmen olur abı cunku ona gore ozel segman yaptırman gerekecek aynı blok degl sonucta sen en kolayı gıt kıt al obur turlu ugrastırır ugrasırım dersen ona lafım olmaz anladıgım kadarıyla senın arabanın motoru KR googlede arattım ama hıc bısy yok dedıgın gıbı anca sanayıdekı rektıfıyecılerde olculerını bulabılırsen ole bulursun dıye tahmın edıyorum
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  10. #10
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Negatif etkisi olmaz ama kardan zarar etkisi olur. Piston yapi itibariyle yuksek guc uretmeye musait degil, patlamada piston yuzeyine etkiyen yukler farkli, en iyi performans pistonun her noktasina esit sekilde guc uygulanmasi ile elde edileceginden, bu yapinin tamamen sarfiyati dusurmek icin tasarlanmis bir yapi oldugunu anliyoruz. Daha iyi homojenize hava yakit karisimi, yuksek sikistirmada detonasyonu onluyor bu pistonda, bu sayede hacimsel verimlilik arttiriliyor, ancak piston yapisindan oturu yuksek guclerde kullanmak dangesiz side load filan uretir diye dusunuyorum, o yuzden dusuk guclerde olabilir ama yuksek guclerdeki bir motor icin ben olsam mumkun oldugunca flat top piston tercih ederim.

    Hele ki normal enjeksyonlu bir aracta iyice anlamsiz bir hal kazaniyor bu piston yapisi keza homojenizasyon adina bir etkisi olmayacak standart enjeksyonlu bir kapakta.

    Bu arada kaynak olarak burdan devam edebilirsin, kolay gelsin

    www.roadrunnerevo.com/4G9x.pdf

    anladim..
    siz piston yapisindan dolayi basinca surekli olarak pistonun bir tarafi daha fazla maruz kalir diyorsunuz..

    bir de bu resimleri buldum, iyice kafam karisti acikcasi..



    If you have no LAG, you have no turbo..

  11. #11
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pıstonlar elındeyse en saglıklısı kendın olcmen olur abı cunku ona gore ozel segman yaptırman gerekecek aynı blok degl sonucta sen en kolayı gıt kıt al obur turlu ugrastırır ugrasırım dersen ona lafım olmaz anladıgım kadarıyla senın arabanın motoru KR googlede arattım ama hıc bısy yok dedıgın gıbı anca sanayıdekı rektıfıyecılerde olculerını bulabılırsen ole bulursun dıye tahmın edıyorum

    aynen bendeki motor kr..
    ya hazir piston var kit olarak wossner falan, hatta 12.7 cr var, var da iste bana cok pahali geliyor maalesef..

    aslinda bende zaten 12.5 cr falan ah bi elde edebilsem ahhhhhhh

    bu arada wossner in 12.7 cr pistonunun resmini ekliyorum, nasi bi halt aradigim daha net belli olur sanirim














    If you have no LAG, you have no turbo..

  12. #12
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdı 4g94 motorunda bujılerın pıstonun uzerınde yanma knumu onemlı sonra senın golfun bujı ve emme subab aynı mesafede ve knumları aynıysa pıstonlar takıldıktan sonra sıkıntı olacagını dusunmuyorum cunku yanma noktaları mesafelerı hemen hemen bırbırıne yakın oluyo ama bu sırada soyle bı durum ortaya cıkıyor krank ne kadar dayanabılecek o yuzden abı ılk olark bunların oturup hesap kıtabını yapmadan soylemek mayalar gıbı 2012 21 aralıgı bulmak olur
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  13. #13
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladim..
    siz piston yapisindan dolayi basinca surekli olarak pistonun bir tarafi daha fazla maruz kalir diyorsunuz..

    bir de bu resimleri buldum, iyice kafam karisti acikcasi..



    Bak bu buldugun resimler bahsettigin pistonlar zaten. Bu yapidaki bir pistonu senin aracinda kullanmak bence mantikli degil. Ayni olculerde daha uygun ve aracina uyabilecek pistonlar bulma ihtimalin yok mu? Onu arastirmani oneririm.

    En olmadi alacaksin o wossnerleri kacis yok
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  14. #14
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak bu buldugun resimler bahsettigin pistonlar zaten. Bu yapidaki bir pistonu senin aracinda kullanmak bence mantikli degil. Ayni olculerde daha uygun ve aracina uyabilecek pistonlar bulma ihtimalin yok mu? Onu arastirmani oneririm.

    En olmadi alacaksin o wossnerleri kacis yok
    bilmiyorum arastiriyorum bende
    81-82 mm capinda bu wossnerlere benzer bisey bulmam lazim
    vti falan mi taksam napsamki onla ne olur acep skstirma..
    neyse bunlar on hazirliklar iste, en sonunda kafama yatan pistonlari deneyecegim bulacagim bi piston..
    sizinde akliniza gelirse paylasirsaniz sevinirim
    If you have no LAG, you have no turbo..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •