Konuyu takipteyim..
Printable View
Konuyu takipteyim..
sahsim adina yaziyorum yorumu, beni ilgilendiren bi cumle gectigi icin birincisi benim yazdigim cumlede bu nesneyi kotuleyen herhangi bir ifade varmidir?ikinciside belki motordan anlamiyorum belki aklima bisey takildi sordum nie kastiniz bukadar.siz bildiklerinizi sormadanmi ogrendiniz acaba ?
ıns olmaz... yanma suresı o zaman suan boxer motorlarda daha verımlı cunku yatay olarak hareket edıyo bmw motorlarını neden blok derecelı olark capraz koyardı dıyorum demekkı krank uzerındeku yyuku almak vede yanmanın daha uzun surmesı ıcınmıs sımdı bununla ılgılı cızımlere baslamak lazım :D
http://morepowerengine.com/images/Fig0.gif
offsetlı pıston kolu herald bu oluyo heralde. ben bu offset muhabbetıne takıtım :D tam bılgısı olan bırısı mumkunse pm atabılırse sevınırım :)
Boxer motorda pistonlar yatay hareket ediyorsa ne olmuş ? Boxer motorda da piston ve krank mili aynı eksende. Bu olayla bi ilgisi yok yani.
http://www.seatclubworld.com/imguplo...69fb92c8ae.jpg
http://modifiyesanati.com/uye_avatar...a9a825a32d.jpg
Aynısı Bmw'nin yatık dediğin motorları içinde geçerli. Silindirler yatık ve krank mili yine silindirlerle aynı eksen üzerinde.
(resim biraz büyük sıkıntı olmasın diye link olarak ekliyorum.)
http://www.totalmotorcycle.com/photo...600GT-GTLf.jpg
'Bence' cevabı basitçe karbüratör sisteminin çok daha basit olması. İlk defa bir motor geliştirecek olsam (özellikle alt blok kısmını geliştirecek olsam.) üst kapak olsun ateşleme olsun yakıt beslemesi olsun mümkün olduğunca basit sistemler koyardım. Çünkü diğer sistemlerdeki bir sorunla alt bloktaki sorunu karıştırmak istemem. Sorun olduğunda örnek alabileceğim başka bir motor yok çünkü
bireysel olarak guzel denemeler, ama insansiz ucakta karburator bypass ederek daha yuksek irtifa vs cok cag disi fikirler ya. adamlar suan neler tasarliyor, hatta neler uretiyor. o yere goge sigdiramadigimiz direk enjeksiyon sistemi 1902 tasarimi, 1940 ve 50 lerde seri uretimde kullanildi fakat simdi degisken subap ve egzantrik dereceleri ve ileri isletim sistemleri sayesinde kullanisli hale geldi, icat offsetli krank mi yani? iste bu yuzden bizden pek icat cikmiyor, eger ki siyasi gucunuz ve cevreniz yoksa zehir gibi akliniz, bilginiz bile olsa destek alamiyorsunuz ama offsetli krank destek aliyor.
asagı yukarı hareket eden pıston assagı ınerken patlamanın etkısyle bırlıkte daha cabuk ınıyo ama sıkısma sırasında aynı hızla aynı zamanda cıkamıyor yukarı dıye dusundum o yuzden ole dedım pıston yatay olunca assagı degıl yatay olarak hareket edecek, yanı benım suan dusundugum sey bır topu yereden 1 m yukarımı cıkma suresı daha uzundur yoksa 1m yukseklıkten yere dusme suresımı daha cabuktur dıye dusunuyorum yanlıs bı dusuncemı?
Mantık tek silindir için doğru olabilir ama, 3 4 5 6 8 silindirli motorlardan bahsediyorken tüm pistonlar farklı evrelerde ve tek krank miline bağlı. Biri aşağı iniyorken (söylediğin kolay olan işi yapıyorken) diğeri yukarı çıkıyor (söylediğin zor olan işi yapıyor) O yüzden o söylediğin zor. Bunu söylerken Boxer motorda herhangi bir kazanç yoktur demiyorum. Offsetli krank ile ilgisi yok diyorum. Yoksa Boxer motorunda kazançları var tabiki.
yercekimi demişsin daha kapı motorun ıcınde yer cekımı varmı dıye bılmıyorum eger versa ne kada pıstona ve kranga kuvvet etkısı oluyor yanı dez avantajları neler eger yer cekımı olmasaydıgı bı ortamda calıssaydı nasıl sonuclar alınırdı ? belkı bıraz sacma sorular soruyor olabılırım ama sırf merakımda kafamdakı soru ısaretlerınden herseyıde arastırıp bulamıyoruz ınt bulduklarımız hep yabancı formlarda :D
e proje kolpa ama odtü makine ve itü otomotiv'den hocalar nasıl onay vermiş buna. insan biraz araştırmaz mı yahu? alın bakın bizim bi arkadaş ne bulmuş. avrupa patent enstitüsü bu yeni birşey değil amca demiş ve patenti reddetmiş :)
http://www.wipo.int/patentscope/sear...57128?download
Krank milindeki karşı ağırlıklar yerçekimini bertaraf etmek için kullanılmıyormu?
Hayır, krank miline bağlı olan kollardan dolayı oluşan merkezkaç kuvvetini ve atalet momentini dengelemek için kullanılıyor.