User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Lastik güç farkı yaratır mı?

  1. #20
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kıvancr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kış lastikleri yakıt tüketimini arttırırmı sizce?
    0-100 km hızlanmayı vs etkilermi?
    kış lastikleri genelde yazlıklara oranla 0.5-1lt civarı arttırıyor yakıt tüketimini.(sebebi sürtünme sanıyorum ki.)

    0-100'ü düşürür eger sıcak havada kullanılırsa.
    Soguk havada kullanılırsa gene düşürür,çünkü yazlık lastik - kışlığa oranla tutunmicaktır : )
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  2. #21
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kış lastiği nokian kullanıyorum yazlarıda 4 mevsim primacy performansı bilmem ama yakıtta barzi fark var çok rahat 1 bazen koşullara göre 2 litre oynuyor..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  3. #22
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)





    yeterli olmuştur sanıyorum mechanic.

    M+S yazanlar.(kışlık-kar) lastiği.

    ekleme ;

    senin mantığınla ilerlersek mercedes yanlış yapıyo 265-35-18 taktırması gerekliydi kışlık olarak
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  4. #23
    kıvancr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kış lastikleri genelde yazlıklara oranla 0.5-1lt civarı arttırıyor yakıt tüketimini.(sebebi sürtünme sanıyorum ki.)

    0-100'ü düşürür eger sıcak havada kullanılırsa.
    Soguk havada kullanılırsa gene düşürür,çünkü yazlık lastik - kışlığa oranla tutunmicaktır : )
    0-100 demiyelimde rollinglerde vs surtunme yuksek oldugu için az da olsa performansıda dusuruyor sanırım.
    Araç s3 olunca yazın kışın , veya lastığı farketmiyor,0 patinaj
    inst. kozgaraj

  5. #24
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kıvancr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0-100 demiyelimde rollinglerde vs surtunme yuksek oldugu için az da olsa performansıda dusuruyor sanırım.
    Araç s3 olunca yazın kışın , veya lastığı farketmiyor,0 patinaj
    önceki aracım s6'dı yazlık kışlık o kadar farkediyo ki kar'a girince anlarsın abi
    kışlıkları taktığımda oh be dünya varmış diyodum (yaz 255-35-19) kış 205-60-16)

    felaket fark var,he tabi istanbulda kar yok o ayrı dava
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  6. #25
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onurun yaşadıgı bolgeden dolayi kar li hava tecrubesi hepmizinden fazladir bunuda dikkate almakta fayda var...

  7. #26
    kıvancr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önceki aracım s6'dı yazlık kışlık o kadar farkediyo ki kar'a girince anlarsın abi
    kışlıkları taktığımda oh be dünya varmış diyodum (yaz 255-35-19) kış 205-60-16)

    felaket fark var,he tabi istanbulda kar yok o ayrı dava
    karda çok kullandım, şu an kar lastiklerim takılı karda muhakkak kar lastiği çok etkili kışında kar lastıgı çok daha etkılı.
    Benım demek istediğim yağmurda kış veya yaz kuru havada 0 patinajla yuruyor. Karda çivili lastiklede olsan mutlaka çok farklı olur.
    inst. kozgaraj

  8. #27
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kış lastiğinin hamuru daha yumuşak olacağından, dynoda değilsede yolda giderken illaki bir kayıp olacaktır, burada mesele lastiğin gücü yere verimli aktarması, hamuru yumuşak esnek bir malzeme taş gibi sert bir malzeme kadar verimli olmayacaktır kesinlikle, ha bu kayıp öyle 5 10 boy değil roll sırasında en fazla 1 boy yada yarım boy kayıp kadar fark edecektir, bu arada lastiğin ağırlığı çok daha önemli bir rol oynamakta....

  9. #28
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben ne diyorum sen nelerin peşindesin.
    batar batmaz demiyorum kendi kendine gaza gelmişsin
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hamuru yumuşak ve tutunma yüksek olduğu için ,yazlık lastikle 15mt durmadan patinaj ceekebiliyosan ,kışlık ile bu 5.5-7mt olur(atıyorum) bilmem anlatabildim mi?
    Tüm tech'e tavsiye ediyorum evet,drag lastiği pahalı gelen üyeler draglarda kışlık lastik kullanabilir.

    ben neyin ne olduğunu biliyorum mechanic.
    Kış lastiği/kar lastği M/S herne ise ismi.10yıldır yılın 8ayı toplam 7aracımda kullanıyorum.(ticari-hafif ticari-binek)
    8ayın min 5.5 ayını -5 ile -30 arasında geçiriyorum.

    Araçların kışlık tavsiye ettiği fabrikasyon değerleri ben biliyorum.
    Realite ile olmuyo bazı işler.

    her zaman kışlık/kar/MS lastiği yaza göre daha az taban ,daha fazla yanak şeklindedir.(min 2ebat sunulur,mevcut ebat'ın kar lastiği ebadı + olarak mevcuttan düşük jant ve ona uygun 1 veya 2adet daha lastik ölçüsü)

    Sen normal 275-35-19 kışlık lastikle 225-45-19 lastik karşılaştırıldığı zaman ;
    daha fazla tutunmaya sahiptir 275 olan batmaz vs diyosan o senin bilceğin iş ve yanlış.

    Bilgim olmadığı konularda hiçbizmn konuşmadım forumda ve gerçek hayatımda.Bilmiyosam susarım

    selamlar.
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amacım seninle tartışmak değil forumdaki insanlar yanlış bilgi edinmesin.

    kış lastiğini kar lastiği sanıyorsunuz,
    kış lastikleri 7 derece altına kullanılmalı,
    kar lastikleri kış lastiği ayarında olup kar'a yönelik desenlidir.
    bu bu kadar.

    araçların tavsiye ettiği fabrikasyon kış lastiği ölçüsünü ben bilmiyorum, onun için kafamdan atmıyorum.

    realitede karda daha az alana basarsan batarsın.
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [IMG]http://mbworld.org/forums/attachments/clk-class-w208/54827d1119643833-dont-use-michelin-pilot-sport-tires-e-tire-label.jpg
    [IMG]http://i5.photobucket.com/albums/y189/design9r/P1040187.jpg
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y46/mycarrera2002/IMG_2302.jpg
    [IMG]http://adslpipe.co.uk/car/tyre%20pressures.jpg

    yeterli olmuştur sanıyorum mechanic.

    M+S yazanlar.(kışlık-kar) lastiği.

    ekleme ;

    senin mantığınla ilerlersek mercedes yanlış yapıyo 265-35-18 taktırması gerekliydi kışlık olarak
    bilmiyorum dedim hala aynı hikayedesin.

    kışlık her lastik kar lastiği değildir onu söyledim.

    başka bişe de dememişim zaten,
    dragta kullanma fikri sana ait,

    okuduğunu anlamak bu kadar zor mu ya ?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #29
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kış-kar lastiği draglarda kullanılabilirse slick lastik kullanmanın amacı ne ? nereyi yanlış anladım

  11. #30
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dragda kullanmak bana ait değil bu trip'i bilenler zaten vardır.Daha önceki yıllarda kullananlar da oldu zaten.İsteyen kullanır isteyen kullanmaz benden ufak bi hatırlatma olsun sadece..

    bold yaptıgın kısmı harara gürele yazdıgım için yanlışlık yapmışım biliyorum olcaktı o kısmı anlamak zor olmasa gerek zaten
    ekleme ;

    'realitede karda daha az alana basarsan batarsın.'

    okudugumu anlamak zor degıl sen yazdın bunu.

    Alıntı fkocak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kış-kar lastiği draglarda kullanılabilirse slick lastik kullanmanın amacı ne ? nereyi yanlış anladım
    2tane slick lastik farz-ı misal 500milyon
    2tane kışlık lastik farz-ı misal çıkma yeni tarihli(11-12-13) 200milyon

    fiyat/performans olarak normal lastiğinle kalktığından daha fazla tutunucaksın,yanlış anladığın biryer yok kısacası.
    Hatta ve hatta 17stock jant ölçünse 15kışlık lastik alırsın daha da ucuza gelir.

    tamamen bütçeyle alakalı.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  12. #31
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2tane slick lastik farz-ı misal 500milyon
    2tane kışlık lastik farz-ı misal çıkma yeni tarihli(11-12-13) 200milyon

    fiyat/performans olarak normal lastiğinle kalktığından daha fazla tutunucaksın,yanlış anladığın biryer yok kısacası.
    Hatta ve hatta 17stock jant ölçünse 15kışlık lastik alırsın daha da ucuza gelir.

    tamamen bütçeyle alakalı.
    bütçe kısmıyla alakalı değildi sorum yani yere tutunma yüzeyini artırmak değil midir slick lastik kullanmanın amacı ? kar-kış lastiğinde ise desenler var ve yere basan alan daha az. sizin söylemek istediğiniz ise kar lastiğinde 'lastik çapı/jant çapı' oranı daha büyük olduğu için tutunmanın daha iyi olduğu galiba

  13. #32
    Tugral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı umutckr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Adı uzerinde kış lastigi 4 u birlikte degişmesi gerekir
    Wauw cok zekice yalnız anlatmak istediğim dyno için 4 çeker olmayan aracın 4 tekerinde değişmesine gerek yok. Basit...

  14. #33
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kışı yazlık lastiklerle bitirdim...

    kendi aracımda ( Celica ) yazlık lastikler var, eşimin aracında ( Punto ) kışlık lastikler var... Aradaki fark tarif edilmez yaşanır !

    Celica ile kar varken dümdüz yolda bile kalkış yapamadım, iyi ki buralarda pek yokuş yok o durumu zaten düşünemiyorum bile... Araçta yol tutuş, çekiş, frenler... her şey tamamen iptal oluyor..

    Punto ise kış lastikleriyle traktör gibi çekiyor ! frenler tutuyor...

    Karlı bölgelerde kış lastiği kullanmadan yola çıkmak kesinlikle çok ama çok tehlikeli !

  15. #34
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı fkocak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütçe kısmıyla alakalı değildi sorum yani yere tutunma yüzeyini artırmak değil midir slick lastik kullanmanın amacı ? kar-kış lastiğinde ise desenler var ve yere basan alan daha az. sizin söylemek istediğiniz ise kar lastiğinde 'lastik çapı/jant çapı' oranı daha büyük olduğu için tutunmanın daha iyi olduğu galiba
    Slixk lastigi sdece gnislik olarak algilarsan dusundugjn dogru,fakat hamur yapisidir one cikan kisim..
    Zaten yazlik lastiklerde ne kdr taban o kdr tutunma oldugu icin sorun yok. Drag slicktede motor gucunj vs gore ebat belirlenio . Gidiptr amerikanlara takilan lastikle kalkan fwd gordun nu hic ?

    Butve ile alakali olrk yazdimi blirtmistm ama yeteri kdr ablasilmamis,hamur yapisi cok yumusak okdugu icin yazlari delidumrul bi tutus sagliyo(cekis) ondan mutevellit yani.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  16. #35
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Slixk lastigi sdece gnislik olarak algilarsan dusundugjn dogru,fakat hamur yapisidir one cikan kisim..
    Zaten yazlik lastiklerde ne kdr taban o kdr tutunma oldugu icin sorun yok. Drag slicktede motor gucunj vs gore ebat belirlenio . Gidiptr amerikanlara takilan lastikle kalkan fwd gordun nu hic ?

    Butve ile alakali olrk yazdimi blirtmistm ama yeteri kdr ablasilmamis,hamur yapisi cok yumusak okdugu icin yazlari delidumrul bi tutus sagliyo(cekis) ondan mutevellit yani.
    Brisa'dan aldığım bilgiye göre aşağıdakini okumanı tavsiye ediyorum:

    "Bizlerin hissettiği yumuşaklık kavramı aracın davranışını etkiler, örneğin viraj emniyetini, konforu

    fakat tutunma ile bizim düşündüğümüz anlamda bağlantısı yok. Biz bu yumuşaklığın lastiğin sırt karışımdan

    geldiği yanılgısına düşeriz. Tutunmayı sağlayan büyük oranda lastiğin yere basan sırt karışımı ve desen özelliğidir

    Karışımdaki yumuşaklığı bizlerin hissetmesi çok mümkün değil.

    Kolay gelsin/ Nusret Efe" 11 Şubat 2013
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  17. #36
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Brisa'dan aldığım bilgiye göre aşağıdakini okumanı tavsiye ediyorum:

    "Bizlerin hissettiği yumuşaklık kavramı aracın davranışını etkiler, örneğin viraj emniyetini, konforu

    fakat tutunma ile bizim düşündüğümüz anlamda bağlantısı yok. Biz bu yumuşaklığın lastiğin sırt karışımdan

    geldiği yanılgısına düşeriz. Tutunmayı sağlayan büyük oranda lastiğin yere basan sırt karışımı ve desen özelliğidir

    Karışımdaki yumuşaklığı bizlerin hissetmesi çok mümkün değil.

    Kolay gelsin/ Nusret Efe" 11 Şubat 2013
    he olmadi mercihleri kullanirim diyosun

    drag yaparken viraj donuluyo mu?
    karisimdaki yumusakligi hyissetmek nasil bizim elimizdedegil ,tecrube konusuyo burda lastik saticisi degil.

    al eline kislik lastigi desenini bi oyna bakalim pamuk gibi mi degilmi.

    hala daha susmak yok konusmaya devam diyosan istedigin mercihten cevap yazabilirsin.

    hic olmadi video ceker koyarim anlayan zaten anladi neyin ne oldgunu.
    brisa`dan bilgi alip yazsaydin o zmn ilk tavsiyeni de

    + ekleme

    hamur yapisi yumusak oldugu icin kisin donup sertlesmedigi icin lastik zaten cekisi kolay oluyo kislari,yazinda +20 uzerinde de otomatikman hamur gibi yere yapisiyo.hatta vic vic ses bile cikartir.

    ya ne ugrasiyorum ki tamam adanali mechanic senin ve birsa korsa asetta argentino dogo `nun dedigi gibi olsun. arrivederci.

    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  18. #37
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    terbiyesiz adam mesajını editle, sana o bilgiyi veren adam da okuyor bu mesajını.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  19. #38
    bluestain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİT
    Mesaj
    211
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kışlık lastik yazın yazlık lastikten daha iyi performans sağlamaz,drag lastiklerinin yumuşak olmasıyla kışlık lastiklerin yumuşak olmasını birbiriyle karıştırmayın bunlar birbirinden tamamiyle farklı karışımlarla üretilmekteler.lastik hamurları hazırlanırken içlerine birçok ilaç (kimyasal madde) konulmaktadır ve her lastikte bu karışım değişmektedir yol tutuşunu sağlayan şey bu karışım ve lastiğin desenidir.
    yani isteyen istediği iddiada bulunabilir ama kışlık lastik hiçbir zaman yazın daha iyi yol tutuş yada frenleme sağlayamaz,ben denedim kışlık lastik yazın çok güzel yol tutuyor diyenler kesinlikle düzgün yazlık lastik kullanmamışlardır.
    bu arada 13 senedir lastik fabrikasında çalışıyorum her yıl ar-ge için milyonlarca euro para harcanıyor burada yazıldığı kadar basit değil.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •