dizelini bilmem amma kasa değiştirdi be civic...
Printable View
dizelini bilmem amma kasa değiştirdi be civic...
Cehalet kadar kötü bisey yok. 7 senedir ayni kasa satiliyor. Amma kasa değisti deniliyor. Tfsi kadar yakan sedan 1.6 o ayri bi konu. 1.8 daha az yakiyor.
Ayni paraya satilan diger dizellerden daha dolu olucak buyuk ihtimalle.
dtec tede vtec gibi bir teknolojimi kullanmışlar acaba ?
yani yine zamanlamalı subap felan mı var ??
Otomatik olmaması -
Çift kavramalı otomatiğin hayal olması 2x -
Yeni-tanınmayan bir motor sunulması markacılar dışında önyargıyla yaklaşılır.
Almanlarla eşdeğer fiyat handikap.
Allah kolaylık versin.
Konu dışı olacak ama, bazı orta sedan araçlarda neden dizel motor seçeneği sunmazlar?
Örnek olarak Kia Cerato, Hyundai Elantra ve Honda Civic'te bu böyle.
Honda haricinde (Dizel motoru yeni çıkardılar.) bu ikilide dizel motor olsa çok tutar şahsen düşüncelerim bu yönde.
rakipleri dizel teknolojisinde aya gitti, honda hala geliştirmeye devam etsin :)
hondanın Türkiyeyi geçtim avrupa için bir gayreti yok.
avrupa demek dizel demek, bende honda da 2.2 litre dışında dizel motor bilmiyorum açıkçası.
bir de bürokratik engel herkese var, sadece HONDA ya değil en basitinden hyundai ye kia ya da var.
2.2 ile de 142 320 nm ve 150 bg 350 nm tork almışlar.
İşi çok ama çok zor Hondanın bakalım zaman neyi gösterecek.
Opel için de 1.6 CDTİ için heyecanlanıp duruyoruz ancak değil Türkiye yabancı ülkelerde bile herhangi bir hareket yok sadece Zafira da satılmaya başlanmış dış ülkelerde bildiğim kadarıyla.
Türkiye ye gelmesi ne zamanı bulacak belli değil.
Opel zamanında Astra da yaptığını 1.9CDTİ dizel GTC atağını Corsa da 1..6 CDTİ ile yaparsa saatış patlaması yapacağını düşünüyorum.
avrupada 1998ve sonraki yıllarında honda DİZEL motor kullandı bu zamana kadar orda üretilen modellerinde yanı EURO civic ve accord ve cr.v modellerinde .kendi motorunu 2002 yılında yaptı ilk aleminyum alışımından dünyada ilk honda yaptı şu anda gelen yeni motor hacim güç tork yakıt ve emisyon değerleri olarak başı çeker birde Türkiye ilk elektirikli arabayı 7 sene önce hondayla tanıdı ve yıllar sonra başka markalar getirdi yani kanun bürokrasi diğer markalara yok çünkü onlarda öyle bir sistem yoktu dünyada seri üretim yapıp hiybrit satan ilk marka, rakipleri 2 yıl sonra satışa başladı .Bugün dizel servislere dağıtılmaya başlandı .
honda her türlü satar , mantıklı veya mantıksız olmasını tartışmanın bir anlamı yok.
araçlar piyasaya çıksın ve 1 yıl sonra bu konuya bakalım.. herkes vay anasına diyecek :)
Konumuz ne elektrikli otomobil ne hybrid otomobil, hiç biri benzinli ya da dizel otomobillerin hükmünü sürdüremez en azından yakın gelecekte.
Son kullanıcı motor bloğunun alaşımıyla ilgilenmez, müşteri bayiye gittiğinde satış danışmanı " efendim aracımızın motor bloğu aliminyum" dediğinde satışa + etkisi olmaz.Son kullanıcı verdiği para karşısında optimum performans sunup minimum yakıt tüketimine bakar, Honda bunu senelerdir sunamadı o yüzden Honda bayilerinin camında kocaman LPG ibaresi yer alıyor müşteri çekebilmek için.
Piyasada ne revaçta rakiplerin en çok neyi kullanıyor neye arge yapıyor ? Dizel motora, sene olmuş 2013 sen daha 1.6 hacimli dizelini yeni çıkartıyorsun o yüzden körü körüne Honda'yı savunmanın manası yok onu öyle bunu böyle yaptı diye.
Haa 20 sene sonra elektrkli veya hybrid otomobiller acaip tutulur moda olur işte o zaman Honda o sınıfta başı çeker çünkü uzun senelerdir en çok arge yapan firmalardan biri.
R16 motorlu 1,6 sedanları gören duyan honda çok geri kaldı diyor. en çok buna gülüyorum. Beyler adamlar neden avrupayı ve türkiyeyi önemsesin ki? türkiyede mevcut araç satış hacminin bilmem kaç katı kadar amerika pazarında satıyorlar. bunun daha brezilyası var ki korkunç büyük bir pazar. orda 1.8 motor ile satılıyor.
toyota prius kaç liraya satılıyor. bizim memlekette bürokrasi ciddi engel. yurt dışında accord ile civic arasında 5000 usd fiyat farkı var. bizde ki gibi arabanın 2 katı vergi vermiyor adamlar. 2,4 civic alıp biniyorlar. biz de yurt dışından k24 blok aldık diye sevinelim.
1.8 civic motoru gercekfen teknoloji harikasi degil mi?
valla komik duruma dusuyorsunuz sirf sahip oldugunuz seyleri iyi gosterecegiz diye
alüminyum blok direk ağırlığa etki eden bir özellik. ağırlık da tüketime ve performans a.
geç kaldılar vs bunlar doğru. ancak sebebi dediğim gibi bizim pazarın dar oluşu. önemsememeleri. vw grubunun amerikada pazar payı az mecbur avrupaya abanıyorlar. yoksa amerikada satanaz 1.4 tsi motoru. 2,0 tfsi ile girdiği halde yinede tırtlıyor.
uzun lafın kısası. honda geç yapmıştır. eksik de yapmıştır. sedan ve otomatik eksiğini çok önüne sürecekler. ancak bişeyler yapmış. bekleyip görmek lazım.
Ben sahip olduğum için teknoloji harikası değil. Teknoloji harikası olduğu için sahip oldum. :D
Daha dün ford motorda olan özelliklere bakıp ooo diyordunuz adamlar 2006 da aynısını koymuşlar. eksoz manifoldunun üst kapağa montesi. değişken geometrili emme manifoldu. vs vs. her devirde torkun eşit dağılımı gibi direk gündelik kullanıma etki eden detaylar var.
Adamlar meşhur D serisi ve B serisi motorun daha hafifini ve daha ekonomiğini yapmış koymuş. Ve dünya genelinde satışları ve başarıları belli.
In honda we trust :D
Aslında Honda, Civic'e 1.7 CDTI(Muhtemelen Isuzu-Opel) motor seçeneği koyup satmıştı ama tabi ki belirli ülkelerde. Yanılmıyorsam Amerika pazarında Sedan,İngiltere'de filan HB olarak.
Honda Civic | Auto Express
Yeni Civic D-Tec ise bana göre çok tutmayabilir çünkü piyasa artık çok ciddi bir rekabet halinde ve tabi ki görünümünü herkes beğenmeyecektir Hatchbackin. Birde benim dikkat ettiğim genelde HB Civic'leri bayanlar ve gençler kullanıyordu otomatik-tiptronik seçeneği dizelde olmaması büyük eksik bundan dolayı.
aynen öyle. in honda we trust :D
zaman herşeyin ilacıdır. 2 sene sonra açar bakarız bu konuya.
mercedes E200 arabalar çıktığında herkes ooo bu çirkin dedi şu an piyasa e200 kaynıyor. Üstelik bmw 5 seri çılgın atmasına rağmen.
FD6 çıktığında çok kaba denildi. 1 ay sonra piyasa 1,6 civic kaynadı. üstelik beğenilmeyen R16 motor ve 5 ileri şanzıman ile. ( ben de beğenmiyorum ayrı konu)
Fb7 çıktı kimse beğenmedi. heryerde fb7 var.
Onu geçtim. kimse reno symbol süper diyip almıyor. her aracın bir kitlesi var. kimisi sempatizan kimisi başka bişey.
Bu raba satmaz veya kötü demek kendini komik duruma düşürmek demektir.
Her arbanin bir alici kitlesi var, begenerek alan var mecburoyetten alan var. ya da imkanlar dahilinde daha iyisini elde edemedigi icin alan var. ama cok matrah olmayan birseyi surekli araya skstirip cok iyiymis gibi gostermek disardan bakinca komik. icerden oyle gozukmuyor olabilir.
türkiyeyi neden önemsesin ki ne demek yahu, adamların onlarca bayisi var, yüzbinlerce araç satıyor, türkiyeyi önemsemesi zaten piyasaya girmez. Yorum yaparken biraz bilerek yorum yapalım.
Adamlar umursamıyorlar dediğiniz ülkede 1997 senesinde fabrika açıp araç üretmeye başladılar.
ilker artık hondanın savunulacak yanı yok.. :D
ben de eski fanatik hondacıydım.. ama devir değişti, boynuz kulağı geçti.. honda geride kaldı..
honda bayileri önünde sineklik satılır oldu.. lpg de olmasa bayiler kapanacaktı..
Daha Hbkasa ile sedanın farklı olduğunu bilmiyorsun. FD6 2006 dan 2012 ye kadar üretilip satıldı. 6 sene eder.
FK2 kasa 2006 dan 2012 ye kadar üretildi. 6 yıl üretildi. ve halka elinde olanları satıyorlar. dmekki 7 sene önce alan adam hala yeni kasaya biniyor bu gün itibari ile.
Honda şimdi sık sık kasa değiştirmiş mi oluyor? Günümüzde zaten 6 senede bir üreticiler değiştiriyor yapıyı. sizin ki bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak durumu oluyor.
adamlar ayda 450 ile 550 araba satıyor. ve koskoca bayii ağı ve fabrika bununla geçinmiyor.
SONE-R hondayı savunmaktan ziyade sadece fırsat varken laf koyayım hıncımı alayım kafasında adamlar var. yanlışlığı da bırakın düzeltelim. adam 7 senedir satılan arabaya sık sık kasa değiştiryor diyor :)
Burda yeri geldiğinde hondanın kötü yanlarını da yazdım. Bu konuya da başka konulara da.
Onu geçtim Honda Türkiyenin facebook sayfasına yazdıklarımı okusan en azılı Honda düşmanı bu dersin :D
Bişeyi savunacaksam mantık çerçevesinde savunurum. Eleştireceksem de kanıtıyla eleştiririm. Honda çok yakıyor diyen adama yarım depoyla 450 km gittiğim seyehatin fotolarını atarım. veya şehir içinde her 50 litre ile 550 km gittiğimi söylerim. Bana göre azdır. 1,3 mj palioya binen adama göre çoktur. Bazı şeyler görecelidir. Bana göre de az yakan araba güvenli değildir. sürtünme katsayısı = yol tutuş = güvenlik > ekomomi.
Şimdi dizel satamaz diyen arkadaşlar acele etmesin diyorum konuyu fazla uzatmanın alemi yok.
Aynı araba benzinli olup üzerindeki 225 45 17 lastikleri sökmeden güvenli olarak yol alabilir mi?
Ya da çok karıştırmadan söyliyeyim. palio 950 kilo ( ağırlığı iç hacim , performans ve yakıt olarak kıyasladım yoksa güvenlik ve yol tutuş ile bağlantısı direk değil) ve üzerinde 175 lastik olan bir araba. civic ile aynı klasmanda mı? Benzinli araba ile benzinliyi kıyaslamak lazım. dizel ile dizeli. Arkadaşın biri dün getz sattı. satana kadar şöyle iyi böyle güzeldi. bu gün ana avrat sövüyor getz e. dün az yakıyordu. :D
Düne kadar dizeli yoktu. eksikti. Honda Türkiyenin terbiyesizliği ve mevcut bürokrasi şartları ile gelemedi dizel. Gelseydi %130 ötv ile fiyatı 120 140 bin bandında olurdu. Bu sefer de neden bu kadar pahalı o paraya 320D alırım denilecekti ( haklı olarak)
2.2 motor 3,5 litre yakmış 8 saniyede 100 e çıkmış topspeed 250 görmüş kimse önemsemeyecekti.
Benim verdiğim örnek netti, palio falan sormadım alakasız farklı sınıf arabaları sen karıştırıyorsun.
Senin aracın aynı kasa dizel motor ile güvensiz mi olucaktı?
Piyasada aynı kasa ve hem benzin hem dizel motora sahip bir çok araç var o zaman alayı güvensiz..
Güvenlik sadece lastik tabanıyla oluyorsa sana iyi günler :)
Burda gelip çok yakıyor diyenlerin tamamı farklı araçlarla kıyaslıyorken ben de onu örnek verdim doğal olarak.
Yoksa yukarıda örneğini verdim 2,2 dizel versiyon var. Halen de ingilterede 1,6 dizel ile beraber satılıyor. Dizelin tüketimi belli.
Lastik tabanına gelince. aracın yere temas eden tek parçası lastik. belli özel durumlar olmadıkça lastik tabanı ince olup bir üst gruptan iyi yol tutan araç nadirdir.
Olay sadece Honda kötüdür formatına döndüğü için daha fazla bişey yazmıyorum. sizler daha iyi bilirsiniz.
Vay arkadaş Honda kötüdür demişm şimdi de :D
konunun hibrit olmadıgını biliyorum . aleminyum olayıda hondanın dizel üzerine yaptığı başarılı bir çalışma yani arkadaşın dediği gibi millet aya çıkarken honda uyumuyo.LPG olayına gelince honda yoğun baskı üzerine lpg montajına mecbur kaldı .(benzinli ya da dizel otomobillerin hükmünü sürdüremez )bu lafına sadece gülüyorum 2013 senesinde dünyada elektiriğin gücü tartışılmaz bile.benim yazdıklarım arkadaşların yanlış bildiklerine cevap şeklinde içinden bazı kelimeleri çekip bu şekilde yazman hoş değil.
bende 1.6 otomatik ep2 var. yol bilgisayarının gösterdiği 8.5L olarak şehir içi dolaşıyorum.
kar yağdığı ay 9.5 görmüştüm.
geçntiğimiz hafta kocaeline gittim geldim. 7.6L ile seyrettim.
bunu soran arkadaşıma söylediğimde. 8.5L duyunca ooo o ne lan öyle falan diyorlar.
ama bir benzinli motor için normal diye düşünüyorum ben.
belki daha düzgün olanı 6.5L yada 7.5L dir ama benim aracım sadece beylikdüzünde dolaşıyor ve en uzun 800m gidiyor hafta içi. o da bir iki defa. çünkü hafta içi iş yerini servisini kullanıyorum. hafta sonuda yine beylikdüzünde dolaşıyorum. ayrıca headers düz boru ve egzos ve filtre var.
ep2 den önce jazz vardı otomatik gd3 kasa olanında. ozamanda 6.5 ve 7.5 arasında seyrediyordum.
annemde city var otomatik o nunda verileri 6.5 ve 7.5 ...
bana her şey normal geliyor.
şimdi honda dizel motor getirecek ve şehir için 4.0L yakacaksın diyecek. sizce ben almazmıyım? gidip 60bin lira basıp hemen alırım.
bir test vardı hatırlarmısın 98 de best handling diye top gearda
Top Gear Best Handling Car by Totenritt - Car Videos on StreetFire
ufak lastigemi büyük lastigemi kasayamı bakıyomuş yol tutuş:heyoo:
dtec açınça duman atar bunlar :D ne diyelim alan olur yazılıma vs tepkisi ne olur acaba
kia ve hyundainin satış grafiklerine bakarsak , dizele önem vermemenin Hondaya neler kaybettirdiğini görmek çok zor olmasa gerek.
Dizel konusunda herhangi bir büroksasi yok demek istediğim oydu.
Artık dizel motor yapmakta yetmiyor, dizel ve çift kavramalı şanzıman yapmak gerekli..
bu seçenekleri sunanlar aldı yürüdü:
vw dsg li ve renault edcli satışları da ortada..
Hondanın sadece 1.6 dizel motoru satışlarını arttıracak mutlaka, ama en kısa sürede DSG tipi bir şanzımanda eklenmeli.