User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
71 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: BMW vs Tofas Kafa Kafaya Kaza

  1. #39
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vanished Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Clio Symbol'ün sacı gaz tenekesi kıvamında belki o yüzden söylemiştir Fatih kardeş. Hakikatten kapıyı falan kapatırken çat diye bir ses geliyor incelikten tok ve dolgun bir ses yok. Güven vermiyor. Belki bu sebepten bir öngörüde bulundu.
    aynen öyle kardeşim.

    bazı arkadaşlar yanlış anlamasın, gerçekten şu an birçoğumuzun kendi sahip olduğumuz ya da işyerlerimizde bize tahsis edilen araçların sağlamlığı berbat seviyede. eski symbol'ler, civic ef'ler, broadway'ler falan, daha çok sayabilirim... her araç elbette hasar alır ama bazılarının kaportası, sacı harbiden teneke kıvamında dediği gibi arkadaşın.

    çok eskiden çalıştığım fabrikada bizim güvenlik görevlisinin kullandığı clio symbol, toros'la birbirine girmişti. dürüstlüğünden şüphe etmediğim abi "hızım 55-60 falandı" demişti. yalnız symbol haşattı ve gördüklerime inanamamşıtım. yeminle toros'la hemen hemen aynı hasarı almıştı.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  2. #40
    vanished - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Beyoğlu
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FATİH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok eskiden çalıştığım fabrikada bizim güvenlik görevlisinin kullandığı clio symbol, toros'la birbirine girmişti. dürüstlüğünden şüphe etmediğim abi "hızım 55-60 falandı" demişti. yalnız symbol haşattı ve gördüklerime inanamamşıtım. yeminle toros'la hemen hemen aynı hasarı almıştı.
    Aynısını ben yaşadım yemin ediyorum abartıyorsam ya da üzerine birşey katıyorsam tüm samimiyetimle söylüyorum 20 km/s hızla geri geri gelirken babam dalgınlık sonucu 2011 clio symbol ün arkasını vurdu. Oluşan hasara inanamadım bagaj kapağı ortadan ikiye katlandı 30 cm kadar içeri göçtü bunun yanında arka tampon da iki yerinden çatladı. Tabut gibi arabalar yapıyorlar. Yazık.
    Ferhat SEZER

    VW Golf V 1.4 TSI 140

  3. #41
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bize bu arabaları layık görenleri Allaha havale ediyorum kimse keyiften binmiyor o araçlara elin orta hallisinin bindiği arabalar bizde lüks araç diye geçiyor.2000cc araba almak delilik artık günümüzde bunu başbakana göndereceksin işte ama adamın kafası ters çalışır eski arabalara ek yaptırım getirelim der çıkar işin içinden.

  4. #42
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bir cok eski arabaya cok guveniliyor, beni de sasirtan bu zaten.

    eski e30 lara eg ek civiclere iyi para veriliyor, performanslari iyi olabilir, ama modern, carpisma testinden 5 yildiz almis bir araba ile kafa kafaya geldiginizde, o eski hondalar/renolar/bmw'lerden
    canli cikmaniz cok zor arkadaslar.

    Agir arabayi kimse istemiyor, ama carpismaya karsi olan dayaniklilik arabadaki en onemli sey belki de..
    Built to fall....

  5. #43
    YasinTEMUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ölenlere Allah tan rahmet kalanlara sabır versin

    Hasarın boyutuna bakılırsa 100 küsür km civarı bir hızda olmuş ve fren yapacak bile zaman yokmuş gibi.Zira f10 bile nerdeyse pert olmuş.Şahin doğan ın sağlam olmaması dışında o hızda 1700 kiloluk bir araçtan darbe yemek çoğu araç için ölümcül olabilir diyorum.
    Yerde 150 mt Fren izi var araç ilk yola çıktığında bmw 240 km bi hızdaymış vurduktan sonrada aracı biraz sürüklemiş olay yerine giden bi ustadan duydum

  6. #44
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sen hiç YÜZELLİ METRE fren izi gördün mü hayatında?

  7. #45
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Benim fikrim, bunun bir kaza değil, cinayet olduğu.

    Katil zanlılarından biri de, iki hurda Tofaş'dan kaynak ile bir adet "düzgün" araç üreten kaportacı.

    Normalde, aldığı darbe ne olursa olsun, bir otomobil - fizik kuralları açısından en mantıksız noktadan - bıçakla kesilmiş gibi ikiye bölünmez.

    Kopan nokta birleştirme işlemi için kesilen yer.

    Ölen öldüğü ile kalıyor. Yazık.

  8. #46
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200 km hızla giden yeni nesil bi bmw ani frende yaklaşık 100 metre sonra durur. (test sonuçları) 150 metre lastik izi, başta abs olmak üzere böylesine iyi fren sistemine sahip bi bmw'de mümkün değildir. ben x-type'la 185 km gibi bi hızdayken frene köklemiştim, (kamyonun çok ileride şeridime kırması sonucu) 50 km/s'ye inene kadar ufak bi cıyak sesinden başka birşey duymadım. ayrıca bu asfalt kalitesinde 150 metre sürtünen lastikler çoktan yanıp bitmişti. usta biraz abartmış. biraz...

    ha yanlış anlamışsak şu da var, hani murat'a girdikten sonra 150 metre sürüklemiş ve o esnada lastik izleri çıkmışsa o da pek inandırıcı gelmiyor. 150 metre sürüklemeye ağırlıkları yetmez. tren, uçak falan olsa tamam da biri 1.800, diğer 1.000 kiloluk iki araç.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  9. #47
    YasinTEMUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gördüm diye bişi demedim orda sonuna ustadan duydum diye ilettim adamın yaptığı abartma yada yalanı dolanı beni ilgilendirmiyo orda konuşulmuş duyulmuş bişi

  10. #48
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeş yanlış anlama sana bi sözümüz yok zaten, ustaya abartmış dedik.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  11. #49
    YasinTEMUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok yaw biraz ciddi yazmış olabilirim ben kendi açımdan yanlış anlamadım problem yok yani burası bi forum hepimiz yeri geldimi birilerinin yanlışlarını düzelticez sıkıntı yok yani ben duyduklarımı dile getirdim çünkü kazanın olduğu uzun bi rampanın inişi ve dümdüz bi alan Sciroccoyla çok top speed denemiştim orda gözümün önüne geldi ondan düşünemedim 150 mt fren izi olamıcağını

  12. #50
    lncdlt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oncelikle olenlere allah rahmet eylesin, yaralilara da acil sifalar...
    bana sorarsaniz clio ve toros (bu ornek uzerine konusuyorum cunku guzel bir ornek) bir kazada disaridan bakinca ayni hasari almis olsa bile onemli olan iceridekilerin guvenligidir. Ve suphesizki clio bu yonde cok daha ustundur.
    bir aracin saglam olmasi ile guvenli olmasi bence ayri seyler.
    BU UYE DUNYANIN EN PAHALI BENZININI KULLANMAKTADIR.

  13. #51
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağlamlık güvenliğe doğrudan etki ediyor, bundan bahsediyoruz. basit çin üretimi araçları düşünün. tamam önde 2 havayastığı da var ama 65'le kafa kafaya çarpışmada direksiyon sürücüyle, torpido da ön yolcuyla birlikte koltuğa yapışıyolar. öndekiler Allah etmesin preslenip eziliyolar bildiğiniz.

    havayastığı olmayan bi w124 mercedes ya da bi volvo 940; 4 havayastıklı bi brilliance bs6'dan eşit şartlarda çarpışmalarda daha güvenlidir kanaatimce.

    clio örneğinde evet, abimiz havayastığıyla kurtuldu ama bacakları kırılmıştı. toros'tan çok daha güvenlidir, o da doğru elbette.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  14. #52
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toros Clio karşılaştırmasını yaparken de, kaporta sağlamlığı- araç güvenliği karşılaştırmasını yaparken de yanlış düşünüyorsunuz.

    Araç güvenliği için yaşam alanı dışındaki kaportanın mümkün olduğunça kıytırık olması daha iyidir. Enerji absorbasyonu yapar.

    Bir ikincisi de genel bir örnek olarak A sutunu fazla dik olmayan araçlar kaza testlerinden genelde daha yüksek sonuçlar alırlar, yükü daha güzel dağıtabiliyorlar.

  15. #53

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir tarafta alman tankı diğer tarafta türk tenekesi çok fena olmuş ya şu şahin doğanla geziceğime yayan veya otobüsle gezmeyi tercih ederim ölen kişiye allah rahmet eylesin ...

  16. #54
    FATİH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Toros Clio karşılaştırmasını yaparken de, kaporta sağlamlığı-araç güvenliği karşılaştırmasını yaparken de yanlış düşünüyorsunuz.
    aynı şeyi anlatıp farklı şeyler algılıyoruz mesajları topladığımızda. otomobil çarpışma testlerine azıcık ilgili insan ön tarafın lastiğe kadar olan kısmının darbeyi optimum seviyede emecek hassasiyette sahip olması gerektiğini bilir zaten.
    . . . audi . . .
    Vorsprung durch Technik

  17. #55
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YasinTEMUR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yerde 150 mt Fren izi var araç ilk yola çıktığında bmw 240 km bi hızdaymış vurduktan sonrada aracı biraz sürüklemiş olay yerine giden bi ustadan duydum
    usta abartmış

    240 km gibi bir hızda olsa o bmw nin kapısının açılması imkansızdı. Şahin ise kıyma makinesinden çıkmış gibi olurdu.

  18. #56
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hala araba sacinin inceligiyle arabanin saglamligini bagdastiranlar var.siz bence dozerkullanin onlarin saclari baya baya kalin.

    Kaza gercekten cok uzucu ama bu araba kesin iki ayri arabadan birlestirilmis. Boyle makas la kesmin gibi kesenessin.
    74 model sehpa...

  19. #57
    vanished - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Beyoğlu
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hala araba sacinin inceligiyle arabanin saglamligini bagdastiranlar var.siz bence dozerkullanin onlarin saclari baya baya kalin.

    Kaza gercekten cok uzucu ama bu araba kesin iki ayri arabadan birlestirilmis. Boyle makas la kesmin gibi kesenessin.
    Sağlamlıkla bağdaştırmaları doğal.

    Çünkü doğrudan etkilidir. Sacı kalın araba sağlam arabadır. Fizik kurallarına göre mukavemeti daha güçlüdür. Kolayca eğrilip bükülmez ayrıca arabanın ağırlığı da daha fazladır. Ağırlık çarpışmalarda hayati öneme sahip. Dozer de keza öyle daha sağlamdır elbette.

    Kocasinan İtfaiye'sinde görevli bir çok kazaya müdahale etmiş arkadaşım var. Belki bilirsiniz hidrolik makaslar vardır kaza sonrası sıkışanları kurtarmak amaçlı kesme ve germe için. Renault, Fiat ve Hyundai yi gazeteden kupon keser gibi kesiyoruz ama bir keresinde Audi ye denk geldik çok zor kestik sigorta attı 2 kere ben böyle birşey görmedim demişti.
    Ferhat SEZER

    VW Golf V 1.4 TSI 140

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •