User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: eksoza su injeksiyonu?? ''fikir''

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    eksoza su injeksiyonu?? ''fikir''

    bugün biara nerden geldiyse aklıma böyle bi düşünce geldi, kendi kendime olurmu olmazmı diye düşünürken sizlerin de fikirlerini almak istedim.

    malumunuz su çok sıcak bi ortama pülvarize edildiğinde faz değiştirip buhara dönüşüyor.
    turbo bi araçta bu faz değişimi lagı azaltmada kullanılabilir gibi geldi bana.
    örneğin aracınız 4k devirde boost altına giriyor ve 8k dönüyor diyelim.
    8k lık devir bandının 4k lık kısmı verimli oluyor, altında kalan kısım ise vakumda olan ve az güç üreten kısım oluyor yani lag.
    ben diyorumki araç lagdayken eksoz manifolduna su püskürtülse, manifold içinde sudan kaynaklanan fazladan basınç lagı azaltır mı?

    kontrol sadece tamgazdayken ve vakumdayken vs gibi olabilir.

    fikirleriniz nedir?
    If you have no LAG, you have no turbo..

  2. #2
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyla ilgisi cok yok ama bende düşündüm düşündüm intercooler a su fışkırtma akıma geldi ve yaptım farkediyo gidişte rüzgardan dolayı ıslandığı için intercooler soğuyo
    1.5 dci AR Kangoo ..DSG Burak..


    Facebook; Burak İrem canoğlu

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kor halindeki egzoz manifolduna su sıkmak ?

  4. #4
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kor halindeki egzoz manifolduna su sıkmak ?
    suyu kor olmadan sıkarsan kor olamaz
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suyu kor olmadan sıkarsan kor olamaz
    emre illa çatlatacaksak manifoldu . O zaman , suyun içinde tutalım egzozu , bi de pompa koyalım elektrikli . Bi de ufak radyatör.


  6. #6
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emre illa çatlatacaksak manifoldu . O zaman , suyun içinde tutalım egzozu , bi de pompa koyalım elektrikli . Bi de ufak radyatör.

    mantık olarak kapağında çatlaması lazım ozaman,

    he sen kor olmuş bi manifolda sonradan su dökersen çatlar,

    ama en başından su vermeye başlarsan çatlayacak sıcaklığa ulaşamaz zaten.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #7
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kor halindeki egzoz manifolduna su sıkmak ?
    evet aynen öyle düşündüm.
    nozzle kullanarak mesela?
    manifoldun içindeki sıcak eksoz gazının üzerine püskürtülen su anında buhar olur diye düşündüm.
    oluşan buharla birlikte eksoz manifoldundaki başınç artıp lagı azaltır gibi düşündüm.

    kor halindeki manifoldun üzerine su dökmek gibi olmamalı bu durum nihayetinde, lagdayken su püskürtülecek manifoldun içine.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akarsudan elektrik üretmek gibi su yerine basınçlı havada olabilir
    ...

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantık olarak kapağında çatlaması lazım ozaman,

    he sen kor olmuş bi manifolda sonradan su dökersen çatlar,

    ama en başından su vermeye başlarsan çatlayacak sıcaklığa ulaşamaz zaten.
    Korozyon ?

    alüminyumdan olması lazım o zaman hat üzerindeki bütün parçaların . flanş , runnerlar . turbonun kendisi . egzoz hattı . paller .

    Yada paslanmaz çelikten .

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Suyla egzoz dumanıda yapar gereksiz şekilde
    ...

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Korozyon ?

    alüminyumdan olması lazım o zaman hat üzerindeki bütün parçaların . flanş , runnerlar . turbonun kendisi . egzoz hattı . paller .

    Yada paslanmaz çelikten .
    yani .................
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    140320125811.jpg Photo by tvlstarlet | Photobucket

    bunun gibi birşey düşündüm..
    resimde manifolda ne püskürtüyorlar veya enjekte ediyorlar bilmiyorum ama bunun gibi nozullar aracılığıyla su püskürtmek merak ettiğim..

    korozyon hakkında bilmiyorum bunu düşünmedim..

    edit:
    veya korozyon oluşturmayacak ama yine bu şartlarda buhar fazına dönüşecek ve alev almayacak başka bir sıvı da olabilir.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buhar türbini var aslında bu yazılana uzaktan da olsa benzer sistem .

    Şurada karışıyor aslında .

    Suyun ani buhar olması ve şarıl şarıl akmaması için egzoz manifoldunun kor halinde olması lazım .
    egzoz gazı kor halinde olurda üzerine su püskürtürsen ani soğumadan çatlar.

    manifoldu kor değilken su dökersen , o su buhar olmaz .


    teoride de olacağı yok pratikte de .

  14. #14
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burda ben göremedim püskürtcek birşey sadece sensör takılı gibi
    1.5 dci AR Kangoo ..DSG Burak..


    Facebook; Burak İrem canoğlu

  15. #15
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun daha hizli spool etmesini saglayacak sey gazin sicakligi ve akis hizi. Yani gazin sahip oldugu enerji. Su puskurtuldugunde enerjinin bir miktari suyun buharlasmasina gidecegi icin sicaklik ve gazin hizi dusecektir ve spool zorlasacaktir. Silindirin icine sicakligi dusurmek icin su enjekte edilir mesela.
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  16. #16
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buhar türbini var aslında bu yazılana uzaktan da olsa benzer sistem .

    Şurada karışıyor aslında .

    Suyun ani buhar olması ve şarıl şarıl akmaması için egzoz manifoldunun kor halinde olması lazım .
    egzoz gazı kor halinde olurda üzerine su püskürtürsen ani soğumadan çatlar.

    manifoldu kor değilken su dökersen , o su buhar olmaz .


    teoride de olacağı yok pratikte de .
    anladım.
    yani lag da iken yeterli ısı oluşmaz diyorsunuz.
    bu durumda evet mantıklı bi yaklaşım olmamış benim yaklaşımım..

    Alıntı 35AR5226 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda ben göremedim püskürtcek birşey sadece sensör takılı gibi
    resmi örnek olsun diye koydum zaten, resmdekinin ne olduğu hakkında benim de bir fikrim yok.

    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbonun daha hizli spool etmesini saglayacak sey gazin sicakligi ve akis hizi. Yani gazin sahip oldugu enerji. Su puskurtuldugunde enerjinin bir miktari suyun buharlasmasina gidecegi icin sicaklik ve gazin hizi dusecektir ve spool zorlasacaktir. Silindirin icine sicakligi dusurmek icin su enjekte edilir mesela.
    bu tarz yaklaşımlar için sanırım termodinamik ve akışkanlar mekaniğini iyi bilmek gerekiyor..

    ayrıca yorumlar için teşekkür ettim.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugün biara nerden geldiyse aklıma böyle bi düşünce geldi, kendi kendime olurmu olmazmı diye düşünürken sizlerin de fikirlerini almak istedim.

    malumunuz su çok sıcak bi ortama pülvarize edildiğinde faz değiştirip buhara dönüşüyor.
    turbo bi araçta bu faz değişimi lagı azaltmada kullanılabilir gibi geldi bana.
    örneğin aracınız 4k devirde boost altına giriyor ve 8k dönüyor diyelim.
    8k lık devir bandının 4k lık kısmı verimli oluyor, altında kalan kısım ise vakumda olan ve az güç üreten kısım oluyor yani lag.
    ben diyorumki araç lagdayken eksoz manifolduna su püskürtülse, manifold içinde sudan kaynaklanan fazladan basınç lagı azaltır mı?

    kontrol sadece tamgazdayken ve vakumdayken vs gibi olabilir.

    fikirleriniz nedir?
    4k rpm'de gelen turbo için zaten yapacak tek şey ikinci bir turbo ile alt devirleri beslemek. bunu da yaparsan zaten çok daha iyi bir performansa sahip olursun. Otomobilin alt devirlerde de daha iyi güç üreteceği için sakin kullanımda yakıt tüketimin de düşecektir.

    Sıcak bir metale (türü ne olursa olsun) ani su vermek çatlamasına sebep olacaktır. En iyi ihtimalle sertleşir ki bu da bir zaman sonra esnemelere cevap veremeyeceği için kırılması demektir Çekme ve germeler sonucunda bağlandığı noktalara vereceği zarar ise başka bir konu

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mustafa yazmış ama sen eğer gaz hızını düşürürsen lag daha fazla artacaktır, bu yüzden bazı motorlarda manifold tasarlarken boru çapını küçültürler ki lag az olsun fakat buda üst devirlerdeki ve yüksek güçlerdeki performansı negatif etkileyecektir,

    sen egzoz gazına su püskürtürsen gazdaki enerjinin birkısmı suyu buharlaştıracak buda gazın akışını azaltacak dolayısıyla lag artacak, çoğu insan başka elemanların ısınmasını engellemek için yapar ama termal sargılar bir miktar spool up erkenleştirir gazı daha sıcak turboya yollayacaksın çünkü


    @ontheair

    ikinci bir turbo yapmak çok kolay bir şey değil özellikle alt devirlerde tork nedeniyle dayanımı az olan parçalarda sorun yaşayabilirsiniz, zaten bunun için twin scroll turbolar değişken geometrili turbolar compound turbo sistemleri vs gibi farklı sistemler mevcut

    size yazdım kusura bakmayın hani çok kolay birşey gibi yazmışsınız hava filtresi takar gibi
    körler sağırlar

  19. #19
    TechTurkey Ogedov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafa yazmış ama sen eğer gaz hızını düşürürsen lag daha fazla artacaktır, bu yüzden bazı motorlarda manifold tasarlarken boru çapını küçültürler ki lag az olsun fakat buda üst devirlerdeki ve yüksek güçlerdeki performansı negatif etkileyecektir,

    sen egzoz gazına su püskürtürsen gazdaki enerjinin birkısmı suyu buharlaştıracak buda gazın akışını azaltacak dolayısıyla lag artacak, çoğu insan başka elemanların ısınmasını engellemek için yapar ama termal sargılar bir miktar spool up erkenleştirir gazı daha sıcak turboya yollayacaksın çünkü


    @ontheair

    ikinci bir turbo yapmak çok kolay bir şey değil özellikle alt devirlerde tork nedeniyle dayanımı az olan parçalarda sorun yaşayabilirsiniz, zaten bunun için twin scroll turbolar değişken geometrili turbolar compound turbo sistemleri vs gibi farklı sistemler mevcut

    size yazdım kusura bakmayın hani çok kolay birşey gibi yazmışsınız hava filtresi takar gibi
    Bizde hala cevap bekleyelim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •