User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: "R3" RX-8 Wankel Motor Hakkında bir sorun.

  1. #1
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation "R3" RX-8 Wankel Motor Hakkında bir sorun.

    Öncelikle herkese iyi akşamlar. Yakın bir arkadaşımın başına gelen bir kaç sorun hakkında sizlere danışma ve fikir alma gereği duydum.

    Olaylar 6-7 ay önce, yetkili serviste debriyaj baskı-balatası değiştirilmesi ile başladı. Bu işlemden kısa bir süre sonra 3. ve 4. Vitese zor geçme hatta vites değiştirememe sıkıntısı oldu. Araba normalden kötü yürüyor ve 3500 d/d sonra titreme yapıyordu. Aracın yürümesini engelleyen bir şey var gibiydi.

    Araç bu şikayet ile tekrar servise girdi. Servis şanzımandan kaynaklı bir sorun var diyerek, söktü. Tam bilmediğim bir kaç işlem yapıldıktan sonra toplayıp denediler, aynı sorunlar halen vardı. Bunun üzerine belki krank'ta sorun vardır denildi ve ölçüm yapıldı. Krank'ta bir sapma olduğu belirlendi. Tabi bu süreçte araba 1-2 ay serviste kaldı, servis sorunu uzun süre bulamadı vs vs.

    Krankta sapma belirlenince Servis bize Rektefiye ya da sorunlu parça değişimi yapamayacağını, komple sandık motor getirtilmesi gerektiğini söyledi ve bunun yaklaşık 30.000 TL'ye mal olacağını belirtti!! Motorun ise bu olaylardan önce kompresyon test sonuçları sıfır motor verilerine yakındı, yani bir sorun yoktu! Ayrıca Biz hadi olsun olsun 10-15.000 lira beklerken bu tabloyla karşılaşınca aracı servisten çıkarttık. Araç şu an yürüyor ama sorunlarımız halen çözülemedi.

    Benim sizlere sormak istediğim 2 şey var. Birincisi bu anlatmaya çalıştığım sorunlar sadece krank kaynaklı mıdır, yoksa başka bir parçada da sorun olabilir mi? Sizce nasıl çözebiliriz? Üstadların bilgisine ihtiyacımız var.

    İkinci olarak sormak istediğim husus ise; bu motoru kim toplar diye kabaca bir araştırma yaptığımızda "Bursa'dan Wankel Racing-Orhan ustanın" ismi karşımıza çıktı. Usta Hakkında bilgisi olan arkadaşlardan pm ya da yorum yoluyla bilgi alırsak çok iyi olur çünkü biz başka rotary ustası bulamadık. Güvenilir ve bilgili bir usta mıdır?? Ayrıca rotary yapan başka ustalarda varsa söylerseniz sevinirim

    Umarım derdimi anlatabilmişimdir, Biraz uzun oldu ancak şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürü borç bilirim.
    Real Cars, Real Roads.

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence krankta da bir problem yoktur servis uydurmuş olabilir..

  3. #3
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence krankta da bir problem yoktur servis uydurmuş olabilir..
    Servis zaten 323'lerin vs devrinde kalmış gibi, hiç itimadımız kalmadı. Ama bizimde aklımıza başka bir sorun gelmiyor krank'tan başka.
    Real Cars, Real Roads.

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı sorunun bir benzerini japonyada yarışta (sizle sanırım ortak bir arkadaşımız oluyor) gökhan beyle başımıza geldi.Gerekli iletişim bilgilerini pm le yolladım sorunun hallolması dileğimle selamlar.

  5. #5
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.504
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sandık motor + işçiliğe 30.000 istedilerse sizi baya öpmeye calısmıslar.En son 12.000 civarına geliyordu max.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  6. #6
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.158
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o servisi arayın tekrar ağzınıza geleni söyleyin baya rahatlarsınız
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  7. #7
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Yiğit G. ; size katılıyorum, bizi genç ve heyecanlı gören herkes bir şekilde geçirmek istiyor, para kolay kazanılıyor sanıyorlar sanırım. Sonra otomobilcilik gelişmez tabi ki. 14k lira civarı beklerken ortaya çıkan fatura şok etti bizi. Hayırlısı artık.

    @otto_skorzeny; servisten baya rahatladık zaten açıkcası

    @Burak Sarıkaya; teşekkür ederim ilginize Burak Bey
    Real Cars, Real Roads.

  8. #8
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.776
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay baskı balatadan sonra baslamissa krankla alakasi olacagini sanmiyorum ki araci deneyen servis teknikeri yolda kimbilir neler yapti..buda aşikar.dislilere baktilar mi neler degisti sanzimanda bunlari da öğrenin.. mutlaka bi yerde bi eksik var.

  9. #9
    Nameless34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle geçmiş olsun, bunları yapan ve söyleyen servisi merak ettim lütfen paylaşın kimse gitmesin oraya başına iş almasın dayaklık heriflermiş. Sorunun kranktan olacağını zannetmiyorum şanzıman ile ilgili bir sorununuz var belliki, eğer istanbulda ya da yakında iseniz Maslak Mazda-Evo ya götürün direk aracınızı,götüremeyecek durumda iseniz dahi onlara danışın ilk iş motor masrafı 12 bin tl normalde ki dediğiniz gibi ise ve yağsız kalma vs gibi ekstra bi durum olmadıysa motorunuzda bir sorun olamaz. diğer sorularınız için rotary forumumuz var RE78.NET Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum belki başına gelen bilen olabilir.

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Dişli, yağ, balata, volan dörtlüsünden birisi bence sorununuz.

  11. #11
    veliazak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    51
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazda'nın piri Adem Usta'ya danışmanızı tavsiye ederim... Bir şeyler biliyorsa yardımcı olur bu konuda, bilmiyorsa da yönlendireceği bir yerler vardır diye tahmin ediyorum...

    Mazda Ekinci Adem Usta Mehmet Akif Cad. Yüksel Sok. No:3/Merter-Güngören-İstanbul 0212 568 69 45

    Mazda Garaj'dan tavsiye ettiler derseniz daha da iyi olur...

  12. #12
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar merhabalar, mobilden girdiğim için alıntı yapamıyorum kusura bakmayın lütfen.

    Öncelikle atladığım şeyler olmuş, onlarıda yazıyım. Araç Servise ilk girdiğinde şanzıman indirilip, kontrol edildikten sonra aynı şekilde tekrar takılmış. Herhangi bir parça degişimi yok, kovan dahi açılmamış. Sorun devam edince 3'kez daha sökülüp, takıldı. Ondan sonra 'volan' değiştirilmiş, baskı balata kontrol edilmiş. En son işte ihale krank'a kaldı. Yamukluk olabilir, ama bu durup dururken nasıl olabiliyor? Neden olur bu dediğimiz zaman bir cevap alamadık.

    Levent bey; volan-balata değişti, ancak geri kalandan kaynaklanıyor olabilir.

    @aşkıns. ; şanzıman hiç kurcalanmadı, indi çıktı ama açılıp bakılmadı hiç. Haklı olabilirsiniz, içerde bir şey ters gidiyor olabilir.

    Nameless34; İzmir-Yeni Mazda servisin ismi. Yetkili bayii, sözde.

    Veliazak; abi teşekkür ederim yarın arayacağız ustayı.

    Ayrıca bu araç tamamen servis bakımlı olduğundan japonya'ya da mail atıldı garanti için. Ancak olumsuz cevap aldık maalesef. Demek ki garanti biraz hikaye oluyor.
    Real Cars, Real Roads.

  13. #13
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30.000 TL cok astronomik bi rakam olmus, zaten kendiniz motoru tekrar toplamaya kalksaniz cok daha ucuza gelir, ancak benimde hatirladigim en son sandik motor fiyati iscilik dahil 13.000 TL idi bu soyledigim de Yetkili Servis fiyati idi. Belki seal larda bir problem olmustur oda vibrasyon yapabilir. Bu konuda cok deneyimli bir arkadasim var. Soyleyecegim konuya bir goz atsin.
    LSX

  14. #14
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde bu olaydan sonra hic kompresyon aldinizmi, Krakta sapma varsa dendigi gibi mutlaka kompresyonu etkilemesi lazim
    LSX

  15. #15
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu motorlarda krank eğme eğilimi var. hatta kırabiliyor bile. bu mümkün. ama bunun bi tespiti var, dayar komparatörü krankın ağzına gösterir size yalpayı.. eğri olabilir tarzı söylemler yakışmamış servise.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  16. #16
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öyle bir şey geldi ki başımıza bizde anlayamadık tam ne olduğunu.

    @MTZ tesekkur ediyorum ilginize. Kompresyon alınmadı bir daha. Ama bu olay olmadan çok az zaman önce değerler çok iyi ve birbirine yakın. Servis 14.000 Tl olan motorlar, makyajsız yani ilk tip motorlar diyor. R3'ler 28.xxx tl imiş.

    Mehmet Gazihan; abi bizim anlamadığımız şey; madem kronik bir sorun bu, servis direk oraya yoğunlaşmalıydı. 40-50gün araba yattı serviste. Ne diye volan vs değiştirildi? Ayrıca kronikse dediğin gibi garantiye neden girmiyor? Hiç anlayamadım zaten bu garanti işini verdiğin bilgiler için tesekkur ederim abi.

    Anlaşılan o ki; bizim iyi bir ustaya ihtiyacımız var. Soruna nokta tespiti şart.
    Real Cars, Real Roads.

  17. #17
    Nameless34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baya sallamışlar küfür ettirdiler oturduğum yerde bilmiyorsan susacaksın ama nerde bizim çok bilmiş ustalarda. daha 2 ya da 3 ay önce yeni kasa motor değişimi yapan arkadaşımız oldu baskı balata ateşleme akü vs bir sürü ekstra ile 20 bin tl ye servisten çıkardım eski ile yeni kasanın arasında 1000- 1500 tl gibi bi fark olması lazım. Bu arada 2 hafta önce eski kasa motor değişimi de 8500 tl ye yapıldı yine bir arkadaşımızın mazda indirimine denk gelmiş.

    Size tavsiyem yarın Mazda Evoyu arayıp İsmail usta(Bir kişi daha vardı adını hatırlayamadım) ile görüşün konuyu ve bu İzmir servisinin söylediklerini de aktarın, telefonda da elinden geldiğince yardımcı olacaktır size.

    numarası = 0212 286 66 68

  18. #18
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bence işte volan, debriyaj değişimi sırasında bir montaj hatası söz konusu. veya bu hataya bağlı oluşan bir sorun, o da direk kranka gider.

  19. #19
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nameless34; abi ilgine teşekkür ederim.

    Orada İlk defa servise de girmedi araba, daha önce de rutin bakım yaptırdık. Demek ki genç diye ittirmeye çalıştılar, ne yazık ticaret ahlakı kalmamış bu esnaflarda. Yarın arayıp bir de MazdaEvo ile görüşelim, tekrar teşekkür ederim.
    Real Cars, Real Roads.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •