Öncelikle herkese iyi akşamlar. Yakın bir arkadaşımın başına gelen bir kaç sorun hakkında sizlere danışma ve fikir alma gereği duydum.
Olaylar 6-7 ay önce, yetkili serviste debriyaj baskı-balatası değiştirilmesi ile başladı. Bu işlemden kısa bir süre sonra 3. ve 4. Vitese zor geçme hatta vites değiştirememe sıkıntısı oldu. Araba normalden kötü yürüyor ve 3500 d/d sonra titreme yapıyordu. Aracın yürümesini engelleyen bir şey var gibiydi.
Araç bu şikayet ile tekrar servise girdi. Servis şanzımandan kaynaklı bir sorun var diyerek, söktü. Tam bilmediğim bir kaç işlem yapıldıktan sonra toplayıp denediler, aynı sorunlar halen vardı. Bunun üzerine belki krank'ta sorun vardır denildi ve ölçüm yapıldı. Krank'ta bir sapma olduğu belirlendi. Tabi bu süreçte araba 1-2 ay serviste kaldı, servis sorunu uzun süre bulamadı vs vs.
Krankta sapma belirlenince Servis bize Rektefiye ya da sorunlu parça değişimi yapamayacağını, komple sandık motor getirtilmesi gerektiğini söyledi ve bunun yaklaşık 30.000 TL'ye mal olacağını belirtti!! Motorun ise bu olaylardan önce kompresyon test sonuçları sıfır motor verilerine yakındı, yani bir sorun yoktu! Ayrıca Biz hadi olsun olsun 10-15.000 lira beklerken bu tabloyla karşılaşınca aracı servisten çıkarttık. Araç şu an yürüyor ama sorunlarımız halen çözülemedi.
Benim sizlere sormak istediğim 2 şey var. Birincisi bu anlatmaya çalıştığım sorunlar sadece krank kaynaklı mıdır, yoksa başka bir parçada da sorun olabilir mi? Sizce nasıl çözebiliriz? Üstadların bilgisine ihtiyacımız var.
İkinci olarak sormak istediğim husus ise; bu motoru kim toplar diye kabaca bir araştırma yaptığımızda "Bursa'dan Wankel Racing-Orhan ustanın" ismi karşımıza çıktı. Usta Hakkında bilgisi olan arkadaşlardan pm ya da yorum yoluyla bilgi alırsak çok iyi olur çünkü biz başka rotary ustası bulamadık. Güvenilir ve bilgili bir usta mıdır?? Ayrıca rotary yapan başka ustalarda varsa söylerseniz sevinirim
Umarım derdimi anlatabilmişimdir, Biraz uzun oldu ancak şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürü borç bilirim.