2014 3.16 hakkinda bir sorum var
aracin yokusta geri kayma ilgili davranisi nasil?
2014 3.16 hakkinda bir sorum var
aracin yokusta geri kayma ilgili davranisi nasil?
soyle birsey varmis
frene bastin . ayagini cektikten sonra 3 saniyen varmis ya frene yada gaza basman lazim yoksa arac kaymaya basliyor. yani sistem 3sn sonra devreden cikiyormus.
sunun tam kullanimi nasilki
hepiniz hayir hic kaymiyor kaymaz yazdiniz.
Hill holder zaten bu sekilde çalışıyor. Birkac saniye icinde gaza veya frene tekrar basmanız gerekiyor. Bundan öte bir sistem ariyorsanız direk yokusta aracı tutan asistan vardı Mercedeste yeni A serisinde vs opsiyon, baska markada görmedim.
Hill holderin kullanimi, ışıklarda yokusta durdunuz. Ayağınız frende. Kalkacağınız zaman frenden çektiğinizde birkac saniye freni tutar. Gaza basmanıza fırsat veriyor kaymadan.
başka bir forumda şöyle bir bilgi paylaşılmış
Yokuş Kalkış Desteği (HillHolder) Nedir?
Belli bir eğimin üzerindeki yokuşlarda aracı kaldırırken ayağı frenden çekip gaza basıp debriyajı bırakana kadar geçen zamanda otomobilin kaymasını önlemek için araç kullanımını kolaylaştırmak amacıyla yapılmış bir sistemdir.
Nasıl Çalışır?
Sistemin çalışması için yokuşun eğimi, fren ve debriyaj pedallarından gelen verileri değerlendirir.
Öncelikle frene basılmalıdır. Debriyaja bastıktan sonra 3 saniyelik süre başlar.
Fren basılı; boş viteste debriyaja basıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 1.vitese takıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basmadan freni bırakırsanız hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 3 saniyeden fazla beklerseniz freni bıraktığınızda hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; 1.vitese taktıktan sonra hareket etmek için 3 saniyeden fazla beklerseniz hillholder devrede olmayacaktır.
Aynı şartlar ters yokuşta da geri vites için geçerlidir.
Önemli: Debriyaj balatalarınızı çok zorlamamak için yokuşta kalkış esnasında süreye dikkat etmenizi öneririz. Aksi halde araç tutunurken yarım debriyaj yapmanızdan dolayı balatalar daha çabuk yıpranabilir.
ALINTIDIR
otomatikten pek anlamamda , ne gereksizmiş.Ayağını çektiginde dursun işte öyle gaza basana kadar...
Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..
aracımda aynı sekilde calısıyor. yokus dur kalklarda tam durmadan yarım debriyajla falan tuttugnuzda yada tam durmadan geri kalktıgna devreye girmiyor illa durulcak3 saniye gayet yeterli buarada kalkmak için hatta fazla bile bazen park ederken dalıyorm unutuyorm 3 saniye beklekii kaysında yerine girsin araba
manuelde alısmak lazım başta 1-2 stop ettirdim sonra cozdumkalkarken freni bırakmadıgından biraz fazla gaz vermek gerekiyor yoksa stop an meseli
![]()
1881 - 193∞
valla benim araba otomatik, zaten f30 lar tam otomatik..
neden kaysın ki?
Built to fall....
onlar hiç kaymaz ki zaten, smg ya da manuel gibi değildir, 1.16 da var manuel sadece... sıkıntı olmaz yani...
şu işi bir türlü çözemedik usta
kardeşim aldı 3.16 , araba 1 haftalık daha
yokuşta kayıyor diyor
frenden ayağını çekinde 3sn sonra falan salıyormuş geriye araba
vites kolu aynen bu
buraya yazan arkadaşların cevapları farklı gibi
bazısı kaymaz diyor, bazısı 3sn sonra kayar diyor.
ozan neden kaysın diyor?
yani bende anlamadımki basit bir sistem bu, ya kayar ya kaymaz
Hill holder denmi olup olmadıgını anlamak çok basit aslında. Ayağını frenden çektikten sonra , araç kendini geri salmadan hemen önce frenlerden böyle bi gıcırtı gelir .Tutamamaya başladığını ve frenden cektigini anlıyosunuz zaten aracın. Eğer böyle bi tepki yoksa şanzımanda sıkıntı olabilir
Frene baskı yaptığı için 3 saniyeden sonra kayması yani freni bırakması normal bir durum.
"Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir."
Hill holder düğmesin yoksa araçta otomatik hill holder vardır.
Mesela benim arabamda otomatik hillholder var.yokuşta duruyorum ayağımı frenden kaldırdıkdan 3-4 saniye sonra araba kayıyor.Zaten 3-4 saniye sürmüyor ayağınızı frenden kaldırıp gaza basmanız.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)