Ankara'ya dönünce deneyeceğim benim de içime kurt düştü :)
Printable View
Ankara'ya dönünce deneyeceğim benim de içime kurt düştü :)
Start/Stop özelliğinden dolayıda kayma yapıyor olabilir?..
yok kayıyormuş, kullanan bir arkadaşla konuştum
aslında sistemin amacı şu
bayırda, dur kalk yaparken kaydırıp arkadakine çakma..
3 saniye falan kaymıyor sonra salıyor arkaya
genede biraz saçma geldi, hiç kaymasın?
isteyen geri vitese alır geri gitmek için
aptal bir otomatik şanzıman değilki bu
Tork konvertörlü tam otomatik şanzumanda çok dik bir yokuş yoksa kaydırmaması gerekir zaten,dik bir yokuşta ise Manuel gibi salmaz kendini.İstenen şey arabanın hiç kaymaması mı?
Yokuşta da uzun süre bekledi mi gaza vermeden aracı boğmaz mı ya holder devreden çıktıktan sonra gaz vermeyince aracın torku yüksekse rölanti düşer , torku azsa motor boğulur diye biliyorum ama . Holder sistemi çok iyi bir şey özellikle bayan sürücüler için çoğu yokuşta panikliyor gaz-fran-debriyajı karıştırıyorlar :D
arkaya salmiyor hakan abi,
arac otomatik nasil salsin arkaya... arac d de iken tekerler geri geri giderse disliler filan atmasi lazim, yada stop etmesi.
sadece arabayi stop edince p ye alinca bir 50 cm kendini birakiyor, o cok tedirgin edici..
her sabah yokusta kaldiriyorum, yarin gidip 3 saniye beklicem frene gaza basmadan, bakalim geri birakacak mi?
birakirsa bomba olur
fazlaa....
yokuş kalkış sistemi benim bildiğim 80 li yıllardan beri var .. sadece yerli araçlara kadar düşünce ismi duyuldu popüler oldu.. ve en önemlisi yeni nesil debriyajlı yani manuel araçlarda hill holder daha faydalı ve etkili diye biliyorum..
yokuş yukarda otomatikde araç devamlı kaydırmadan dursa ismi hill holder olmaz otomatik el freni sistemi olurdu :)
o sistemde zaten bmw audi mercedes ve yeni nesil hemen hemen bütün otomatik araçlarda var..
manuel araçda 2 sensör var biri debriyajı biride yokuşun eğimini denetliyor yokuş yukarı halde araç kavramaya gelene kadar aracın kaymasını engelliyor..
ozan soyle yap
araci D ye al
biraz ilerle sonra frene bas
sonra freni birak 3 sn sonra ne olacak?
tamam yarin yaparim sabah ise giderken..
dik yokuşta hiç güven vermiyor, misal fethi paşa korusu çıkışı
beri turlu turlu otomatik araç kullanma fırsatı buldum
eski modeller dışında
yeni nesil otomatik şanzımanlar genel olarak belli bir sura sonra ufak ufak bırakıyor ki bu genel olarak bilerek yapılan birşey diye biliyorum şanzıman omrunu uzatmak açısından
mesela benim getzde klasik otomatik olmasına rağmen düz vitesten bir farkı yok freni bırakın yolun sonuna kadar geri geri gidiyor :D
abi ben buna benzerini yazdım kendi aracım için yasadıklarımdan (manuel ceed hill hold mevcut.)
biraz ilerleyip durmaya yakın olup (yarım debriyaj ondekinin ilermesini bekler kıvamda) ama tamamen durmadıgın takdirde ilermeye devam etmek istersem kaydırıyor arabayı normal hill holdsuz gibi .ama tamamen durup kalkmak istiyim hemen devreye giriyor gramda kaydırmadı ulus etilerin dimdik yokuşlarında bile...
devrede oldugnu yokusta dururken freni bırakıp tekrar basınca (arac hill holddan frenledigi için) fren pedalı zaten en üstte azcık basılabilen kıvamda oluyor anlayabilirsiniz net sekilde ( yada yine enazından bende busekilde)
buarada çok onemi yok ama sizdeki vitesin yuvarlatılmış degilde bundan olması lazım 3.16 lerde spor vites olmaması lazım
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225...H8WguxoTiA.jpg
evet çok dik rampada kaçırıyor ve de bunu şanzumanı korumak için yapmışlar :) yılların BMW cisiyim, ilk defa öğrenmiş olduk :)
3 saniye sonra direk saliyor anaaaaa
Sanırım bu salma olayı yakıt tüketimi içinde yapılmış olabilir. Aracın devamlı gaz vermesi yakıt tüketimini arttırıyor çünkü. Benim Audi A4 maşallah düz yolda gaza basmana gerek yok.