bağıl hız denen şeyi bilir misin? sen aracın hızını bilirsin 150 km ama diğer aracı tahmin ediyorsun 70 diye, ya 100-110 km ise o da? o zaman bağıl hıza göre 40-50 km hızla 'hareketi sizinle aynı yönde araca' vurmuş olursun bu da hem hızı düşürür hem de enerjiyi emer...
kısaca buradan ekmek çıkmaz, üzerine de mahkeme ve bilirkişi masraflarını ödersiniz, arkadaşın sağ kaldığı için yatsın kalksın Allah'a dua etsin, o hızla çarptığı şey duran ya da karşıdan gelen bir araç olsaydı sonuçlarını bir daha düşünsün... araba görevini yapmış, enerjiyi soğurmuş, kaput da katlanması gereken yerden katlanmış, aracın özelliklerinden biridir...
Şimdi gayet açıklığa kavuştu durum. Duran araca x hızla vurduğunuzda alacağınız hasar ve darbe ile hareketli araca aynı x hızında vurmak başka şeylerdir. Bağıl hıza göre konuşuyorum tabii ki. Arada hız farkı olsa da o enerjiyi iletebilmiş sonuçta öndeki araca , anormal bir durum yok gibi duruyor airbagler için.
-Fırat
bence açabileceğiniz davadan çok, 150 km ile yapılan kazada tarafınıza açılabilecek davalara hazırlıklı olun, hem kamu hem de şahsi olarak...
Dava etmek değil bence teşekür etmeniz lazım gereken herşey olmuş. kaput katlanmıs darbe emilmiş sapa saglam tek parca cizik sıyrık yok cıkmıslar arac icinden.
keza araçta resime göre muhtemelen kozmetik hatadan başka birşey yok.kapı tavan sunroof ıvır zıvır kasmamıs germemiş bişey olmamış.
bide @ghibli abi yanlıs olmasın ama arkadan 'çarpılan' araçlarda acılmıyordu galiba ön ve yanlardan devreye giriyor diye biliyorm abes birşey olmadıgı takdirde
1881 - 193∞
arkadan çarpılanlarda açılmaz benim kastettiğim zaten arkadan vurmalarda bağıl hızdan dolayı airbag açılmıyor, çok hızlı vurdum zannediyorsun ama bağıl hıza bakıyorsun 40-50... haliyle açılmıyor ayrıca airbag i tetikleyen sensör 'impact force' la çalışır, duran bir araca ya da karşıdan gelen araçla çarpıştığında oluşan impact force la arkadan vururkenki ciddi farklı çıkıyor testlerde...
Öndeki araç eğer ilerliyorsa normal bir hızda sizin çarpma hızınızı egale eder o yüzdeen airbag ın açılmaması doğal olabilir. Biz 160 ile arkadan bir arabaya çarptık öndeki aracın hızı 90 civarıydı volvo gibi bir araba airbeg açmadı
JUST A DRİVE...
Bence gayet acilmasi gereken bir durum olusmus. Euro Ncapte 64km hizla duran ve belli bir esneme limiti olan neredeyse duvara carpilan bir durum var. Simdi bu kazayla 64 le duvara carpan bir otomobili kiyaslamak yanlis olur bence.
Airbag la bu adam geberecek kadar darbe almadi acmayayim ben gibi bir durum soz konusu degildir. Airbag kafaniz direksyona yada on cama carpmasin diye vardir. Bu kazada gayet kafa one dogru gitmistir, sebebi ise elinizi kolunuzu belki bir miktar kontrol edebilirsiniz fakat kafami oynatmayacagim ben hoho diye kassaniz bile kafa gider. Bence acmaliydi.
Zamaninda Mini S ile 2004 model, boyle dar kucuk tumseklerden birinden gectim. Araba havalanmadi, lastik patlamadi, alti carpmadi. Kisacasi sadece lastik balon yapti ama arac inadina 4 airbag actiForumdan baya bir sahit vardir
![]()
Airbag olmeyin diye orada yok, yaralanma bile olmamasi icin bir yardimci. Hyundai e denecek birsey yok zaten. Airbag acmadim cunku icinden gectiler nihaha diye saka yapabilmesi lazim o airbaglerin ki orada acmasin![]()
araba hareket halinde ve de 3 teker yerden kesilmişse büyük çoğunlukla air bag açar, cbriolarda takla barları da açar.. ama buradaki durum farklı Onurcan, impact effect arkadan bir arabaya vurduğunda, statik ya da karşıdan gelen araçlara göre daha az oluyor ve de airbag açmıyor.. haa ben savunmuyorum böyle olması gerektiğini ama bu şekilde oluyor, sen 30 la giderken tıklasan açılsa ne yaparsın? peki ya 150 ile giderken 120 ile gidene vurdun açılmasını mı beklersin sonuçta aracın da belli bir algılama kapasitesi var... ben olsam şunu yapardım, 90 km hızdan sonra her çarpmada açılsın garanti olur, ama sistem farklı ...
olay netlik kazandı sonunda. ve çok faydalı bilgiler öğrendik yine.
geçmiş olsun.
Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
3 teker degil teker yerden kesilmedi. Aracin sol on lastiginde balon olmasi disinda en ufak hasari vs yoktu.
Tabiki impact efekt diger turlu daha fazla fakat aracin hasarina gore acilmasi lazimdi bana kalirsa. Ayrica burada ondeki arabanin frende olup olmadigi vs cok fazla etken ortaya cikabilir. Ben fizik muhendisi yada airbag muhendisi olarak yorum yapmadim acikcasi. Hasari kestim bence o darbeye gore acilmasi gerekiyordu![]()
carpan aracta carpilan arata kaza aninda zink diye durmuyor mu? allah allah cok enteresan geldi banada simdi bu.. ne demekse
Benzer olarak yaklaşık 90 km ile giden araca 140 ile vurmuştum sağ önden sağ yolcu hava yastığı açılmıştı.
tıklama haricindeki ufak sayılabilecek kazalarda ztn dokununca öndeki de frenliyse kaputu yarıya kadar katlaması normal, geçen gün trafikte bi yeni a6 reno 12 ye vurmuştu arkadan, kaput yoktu baktığında ama airbag açmamıştı ki kemerleri de takılıymış içindeki insanların.. şimdi a6 dandik mi oluyo![]()
Bugün çevreyolunda yarım saat arayla aynı yerde 2kaza oldu.
1.sinde 131 kavşaga erken girip refüje çıkıp ters dönerek yolun ortasında durdu. Araçtan yağ, benzin ne varsa yere aktı. Polis geldi, araç çekildi derken bi tane C2 yağın üstünde kayıp yan yola geçti, kamyonda önü boş diye hızlı geliyordu duramadı arkasından çok ağır bi şekilde vurdu c2ye... Kamyon şarampole yuvarlandı, C2de yol kenarında anca durabildi, C2de airbaglerin olması lazım, hiçbiri patlamadı... İlginç yanii, çok agır bi darbe aldı arkadan. Bu darbede açılmicakta kamyon içinden geçincemi açılcaktı![]()
İnsanları, yalan söylediklerini anlayacak kadar tanımak istemiyorum.
Arkadan çarpıldığında araç içindekiler geriye doğru savrulur airbagler direksiyon konsol ve yan direklerde. İçindekiler öne yada yana doğru savrulduğunda koruma sağlar. Arkadan darbelerde koltuğa yapışırsın hatta koltuğun başlığı iyi ayarlanmadıysa kafa geriye gideceği için boyun bile kırılabilir. O durumda airbag hiç bi işe yaramaz
Everyday I ** çapuling...
Afilli kelimeler kullanmayı sevmiyorum, isterseniz öyle de açıklayabilirim. Neyse, şu mesajı eklesem yeterinde açık olur mu ?
Zınk diye durmuş mu bu araç ? Darbeyi yiyince kaptırıp karşı şeride kadar gitmiş.
Çarpılan araç durmuyor, çarpan araçta zaten hareketli başka bir araca temastan dolayı 120+ gibi bir süratten 0 km/h gibi bir sürate düşemez. Ha 0.00001 saniye de durdu diyelim, hava yastığına yine gerek yok g kuvveti öldürmeye yeter..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)