executive accord lar crv lerde bomboş araba zaten ondan sorunsuz :)
Printable View
İşte bu yorumla siz kendinizi kandırıyorsunuz.
Daha önceki postlarda yazdık aynı şeyi yazmaya gerek yok okuyunuz.
Kalite kavramı değişkendir.
Bana göre en az masraf çıkarandır. Size göre en iyi yol tutan bir başkasına göre en konforlusudur kalite.
Herşey elbette sorunsuzluk değil fakat anket japon araçlarından memnuniyet derecesini ölçüyor ve ankete bakılırsa memnuniyet bir hayli yüksek.
sırasıyla 98 opel astra 1.6 hb 99 passat 1.6 2001 opel astra 17.dtı 2004 opel vectra 2.2 dti ve 99 bmw 320i'e bınmış biri olarak japon dıyorum ben bu 5 araçtan çok çektik özellikle 2001 astra ve vetradan elektronıksel sıkıntılarından baş edemeyıp ıkı araçtan da güzel zarar ederek sattık
Bundan önce ae101 vardı onu sattık ford ranger aldık söyliyim ki almanyanın taa bağrında üretiyorlar cıvatasına kadar her şeyi alman alalı daha 1 sene oldu ver . Elektirikli aynaları bozuldu , Kapı açılınca öten alarm bozuldu ki çok önemli bi eksiklik yolda 100 le yardırıyorken kapım açıkmış farkında bile değilim, El fireni göstergesi bozuldu el freni çekik olmadığı halde yanıyor vs.. Ranger daha performanslı daha güçlü daha kaliteli olabilir ama ae101 deki sorunsuzluk ve sürüş zevki yok. Sonuna kadar japon derim
Japonlarda donanimmi varki avrupa arabalara kiyasla.. ariza cikartsin.nekadar az ozellik okadar az ariza.ozellik istemiyosaniz ozaman soyleyinde bi klima abs esp yeter bize deyin oyle araba uretmeye devam etsinler.artik millet gozunu acti eski zamanlarda degiliz insanlar donanima bakiyor vs vs.donanim oluncada ariza ihtimali artiyor.bana gore arabanin krali mersodur.o ariza yapmiyomu sanki oda yapicak tabi.
Japon arabaları A noktasında B noktasına en sorunsuz dertsiz tasasız ama herşeyden biraz biraz şeklindeki mantıkla üretiliyor bence.
Sorun şu ki gerçekten iyi oldukları nokta sorunsuzlukları hariç artık yok çok kaliteli değiller çok donanımlı değiller çok konforlu değiller çok iyi motorları yok çok iyi yol tutuşları yok....bla bla..
Dedim ya herşeyden biraz biraz..
Özellikle seçenleri gayet iyi anlıyorum hakta veriyorum
Ama totalde hiç ama hiç iyi değiller..
alman japon kıyaslamasından ziyade japondan memnuniyet durumum hakkında geçmiş postlarda yorum yapmıştım. bildiğim kadarıyla x1 ve polo gti sahibisiniz, ikisi de elbette çok güzel araçlar ama zaten şahsen ben japonlar iyidir tüm almanlar kötüdür dememiştim :)
hiç japon arabasına bindiniz mi, kullandınız mı bilemiyorum (elbette denk gelip incelemişliğiniz vardır) belki de full paket bir 5 kasa konforu, malzeme ve işçilik kalitesi yok ama motorunun sessizliği olsun, teknoloji olarak genellikle yenilikçi olmaları olsun, modeline göre çok yakıt tüketenleri olsa dahi alınabilirliklerinin daha kolay olması nedeniyle çok tercih edilebilirliğinden ötürü olsun bla bla beni cezbediyorlar :)
elbette japon araçlarının da almana, isveçe vb.menşeilere göre eksi yanları vardır ama en sorunsuz araçlar listesinde bile ilklerdeki japon modelleri bu araçları seçilebilir kılıyor bence...
asla bir honda ya da subaru fanatiği değilimdir, modellerini hiç sevmesem de mazdanın en sorunsuz araç listesinde birinci sırada olması bile beni etkiliyor :)
(mesajınızı alıntı yaparak üzerine yorum yaptığım için kusura bakmayın, yorumlarınızı çoğunlukla beğendiğim ve son mesaj size ait olduğundan cevap vermek istedim, keyifli forumlar ...)
Japonların japon olduğu zaman 97 model "0" km toyota corolla mız vardı harika arabaydı bırakalım dı - di leri hala taş gibilerdir.
Lakin devir değişti şartlar bambaşka oldu tüm markaların yarışı ciddi seviyede premium marka araçlar ile normal araçlar arasındaki makas bile daralır hale geldi
Bugün alınan Mercedes eski Mercedes mi ? devre ayak uydurululmalı ben Mercedes e kesinlikle kızmıyorum eleştirmiyorum niye renault motoru koyuyorlar demiyorum fiyat-fayda endeks lerini konuşur hale geldik Audi için Bmw için..
Japonlar maalesef yerinde sayıyor bunu hepimiz biliyoruz çoğu ağır kimlik sorunu yaşıyor
Misal,Corolla sürekli değişiyor hadi değişti her tasarım bambaşka eskiye bi atıfta bulunma marka kimliğini taşıma yok keza civic desek bi sedan oluyor bi hatcback oluyor her kasası ayrı telden çalıyor
Motor şanzıman alternatifleri yerde sürünüyor motorlar verimsiz otm şanzıman sistemleri var mı yokmu belli değil var olanlar hala eski nesil.
Yani bişey yapma çabalarının olmaması aslen benide üzüyor biliyoruzki yapsalar yaparlar yaptıkları vakit iyi yapabiliyorlar ama yok tık yok
Yok dizel gelecek şuna gelecek buna gelecek cek-cak..
Yahu hala turbo-type r gelicek sahi ne oldu ona ya :)
Bakın diğer markalar çok iyi yapmıyor olabilir ama uğraşı ve alternatif üretme çabaları japon lara oranla takdire şayan PSA grubu otm vitesi yapma çabası içerisinde auto6r lardan geldi ler etg5-6 lara yine devam edeceklerdir motor yelpazeleri genişliyor 1.0 lar 1.2 vti lar 1.6 lar hdi lar falan filan
Renault desek EDC si var turbo beslemelei ufak hacimli motorlar dci motorlar hepsi ayrı ayrı başarılı.
Basit bir örnek Nissan daha iyi bi örnek olabilir mi sanmıyorum Renault aldı götürdü uçurdu markayı yeni nesil motorlar şanzımanlar çok iyi tasarım donanım kombinasyonlar ..
Bugün honda civic alayım deseniz sadece 1 motor alternatifi var bide LPG seçeneği var 2015 e girerken böyle bişey söz konusu olabilirmi ?
Toyota desek yine aynı yine aynı..
Maalesef ki daima dönüp dolaşıp sorunsuz luk kısmına takılmak durumunda kalacaksınız
Bi önceki yazımda yazdığım gibi hiç birşey tam olmamak kaydıyla herşeyden biraz biraz..
Günümüzde araç alıp satmak ta çok kolay yada kolay gibi geliyor insanlara, borç harç krediler vs bu yüzden de biçok insan uzun süreli sahip olmuyor aracına. Bu da algıyı değiştiriyor olabilir. çift kavramaların turbo beslemelerin ne kadar uzun ömürlü olacaklarına dair gerçekten bir fikir var mı ? merakımdan soruyorum. yepyeni araçlar şanzıman dağıtıyor turbo patlatıyor vs. bir gerçek var ki bencede japonlar daha sağlamlar birçok markaya göre ki bmw serüvenimiz oldu ki akıllara zarar töbe ettirmişti. bunda bi etkende tabiki de ülkemizdeki yakıt ve yol şartları ama..
özellikle alman otomobilleri evet çon konforlu ve güvenliler daha kalitelidirler hatta ama japon otomobili biraz duygusal bakan insanları vazgeçirtmiyor kendinden. ben direksiyona geçtiğimde araba kullandığımı hissetmek arabayı hissetmek istiyorsam tabiki de japon tercih ederim çünkü çoğu marka akülü araç gibi geliyor biraz da zekası olsa a noktasından b noktasına kendisi gidecek nerdeyse.
olay karşılaştırmaya dönecekse çok faktör var göz önünde bulundurulması gereken ama konu japon otomobillerinin sağlamlığı ve memnuniyet ise kesinlikle tartışmasız çok öndeler...
yol tutmayan, freni olmayan, içeri deli gibi ses alan, malzeme kalitesi yerlerde olan arabaları sırf sorunsuz diye çok beğeniyoruz ya bende dahil, denicek pek bişey yok..
Ahahaha guldum sana :) valla tam dolu a3 slineimda oldu, jettamda oldu, golfumde oldu... Hepsini memnunuyetsizlikten sattim... Ozellik yokmusmus. Cahil yorumdan baska bisi deil yazdiklarin
Turbooguz nickli arkadasa yazdim yukardakini
89 Ef civic hiç üzmüyor sağolsun
Kısmi olarak haklısınız :) , konu japon araçları memnuniyetimiz olduğundan donanım az da olsa (ki aynı fikirde değilim), motor seçeneği pek olmadığını düşünseniz de, uluslararası standartların en sorunsuz araç listelerinde ilk sıralarda çoğunlukla japon grubu yer alıyor. ilki de mazda :)
şahsi fikrim konuyu alman-japon ya da vw-honda karşılaştırmasından çok ae101 kasa eski aracınızdaki memnuniyetinizi bahsederek noktalayabiliriz :)
kesinlikle honda veya a/b/c marka araç fanı değilim ama japonların diğer menşeili araçlara göre daha az sorunlu olduğu fikrine haizim. bana göre hondanın sacı, boyası vb.yerleri vasata yakın olabilir, ama konu sorunsuzluksa bence ilk sıralarda :)
dediğim gibi alman grubunun kalitesini hiç tartışmıyorum bile :) ayrıca italyan araçlarını da beğenmiyorum ama bir ferrari ! :)
http://i.hizliresim.com/rd0k3P.jpg
1991 model 2000 cc mazda 626 aracım vardı.
topgear programının toyota çiftkabine yaptıklaarı kadar olmasada araca yapmadığım eziyet kalmamıştı.çok sert kullanmıştım banamısın demedi.
mazda nın mazda olduğu zamandı. iç trim kalitesi ,koltuk döşemeleri falan çok kaliteli idi. sağa sola dönen havalandırma kanalları, yan destekleri ayarlanan koltuk gibi özellikleri de cabası.
gerçi o yılların üretimi bütün caponlar çok iyiydi.
Ben japonları hep cefakar görmüşümdür.
Birazda bu işler bütçeyle alakalı, orta direk adam ne yapacak konforu, yol tutuşu, donanımı?
Sanayiye mümkün olduğunca az gitmek ister, yolda kalmak istemez.
Bunun içinde misal ae101 çok değerlidir onun için.
Fakat araca daha çok zevk anlamında bakan birazda bütçesi iyi olan adam sanayiye gitmeyi para harcamayı umursamaz.
Sürüşü yeter,konforu yada performansı yeter arada masraf çıkarsın nolcak diyebilir. Yada artık masraflar aldığım zevki bastırdı ben japona geçeyim de diyebilir;)
Benim internette yaptığım araştırmalar, okuduğum makalelerden çıkardığım sonuç.
Japonlarda mevcudu mükemmelleştirme mantığı hakim.
Dikey gelişime değil yatay gelişime önem veriyorlar.
Tempra 2.0 16v, Civic Ef sedan ve saxo 1.4i sahibi oldum. En büyük sorunları Civic çıkarttı. :D
Ailemizde hiç japon aracı olmadı fakat 2004 yılında sıfır aldığımız astra h 1.6 bir kere kontak gövdesi değişti onun haricinde hiç masraf çıkartmadı.
Japon'un tadına varmamış biri anlıyamaz ki marka fanatikliği yapmıyorum şuan mazda ve nissan hariç genelde tasarımları çok kötü oluyorlar ama sorunsuzlar, sürüş zevkleri var. Süreceğim araba lastik basınç sensörü olmasın nolucak ki veya koltuk ısıtması olmasın hiç önemli değil. Ben mekanik araba seviyorum çok fazla elektronik zımbırtıya ihtiyacım yok.
Aklıma birden şey geldi.Nette okumuştum belkide tech de.Toyota nın bir modeli için biri bilgi istiyor.Bir başkası da kendi deneyimlerini yazıyordu aynen şöyle.
3 türlü araba vardır ;
1-Bakımını yaparsın yinede sanayiyle akraba olursun.
2-Bakımını yapar güzel güzel binersin.
3-Eşek diye kullanırsın bırak bakımı arabayı yıkamazsın bile yinede banamısın demez :D
Aslında konforu donanımı yüksek japonlar da var.Bu jdm ler harici kısım bence çok güzel.Benim carisma volvo fabrikasından çıkma hollandada üretilmişti.O bende iken carismadan 40.000 km daha az yol yapmış 3 yaş eski 1.8T passata binmiştim ve carisma hem daha sessiz hem daha rahattı.O carismayla yollarda çok daha performanslı diyebileceğim almanları çok üzmüştüm.Şimdi de usdm galant vr4'üm var.Bu galanttaki donanım bir çok yeni avrupa arabada yok ki benim aracım 92 model.Elektronik gergili otomatik emniyet kemerimi diyeyim, hıza duyarlı silecek zamanlamasımı diyeyim.Böyle sebeplerden ötürü bence mazda ve mitsubishi çok hoş araçlar.Çünkü avrupa ve amerika için üretiliyorlar.
abim yıllarca nokia 3310 kullandı.
telefon düştü kalktı, başına gelmeyen kalmadı.
neredeyse hiçbir sıkıntı yaşamadı.
kullandığı süre içerisinde çok memnun kaldı.
şimdi samsung galaxy s4 kullanıyor.
sık sık işletim sisteminde takılmalar gördü.
bazen de ısınma problemleri yaşadı.
şarj cihazı giriş yeri ve bataryası da arıza yapmıştı.
geçenlerde telefonlardan konu açıldığında bu durumu konuşmuştuk.
"hangisi daha iyi bi telefon abi?" diye sordum: "nokia" dedi.
... ... ....
fatih isminde bi arkadaşım (adaşım) 96 model corolla kullandı uzun süre.
onca zaman hiç kafasını ağrıtmamış.
düzenli bakımları dışında hiç uğramamış servise.
3 yıldır da bi önceki kasa jetta kullanıyor.
hatırladığı kadarıyla bu süre zarfında;
dsg'si değişmiş ve cd çalar arıza vermiş.
bir sıkıntısı daha var demişti ama hatırlayamadım.
yine zaman geçti, konusu açıldı.
"hangisi daha iyi bi araç?" diye sormuştum: "corolla" demişti.
... ... ...
iyi/kötü kıyaslamasında insanımızın genelinde şu yargı var:
sorunsuzsa iyi, sorun çıkarırsa kötü.
yani: sen hiç uğraşmadan, sıradan, basit;
iş görsün yeter kıvamında üret kardeşim... sorun çıkarmazsan iyisin.
yani: sen istediğin kadar uğraş, çabala, geceni gündüzüne kat;
istediğin kadar teknoloji yap kardeşim... kafamı ağrıtırsan kötüsün.
japon ve sorunsuzluk diyince aklıma hemen top gear ekibinin hiluxa yaptıkları geliyor:D
Öncelikle babamın sahip olduğu honda'ları yazayım.
93' civic
98' civic
06' civic
Dergiye yazıyor oluşum, aynı zamanda f1'de eğitmenlik yapmış olmamdan dolayı çok fazla otomobili test ettim. Birkaçınada sahip oldum.
Honda'ları hiç bozamadık bu bir gerçek. Bakım haricinde hiç birinin servise gittiğini hatırlamıyorum. Almanlar arada ufak tefek şeler yapabiliyorlar doğrudur.
Ama! babamın sahip olduğu honda'ların arasında 15 yaş olmasına rağmen hepsi 4 ileri otomatik vitesti. Motorları da keza aynı şekilde.
Ekonomik bir araç almak için valide'nin kullandığı vtec2'yi satıp araç bakmaya başladık. Başladığımız anda japon'lar zaten elenmişlerdi.
hala 4 ileri veya cvt şanzımanlı arabalar satmaları bana kalırsa skandal. Juke istediler 1.6 benzinli cvt şanzıman var, kaçarak uzaklaştık.
Juke'un rakibi captur'da 1.2t + edc opsiyonu var, civic'in karşısında dünya kadar motor seçeneği ve şanzıman seçeneği var.
Ayrıca hiç bir civic çok iyi yol tutmuyor, direksiyonları hissiz, koltukları desteksiz, donanım desen zaten yok. Kim alır? Benzini düşünmeyen, bozulmasın diyen babam kafasında insanlar.
Kesinlikle tercih meselesi bu konu, bana hitap etmiyor ancak bir başkasına hitap edebilir.
Sonuç olarak valide'ye 1.2tsi golf 7 aldık, honda'dan sonra bu çok lüks diyor, o arabadan anlamaz belki ama bende aynısını düşünüyorum.
@Fatih; ben araçların elektronik doluluğundan ve bunların sıkıntı yaratıp yaratmamasından bahsetmiyorum.
kullanıcıya nitelik olarak neler sunduklarından bahsediyorum.
günümüzde adam akıllı araç yapan tek bir japon var benim için, o da mazda.
10 yıldır yan gelip yatan diğerlerinin aksine tasarım, kalite ve de teknik anlamda ciddi ilerleme yaptı.
tasarımı etkileyici, işçilik ve malzemesi kaliteli, motoru teknolojik, frenleri güven veren ve sağlam yol tutan araçları var mazda'nın.
bütün bunlar üzerine yoğunlaşmış bi mazda isterse yılda bir arıza versin; canı sağolsun.
işte tüm bunları bana sunan araç beni memnun eder.
uzun uzadıya yazılacak bi konu ama olay şimdi japon, ingiliz, alman, fransız savaşına döner... :)
5 Yıl vti ye bindim, bu zaman zarfında bana arıza yapan iki şey oldu oda biri marş otomatigi, birde şarj dinamosu,
2 yıl fransıza (106 gti) bindim, annem oğlum kumara batsaydin daha iyiydi dedi, durum o kadar vahimdiki anlayın. :)
Hocam verdiğiniz örneklerden yola çıktım.
Ne kadar teknolojik olursa olsun sorun çıkartıyorsa bizim için "iyi" kategorisine girmiyor. Yanlış mıyım?
Basit düz ama kafam ve cebim rahat ben örneklerden bunu çıkardım.
Senede 1 defa sanayiye giden araca bende kötü demek elbette ama 3 tekeri sanayiyen 1 tekeri bana çalışan araç, çok iyi yol tutsada harika frenleri olsa da çok az yaksada benim için kötü araçtır.
Savaşa şuana kadar dönmedi hocam küçümseme olmazsa da döneceğini sanmıyorum.
Uzun uzun yazabilirsiniz.:D
Rx-7 kullanicisi olarak diyecegim tek sey; rx-7lerden uzak dur abi. Kanser gibi cebinde ne varsa yiyip bitiriyor ve yinede birakamiyorsun verdigi zevkten dolayi :D
Supra mk4'e, 200sx s13/s14'e, civic ek4'e, r32 gtst'ye sahip oldum ama hicbirisi bukadar masrafli degildi, tabi rx-7nin zevkinide vermiyorlardi..
japon olarak honda toyota nissan ve mazda kullandım kesınlıkle kalite konfor sürüş güvenlık vs. kesınlıkle Mazda aralarında en iyisi
Bir aracın iyi/kötü olduğu sanayiye veya servise uğrama sıklığıyla ölçülmez adaş. :)
avrupa mantığıyla paralel olarak benim için kötü araç şudur;
kullanışlılık, genişlik, konfor gibi konularda zayıf kalan,
sınıfının beklentilerini yerine getirmeyen, (vansa bagaj, spor araçsa yol tutuş ve performans vs...)
frenleri güven vermeyen, virajlara korkarak girdiğiniz,
kısa zamanda dört bir yanından takır tukur sesler gelen,
aşırı sıklıkla arıza veren ve tüm bu saydıklarımı harmanlayan araçtır kötü araç.
bakın; golf'e hemen her avrupa ülkesi sınıf lideri gözüyle bakar ama belli bi kesim için öyle değildir.
neden? ya marka düşmanlığından ya da en başta tahmin ettiğiniz gibi dsg şanzuman sebebiyle...
hem testlerden hem de çevremden edindiklerimden söylüyorum;
hayatımda golf'ün kalitesinden, frenajından, viraj alışından, konforundan, kullanışlılığından, genişliğinden ve sürüşünden dert eden görmedim.
araç bunları en optimum şekillde yerine getiren bi araç. sınıf lideri çoğu memleklette.
ancak şu dsg'nin ömrü içerisinde mutlaka bir kere de olsa arıza vermesi bazı müşterilerin gözünde golf'ü bitiriyor.
aracın yukarıda sayılan onca artısı adamın gözünde siliinip gidiyor, hele bir de garanti yardımcı olmamışsa...
bir de belli başlı modeller dışında pek kötü veya memnun kalınmayan araç yok artık.
hemen her model üzerine düşeni ortalamalar dahilinde yapabiliyor.
ha kimi x modelden, kimi de y modelden memnun kalır.
ben audi'den memnun kalmayıp bmw'ye dönüş yapan da biliyorum;
civic'e teneke deyip focus'ta huzuru bulan da biliyorum.
hatta darkmoon daha önce kullandığı a5'ten çok sonata'dan memnun kaldım demişti.
beklentilerle alakalı bi durum ve bu bağlamda benim için japonlar ancak "iyi" otomobiller kategorisindedir.
şahsen "çok iyi" dersem premium markalara, onların emeklerine ve sunduklarına ayıp olur.
ayrıca japonlarda nasıl mazda'yı hepsinden öne koyduysam;
daihatsu da o kadar kötü bi japondur benim için unutmadan.
diğer konu; 3 tekeri sanayiye, 1 tekeri de sahibine çalışan araç da kalmadı artık.
günümüzde araçların kronik sıkıntıları büyük ölçüde bitti.
zamanında çok sorunlu denilen opel ve hyundai dahi kronik sıkıntılarını büyük ölçüde bitirdiler.
hatta şu an bu markalar müşteri memnuniyeti ve sorunsuzlukta neredeyse başı çekiyorlar.
son olarak bütçesi 80-90.000 tl kadar olan bi arkadaşıma 2 hafta önce zorla mazda 3 aldırdım. :)
süpansiyonunun sertliği dığında şu an memnun ötesi durumda kendisi.
görüştürebilirim kendisiyle, araç hakkında bilgi almak isteyen olursa.
marka takıntısı olduğum düşünülmesin diye söyledim...
Hocam sizden beklediğim güzel bir yazıydı:)
Çok teşekkür ederim, sağolun.
@Fatih; ben teşekkür ederim. :)
@denizhandinc; aksine eski kasa yeni kasadan daha tombul ve hantaldı. hatta eski kasa mazda 3'lerin burnu alay konusuydu. zevklere birşey diyemeyiz ama yeni kasa jliet gibi. özellikle kırmızısı o kadar etkileyici ki arkadaşın aracının yanından geçen birçok kişinin aracı incelemeye başladığını ve bazılarının arkadaşımdan araç hakkında bilgi aldıklarına tanık oldum.
http://i.hizliresim.com/PEAMkO.jpg