Cok manıpulasyon yapıp,pıyasayı bozuyorsun. Doların dusmesı gucune gıdıyor,güçlu turkıye yi durduramıyacaksın...
Cok manıpulasyon yapıp,pıyasayı bozuyorsun. Doların dusmesı gucune gıdıyor,güçlu turkıye yi durduramıyacaksın...
Ben Doların ciddi ciddi bu aralıklarda oyalanacağını düşünüyorum. Evveli günde yazdığım gibi; bedelli askerlik ve imar affı ile devlet güzel bir hamle yaptı ve kendi kasasını yarın olabilecek kötü senaryolara müdahale için dolduruyor. Diğer yandan dün açıklanan birçok kalemde ötv komple kaldırılması (beyaz eşya vs) 1600 cc altı araçlarda 15 puan ötv indirimi, yiyecek sektörünün bir kısmında yinbe vergi indirimi vs birçok adımda TÜKETİCİ GÜVEN ENDEKSİ ni tekrar güvenilir kısma çekebilmek için. Bunların hepsi toplamda ise KREDİ DERECELENDİREM KURULUŞLARINDAN iyi puan alabilmek için. Yani tekrar ediyorum sevelim sevmeyelim adamlar şimdi artık halka değil dışarıya oynuyorlar. Demokrasinin bugunu bulup seçilmeyi becermişlerdi, şimdide dış ekonomik olguların bugunu buldular ve puanlarını düzeltecekler. İçeri yatırımı artıracaklar. Dolar bence belli süre agredsif çıkışı yapamayacak
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
abi bedelli imar affı falan çoktan fiyatlandı onlar bütçeye getiri diye
kaldıki içeriden gelecek paranın anlamı parayı sağ cepten sol cebe koymaktır
yoksa %7 faizle euroliboru içeriden borçlansa millet koşa koşa alırdı
önemli olan yabancı yatırımcıyı dövizi ülkeye çekmek
dünkü vergi indirimleri de piyasaya bahane oldu bütçe açığı olarak fiyatlandı
"gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."
Anlamadın benim dediğimi. Devletin elindeki para artıyor diyorum. Vatandaşın cebinde olan baya büyük bir kısım devletin eline geçiyor. Bunuda birşey satmadan hizmet satarak yapıyor bu defa. Bu para ne işe yarar? Döviz alım satımına katkı tabiki sağlarda. Esas devletin cebinde kalmayan para bir şekilde tekrar cebine girdi. Bu günden güne müdehale gücünü artıran birşey devlet için. Yarın batacak büyük firmaların borcunu ödemek içinde kullanabileceği paraları biriktiriyor şuan. Fiyatlama dediğimiz ise herzaman anlık birşey değildir. Bu para bedelli artırıldıkça, imar affı uzatıldıkça geleceği için gücüde etkiside artıyor. Diğer aldığı kararlar ise seni beni tüketime tekrar alıştırmak amaçlı. Oda hemen fiyatlanamaz. Ama tüketici endeksini artırır
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Döviz nasıl çıkar-iner..
Alıntıdır.
Teorik olarak sistem içinde birinin dövizi satıp diğerinin alması,paranın x hesabından,y hesabına geçmesi dövizin fiyatında düşüş ya da yükseliş yönünde bir etkisi olmaz ancak sistem içine dahil olacak ve arzı arttıracak,ya da sistem dışına çıkacak arzı azaltacak işlemler dövizin fiyatı üzerinde etkili olur.
Örneğin birileri döviz satın alıp ya da bankadaki döviz tevdiat hesabındaki dövizini çekip yastık altına atar ya da yurt dışına gönderirse bu sistem içinden çıkış olduğu için döviz fiyatını yükseltici yönde etki yapar.
Tersine yurt dışından yabancı bir fon gelip burada türk lirası varlıklara yatırım yaparsa sistem içindeki döviz arzı arttığı için döviz fiyatlarını düşürücü yönde etki eder.
Teorik olarak ,yapılacak dış borç ödemeleri ve cari açık finansmanı için sistem dışına çıkan döviz miktarı kadar,bunu dengeleyecek tutarda taze yeni döviz miktarı sistem içinde girmez döviz arzında bir azalma olursa o zaman döviz fiyatlarında yükseliş devam edecektir.Ancak siyasi ve ekonomik koşullarda yabancı yatırımcı güveni sağlanırsa o zaman sistem içine girecek döviz arzını arttıracağı için döviz fiyatlarında bir düşme olabilir.''
Şimdi bu ÖTV ve KDV indirimi yapıldı otomobiller için.Bu otomobil satışlarına bir artısı olucaktır azda olsa.peki bu artış doviz'in yükselmesine sebep olmazmı ?
Bu arabalar euro azda olsa dolar ile alınıyor.Bankalardan kredi çekiliyor bankada size bu parayı vermek için oda borçlanıyor.
Sonrada cari açık arttı deniyor yanlışmıyım ?
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
doğrusunuz
zaten 16 yıldır büyüme dediğimiz şey ve ekonomiyi iyi götüren olay da bu
bankalar kazanır plaza çalışanı kazanır devlet kazanır vs ama en çok üreten kazanır yani bize aracı satan firma
bizi 16 yıldır idare eden ise küresel anlamdaki ucuz krediler ve özelleştirmelerdi
şimdi bunlar bitti krediler 2 karına çıktı özelleştirilecek bir şey kalmadı
şu son 2 ayı rezerv bozarak faiz arttırarak geçirdik ama net rezervlerde tükenmek üzere ve yüksek faiz ekonomiyi durduruyor
"gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."
Valla arkadaşlar cevremde görüyordum kimse yanlış anlamasın ama don değiştirir gibi araba değiştirenler vardı.Senesi dolmadan araba değişiyordu.Yazık günah valla.Parası olan içinde diyorum (benim görüşüm).Bu paralar hep yurt dışına gitti işte şimdide niye böyle oldu oluyor onu anlamıyorum.
cevremde görüyordum mk3 leon var satıyor golf un yenisi gelmiş hop golf ondan jettaya ordan passat'a ondan bmw'ye bunlarda hep borçlanarak yapılıyor.
yahu mk3 leon ile yeni golf ün donanım olarak ekstra ne gibi elzem bir fark geldide alma ihtiyacı değiştirme ihtiyacı duyuldu.
yazık valla forumda görüyordum satılık bölümünde.yeni iphone çıkmış satılık bölümünde bir eskisi satılık ilanları hemen açılıyor.
biz üretmiyoruz tüketiyoruz sonra cin japon videolarında görünce ya abi adamlar hala eski telefon kullanıyor diyoruz.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
Vay canım Papazım konuşuyor
YouTube
Geçenlerde bi toplantıda otomotivciler şöyle bişeyden bahsettiler, önceden sövüyodum ya "tüketicinin finansmana ulaşımının kolaylaştırılması lazım" diyorlardı paso. Hiç fiyatların manyaklığından, ÖTV oranlarının saçmalığından bahsetmiyorlardı. "Adam 50.000 TL kredi alsın, 100 bin TL'ye Symbol'ü çakalım, o bankaya borçlansın, ben arabamı satayım da" kafasındalardı, iyice bi taraflarına girince aaaaaaah diye zıpladılar.
Bu aya kadar mevcut satışları girdikleri sistemi olan birkaç firma, bu program aracılığıyla analiz yaptıklarında 2019 Türkiye otomobil satışı toplam 350.000 civarında kalıyormuş.
ÖTV'de 20-25 puanlık indirim yapılması halinde bu rakamın 500.000'e çıktığını, bu anlamda devletin vergi gelirlerinin azalmak yerine artacağını söylemişlerdi. Toplantıda, çalıştığım kurumun yetkilisi "buna dair elinizde bir hesap var mı" dedi, evet dediler, tamam dedi, bunları bana sunun, Bakanlıkla görüşeceğiz demişti birkaç hafta önce. Bunun üzerine mi yaşanan bir gelişmedir bilemiyorum ama; 350 binin 500 bine çıkması sırf araç satışından değil, sigorta, benzin, MTV vs. gibi başka "dolaylı" kalemler üzerinde de vergi geliri anlamında olumlu katkıda bulunacak diyorlardı.
Bu aşamada en azından otomotiv için belki olumlu bi gelişme olabilir ama bugün de "bu ay ihracat rekoru kırıldı" vs diyorlardı, o anlamda otomobilden coşacak ithalatı isterler mi, işin o kısmı da var...
Bence sadece Türkiye içinde üretilen araçlara vergi indirimi yapılmalıydı. Yani hacme göre değil. Mantıklı olan ülke içinde istihdam sağlayan fabrikaların satışlarını arttırmaktır.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
Evet neden yerlilik oranı üzerinden ÖTv sıfırlanmadı veya direkt %15 gibi bir seviyeye çekilmedi ki. Yani TR'de fabrikası olan marka ve modelleri kapsıyacak bir vergi indirimi ile çok çok daha başarılı bir çalışma yapılabilirdi.
bunları hepsi kısa vadeli çözümler sektörü 1 sene ayakta tutabilirz doğru ama önemli olan o kazandığımız 1 senede hastayı ameliyat etmemiz
turizmde bile ziyaretçi sayısı %30 artarken turizm geliri sadece %1 artıyor
üzümün çöpüne armudun sapına kaldık akılcı politikalar ile bunları düzeltmemiz lazım
"gafleti, zılleti ve cehaleti tattık. sıra sefalette."
Tabi, söylediklerinize katılıyorum, bunlar kısa vadeli, "kurtarma" çözümleri. Adamlar elektrikliye bile vergiyi çaktılar baksanıza, "aaa burası boş kalmış yaauv" diye![]()
Bu ihracat rekoru içinde kendi yorumum verilerin manipüle edildiği yönünde. Hatırlarsanız 1-2 hafta önce ihracatın kapsamı genişletilmişti en basitinden yabancıya satılan daire bile ihracat sayılmaya başlanmıştı ben bu yüzden rekorun çok gerçekçi olduğunu sanmıyorum. Bundan sonra hep buralarda seyredecektir.
Superb
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)