https://www.youtube.com/watch?v=gULFUHcUs8E
boyle robotik tesis veya uretim bandi kurmak cok mu zor?
Printable View
https://www.youtube.com/watch?v=gULFUHcUs8E
boyle robotik tesis veya uretim bandi kurmak cok mu zor?
Bandı kurmanın maliyeti birşey değil de (uzun vadeli yatırım olarak bakıldığında/ devlet bütçesi için örneğin),
o tasarımı yapacak, dizaynı oluşturacak, satın alması /satış sonrası organizasyonunu kuracak ekibi bir araya getirmek.
knowhow dı patent ti derken zor yani. Şimdi başlasan 10 yılda bir yerlere gelinir sanırım.
Bu tür işlerde önceki postum da yazdığım gibi yeniden yapmak yerine olanı geliştirmek daha mantıklı bence.
Videodaki ölçekte bir tesis 100 belki daha fazla milyon USD ye falan yapılır sanırım.
Benım avatarımla nıck ım ıle konunun ne alakası var ben taraflı bır görüş paylaşmadım ki.Attıgınız linke de anlam veremedım pek samimi gelmedi vw dedıgınız marka ürettigi motorlarıyla güvenlik sistemleriyle şanzımanlarıyla otomotiv sektörüne yön veren marka. istiyosanız tartışalımda sizin görüşünüz bir yere çıkmaz
Bu gün hangi marka ürettiği aracın her parçasına amblemini basabiliyor? Fransız peugeot citroen araçların motoru alman malı, almanın kullandığı multijetle italyanın kullandığı aynı. Bunlar gayet doğal şeyler önemli parçaların hepsi dışardan alınıyor demişsin karoser önemsizmi oluyor? Arabanın iskeleti, şasesi, kasasını üretiyoruz motor kadar önemlidir oda. Ben şunada inanıyorum iç pazardan gelen siparişe 4 ay sonra anca araç verebiliriz diyen bu markalar zamanla o otobüsün motorunu şanzımanını ıvırını zıvırına üreticek hale gelecektir zamanla. Tabi MAN'dan alınan motorun üretilenden daha ucuza gelmesi gibi bir saçmalık varsa kimse elini yok yere taşın altına koymaz doğal olarak. SÜTRAK diye bir markamız var mesela, hatrı sayılır markaların araçlarına klima, buzdolabı tedarik eden bir Türk markası.
Otokarın, türkkarın vs ürettiği araçlar şuan bir ısuzudan bin kat daha sağlam midibüs bazında, otobüs olarakta Mercedesten mandan ciddi uygun fiyatlara alınıp aynı işi aynı şekilde gören yerli markalar var.
Biz otomobil yapalım, motoru şanzımanı dışarıdan alalım, kaynağını insan yapsın yine olur. Yeter ki şu ülkenin tezeller gibi güleryüz gibi türkkar gibi markaları olsun. Yav yetkili birisini bulup araç talep ediyoruz sonra bizi arayan 4 ay süre veriyor. Sebep üretilecek olanların tamamının ihracat bazında satılmış olması. Bu büyük bir gururdur bu ülke için motor şanzıman üretmemişiz belki ama otobüs üretmişiz biz, Made in Turkey yazıyor Türk malı olarak dünyaya ihrac ediliyor. Gemlik fabrikasının önünden her geçişte İlhan Mansızın senegale attığı goldeki hazzı yaşıyorum ben motoru şanzımanı üretmiyoruz diye sövelimmi geçerken?
ayrıca bazı markaları bilemiycem ama Temsanın hiçte arkadaşın dediği gibi frenleri Alman, Kliması yurtdışı camı yurtdışı değil.
camlar Bursa, Klima Safkar http://www.safkar.com.tr/
frenler Bursa
ve açıkçası hiçte sanmıyorumki temsa bunca ekipmanı yerli alıyorken daha düşük kalitedeki rakipleri kalksın bunları yurtdışından tedarik etsin.
adanayı bilenleri için konuşim şu an pencereden aşağı baksınlar turuncu servisler Güleryüz,Yeşiller Tezeller, Kırmızı büyükler otokar üşenmedim hepsininde teker teker fotosunu çektim olurdu iddia edilir diye her birininde üzerinde SAFKAR klima var ama o buraya özgü bir durummu bilmiyorum çok iddia edemiycem fakat direk temsadaki arkadaşıma sordum Temsa yurtiçi yurtdışı ayırtmaksızın belli aşırı az adetde modeller hariç %90 safkar yani yerli arkadaşlar.
safkar yurtdışından parça alıyodur dicekler şimdi keşke safkar türk malı üretiyo demeseydin
Yaa herkesin ne demek istedigini anladiniz da isinize gelmiyor, deniyor ki symbol, fluence, linea ne kadar turk otomobiliyse, bu yerli otomobil de anca o kadar turk otomobili olur deniyor
arkadaşım asıl anlamayan siz oluyorsunuz eğer bu şekilde anlıyorsanız.
Türk üretimi Renault yada Fiat aldığınız zaman Renault fransayımı zengin ediyorsunuz yoksa Türkiye Cumhuriyeti içersindemi kalıyor o para?
türkiye ait türk üretimi olan türk malı olan araba motoru değil ford Lamborghini bile olsa onu satın aldınmı kimi zengin ediyorsunuz?
komple arabayı alarak vergiler öncesi 30bintlye gelen arabanın 30bin tlsin büyük çoğunluğu renaulta gidiyor değilmi?
ya türkiyede üretilen türk markasından aldınmı kime gidiyor firmanın kazandığı para?
yemişim %75i %51 i vs ya , yemişim yok şu motormuşu yok camını mamını ya.
yapsın yurdum almayı düşünürüm abartı sıkıntılarıda olmazsa gururlada binerim kardeşim sen gavurları zengin et vw lere bin saygı duyarım ama izin ver bir yüzümüz gülsün bukadarda küçük görme insanlarımızı okadarda beceriksiz değiliz.
keşke üretebilsek ama
onlarca, yuzlerce, mühendis, bilim adamı ve uzmanın ***** davadan dolayı fişlenerek kurumdan atıldığı
ihtiyaç kalmadı diye işine son verilen insanların yerine yüzlercesinin sadece yandaşlıgına bakılıp sınavsız işe alındığı tubitak mı otomobil üretecek..?
hayırlısı be gülüm...
:) Yazını tebessümle okudum, yukarıda yazdığın markaların birinde 2 sene çalıştım.
Hatta sütrak tan da hizmet alıyorduk. Sana çok net bir örnek vereyim neden üretilmediğini yada üretmediğimizi anla.
Öncelikle üretici ürettiği malı makul bir fiyata satmalı ki pazarda yeri olsun. Sen ürünü süper üret ama rekabetçi bir fiyat ile pazara sunmaz isen elinde kalır.
Yani adam üretirken her parçanın civatanın bile hesabını yapıyor, çok ince hesaplar dönüyor maliyet kısmında emin ol.
Örneğe gelirsek eğer, Sütrak klima için teklif verdi çin den alınan parçanın net 4 katı.
Üretici de düşündü bu araca garanti veriyorum, 2 sene de 1 bozulsa 4 defa zaten değişime gelmez.
Dolayısıyla ucuz olanı tercih etti. Ben olsam ben de öyle yapardım.
Rekabet konusunda ayrı bir örnek vereyim sana.
Otokar M2010 diye bir minibüs üretti ki bu forumda okuyan herkes Otokar'ın ürettiği Magiruslar'a en az bir kere binmiştir.
Sonra karsan Jest diye bir araç çıkardı piyasaya yanlış hatırlamıyorsam ilk çıktığında ~30K TL kadar ucuzdu.
Ne oldu git bak şimdi gebze harem hattına jest 10 tane ise m2010 1 tanedir.
İşin içine ticari kaygılar girdiğinde işin rengi değişir emin ol. Önemli parça dediğim aksamlar (sana göre önemsiz olabilir) bu güne gelene kadar ne acı tecrübeler ile üretilmiştir.
Biz burda basit bir timing ayarı / sensör ayarı yapamazken. Adam kalkmış çatır çatır çalışan Milyon km lerce test ettiği bir motor üretmiş.
Kusura bakma ama karoser planlayıp yapmak, yan sanayiye ölçü verip kalıp yaptırtı frp parça üretmekten çok daha komplike ve önemli bir iş benim gözümde.
Ben de bir Türk evladı olarak isterim ki iç piyasadan tedarik edelim ama e- de - mez - sin.
Maçanı sıkıp sen 3x e üretiyorsun biz sana x paraya verelim dediğinde elin ecnebisi yok kardeş ben üretirim ilerde de geliştiririm deseydin bu gün biz satıyor olurduk.
Ama toplumsal olarak bir işi en kolay yoldan nasıl yaparız diye düşündüğümüz için bizden bir *** olmaz.
İşini iyi yapan, üreten katkısı olan daha doğrusu ülkeye katma değeri olan şeyler yapmak lazım.
Artık üretim her yerde adam bisküviyi bile yurt dışında üretip ülke içine satıyor niye maliyet.
Sen kimsede olmayanı üretirsen o fikir sen de gelişir ise o zaman ayağa kalkarsın.
Muhendisim, farkli bir sektorde argede calistim
Her sektorde de argede calisan arkadasim var, bu ulke kac patent kac know how sahibi? Lafla yurumuyor bu gemi
Araç üretmek sıkıntı değil.Ürettiğiniz malı pazarlamak önemli.Koç'a bu sektöre gir denildi ,devlet olarak sana gerekli desteği verelim dediler bu riski göze almadı.Neden alsın ki Türkiye'de otomobil sektörünü zaten elinde tutuyor ve kar majıda her sene yükseklerde bu şirketin.Bizim ülkemizde yerli malı kullanılmaz.Hanginiz beyaz eşyada vestele yöneliyor veya termikelden ürün alıyorda yerli otomobil alacak.Bence bugünü değerlendirmeden önce geçmişe bakıp neden Türkiye'de sanayi sektöründe bu sektör 1-2 ailenin elinde bunu sormak gerekli
Çinli klima üreticisinin 4e 1 verdiği fiyatı tercih eden, 2 yıl garanti süresince şu kadar bozulur şöyle olur diye düşünenle aynı fikirdesin, Otokarın yıllar sonra adam gibi insan taşımak için tasarlayıp ürettiği o m2010 yerine alternatif olarak Karsanın ürettiği fiyatı haliyle kalitesi, içindekinin can güvenliği düşük olan aracın tercih edimeside gayet normal o zaman imkanın olsa bir clio yerine bir a3ü yada bir mercedesi tercih etmezsin heralde. Hatta çin malı gelly'ler var karanlıkta kedi gözlü mercedesleri andırıyor sana göre onlar daha mantıklı o zaman. Ticari araç kar amacı önemli olan diyebilirin, o zaman scanianın dafın diğerlerinin iki katı fiyatlara sattığı çekicilerde gereksiz.
Ucuz olan her zaman ucuz değildir. Hele ticari araçta hiç değildir. Kaliteden ödün verilerek sağlanan ucuzluğu tercih etmem şahsen, ama ikiside aynı işimi görücekse belli standartlar sağlanmışsa tabiki ucuzu tercih ederim.
Üretimin nerde olduğu değil kimin ürettiği önemli, bir dünya otomobil fabrikası var bu ülkede ama biz üretmiyoruz, clionun arka kapısında türk malı yazsada değil kardeşim o renault bildiğin fransızın renaultu. Peugeot fransızın mesela banane koyduğu motor almansa..
amacım tartışmak değil, zaten konu çok farklı yerlere kayıyor otokarla karsanı kıyaslayıp birine pahalı diyorsun e ötekide gayet türk markası.
Bir bi *** yapamayız beceremiyoruz diye konuşuyorsun, sütraktan daha ucuz ama dandik olan çin malı klimanın tercih edilmesindeki doğruluğu anlatıyosun.
Kasanin patenti alincak fiat renault toyotadan icinede disardan aldigimiz teknolojiyi koycaz.
Zamanlada bu teknolojiyi ilerleticez ilerletebilirsek ata bindiniz uzaga gittiniz
Şimdi baştan sona okumadım ama şunları yazmak istiyorum.
Cms dünyanın tüm premium markalarına jant üfretiyorda bu markaya yapamazmı?, Dönmez debriyaj tüm premium markalara baskı, balata, disk vs üretiyorda bu markaya üretemezmi (beşer balatada olur tabi), lassa bu markaya lastik veremzmi? Uğur glass, dora glass tüm markaların camını döküyor buna dökemezmi? sevl kablo, çağlar kablo tüm dünyada bilinmiş kablo üreticisi bu markaya kablo veremzmi?
Geriye beyin (tüm dünya bosch siemens den alıyor gocunmuyor sende al nolacak), motor (işe başlarken sende git reno grubundan, psa grubundan alarak başla nolacak). Saç kısmı zaten bildiğin pres.
Yani niye üretilemesin?
Çok farklı açılardan bakıyoruz olaylara o yüzden uzlaşmamız mümkün değil.
Senin eleştirdiğin o çin malı ürün bu gün istanbulda yürüyen 900 otobüste çatır çatır çalışıyor.
O araca o klimayı takmayı planlayan adamlar emin ol bu işi senden de benden de iyi biliyor.
otokar la karsan kıyasını maalesef ki anlamamışsın.
yazımı bir daha oku istersen daha net anlayacaksın.
Ayrıca biraz sakin yüklenme kendine bu kadar :)
Espriden anlamıyorsun belli :)
Ne söyledin ki cevap veremedim. Bahsettiğin firmada çalıştım 2 sene.
Her gün 350 tane otobüsün bakımı yapılıyordu sabahlara kadar. Yerli üretim olan araçların. ( bence önemli aksamları yabancı olsa da)
Karsa - Otokar'ı kıyaslarım çünkü ikisi de aynı amaca hizmet etmek için üretilmiş aynı sınıfta iki araç.
Bir fabrikanın amacı kar etmektir, yani üretip satmak. Karsan öyle girdi ki piyasaya otokar artık neredeyse üretmiyor M2010'u
Nerde kaldı kendi üretimi. Sen önce ticari hayatın gerçeklerini gör sonra tartışalım.
Yazdıklarımda seni aşağılayan ya da rahatsız edecek bir şey yoktu. Kaldı ki benim adamlığımı tartışmak senin haddin değil.
Genel olarak yazdıklarına bakıyorum gereksiz agresif bir uslubun var o yüzden yineliyorum yüklenme kendine bu kadar.
Ben de sen kadar istiyorum bu ülkeden bir marka çıksın üstünde adımız yazsın.
Ama bunun için yıllara sari çalışmak lazım, ha dedin mi olmaz.
Forumun amacı da bu tartışıp konuşmak paylaşmak. Kavga etmek değil.
İmzamı oku ben çok feyz alıyorum, sen de alırsın. Bir de imla / yazım kuralı diye birşey vardır.
Bakkal defteri gibi yazmazsan yazdıkların daha okunmaya değer olur.
hocam bugün ruslar bile herkesin ti'ye aldığı lada vestayı üretime koyup satmayı planlıyorsa Türkiyenin bu işi yapamamasının tek sebebi vergilerdir. Mühendismi yok ,işçimi yok, hammadde mi yok bunlarında tek sebebi canla başla çalışacakları bir işyerinde çalışmıyor olmalarıdır
yiğit aslında şuan dunya geneli , üretim maliyetini düşürmek adına zaten bu yola başvuruyor
bizde başlangıç olarak boyle yurumeliyiz, bizde sıfırdan herşeyi yapıcak arge yok bunu yoneticek iş yapıcak , sermaye koyucak adamda yok herkes para kazanma derdinde geliştirme değil
arge demek para harcamak demek bizim turklerin tarzı değil al sat temiz :D
Keisnlikle katiliyorum. Zaten bircok firma motor argelerini ortak yapip ortak motorlari kullaniyor maliyeti dusurmek icin. Bizde basta motoru sanzimani alalim koymaz. Yeterki bir yerden baslansin sasesi kaportasi bize ait turk otomobili diyebilelim. Oyle spor falanda olmasin herkesin kullanabilicegi 4 kapili sedan giris seviyesi birsey olsun ki gelistirebilelim kullanici yorumlari geri donsun.
Ya pazarlamada sıkıntı yok.
Bir zamanlar şahin doğan ucuz olduğu için çok sattı.
Üretilirse yine aynısı olur. Millet sahip çıkar.
Aman Allahım ne torpiller ne torpiller dönerdi. Araçlar saklanır üstleri örtülür exclusive müşterilere nüfuzlu yada zenginlere ayrılırdı. Sene 93-94 te 350-400 milyon civarı fiyatları vardı tahminim şimdinin 35-40bin tlsine falan tekabül eder. Dediğiniz gibi satarkende belki enflasyondur sebebi ama sağlam karla satılıyordu.
Ulan Harbiden Müthişsiniz..
Yaw Bi otomobil üretmeye kalksak yemin ediyorum bu Forumdan çıkar sadece mühendisi teknikeri testerı kaportacısı uzmanı bilirkişisi..
Ama yok Hastalık Gene bizim hastalık..
Şu işin olmayacağına yorduğunuz kafanın Onda 1 ini Olacağına yorsanız kimseye gerek kalmadan prototipini yapacak güce sadece konuya yazanlar sahip ama Yok diyorum ya genlerimize yapışmış o hastalık.. Biz Yapamayız Hastalığı!!
İki post arda arda olacak ama hakettiniz :)
Şu an şu foruma sorsak hangisi diye; ya Alman Arabası diyecek yada Japon, yaw işte o adamların bundan 70 yıl önce kafasını sokacak bir evleri bile yoktu savaştan büyük hezimetlerle çıkmışlardı.. Şimdi ? Şimdi tüm dünyaya teknoloji satıyorlar hatta zamanındaki en büyük düşmanlarına bile, adamların intikam alma şekline bak..
Bizde hala way efendim motoru kim yapacak, sensörü kim takacak, satılırmı, pahalımı olur v.s. Kurtulmamız lazım bu kafadan hemde acilen.. Daha iyisini yaptırabilecek gençlikte eforda var bizde.. Yeterki yapılmak isensin..
Hepimiz birer tük olarak doğup amerikan olarak yaşıyoruz maalesef hayranlığımız sayesinde ve ne yazıkki sadece tüketmek tarafındayız..
Çoğu zaman boş konuşuyor, duyduklarımızı tekrar ediyoruz.. Mal ve hizmet üretmekten kaçındığımız gibi fikir üretmekte zor geliyor. Hal böyle olunca içinden çıkılmaz bir köylü kurnazlığı ve günübirlik göçebe yaşam stratejisiyle yaw dışarda daha ucuza var onu alıverelim diyoruz..
Yetti artık yetti.. üretilsin bir araba elektirikli yada içten yanmalı hiç bir işe yaramaz ise de istihdam olur iş olur ekmek olur.. Taşıma suyla dönen değirmeniz, araba çöplüğüne dönecek yakında ülkemiz.. Ve aldığımız borçlerda patlayacak yakında dötüzde..
Lütfen niye yapamayacağımızı yazmasın artık hiç kimse anlaşıldıki bu konuda aşılamaz bir öğrenilmiş çaresizlik histerisine kapılmışız toplum olarak.. Nasıl yapılabiliri konuşalım lütfen!!
Kabaca 30-35 maaşa alınıyordu sıfır şahin. 1994 yılında 128 milyon gibi bir rakama satılıyordu. O zamanlar memur maaşları 4 milyon gibi bir şeydi. Bu günkü rakama uyarlamaya çalışırsak tahmini 70-80.000 gibi rakamlara ulaşırız ki bu şahin. SLX filan almak meseleydi ki en az 3 ay süre bekleniyordu. Samara ise 20 milyon peşin kalanı aylık 500.000 filan taksitle net hatırlamıyorum ama 50 milyon gibi bir rakama giriş yapmıştı memlekete. O yüzden memlekette samara epey bir var.
nasıl bir memleketse bir yanda ninesi fransada üniversiteye gitmiş , yok robertde okumuş,galatasarayda fln olan abartı entel tipler var bir yanda bel soğukluğu olduğunda köpekle sevişerek geçeceğine inananlar, eşşekle oynaşanlar.. :)
yokmu bunun ortası ya? :)
beyler bir şaseye ki artık şase denen kavram bile kalmadı unibody diye tabir edilen sistem var buna delikler açıp kaynatıp 4 amotisör, 4 fren takıp motor şanzımanla yürütemeyeceksek ölelim biz.
araba dediğiniz nedir ya gözünüzü sevim? tata araba yapıyor ya hemde o çok dehşet diye bilinen vw 1.4 tdi motorunu koyuyor bu aracı Hindistanlılar yapıyor.
hiç bir Hindistanlıyla çalıştınızmı bilmiyorum Kanada İngiltere Avustralya hamam böceği gibi Hintli kaynıyor yemin olsun kahvemin siparişini ben Hintliye vermezdim sabahları ya adamlar matematik dehası ama mühendislikmi, montaj yeteneğimi, tamirmi, otomasyonmu? şaka yapıyor olmalısınız.
Hintli araba yaptıysa ben F1 arabası yine yaparım emin olun.
Nerde görülmüş sömürge ülkesinin üretim yaptığı..?
kusura bakmayın ama hindistan dediğimiz smürü ülkesi 1961 yılına kadar portekizlilerin sömürgesi altında kalmıştır ki yanlışım varsa düzeltin 1946 yılına kadarda ingilizlerin sömürüsü altındadır.(portekizle beraber sömürmüştür) ve bugün 61den 50 yıl sonra tata diye bizim bile ülkemizde kullandığımız bir marka var ki tata 1954 te sömürü döneminde kuralan bir fabrikadır.
lütfen yanlış anlaşılmasın sorunuza cevap vermek için yazdım :)
Bahrain' de yılın yarısı kalıyorum neredeyse, arap ve hintlilerin hepsi ingiliz ve amerikan somurgesidir. Bahrain'de ki amerikan donanmasini gorsen bir devlet askeri kadar amerikan askeri ucak gemisi ve destroyer var.
piyonlar aslinda yaptiklari hic birseye sahip degiller.
haklısın anlıyorum fakat sömürü geçmişi çok eskilere dayanan bi millet hidular..
o tarihlere kadar Hindistanın ekmeğini yedi portekiz-ingiltere..
Bizi sömürmeye geçtiğimiz yüzyıl başladılar. Çok yeni teknikler deniyorlar çok büyük paralar götürüyorlar.
Benim son 50 yıldan çıkardığım özet,
Üretip kazanmamızı, Paramızın cebimizde kalmasını, Güçlü ve Rahat yaşamamızı istemiyorlar. ülkeyi Devamlı bölmek parçalamak kavga dövüş çıkarmak gayretindeler.
Allah hesaplarını başlarına geçirsin
Hayırlı Cumalar..
bakış açısına yada yanlış veya doğru olduğunuz ile ilgili yorum yapmıyorum yanlış anlamayın.
fakat askeri personel,cephane ve Amerikan üstleri ile ilgili bakacak olursak bu duruma o halde Almanya rezalet.
bugün Almanyada Kaiserslauten ve Ramstein üstleri tek başına bizim birçok şehrimizden büyük üstler ve içersinde bırakın büyük sayılacak cephaneleri dünya savaşı 3ü başlatmadan önce Nükler füzelere bile başvurmadan bitirecek hacimde güç var.
Bahraine bende sayısız kez gittim açık konuşim Bahraindekini bir şey sanıyorsanız birde Amerikalıları Almanyada görmenizi tavsiye ederim..
amin İNŞALLAH. dedikleriniz çok doğru fakat konunun başından beri söylenen şey aslında satır aralarında yatıyor yani demek istiyorum ki ülkelerinde üretilen onlara ait bir marka var ve burda hep konuşulan gibi para o ülkeye gidiyor. tabi sömürü ülkesi oldupu için kendi üretip kendi kazandığı parayı başkaları alıyor o ayrı mevzu.dediğimiz şey aslında aynı kapıya çıkıyor ama ben bir köşeden siz başka köşeden geliyorsunuz ama sonuç aynı :)
bir de bahrain ile ilgili olan kısımla bilgim yok fakat bu hinduların bile baskı altında ki dediklerineze göre birilerine uşaklık ederek bunu yapıyorlar. biz öyle yada böyle bu işin altından kalkarız yeter ki önümüz iç sebeplerden dolayı ( kendi insanımız ve politikalar ) için kesilmesin.
fiili sömürü altında değiliz sonuç olarak ( tabi bunlar benim görüşüm )