Octane Nickli Üyeden Alıntı
Şu durumu atlıyorsunuz, sayın otomobil forumu üyeleri.
Yağ pompası ve devirdaim pompası, krank döndükçe çalışır. Yani otomobil çalışmadığı zaman da yağ ve su sirkülasyonu oluyor motorun içinde. Tekerlekler yerde ve araç viteste, teker döndükçe motor çalışır aslında. Ateşleme yapmayacağı, yakıt göndermeyeceği ve patlama olmayacağı için ısınmaz hatta, çünkü devirdaim çalışıyor.
Bazı araçların devirdaim pompalarının çarkları yönlüdür. O zaman, örneğin araç 1. vitesteyse ve geri geri sürükleniyorsa pompa başarılı şekilde su göndermeyebilir. Geri geri çekilirken radyatör de verimli şekilde soğumayacağı için sıkıntılı tabi.
Burada şu durum var, araç diyelim ki geri viteste, ve ilk fotodaki gibi geri geri çekiliyor. Burada aracın yağ ve devirdaim pompası verimli çalışıyor olsa bile, sürat yükselince, normalde devir kesicisi olan devri aşacaktır. İşte sorunların kalını da burada başlayacaktır. Aktarma güçlüyse, balatadan kaydırmaz ise subab piston birbirine tabi ki geçecektir. Hele ki vites terste kalmışsa büyük rezalet.
Sadece şunu söylüyorum, diyelim ki dik bir yokuştan aşağı iniyorsunuz, 5. viteste 80le giderken kontağı kapattınız. Yağlama ve soğutma yönünden problem olmayacaktır, pompalar çalışacaktır fakat yanma odasında patlama olmadığı için oluşan direnç(vakum, sürtünme vs.) nedeniyle yavaşlayıp duracaksınızdır. Ama yine 80le 1. viteste giderseniz, ister çalışsın ister çalışmasın, araç corvette değilse 1. viteste 105 yapmıyorsa sıkıntı çok büyük.
Her halükarda, vitesteki bir aracı böyle çekmek şerefsizliktir.