Açıkcası bu işin bir okulu varsa gidip öğrenmek isterim layığıyla :)
onun dışında seyir halinde yan vermek en azından şuan için benim adıma mümkün değil
ilk etapta ilk kalkış ve sıfır olayını becermem gerekiyor sonrası zamanla olur inşallah :)
Printable View
Edit olmadığı için; Açıyı debriyajla ayarlamak dediğim; debriyajı ne kadar bırakırsanız aracınız yeni lastiklerle o kadar iyi tutunup açıyı daraltır, direksiyonun yönüne göre hareket eder.
sizin yanlayamadığınız arkadan itiş araç ne öncelikle?
her araçla düzgün yanlayamazsınız, önce bunu kafanızdan silin
kilitli diff olması şart yoksa yanlamaz savrulursunuz, bu arada büyük fark var
araçta kilitli diff varmı?
birde tcs, aps, ecs ,esp, mcs hepsini kapatmanız şarttır.
abi bence yaparsın ya, geniş bi göbeğe gelmeden çek el frenini boz dengeyi, indirip debriyajla gaza yüklenip debriyajı bıraktın mı gerisi direksiyon kontrolu.
Debriyaja bas devri getir ortalara birden debriyajdan çekip gaza asılın bir kıç atar ama rx8i bilemem nasıl tepki verir
rx8 ile yanlayamamanız imkansız, lsd diff varmış
elektronik sistemlerin kapalı olduğundan emin olun, kesin birşey açık kalmıştır
https://www.youtube.com/watch?v=AN56Oy_eqXs
evet dediğiniz gibi bişeyler açık kalmış onları kapatıp yeniden deneyeceğim
Forumda antalyadan siyah rx8 olan arkadaşın videoları var link bulamadım ama onada sorabilrisiniz rx8 kolay yanlayan bi alet :D
ben birazda arabaya kıyamıyorum açıkcası yoksa bi başlasam devamı gelebilecek gibi :)
Önce bütün sistemleri kapatıp bomboş bi alanda arabayı savurun. Araba ne durumda ne tepki veriyor onu öğrenin,daha sonra göbek vs. dönmeye başlayın tam açıyı verir göbeği dönmeyi başlarsınız sonra araba tam ters bi tepki verir eğer hakim değilseniz en iyi ihtimalle spin atarsınız. O yüzden önce boş bi alanda çözmek lazım arabayı.
Yanlayan arkadaşlara özellikler sormak istediğim bir soru var
Sağ tarafa yanlayarak dönebilyormusunuz?Benim büyük ihtimal yapamayacağım bir şey daha bu.sola yan verebilirim gibi ama sağ çok çok zor yada imkansız
Bende tam olarak bilmiyorum ama youtubeda "PİLOTHKN" adında Mazda RX8 sahibi bi abi var.
Link atayım size;
https://www.youtube.com/user/pilothkn/videos
Çok deli yanlıyor reis :)
emreee ugra bı arada dukkanada yanlayalım:D:D
Abi bu işte bi pert feda etmiş biri olarak söyliyim,
Buradan yazılanlar ile bu işi canlı yapmak arasında çok fark var piyasada isim yapmış kişiler bile gizliden patlayıp araba toplatıyorsa ciddi anlamda riskli bir iş :)
Elektronik zımbırtıların tamamını kapattıktan sonra arkalara kolay lastik temin edebileceğin ölçüde jant takıp boş alanlarda başla
Ne kadar pratik yaparsan o kadar soğukkanlı olursun :)
Boş alan kısmında ısrar ediyorum arabanın temiz olduğundan bahsetmiştin yazık olmasın
İstediğin kadar video izle yada yazı oku direksiyondayken karşına bariyeri yada kaldırımı almak çok başka :)
İyi eğlenceler :)
herhalde en güzel yöntem el frenini çekip direksiyonu gitmek istediğiniz yönün tam tersine döndürüp gaza bas çek yapmaktır bana göre
Herkesin her şeyi en iyi bildiği bir ortamda, bilmediğini açık bir şekilde söylemek.. Takdir edilesi
abi kesinlikle gitmek istediğin yere bak. Korkup acaba patlarmıyım dediğim yere değil,gitmeyi istediğin yöne.
Gerisini yazmışlar.
rx-8 diger rwd lerden farkli oldugu icin uzmanlik ister.
Tork ayaginizin altinda bmw lerdeki ve baska araclardaki kadar yoktur.
kendinize uygun devir araligini bulmaniz gerekli ve cikislarda donuslerde kopmasi icin (lastiklerinizi yipranmamis kabul ediyorum) debriyaji tokatlamaniz gerekir özellikle rx-8 de debriyaj tokatlama isini iyi cozmelisiniz.
Tabiki lastik yanlamaya calistiginiz asfaltta cok önemli , lastiklerinizin modelini bilmiyorum ama pist lastigi ise arkalara cikma takmanizi öneririm.
Onun disinda kasanin yapisi cok rijit oldugundan dolayi kontralari rahatlikla kavrarsiniz.R3 lerin sizin emirlerinize gosterdigi tepki muazzam oyuzden arkasi koptuktan sonra kontrol etmesi kolay sadece biraz pratik lazim