bu bir mesaj mı oluyor şimdi
Printable View
Sadik gecmeyiz olur biter :D Zaten tunel patlamazsa metrobus yola daliyor.
açılış ne zamandı beyler, alkışlamaya gidelim.
Bu arada bir işçi marmaraydaki sızıntıları tamir edeyim derken ölmüştü.
O değilde o sızıntılar gerçekten sadece borularla mı alakalı, yoksa tünelde gerçekten sızıntı var mı? Benim bildiğim bücür japonlar böyle bir ihmalle kaçıp gitmezler.
Gerçekten varsa çok tehlikeli.
başkanım aydınlar bizii:))) @cem
o sizin dediğiniz köprülerdede olabilir yaklaşık 40 senedir hizmetteler
Köprüyle tünel aynı şey değil. Tüneller her zaman daha risklidir.
Tabiki türkiyede 10larca tünel var, hepsi şuana kadar büyük bir faciaya sebep olmadı henüz. Ancak türkiye sürücü profili göz önüne alındığında olamaz diye bir şey yoktur.
Tabi ki şunu da söyliyeyim, ben yeterli önlemlerin alındığını düşünüyorum, hani işin içinde ihalelerde fesat olsaydı dahi gereken önlemlerin mutlaka alınacağına inanmaktayım.
Ancak avrupa standartlarında yeterli olan önlemlerin 1 tık fazlasının türkiyede uygulanması gerektiğine inanmaktayım. Zira trafik cezaları çok yetersiz, ve ehliyet kursları eğitimler v.s bildiğin yalan dolan bir halt değiştirmeyen bir zihniyette sürücü eğitimi veriliyor.
Şunu söyliyeyim o tünellerde bir facia yaşansa kaza sebepli, sevmediğim halde hükümeti yada devleti suçlamam, ülkemin sürücülerinin durumu belli, çok kişi abart egzoz takıp o tünele video çekmek için girecek görürsünüz.
Umarız apaçiliklerini kazasız atlatırlar.
Yorumları okuduktan sonra korkmaya başladım, hiç böyle ihtimalleri düşünmemiştim :D
Avrasya Tuneli'nden geciş ucreti belli oldu - Guncel Haberler
Linkte güvenlik önlemleri yer alıyor öğrenmek isteyenler...
Tünel uzunluğu (deniz altından): 3.34 km
Toplam tünel uzunluğu: 5.4 km
Güzergah uzunluğu: 14.6 km
Yolculuk süresi: 15 dk
Maliyeti: 1.3 milyar $
Tüneldeki şerit sayısı: 2x2
Günlük araç geçiş sayısı: 120 bin
Tüneldeki en derin nokta: -106.4 m
Tüneldeki hız sınırı (Saatte): 70 km uff.
Tünelin iç çapı: 12.5 m
Tüneldeki eğim: % 5