araba çok yakmıyo agaa benzin çok pahalı ,asla besleyen yemini düşünmez diyenlerdenim ama şimdi motorin speç :D
Printable View
araba çok yakmıyo agaa benzin çok pahalı ,asla besleyen yemini düşünmez diyenlerdenim ama şimdi motorin speç :D
Her konuda zıt kalma çabanız var..a4 ile megan arasında ''lüks'' farkı yok diyorsanız bir daha araştırmanızı öneririm..Lüks dediğiniz konu parayla doğru orantılı..Buzdolabı 1.4 a4'te yeterli lüksü bulamadınız mı ? Hemen üst kata çıkıp 3.0 tdi exclusive bilmem ne purple,bentley deri paketli a4 istiyorum dersiniz,megan'da bunu yapamazsınız işte,lüks budur..
benim zıt kalma çabam yok. sen a4ü lüks olarak görüyorsan görmeye devam edebilirsin. bana göre a4 audinin bütçesi düşük kesime de hitap etmek için ürettiği bir araçtır.
örneğin ben fakir sayılırım ve Türkiye için a4 almayı düşündüğüm araçlar arasında. lüks bir tarafını da göremedim açıkcası. Hatta renoda o paraya 2 katı özellikler olabilen üst sınıf araçlara da geçebilirsiniz.
Aynı parayla Moskova için ise minimum 3.5-4cc bir glk x6 veya a6 düşünüyorum açıkcası. Hatta b.kunu çıkarıp bir iri yarı amerikan birşeyler mi alsam dediğimde oluyor.
dediğiniz exclusive bilmemne purple yapmak isteyen adam lpg takmak için mi 3.0 TDI alıyor. dizelde mi kullanacak lpg yi? neyse hayatta başarılar dilerim. a4 şirokko v.s lüks olmuşsa güzel ülkemde, hepinize lüks bir yaşam diliyorum tüm saygımla.
@GokhanRS sizce 354000 tl bir A4 için lüks müdür??
İnceyi çakanlar şukulasın :D
Lpg takmam, lpg li araç almam, alanı da sevmem :)) şaka bir yana bence araçların yakıtından çok insanların her şeye ( içki, sigara, iddia, gereksiz harcamalar) paraları veripte kendisini ve ailesini gece gündüz yaz kış yağmurda çamurda taşıyan araçlarına bütçe ayırmaması mesele. Yani benzinli araca lpg takmak değil, lpg li araca daha az yaksın diye küçük enjektör takan veya kıstıran milletiz . Ben buna üzülüyorum. Arkadaşın babası suzuki swift 1.3 4x4 aldı, lpg taktırdı ve 4 çekerse çok yakmasın diye arka dingili (4 çeker sistemi parçası neyse) çıkarttırdı araba sadece önden çeker oldu :)) zihniyeti değişmek lazım her şeyden önce... Ben doğru bulmuyorum sonuç olarak ve mekanikten anlayan adamın aracına lpg takacagini düşünmüyorum.
Tamda tahmin ettiğim cevap, ben yurdışında bu paraya daha lüksüne binebiliyorum,ben size bunu mu sormuşum ? Ben meganla a4 arasında fark var diyorum siz bana aynı paraya daha lüksünü alabiliyorum moskova'da diyorsunuz,a4 audinin ucuz modelidir diyorsunuz,tdi almış ama ona lpg takılmaz diyorsunuz.Yazdığımla alakasız olan herşeyi diyorsunuz..a4 bu ülkede her zaman lüks klasmandaydı ve megan'dan daha lükstü bunu diyorum size..
Neden bizde bu zihniyet degismez? Luks arabaysa Lpg takilmaz... Neden kardesim?
Ekonomi yapmak suc mu? Adam s kasa konforu yasayacak ama ekonomi istiyor. O zaman hybrid alanlarda sacmalik yapiyor. Kocaa jipler,S kasa,7 kasa vs hybrid. Hatta spor araba var i8 vs gibi...
Yahu S500 aldik, sıfır. Ertesi gun Lpg taktik. O zaman 160 euro ya almistik. Yada sifir A6 V6 benzinli aldik,hemen lpg yi taktik...
Kullanilicaksa ekonomi yapmak bir gorgudur,yasam bicimidir...
Toplu tasimayi kullanmakda ayni ekonomidir.
Gelismisligin(zenginligin) göstergesi,herkesin araba sahibi
olmasi degil,zenginlerin toplu tasima kullanmasidir...
Konumuza dönecek olursak. lpg ye karşı değilim ancak benim lüksten anladığım x5 x6 mercedesin üst sınıfları v.s gibi premium araçlarda olmasını garipsiyorum ancak saygıda duyarım aşağılamam takabilir.
Bunun cevabını ben nasıl veriyim sana. ben kendim için konuşursam fakir olduğumu anladım a4 alabilecek param olsa dahi. zira bu rakam türkiye şartlarında benim için çok. bir aracı 1 yıllık çalışmandan çok daha fazla bir sürede almak zorunda kalıyorsan bence bu fakirlik sayılır. sen belki zengin olabilirsin ben gelirini bilmem, giderini bilmem. umarım zengin olursun, değil isen. ancak vw bana göre standart aile arabası, sadece türkiyede lüks görülebilen bir araçtır. cc nin burada 2nci elleri 5-8 bin usd.
benin seninle tartışmak istemiyorum. lpg konusunda bana audinin 3.0 tdi örneğini veren sizsiniz. bana göre audi a4 lüks değil. yani en azından düşük modellerinin türkiyede 354bin tl ye çıktığını duymamıştım. şu saatten sonra lüks olduğunu da düşünmeye başlarım belki.
ancak halâ gözümde megane sınıfında değişen bir şey olmadı yani. ancak lüks fiyatla orantılıysa siz onun lüks olduğunu düşünebilirsiniz. a4ün türkiyede lüks olmadığını düşünen insan sayısı, lüks olduğunu düşenenler kadar vardır eminim ki. zaten bu da anca türkiye de böyledir. yine de bence o araca binmek için asgari ücretlinin 200 aydan fazla taksit ödemek zorunda olması lüks yapmıyor, ülkemizin bir utancı yapar anca.
ben halâ aynı fikrimdeyim. a4 meganedan lüks değil bana göre. sadece daha kaliteli ve sağlam bir araç. megane 3 yıla dağılır a4 10 yıl dağılmadan binilebilir gözümde.
sırf fiyatı 300den 600bin tl lere kadar çıkabiliyor olması a4ü lüks yapıyorsa tamam istediğiniz olsun lüks diyin a4 lüks olsun :)
millet olarak bu araçları lüks olarak kabullenmişseniz sümbüle 90, cliolara 130bin, megane lara 200+bin tl ödemek hepimize müstehak o zaman.
Anlamak istemiyorsanız anlatamam..Lpg hakkında bir tane kelime yazmamışım,megan ile a4 arasında lüks kıstası yeterli gelmiyorsa size hani ikiside denk diyorsanız hala ? a4'ü 3.0tdi yaparsınız,8 sayfa donanım koyarsınız bide üstüne exclusive yapabilirsiniz ama meganda böyle bir durum yok diyorum,lüks=para diyorum size..Ama nasıl anlıyorsanız ''dizele lpg takacak öylemi'' ye getirdiniz konuyu..
Bugün forumada sorsanız çıkıp halkada sorsanız 3 serisi,a4,c megan'dan lüks müdür diye sorun..Cevaplar fifti fifti mi yoksa beklediğinizin aksine mi siz görün..Türkiye'de yaşıyoruz,Monaco'da yaşasaydım benimde lüks kıstasım S65 olurdu, altına halk arabası derdim..Lüksün kıstası yoktur RR'ı lüks bulmayıp altın kaplatanda var..
Bence luks kabul edilen araclardan hiz sabitleyicileri de soksunler, uzun yolda sabitleyip az yaktiriyorlar falan ne gerek var fakirligin luzumu yok yani :)
peki o zaman şöyle anlatayım. audi a4 bizim özbek şöförümüze verdiğimiz bir araç. yani şuan aktif kullanabildiğim bir araç. hafızalı koltuk v.s gibi gereksiz özellikleri dahi mevcut. koltuk ısıtma v.s gibi şeyleri saymaya gerek yok, onlar burada dacia nın bile standart özelliği olmuş.
yinede sağlamlığı ve uzun zamandır arıza çıkarmaması tr ye döndüğümde bana alayım diye düşündürtmüştü. tabi 354bin tl ye çıktığını bilmiyordum. kaldı ki içi çok dar bir araç bildiğin içi normalde beni bunaltan bir araç. sırf sağlamlığına tav olmuştum ki şu duyduğum fiyatla soğumaya başladım bile.
bu araç güzel ülkemizde lüks durumuna düşmüşse yorum dahi yapmak istemiyorum artık. umarım bir gün bazı ülkelerdeki gibi paket servis veya giydirme yapılan reklam aracı durumuna düşer.
ancak ben sizlerin aslında bu araçların lüks olmadığını halkımızın fakir bırakıldığını düşünmenizi dilerdim ancak durumdan memnunsanız sorun yok. a4 lüks bir araç oluversin ne diyebilirim.
demekki tr de lüks=para imiş :D
range filan binen arkadaşlar demekki hiperlüksler.
Takılacak araba var takılmayacak araba var.Ama bu ayırımı yapacak şey aracın fiyatı değil.Gündelik kullanacağım 500k lık arabaya bile lpg takarım bakmam yaşına,ama zevk için kullanacağım 100 liralık c5 corvette e takmam mesela..
Mercedes BMW forumları aslan besleyen yemini düşünmez diye yıllardır sallayan daha sonra da bunca yıldır enayilik yapmışım diyen amcalarla dolu. Dediğiniz araçları Türkiye'de alalım da sonra düşünürüz lpg fakir işimi diye. E200 kompresör benzinde yaklaşık 1 lira yakarken LPG ile 50 kuruş yakıyordu. LPG sistemi varken benzinde biniyordum sonra enayiliğime veryansın ettim :)
Luks araca lpg takilmasini yadirgayanin ruh hali pek iyi değil bence.
Neden daha uyguna araci kullanmak varken pahali kullanayim. Luks arac satin almak ayri birsey kullanirken ilave maliyete katlanmak ayri birsey. Veya belki ben cevreviyim çevreyi daha fazla kirletmek istemiyorum.
Mesela İngiliz kraliyet ailesinin araclari da lpglidir.
Ben lpg islerini donusumden dolayı sevmiyorum. Ama imkanim varsa fabrika cikisi lpgli terci ederim. Civic i10gibi.