Ben bir kaç yıldır Güvenlik amiri ve koruma olarak çalışıyorum. öncesinde 10 yıla yakın çıkma parça ve hurdacılık yaptım. Bizim dükkanımız Renault du ama Fiat, WV gurubu ve PSA gurubu da yoğun çalıştım.
Printable View
Tüm yazılanları okudum, @Ertekin isimli kullanıcı bu işi daha önce yaptığı için en doğru bilgileri vermiş, diğer bazı yazanların fikirleri ancak plaza ofislerinde uygulanır.
Kısadan bir iki de ben yazayım.
1) Çıkmacılık işi para işidir. Aslında her işi para işidir ama çıkmacılıkta 100 lira sermayenle 500 lira iş yapamazsın, çek, senet vs adı geçmez. Çünkü malı alırken para bir yana mal bir yanadır, hatta paranın bir kısmını almadan önce verirsin. Satarkende para ve mal bir yana konur. Veresiye yoktur.
2) Neyi ne ile satacağını iyi bilmen gerekir.
3) Emniyetin devamlı takibinde olursun.
4) Sigortaların iadelerini toplayarak başlayabilirsin. Sigortalar iadelerini bir yıl için ihale ile satar. Yani yılın bir zamanında 1 yıl süreli olarak örneğin İstanbul iadesini ihale ile bir rakama satar. Bunu biri alır ve sonra o kişi marka ve bölge bazında bir yıl için tekrar satar. Sen çıkmacı olarak gidersin örneğin Renault binek araç için Anadolu sigortanın, İstanbul Anadolu yakası iade parçalarını toplama hakkını o kişiden alırsın. O kişi gelen iade e-postalarını sana iletir ve gider parçayı alırsın. 1 yıl için o ihaleyi kaça alacağı kazancın için çok önemli ve kritiktir. Çünkü o ihaleyi başta alanda sonra satanda işini çok iyi bilen biridir.
5) Çok sabırlı olman gerekir. Yeni parça işi gibi değildir. Çünkü karşında parçayı almaya gelen müşteriye göre senin 100 lira istediğin parçanın sana maliyeti 1 liradır ve senden o düşünceyle alış veriş yapmak ister.
Yazacak çok şey var ama buraya sığdırmak çok zor. Daha önce söylendiği gibi bir çıkmacıda en az iki yıl çalışman gerekecektir. Ancak birçok çıkmacı işe adam alırken çok seçici davranır. Seçici derken parçayı iyi bilme ve iş tecrübesini söylemiyorum, kriterler başka.
Birden çok markayı yapmak çok büyük para, yer, bilgi, kaynak ve güvenilir eleman gerektirir. Sen bu işe başlarken değil çok marka, bir markanın belirli bir modeli ve yıl aralığı ile başlaman gerek. Bunun için bile en az günümüz şartlarına 500.000 TL sadece parça için sermaye gerekir.
Yurt disi ornegi ile Turkiye'ye fikir vermek icin yazmadim aslinda...
Turkiye de sanirim en buyuk iki sorundan bir tanesi mal temini...
Turkiye'de bu isi yapan arkadaslarinda, onlardan mal alanlarinda Allah yardimcisi olsun. Zira mal temini zor, urunler degerli ve boyle olunca da kavgasida fazla oluyor... BUrada hararet yapmis, sanziman bozulmus arabayi 100-150 dolardan baslayan fiyatlarla aliyorsun cogu zaman...
Tamircilik, cikmacilik, geri donusum vs gibi meslekler Turkiye icin hala 'degersiz' gorunuyor... Maalesef statu hala onemli... Ben suan hobimi is olarak yaptigim icin mutluluguma bakarim. Onun keyfi ayri...
Bende buraya geldigimde birisi ile Junkyard isine girecektim. 1milyon250bin dolarlik bir yer vardi... Arkadas yatirim yapacakti ama sonra baska bir isi secti.
konu sayesinde çıkmacılara karşı bakış açım değişti
Hayal edilen şekilde; düzenli, tertipli, uygun fiyatlı yapmak Türkiye sınırları içerisinde ütopya'dan öteye gidemez. Olmaz, olamaz, yapılamaz. Hem Türkiyede hem yurtdışında çıkmacı (hurdacı) tanıyorum.
Bütün forumun bildiği gibi Jaguar ile uğraşıyoruz ki biz yurtdışından sıfır parça ithal ettiğimiz halde bazı kritik sıfırı pahalı olan ürünleri de elimizde çıkma olarak tutuyoruz ki çıkma parçadan nefret ederim. Özellikle beni çıkma parça için arayan olduğu zaman direkt çıkmacının numarasını veririm ki normalde parçacılar çıkmacı ile konuşur fiyat alır üzerine kar koyar müşteriye söyler. Ben onu bile yapmıyorum bak öyle nefret ediyorum.
Ve bu işi yapacak olan kişi tam anlamıyla vicdansız ve çingene olması gerekiyor. Nedenleri ve karşılaştığım olayları anlatayım.
1- Arabanın marka modelini bile bilmeyen adamlar muhattap olursun. Yanlış parça söyler onunla uğraşırsın.
2- Arabasında ki arızayı bulmak için senden parça ister. Arızayı bulur daha ucuza başka yerden almak için uğraşır.
3- Toplu şekilde mala pazarlık yapar sonra bi parça iade etmek ister kağıda yazdığın fiyattan almanı ister.
4- Borusan ve Doğuş'a gidince pazarlık etmeyen kredi kartını uzatan tipler gelir 'abi arabayı zaten satıcam' diye ağlar dakikalarca pazarlık yaparsın. Çıkma buji isteyen gördü bu gözler peh aq
5- Tamircilerle ayrı uğraşırsın. Sende ki parçaya muhakkak *** atar.
Bu kadar moral bozduysam aşağıda eğer yapılacaksa dikkat edilmesi gerekenleri söylüyorum.
1- Hangi marka araç ile uğraşılacaksa muhakkak o markanın parça kataloğu ve liste fiyatlarına sahip olmak gerekiyor ve varsa büyük toptancıların ekranına sahip olup yan sanayi fiyatlarına da bakmak gerekir.
2- Bir arabanın en küçük parçası bile satılabilme ihtimali var. Çıkma hava filtresi de buna dahil
3- Servis hizmeti olmak zorunda. Adam gece gelir farı kırıktır değiştirmenizi isteyebilir. Hatta bakım yapan çıkmacı var.
4- İnsafsız olmak zorundasınız. Elinizde ki parça her zaman bebekler bebeyi olmalı ve kes, biç, kaynat ile yerine uyduramayacağınız parça olmamalı.
---- story mode ----
Babamla çıkmacıya gitmiştik (bu arada babam çıkmacıyla 20 yıllık arkadaş) XJ kasa Jaguar için tampon nikelajı istedi birisi ki elimde sıfır yoktu. Hazır çıkmacıdayken soralım dedik. İki tane nikelaj çıkardı bunu burdan keseriz şunu şurdan keseriz uydururuz dedi. Yan sanayisi 400TL'ye sattığım şeyi de orjinal bu diye 500TL istedi.
Şimdi kendi aracımıza sağ elektrikli koltuk hediye edecek aynı çıkmacı babam beni yollamıyor en haşat alt mekanizmayı bana verir diye. Kendisi gidip kendisi seçicek. Düşün 20 yıllık arkadaşının oğluna bile yaparlar bunu :)
---- story mode ----
5- Yapılan markaya bağlı olarak yurtdışından araç ve parça getirmek elzem olabilir. Çalıştığım marka için konuşayım yurtdışından araba getirip kesen (arabayı parçalara ayırıp şaseyi toprağa gömmek), yurtdışından araba getirip evrakla Tr plaka yapan ve yurtdışından kaçak yolla tır dolusu parça getiren tanıdıklarım var.
6- İstediğin kadar prensip sahibi ol o telefon 7/24 açık olmak zorunda. Ben yedek parça işi için ayrı cep telefonu aldım ve 4 yıldır akşam 6 ve pazar günleri telefonu kapatıyorum. Ben onları nasıl pazar günü bana para göndermesi için aramıyorsam onlarda beni arayamaz mantığındayım ama babamın telefon hep açık ki benim yaptığımı yapan %1 ya vardır ya yoktur.
Daha yazarım da yoruldum. Şu aşağıda ki linkte kankim Andy var. Onun gibi ilan açıp sahibinden ve diğer sitelere ilan açmak sana + puan kazandırır. Aşağıda ki linkte bulunan bütün fiyatlar jaguar liste fiyatlarının yaklaşık %50 ila %70 daha düşüğüne denk geliyor ki Jaguar bazı ürünlerin fiyatını düşürünce kankim de düşürüyor. Geçen sene iki tane far istedim adam farları XK8'in koltuk süngerine sarıp yollamıştı. Ben bir tane egr soğutucu isterken iki tane yollamışlığı bile var. İyi adamdır Andy kankim yapmak istediğin herşey bu kankim de mevcut bi ebay sayfasını incele
Auto Reserve UK Jaguar Parts Store | eBay Stores
Unutmadan işin olmazsa olmazı parçayı bilmek.
Hemen örneklendireyim
Elimde S-Type 2000 model kalorifer musluğu var müşteri 2.7 dizel için sordu katalogdan baktım parça numarası uyuşmuyor. Devreye babam girdi. 2000 model'in kalorifer musluğu ile 2.7 dizel 'in kalorifer muslukları aynıymış sadece bağlantı parçası farklıymış ki onu da 2.7'nin eskisini kullanabilirmiş. Bana kalsa ben yok dicekken babam bilgisini konuşturdu. Müşteriye izah edince parçayı sattık. Bağlantı parçası dediğim şeyi de mavi renk ile gösterdim. Bu tarz trickleri de bilmek gerekiyor. Parça numaraları parçalar bire bir aynı ise aynı olur ama bu tarz ufak değişiklikler varsa parça numarası da farklı oluyor. Bunu da tecrübe ederek öğrenmiştim mesela.
https://i.hizliresim.com/5aY0PA.jpg
Hiç kimse iÈ™ yeri açmayla ilgili prosedürden bahsetmemiÈ™.Bildiğim kadarıyla bölgesel ihtiyaç doğrultusunda yeni geri dönüÈ™üm tesisi sertifikası veriliyor ve bu sertifika olmadan trafikten hurdaya çıkarma iÈ™lemi ve çıkma parça satıÈ™ı yapamıyorsunuz.
@B16 ve diğer arkadaşlar çok değerli bilgiler vermiş, hepsine teşekkür ediyorum.
Öncelikle benim asla yasal olmayan bir işle iştigalim olmaz, bu işin doğası bu ise bu işi de kafadan siler atarız hemen.
Sonrasında müşteri portföyü konusunda yaşanacak sıkıntılar illaki olacak ama bu diğer sektörlerde her şey dört dörtlük demek olmuyor.
Son tüketiciyle uğraşan her sektörde benzer durumlar var.
Bu kadar bilgiden sonra çıkmacıların neden bu kadar tavizsiz olduklarını da az çok anlamış oldum. Adam senin malını ayar için / arıza tespiti için alıyorsa bu onun terbiyesizliğidir. Bunu ayrıştırmak sanırım mesleki tecrübe ister ya da ayrıştıramazsın o kısımla ilgili fikrim yok.
Düşünülen grup wv üzerine yani sadece wv grubu hatta belki de bu grunun içinde sınırlı bir model a-z çalışılabilir.
Buradaki avntaj bu işi amcaoğluyla yapma planı, bu adam 25 senedir parça işinin içinde, b16 nın bahsettiği trikleri bilen birisi.
Mesela birisi audi a6 için bir parça istemiş adam diyor ki a6 olarak bulamazsa transporter'ın ki birebir aynısı. Bu noktada avantajımız var.
Diğer konu halihazırda sıfır yedek parça satışı yaptığımız için bir çok toptancının ekranı açık ve wv harici bir çok aracın parçasın / diaramına ulaşmamız mümkün.
Diğer bir avantaj (bu şahsi kanaatim) adam geldi polo 6r far istedi 1000 tl dedin (rakamı atıyorum) çok para dedi, hemen abi çıkması var düşünürsen 400 TL dedin. Bir noktada müşteri de gelir. Hatırı sayılır bir parçacı çevresini de ekliyorum buna böyle düşününce işe sıfırdan başlamış olmuyorum aslında.
Fiziki şartları sağlayaca, program kullanacak, tasnif işlerini çözecek birikim zaten bende mevcut.
Araç üzerinden parça satmak yerine şasi ile bu iş çözülebilir, çok teknik parçalar için (beyin vs gibi) farklı bir sistem geliştirilebilir.
Okuduklarım tabi ki korkutucu, ama zihnimde bu işi komunlandırdığım yer ve planladığım yapış biçimi mevcutlardan farklı olduğu için zaman içinde farklılaşıp öne çıkar gibi geliyor.
Bakalım olgunlaşsın biraz daha, güzel fikirler ve tecrübeler geliyor.
Yedek parça işi yapsaydım zorunda kalmadıkça çıkma parça satmazdım. İlk nedeni, sıfır parçanın satılabilirliğini azaltması. Kendi ekmeğine taş koymayacaksın. İkincisi de sorun çıkma ihtimali. Geri dönüşler sıkıntılı olur her daim; ki meslek erbapları ayrıntısını yazmış.
İlla bu işi yapacağım diyorsanız belli bir markanın belli bir modeliyle başlayabilirsiniz bence. Spesifik işler başarılı olur genelde. Farzı misal; Golf parçacısı olmak. mk1'den 7'ye kadar tüm seriyi bulunduracaksınız. Başka araç olmayacak. Arada kazalı araçları toplayıp satarsınız. Yine de iyi bütçe gerekir tabii.
X-Type westageler arzılanıyor ve parça ayrı olarak satılmıyor. Westgate için, komple turbo geçen sene on üç bin tl civarındaydı şimdi yirmi bin tl olmuştur. Mesela westgate elimde tutuyorum çünkü kimsenin o paralar komple turbo almayacağını biliyorum. Aynı şey fan beyni içinde geçerli. Beyin ayrı satılmıyor ve arızalanıyor komple fan davlumbazı almak gerekiyor ki beş bin tl civarı fiyatı var. Bu tarz parçaları biz tutuyoruz. Motor beyni çöken araçlar için sıfır motor beyni elimde yok ama çıkma olarak mesela bunu da sıfır beyne sadece distribütör'ün diagnostic cihazı online olarak yazılım atabiliyor ama çıkma beyne crackli makineler de yazılım atabiliyor. Örnekler çoğaltılabilir.Alıntı:
arda35;8543231[B Nickli Üyeden Alıntı
1973 ten beri aynı işi yapan ; 4 muhasebe personeli , 6 depo personeli , 3000 m2 depolama alanı , 26 ustanın olduğu serviste biz çıkma işinden vazgeçtik. Sanayi işinde ne kadar kurumsal olursanız olun tüketici sizin motivasyonunuzu düşürecek , bir yerden sonra street fighter çevireceksiniz dükkanda.
Dipnot : Sanayide müşteriye kahve yerine kavurmalı pide ısmarlarsanız müşterileri daha mutlu edersiniz :D
Çıkma işi çok enteresan gerçekten de.İzmir için konuşayım.Bir vw parçacısına gittik.Sıfır ürünler satan.Bunun sıfırı yok ama çıkmasını şu arkadaşta bulursun dedi.Gittik konuştuk parça numarasından sorgu yaptı ve aldık.Mis gibi alışveriş.
Başka bir dükkanda dayımın işi oldu. (Ford focus mk2) Adamla konuştuk.Anlaştık.Aks lazım dedik.Çıkma ucuz olur,alırız bineriz bir süre dedik.Sıfırı 400 lira civarı bize 600 dedi.Söyledik böyle böyle diye.Benimki orjinal diyor.Bizim söylediğimizde orjinal dedi.Aldım sıfır parçayı koydum masaya.Bu güzel değil diyor.Bir de saçımı çek,silgi at kaka de kardeşim.
Çıkmacılıkla alakalı şöyle durumlarda var.Çalarak bu işi yapan insanlar var.Adama bu parçanın çıkması var mı diyorsun.Yok da buluruz diyor.Kardeşim 2010-2011 model aracın kaza yapacağını önceden bilip,ona göre mi sipariş alıyorsun.Enteresan şeyler oluyor.Bir hurdacıda bisiklet gördüm.Sıfır gibi.Bunun klasik gibi olanı bulunur mu dedim.Yarın getireyim dedi.Bir getirdi.Sıfır bildiğin.50 TL verdim aldım.Hala biniyorum.Çalıntıysa bizde girdik günahına,değilse acayip hesaplı oldu...
kavurmalı pide yaklaşımı güzel oldu cidden :)
Bazı noktalarda sistemi değiştirmek gerçekten olmuyor, bir personelim var mesela adamla 5 defa konuştum geç kalma konusunda.
Ki mesaiyi 8.30 dan 9 a aldım geç kalmasın diye. Adam bu gün yine 9.30 da geldi işe. Çıkma parça işi de sanırım böyle,tüm yazılanları okuduktan sonra kafamda imgelenen durum bu oldu.
Gerçi şunu da es geçmemek lazım, bana sorsalar şimdi mali müşavir olur musun bir daha diye, asla derim.
tonla sınava gir, tonla metin oku, her gün yeni bir mevzuat yayınlansın iş yükün 1 tık daha artsın. Kendi mobilya ustama verdiğim ücretin 1 tık fazlasını kazanayım, değer mi ? değmez.
Okumuş olmanın avantajları yadsınamaz ama el becerisi olan ve biraz da zeki olan adamın okumasına gerek yok.
Benimde diyeceğim bu hayattaki en zor şey cahil insana laf anlatmaktır,sende o kafadaysan tencere kapak misali oluyorda, diğer türlü yaşlanır gidersin.(iyi müşteri kitlesi olan yerler illaki vardır)
Kim yaparsa yapsın şu temsili ilan fiyatı olayını bıraksın bence. Hem satıcı hem alıcı için zaman yükü..
çıkma parça ile alakalı değil ama sektör kolu aynı olduğu için anlatıyorum; ben otomotiv sektörüne girmeden önce seninkine benzer hayaller kurardım müşterim viskisini(çayını tabiki) yudumlarken aracı yapılsın vs.. :D :D kalieli iş, hakettiği para profesyonel servis formatında olsun dedik sonra zamanla kulağımın arkası kalmayınca bu millete hakmış dedim çok uzatmayım en basit örneği ben butik göçük onarım işi yapıyorum günde 1,2 araç alıyorum müşteri gelir fiyat ve zaman bilgisi alır şartlarda anlaşırız abi sabah 9 da araba sende der kartımı alır randevusunu yazarım sonra biri daha gelir onada saat 1 e randevusunu veririm gönderirim ki bizim sektörde gelip te arabasını direk bırakan çok nadir hep ertesi gün getirir, ertesi gün olur ne gelen var ne giden ararım müşteriyi cenazem var saat 1 olur öbürüde gelmez ya çocuk hasstalandı falan filan halbuki 50 lira ucuz başka yer bulmuştur orayla anlaşmıştır banada bilgi vermez ben o gün boş geçirrim yada 1 iş yaparım, şimdi kim gelirse yarına çağrıyorum 5 kişiden 3 ü geliyor yapıyorum 5 i de gelirse yoğunluk var yarına anca çıkar diyorum, ee ben efendilik yaptım anlamadı kimse şimdi bende işin çakallığını yapıyorum yani esnafı müşteri çakal olmaya zorluyor. ki ben günde max 5 kişiyle muhattap oluyorum çıkmacı 100 150 kişi çontayı yakıyordur adam ne yapsın, memlekette herkes dolandırıcı.
Trde bu işi yazılanlar gibi yapan yok yada ben görmedim. Mesela kendim ebay'da parça numarası ile çıkma parça arayıp bulup dünyanın öteki ucundan satın alabiliyorum. Ama Tr de böyle imkan yok malesef, Komple araç fotosu konup parça parça satılık yazılıyor, arayıp soruyorsun şu parça varmı gel burda bak diyor satan arkadaş. Dolayısıyla fiyatta yok. Hatta aracı ilk aldığım zaman çok aradağım göğüslük çerçevesini İzmirde bi çıkmacıda buldum telefonda görüştük bu parça varmı dedim var dedi ne kadar dedim satmıcam şimdi dedi :D
Böyle bişeye başlayacaksanız öncelikle orjinal parça numarası yazılmalı ki arayan bulunabilsin, detaylı fotoğrafları çekilmeli, yapılabiliyorsa parçanın temizliğide yapılmalı, yağlı kirli koymak yerine tertemiz alacak da durumuna karar verebilir. Fiyatı mutlaka yazılmalı. Kendi sitenizde online satışa çıkarabilirsiniz. Hiç işi bilmeyen müşteri için araç şasi numarası yada marka model girilip o araca ait satışta olan tüm parçalarınız listelenir, Birde şöyle bişey diyim büyük parçalar bi şekilde bulunuyor fakat trim parçaları o parçalara ait küçük vidalar, tıpalar somunlar vs eminim benim gibi arayıp bulamayan vardır. Ebayda vidaları bile tek tek fotolayıp yayınlayan satıcılar denk geliyor. Kısacası layıkıyla yapılırsa ülkedeki bi eksiklik giderilir kanımca
Sahibindende çekici kamyon çıkmacı buldum mesela tek tek fotoğraflamışlar ilanlara ama fiyatlar temsili gene :)
https://i0.shbdn.com/photos/94/37/31...09437313f2.jpg
@chatlaxs bahsettiğin mantık bende hakim, ama işi yapanlar içinde olanlar bu şekilde yapılamayacağını söylüyor.
Bunu da müşteri portföyündeki insan profiline bağlıyorlar. Çıkmacıların tavrından ben de muzdaribim, eğitimsiz ve iletişimi zayıf insanlar mesleğin genelini oluşturuyor.
Ama günde 150 tane adamla uğraşıp bana far lazım diye arayan adama nasıl muamele edilir bilemedim.
Her sektörde çürük müşteri var, burada da vardır illaki ama potansiyel sanırım çok yüksek.
Temizlik ve detaylı foto kısmı tam düşündüğüm sistem zaten. Hatta öyle ki kargo aşaması bile özenli olmalı.
Ama bunu anlayan müşteri de olur anlamayan müşteri de, hedef kitleyi doğru belirlemek lazım.
Bu işi yap, yapma demem ama hayalinde ki gibi olmayacağına her türlü iddiasına varım. Sen e-ticaret sitesi gibi çıkmacı düşünüyorsun ama anlattığın gibi Türkiye de yaparsan açık ve net söylüyorum AÇ kalırsın.
Çok uzun bir şekilde sana neden istediğin gibi olmayacağını bir iki kez daha istersen anlatabilirim ama tek tavsiyem beklentini düşür.
Sadece şöyle bir örnek verip kenara çekiliyorum.
Mantık olarak çıkma parça sıfır parçadan pahalı olamaz ve bu etik değil diye düşünüyorsun (ben öyle düşünüyorum en azından). Sıfır parça'nın tedarik süresi 2 ay ve senin elinde çıkması var. Parça arayan kişiye de acil lazım. İşte o zaman sıfır fiyatına çok yakın bir fiyata ürünü satınca kendi etik değerini bir kere çiğnedikten sonra anlarsın aslında hayalinde ki gibi olmayacağını
Ben sana da katılıyorum bir noktada, işin içindeki adama kulak asmak lazım. Ben fiyat olayına şöyle bakıyorum, çıkma mal sıfırına erişilebiliyorsa min %50 altına satılmalı.
Bazen fiyatlarda terste kalınıyormuş onu gördüm mesela bu konuda. Ben şahsen çıkma parçaya %50ödemeyi kabul ederim mal temiz ise.
Ya da 2 ay tedarik beklemek yerine arabam yürüsün diye çıkma parçaya (atıyorum kapı camı) sıfıra yakın yine öderim.
Burada sıkıntı milletin bunu kullanıyor olması. Benim hayal ettiğim gibi olmayacağı aşikar zaten o konuda hem fikiriz :)
@fthdrn koltuk güzel ama accorda sığmaz :D
şöylede bişey var temiz orjinal çıkma parçayı ben yan sanayi parasına alırım mesela, yan sanayi çamurluk davlumbazı tam oturmuyor ama orjinal parça öyle değil,
mesela şu zımbırtıyı 1 aydır arıyorum :D
http://oi68.tinypic.com/2w5pp8x.jpg
en mamtıklısı öyle bence sadece ve sadece çıkma online parça satışı yapılacak telefon olayı hiç olmayacak ama parçaların orjinal parça kodu detaylı resmi ve net fiyatı yazılıp adam online şekilde alacak. dükkan mükkan hikaye. bu tarz bir işi sadece far olarak yapmayı planlıyorum çıkma far stop online satış.
Ben şuna katılmıyorum, "günde 150 tane adamla muhattap oluyorlar ondan böyle"
Arkadaş bütün iş yapan esnafı olsun, masa başında telefonla iş yapan olsun herkes bir şekilde günde 50-100-150 kişiyle iletişim kuruyor, kurmak da zorundaki iş yapsın.
Bir yerde alışveriş yaparken kasada kasiyer somurttuğunda diyor musunuz kendi kendinize, "aa ama günde 350 kişiye hizmet veriyor biri canını sıkmıştır" diye, bence demiyorsunuz.
Söylediklerinizde çok haklısınız.Kendi aracım olan 1994 model Astra F i önce hurdaya ayırıp sonra parçalarını sattım.parça kodu girerek koyduğum ilanlardaki müşteri kitlesi çok farklı ve bilinçli hiç sorun yaşamadım ama ilanı görüp arayan arayana ki uğraşmak zor.tek bir marka modelle başlamak istenilen detayı yakalamak konusunda çok daha verimli olacaktır.Mesela ben eski model opellerle uğraştığımdan astra vectra kadett ascona da kullanılan ortak bir çok parçayı bilirim ki yaptığım satışlarda da faydasını çok gördüm ama model ayısı arttıkça yetişmesi zor olacaktır.
Bence kasiyer örneği çok oturmadı buraya.
Kasiyer malı okutur kredi kartını alır şifre ister geçer. Ama mutabakat yapıyorum ay sonları ba-bs formları için zaman zaman günde 50+kişi ile telefonda konuşuyorum min 2 max 5 dk kadar. Üsluplar konuşmalar öyle enteresan ki.
Ben aradığımda Merhaba ben Tolga, x firmasından mutabakat için arıyorum yardımcı olur musunuz diyorum.
Y firmasından biri arıyor ba-bs ye bakabilir miyiz ? Bakalım da kardeşim sen kimsin nerden arıyorsun bir kendini tanıt önce.
Şimdi çıkmacı olduğumuzu düşünelim adam senden twingo farı istiyor, biliyorum bunun 2-3 modelli var, model soruyorsun 96 diyor var diyorsun.
Gönderiyorsun, sonra diyor ki bizimki 97 imiş far-sinyal beyaz, sen gönderdin far beyaz sinyal sarı. Bu kimin suçu ?
He ben marka model şasi vermiş olmama rağmen sırf uzak diye bana malı çakan şerefsizler de var piyasada.
Her müşteri özeldir, az önceki örnekte can sıkan birisi yüzünden diğer bir firmayı aradığımda geçmişin etkisini siler konuşurum. Bunu yapmak mesele.
Ama insanların evirdiği bir meslek görüyorum ki bu, ben gibi hizmet kalitesine önem veren adamlar için zor :)
Valla herkesin işi zor, herkes bir sürü insanla saçma sapan taleple uğraşıyor. Kasiyer örneği cuk oturmasa da benim bahsettiğim olayın gerçekliğini değiştirmiyor.
Günde ortalama 500 tane döner siparişi alan kasiyerin işi de zor hem dükkanın hesabını tut, hem telefonla sipariş al. :) Mesela çok yoğun olan ama her verdiğiniz siparişi tamı tamına yapan yerler var. Bu iş özveri ve doymuşlukla alakalı bence.
Bence asıl sorun insanların okumaya üşenmesi ya da okuduğunu idrak edemeyecek kapasite de olmasıdır. Sahibinden e aracımdan çıkarttığım ön farları koydum. Her ilanımda yaptığım gibi önce temizledim, her açıdan fotolarını çektim, kusurlarını da çektim, parça kodlarını da yazdım, kaç model ve hangi kasaya ait olduğunu da yazdım. Buraya kadar olan herşey sizin düşündüğünüz yapıda aslında. Sonra birisi arıyor 2013 modele olurmu diyor, yok diyorum kasalar farklı bu 2011 model, ben bi ustama sorayım tekrar diyor. Birisi arıyor, benim aracım 2010 model olur mu, olmaz kardeşim seninki krom tabanlı bunlar siyah zeminli. Bir diğeri farlarda herhangi bir sorun varmı diyor, sol farda çatlak var diyorum, tamam o zaman diyor, e kardeşim ilanda fotosu da var açıklama kısmında da yazıyorya, okusana.
Yani siz istediğiniz kadar detay vs. verin ister istemez canlı destek verecek bir muhattap olmalı.
Aynen öyle, OKUMUYORUZ vir tane pvc makinası var ilanımda. Alt frezesi ayar gerektiriyor yazmışım.
Çok ta makul bir fiyat yazdım imalatı kapadığım için koyacak yerim yok diye, %50 altına diyelim o kadar uygun.
İlanı güncelledim, şu kadar olursa alayım, dedim olmaz ama orta yolu buluruz, 1-2 mesajlaştık.
Sonra "herhangi bir sorunu var mı" yazmış, ne denir bu insana şimdi ?
zamanında 21 turbo varken klima kompressoru aldım cıkmacıdan alet arızalı cıktı taktık calısmadı. soktum geri goturdum iade almadılar allah belanızı versin haram zehir zıkkım olsun dedim cıktım. gittim sıfırını aldım taktık calıstı.
aynı 21 ile kaza yaptım tavan 2 kapı yan direk alt marsbiyel surucu koltugu gibi bir dolu parca icin benden 3000 tl istediler. 1500 teklif ettim hepsine azarlayıp gonderdiler beni dukkanlarından :)
2 gun sonra telefonum caldı 1500 e oke gel al parcaları dediler kaportacımla gittik aracın uzerinden kestirdik tavanı marsbiyeli herseyi yuklendik getirdik :)
caresiz durumda oldugunuzu anlarlarsa acımazlar, bu adamlar ticaret yapmanın dısında iyide insan sarrafı olmuslar.
bu işi turkiyede layıgı ile yapan var mı bilmiyorum illaki vardır ama cogunlugu malesef modern insan yiyen yamyam allah dusurmesin.
Bilenler bilir, Bursa'da Almira'nın arkasında bir aynacı var. Adamda sadece ayna var. Hepsi çıkma. Ama o kadar çok var ki... Ustayla konuştum, ayrı buradan 3-5 kat büyük depo var dedi. Sahibi de orda, hani görsen bu adam milyonluk demezsin :) Ama Bursa'da nereye gitsen oraya yollar seni. Gelen gidenden benim başım döndü.
İçerde Range Rover lüks cip vardı. Baya anlayamadılar ama en sonunda yaptılar. Motorları ters takmışlar :D Biri açılırken diğeri kapanıyor.
Geldi sıra bana. Mondeo MK4 Titanium açılır kapanır açılı ayna var. Sol taraf çalışmıyor. "Abi ya motoru gidik ya bağlantılar sorunlu, bakalım" dedi. Gençten çocuk 30 yok. Ezbere açtı, getirdi güç kaynağını motor dönmüyor. Dedi motor gitmiş aynısını çıkma içini alıp takıcam orjinal dedi. 120 istedi. Eyvallah dedim işçilik vs makul.
Abi adam o ayna kalabalığına bir daldı. Hani ben arasam sabahtan akşama bulamam. Buldu getirdi bozuk çıktı :) Gitti 1 dk geçmedi bir tane daha getirdi :D
UIan aynacısın ayna motoru çıkarma anahtarı yok. İkili sivri uç girer ya yuvarlağa, adı ne bilmiyorum. Sokacak bastıracak çevireceksin. Ford da aynanın her tarafına yalıtım bile koymuş :)
Çocuk uğraştı açamadı. Keseyim dedi. Dedim nabıyon. Abi atçaz dedi. He tmm dedim. Dükkanın sahibi 5 dk uğraştı. Ev anahtarıyla açtı :D Aya kapağını da tornavidayla açtığından izi durur. Plastik levyesi yok adamlarda. İçeride milyonluk mal var la milyonluk :)
Sektör böyle inanılmaz.
sene 2013 ibiza TDİ var araba motor kırdı
motor kılıçla parçalanmış gibi :)
çıkma motor aradık ikitelli sanayide ilk cıkmacı tecrübem ozaman oldu.
ortalama türkce konuşabilene az denk geliyorsun. arabayı buluyosun motor soruyorsun keyfine göre cevap veriyor . temizmi diyosun denedinz mi çalısıyormu soktuğunuz arabanın km neydi v.s. adamların ortalama cevabı aynı al dua edersın. kardesım dua tamamda iyimi kötümü edicez orasına bişey demiyorlar.
bu adamlara dellendım dedm ya arabayı böyle satacam yada sıfır motor almamız lazım... burak oto diye bir insan evladına rastaladım. adamda ithal edilmiş sifır tdi motorlar varmış. sandık halde sıfır son kalan motoru aldım cıkmacılara vericeğimden 2-3bin daha fazlasına sıfır motor aldım. bu adam hariç o sanayide benim girdiğim 20 dükkanın 15i istinasısz selam vermeyeceğiniz insanlar.
2-3 ay öncede aks salıncak v.s. lazım oldu tanıdgım daha once ıs yaptırdığım bir cıkmacıya gittim. adam z rot bağlantısı kesik salıncağı verdı yolladı bu abs olmayan modelde gereksiz diye tabi ustaya gidene kadar anlamadık mevzuyu can sıkıntısıyla. aradık olmuyrmus diye ya kaynak yapın bişey olmaz dedi:D götürdük malı iade ettk bu arada simdi aklıma geldi hala adama nakit verdiğim paranın yarısını almadık o gun ustunde yok dıye bidahada yol düşmedi bi arayacam simdi :D
bu sebeplerden ötürü allah kimseyi çıkmacıya düşürmesin. çıkmacılarda muhtemelen yazsa onlarında derdi vardır. ama kardeşim adam cıkmacıya düşmüşse anlaki zorda yani insan keyiften çıkmacıya düşermi :D
çaresiz hastalıktaki kötü niyetli doktor=sanayideki çıkmacılar
iyileri varsa şimdiden haklarını helal etsinler benim tecrübeler bu yönde. bu iş yapılmaz bu nedenden dolayı.