yaparsan sıkı takipçin olurum... 2016 da dusseldorf karavan fuarina gittim.. 3gün toplam 20 saat dolaştım anca bitti fuarı gezebilmem... dehşet bir fuar.. bizim TR deki gibi 2 saatte bitirebileceğin bir karavan fuarı değil.. her kesime her bütçeye hitap ediyor.. fuar yaş ortalaması 40+
diğer yorum yazan arkadaşlar da kendince haklı, fakat amaç ne ? ona göre karavanı seçmek ve donatmak lazım.. amaç dağ bayır gezmekse tabiki doğru tercih otobüs değil.. zaten bu tarz dolanma için çekme karavan da doğru tercih değil.. ama baktığında en çok satılan karavan türü çekme karavanlar.. hem manevrası zor hem E sınıfı ehliyet istiyor hem de illaki bir çeki demirli araç istiyor vs vs..
otobüs karavan evi unutup kafa nereye sen oraya yaşayabileceğin bir tarz.. dağ tepe çıkmak yok tabi bu kavramda.. karavan parkları buna müsait.. çekme karavanın girebildiği her yere otobüs karavan ile girersin..
içine ne kadar harcanır ne maliyet vardır çok kafa yordum.. sally karavan a gittim sakaryada, ortalama terzi işi bir otobüs karavan için 2017 senesinde 220bin tl rakam çıkarttılar.. dolar kurundan ekleyin çıkarın artık günlük maliyeti..
farklı bir bakış açısı olarak ingiltereden swift karavan ile irtibata geçtim.. motokaravan olarak kontiki 649 modelinin içi tam benim istediğim tarz.. arkada eşşek kadar yatak koyarak yaşam alanını mundar eden karavan tarzı bana uymuyor.. ben evi terk edip karavana geçeceğim için bana bu tarz daha uygun.. linki ekliyorum..
Swift Motorhome - Swift Kon Tiki 649 Motorhome Review Set Up - YouTube
bu kontiki modelini sadece üst yapısını araçsız almak için konuştum fakat iq ları yetmedi.. peki dedim challenger 650 çekme karavanı getireceğim araca monte edebilir misiniz ? ona da iq ları yetmedi.. onun linkini de ekliyorum.. tabi ben bunları konuşurken gbp 4,65 liraydı.. şimdi oldu 10 lira
Swift Challenger :: Swift Group
karavan için en mükemmel otobüs daf, setra çift katlı veya bu starlinerlar.. tezeller halk otobüsü çift katlılara da baktım ama iç yükseklik çok düşük.. daf veya setraların iç yüksekliği tatmin edici.. arka çift dingilin şaft bağlı olmayanını tır veya dorselerdeki gibi havalı indir kaldır yaparak manevraları kolaylaştırabiliyorsunuz.. hatta tonaj olmadığından komple havada da bırakabiliyorsunuz..
güncel kurlar ile ne ne kadar mümkün bilemiyorum artık..
senin hayalin benim de hayalım.. başlarsan haber ver mutlaka...